ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ:Ενισχυτή Διδασκαλία στα Γυμνάσια και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα Λύκεια

Με συμπλήρωση ωραρίου μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών

18/12/2014

Ενημερώθηκε: 19/12/2014, 10:27

Άκουσε το άρθρο

 Με συμπλήρωση ωραρίου μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών προβλέπεται να γίνει η Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια της χώρας, απάντησε εγγράφως στης Βουλή ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή και πρώην υφυπουργού Παιδείας Σ. Κεδίκογλου.

Επιπλέον , σημειώνει οκ. Λοβέρδος, η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη θα λειτουργήσει κατά το τρέχον σχολικό έτος (2014-15) στα ΕΠΑΛ , μέσω ΕΣΠΑ, ενώ για τους υπόλοιπους τύπους Λυκείων θα γίνει συμπλήρωση ωραρίου των μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Παράλληλα , τονίζει στο έγγραφο του ο υπουργός Παιδείας, σχεδιάζεται η Πρόσθετη Ηλεκτρονική Στήριξη, η δημιουργία οργανωμένου συνόλου ψηφιακών μαθημάτων, η ανάπτυξη ηλεκτρονικής υποδομής με δυνατότητα παροχής υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου.

Όσον αφορά την κάλυψη δαπανών που θα αφορά προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα κατά το σχολικό έτος 2014-14 έχει εκδοθεί σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση, επισημαίνεται στο έγγραφο του υπουργού.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Σ.ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ

Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας Α. Λοβέρδο, κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής Συμεών Κεδίκογλου, σχετικά με την υλοποίηση του έργου «Κοινωνικό Φροντιστήριο», στο πλαίσιο του οποίου νέοι άνεργοι εκπαιδευτικοί θα παρέδιδαν φροντιστηριακά μαθήματα σε μαθητές φτωχών οικογενειών.

Το έργο αυτό είχε σχεδιαστεί επί της θητείας του Συμεών Κεδίκογλου ως υφυπουργού Παιδείας σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ και επρόκειτο να υλοποιηθεί κατά το τρέχον σχολικό έτος με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ και χωρίς καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: Ε

ρώτηση Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Κύριε Υπουργέ,

Τους προηγούμενους μήνες εντάχθηκε στο πλαίσιο του Στρατηγικού Στόχου «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» ΕΣΠΑ το έργο «Κοινωνικό Φροντιστήριο».

Σύμφωνα με το σχετικό τεχνικό δελτίο του έργου, στο πλαίσιο του Κοινωνικού Φροντιστηρίου θα απασχολούνταν νέοι (ηλικίας έως 30 ετών), άνεργοι εκπαιδευτικοί και θα παρείχαν φροντιστηριακά μαθήματα κατ’ αρχήν σε μαθητές των οποίων οι οικογένειες δεν μπορούν να καλύψουν τη σχετική δαπάνη για φροντιστηριακά μαθήματα στον ιδιωτικό τομέα.

Η πρόσληψη των νέων επιστημόνων θα γινόταν στο πλαίσιο της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας (περίπτωση 1 της παραγράφου ΙΔ του ν. 4152/2013 (Α’ 107), παράγραφος 25 του άρθρου 36 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) και υπ’ αριθμ. 3.24641/Οικ.3.1574/26-08-2013 απόφαση των Υπουργών Οικονομικών-Εσωτερικών-Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας-Παιδείας και Θρησκευμάτων-Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης-Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλειας και Πρόνοιας «Προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα» (Β’ 2091).

Ο στόχος αυτού του έργου ήταν διττός: και θα αντιμετωπιζόταν άμεσα η ανεργία νέων επιστημόνων μέσω της σύνδεσης του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας και θα ωφελούνταν οι μαθητές λυκείου, των οποίων οι οικογένειες δεν μπορούν να τους εξασφαλίσουν πρόσβαση σε ιδιωτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες κατά την προετοιμασία τους για τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Σημειωτέον, ότι με την ανακοίνωσή του το έργο έτυχε της υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους που θα ωφελούνταν. Ταυτόχρονα, έδειξαν μεγάλη ανταπόκριση και οι νέοι πτυχιούχοι καθηγητικών σχολών, των οποίων οι προοπτικές απασχόλησης και η δυνατότητα απόκτησης διδακτικής εμπειρίας είναι ιδιαίτερα περιορισμένες στην παρούσα συγκυρία.

Πράγματι, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΕΔ, αυτή η ηλικιακή ομάδα (κάτω των 30 ετών) είναι αυτή που πλήττεται περισσότερο από την ανεργία, καθώς συχνά οι πτυχιούχοι αυτοί δεν έχουν καν τη δυνατότητα να αποκτήσουν την παραμικρή διδακτική εμπειρία. Για τον λόγο αυτόν άλλωστε κρίθηκε ότι η επιλογή των ωφελούμενων του προγράμματος έπρεπε να γίνει από αυτήν την ομάδα και όχι από τους πίνακες αναπληρωτών.

Ο δε σχεδιασμός του έργου είχε γίνει έγκαιρα, ώστε η υλοποίησή του να ξεκινήσει με την έναρξη του σχολικού έτους 2014-2015.

Ωστόσο και παρά τα προφανή οφέλη του έργου και την υποστήριξή του από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και του ΟΑΕΔ, η υλοποίηση του έργου αυτού δεν έχει ξεκινήσει.

Αναμένοντας κάποια εξέλιξη σχετικά, ακούσαμε πρόσφατα υπηρεσιακό παράγοντα του Υπουργείου Παιδείας να δηλώνει ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμες πιστώσεις ΕΣΠΑ για τη λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας τη νέα σχολική χρονιά (2014-2015) και για τον λόγο αυτό προωθείται η λειτουργία του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» με προσλήψεις μέσω ΟΑΕΔ (πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας). Δεδομένου ότι για την υλοποίηση του έργου αγωνιούν τόσο νέοι άνεργοι εκπαιδευτικοί όσο και οικογένειες που λόγω της οικονομικής κρίσης δεν μπορούν να στηρίξουν τα παιδιά τους στην προετοιμασία τους στις τελευταίες τάξεις του λυκείου, ερωτάσθε:

• Προτίθεστε να προχωρήσετε στην υλοποίηση του έργου «Κοινωνικό Φροντιστήριο»; Αν ναι, πότε σκοπεύετε να βγάλετε τη σχετική προκήρυξη προκειμένου να ξεκινήσει το έργο;

• Σε περίπτωση που έχει ληφθεί απόφαση για τη μη πραγματοποίηση του έργου «Κοινωνικό Φροντιστήριο», ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε για τη στήριξη των νέων πτυχιούχων καθηγητικών σχολών, των οποίων η επαγγελματική αποκατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη, αλλά και των μαθητών φτωχών οικογενειών κατά την προετοιμασία τους για τις πανελλήνιες εξετάσεις;

 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ