Καταργείται η ρύθμιση για το χρόνο κτήσης πτυχίων των αναπληρωτών

20/02/2015

Άκουσε το άρθρο

Καταργείται η ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης που περιγράφεται στο άρθρο 72 του νόμου 4316/2014, σύμφωνα με την οποία μεταξύ εκπαιδευτικών που απέκτησαν το πτυχίο τους στην ίδια εξεταστική περίοδο προηγούνται, στους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όσοι έχουν υψηλότερο βαθμό πτυχίου.

Ειδικότερα όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας:

1. Η ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης που περιγράφεται στο άρθρο 72 του νόμου 4316/2014, σύμφωνα με την οποία μεταξύ εκπαιδευτικών που απέκτησαν το πτυχίο τους στην ίδια εξεταστική περίοδο προηγούνται, στους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όσοι έχουν υψηλότερο βαθμό πτυχίου, δεν βρίσκει σύμφωνη τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία και προτίθεται να την καταργήσει, μέσα στο πλαίσιο μιας συνολικότερης επανεξέτασης του τρόπου πρόσληψης αναπληρωτών.

2. Εντούτοις, επειδή η αναίρεση της παραπάνω ρύθμισης απαιτεί, για νομοτεχνικούς λόγους, ένα εύλογο χρονικό διάστημα που μπορεί και να υπερβαίνει το δίμηνο, το Υπουργείο Παιδείας προέβη άμεσα στο διορισμό αναπληρωτών από τον πρόσφατα αναμορφωμένο πίνακα κατ’ εξαίρεση και μόνον για την τρέχουσα σχολική χρονιά, προκρίνοντας ως κατεπείγουσες τις ανάγκες κάλυψης των κενών στα σχολεία.

ΤΙ ΟΡΙΖΕΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικών

1. Προστίθεται παράγραφος 14 στο άρθρο 16 του π.δ. 50/1996 (Α' 45) ως ακολούθως:

«14. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται και όταν ο εκπαιδευτικός έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.»

2. Στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010 (Α' 71) προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:

«Ο χρόνος κτήσης του πτυχίου δεν λαμβάνεται υπόψη μεταξύ υποψηφίων που απέκτησαν το πτυχίο μετά από συμμετοχή τους στην ίδια εξεταστική περίοδο. Αν η κτήση του πτυχίου πραγματοποιήθηκε στην ίδια εξεταστική περίοδο (εξεταστική περίοδος, χειμερινού εξαμήνου ή εξεταστική περίοδος εαρινού εξαμήνου ή εξεταστική περίοδος Σεπτεμβρίου) για τη σειρά κατάταξης των υποψηφίων αυτών λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του πτυχίου, μετά η βαθμολογία τους σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π και τέλος ο χρόνος κτήσης του πτυχίου.»

3. Προστίθενται εδάφια στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 16 του ν. 3149/2003 (Α' 141) ως ακολούθως:

«Η ημερομηνία λήψης του πτυχίου δεν λαμβάνεται υπόψη μεταξύ υποψηφίων που απέκτησαν το πτυχίο μετά από συμμετοχή τους στην ίδια εξεταστική περίοδο. Αν η κτήση του πτυχίου πραγματοποιήθηκε στην ίδια εξεταστική περίοδο (εξεταστική περίοδος χειμερινού εξαμήνου ή εξεταστική περίοδος εαρινού εξαμήνου ή εξεταστική περίοδος Σεπτεμβρίου) για τη σειρά κατάταξης των υποψηφίων αυτών λαμβάνεται υπόψη η βαθμολογία τους και σε περίπτωση ισοβαθμίας ο χρόνος λήψης του πτυχίου τους.»

4. Προστίθενται εδάφια γ' και δ' στην παρ. 4 του άρθρου 7 του ν. 3027/2002 (Α' 152) ως ακολούθως:

«Η ημερομηνία κτήσης του πτυχίου δεν λαμβάνεται υπόψη μεταξύ αιτούντων που απέκτησαν το πτυχίο μετά από συμμετοχή τους στην ίδια εξεταστική περίοδο. Αν η κτήση του πτυχίου πραγματοποιήθηκε στην ίδια εξεταστική περίοδο (εξεταστική περίοδος χειμερινού εξαμήνου ή εξεταστική περίοδος εαρινού εξαμήνου ή εξεταστική περίοδος Σεπτεμβρίου) για τη σειρά κατάταξης των υποψηφίων αυτών λαμβάνεται υπόψη η βαθμολογία τους και σε περίπτωση ισοβαθμίας ο χρόνος λήψης του πτυχίου του

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (3)

Αθηνά
|

Αν αναλογιστούμε ότι ο βαθμός πτυχίου αποτελεί ένα, μεταξύ άλλων πολλών, αντικειμενικό κριτήριο που λαμβάνεται υπόψη σε όλες τις νόμιμες διαδικασίες πρόσληψεων στο Δημόσιο και ότι ο χρόνος κτήσης πτυχίου δεν αποτελεί αντικειμενικό κριτήριο, αλλά εργαλείο ανακύκλωσης της κατηργημένης επετηρίδας, τότε θα πρέπει να ανησυχούμε. Αν ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ και μελετήσετε ενδεικτικά κάποιες πρόσφατες προκηρύξεις, θα δείτε προς μεγάλη σας έκπληξη ότι ο βαθμός πτυχίου αποτελεί ένα νόμιμο κριτήριο με υψηλή μοριοδότηση για την κατάταξη των υποψηφίων. Μπορείτε σας παρακαλώ να μου εξηγήσετε για ποιο λόγο το εν λόγω κριτήριο θεωρείται ως κακό/ακατάλληλο για τους εκπαιδευτικούς και καλό/κατάλληλο για τους υποψηφίους άλλων διαγωνισμών του Δημοσίου. Κάτι δεν πάει καλά εδώ. Τι είναι αυτό που δεν πάει καλά? Τα οργανωμένα συμφέροντα των ολίγων που δεν επιθυμούν καινούργιους στην εκπαιδευτική αγορά εργασίας. Αν έπρεπε ο υπουργός να ξεκινήσει με καταργήσεις, θα έπρεπε να περιλάβει πρώτα το αντισυνταγματικό κριτήριο του χρόνου κτήσης πτυχίου, αλλά δεν το κάνει. Γιατί?

Νίκος
|

Οποιαδήποτε αναδρομική ρύθμιση είναι ηθικά ανέντιμη όταν δεν αφήνει στον ενδιαφερόμενο περιθώρια αντίδρασης για την βελτίωση της θέσης του. Ο υπολογισμός του βαθμού πτυχίου για τη κατάταξη στους πίνακες αναπληρωτών για όσους έχουν ήδη αποφοιτήσει ήταν ανέντιμος αιφνιδιασμός. Όλοι γνώριζαν ότι σημασία, καλώς ή κακώς, είχε η ημερομηνία κτήσης του πτυχίου και μ΄αυτό το κριτήριο ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους. Άλλωστε πόσο νόμιμη ήταν και η ρήτρα βαθμολογίας; Μπράβο στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όποια απόφαση και αν πάρει να υπολογίσει ότι κάποιοι τελείωσαν και δεν υπάρχει από την πλευρά τους περιθώριο αντίδρασης.

Δημήτρης
|

Άρχισαν τις διορθώσεις, ας ελπίσουμε πως θα απαλλαγούμε και από την μοριοδότηση του 3848 και να αρχίσουν να διορίζουν με προϋπηρεσία και σύντομα να βρουν τρόπο για τη διεξαγωγή νέου γραπτού διαγωνισμού χωρίς να χρειάζεται η εξέταση κάθε 3χρόνια…

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ