Τεράστια τα προβλήματα στην Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας

Έξι μήνες μετά την εφαρμογή του «νέου» ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (Π.Δ. 114, ΦΕΚ 181/29-08-14)

26/03/2015

Ενημερώθηκε: 26/03/2015, 11:15

Άκουσε το άρθρο

Σημαντικά, φαίνεται πως είναι τα Προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί εδώ και έξι (6) μήνες στην Κεντρική Υπηρεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ, από τον Οκτώβριο του 2014, όταν δηλ. άρχισε η εφαρμογή του «νέου» ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (Π.Δ. 114, ΦΕΚ 181/29-08-14), που υπέγραψε ο τότε Υπουργός   Αν. Λοβέρδος, την ευθύνη για τη διαμόρφωση του οποίου είχε ο Γεν. Γραμματέας   Θ. Κυριαζής.

Τα Προβλήματα που άφησε πίσω η προηγούμενη Πολιτική Ηγεσία (Λοβέρδου, Δερμετζόπουλου, Κυριαζή), με καλά πληροφορημένες πηγές , έχουν να κάνουν:

1.    Με τον κατακερματισμό των Γεν. Δ/νσεων και κατ’ επέκταση των Δ/νσεων και των Τμημάτων σε διάφορα μέρη του Υπουργείου. Δηλ. Δ/νσεις μιας Γεν. Δ/νσης ή Τμήματα  μιας Διεύθυνσης μπορεί να βρίσκονται σε διάφορα μέρη ή και σε διάφορους Ορόφους του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
Όπως μας ενημερώνουν υπάλληλοι της Κ.Υ. του Υπουργείου για να συνεργαστούν με τον Προϊστάμενό τους ή το Δ/ντή τους πρέπει να ανεβαίνουν σε άλλο όροφο ή να διασχίζουν καθημερινά τους διαδρόμους για να έχουν την απαιτούμενη συνεργασία!

2.    Ο π. Γεν. Γραμματέας κ. Κυριαζής, όπως μας πληροφορούν, ενώ υπέγραψε την τελική χωροθέτηση όλων των Γεν. Δ/νσεων, των Δ/νσεων και των Τμημάτων, η οποία απαιτούσε  μετακινήσεις, δεν ολοκληρώθηκε  η διαδικασία και έτσι το υπουργείο εδώ και τέσσερις (5) μήνες βρίσκεται σε μια κατάσταση απαράδεκτη, η οποία δυσκολεύει σε μεγάλο βαθμό την εργασία όλων των υπαλλήλων και των εκπαιδευτικών.
-Ο κ. Κυριαζής, παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις, δεν ολοκλήρωσε τη διαδικασία  με τις αναγκαίες μετακινήσεις που έπρεπε να γίνουν!

3.    Παράλληλα, όπως πληροφορούμαστε, πολλές Δ/νσεις ή Τμήματα δεν έχουν ακόμη ενημερωθεί για τα Νέα  Καθήκοντα, που έχουν αναλάβει και δεν έχουν παραλάβει τους σχετικούς φακέλους. Έτσι μια σειρά θεμάτων ή δεν διεκπεραιώνεται ή καθυστερεί με συνέπεια να εκτίθεται  το υπουργείο …

    ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΑΠΟΡΙΑΣ ΑΞΙΟ ΑΝ Η ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΕΧΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΚΑΙ  ΤΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ;
•    Αν ο υπουργός και ο Αν. υπουργός έχουν εικόνα της κατάστασης αυτής γιατί δεν παρεμβαίνουν αποφασιστικά να δώσουν λύσεις;
•    Γιατί αφήνουν την κατάσταση αυτή να συνεχίζεται σε βάρος της λειτουργίας του υπουργείου και της εξυπηρέτησης των πολιτών, αλλά κυρίως των σχολείων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων;

4.      Το νέο Οργανόγραμμα δεν αναφέρει οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικών με σαφήνεια. Αυτό έχει οδηγήσει το Σύλλογο Υπαλλήλων Κ.Υ. του Υπουργείου Παιδείας, να στρέφεται εναντίον της τοποθέτησης   Εκπαιδευτικών σε θέσεις Προθισταμένων και να δημιουργείται ένα κλίμα, το οποίο δε βοηθά στη σωστή και αποτελεσματική λειτουργία του υπουργείου.

Να θυμίσουμε εδώ ότι μόνο τέσσερις (4) Δ/ντές (Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας, Ειδικής Αγωγής και Φυσικής Αγωγής), είναι Εκπαιδευτικοί αυξημένων προσόντων με Διδακτορικό ή Μεταπτυχιακό τίτλο στις Επιστήμες της Αγωγής και έντεκα (11) μόνο Προϊστάμενοι Τμημάτων.

Το νέο Οργανόγραμμα, το οποίο να θυμίσουμε ότι είχε ξεκινήσει επί υπουργίας κ. Α. Διαμαντοπούλου (2011), ολοκληρώθηκε μετά από τέσσερα έτη!
Το ESOS, με ρεπορτάζ   (24-10-14)   (4-11-14)… είχε καταγράψει τα θέματα και τα προβλήματα καθώς και τις αντιδράσεις που είχαν υπάρξει με την κατάθεση του «νέου» ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (Π.Δ. 114, ΦΕΚ 181/29-08-14) από τον Υπουργό κ. Αν. Λοβέρδο από:                                    

1.    Το Σύλλογο Υπαλλήλων Κ.Υ. του Υπουργείου Παιδείας, ο οποίος με δύο Ανακοινώσεις- Καταγγελίες (226/30-10-2014) (231/10-11-14), στρεφόταν ενάντια στην τότε Πολιτική Ηγεσία, αναφέροντας:
«Ομόφωνα διαπιστώθηκε ότι οι αριθ. 174480/Φ1/27-10-2014 και 174482/Υ1/27-10-2014 αποφάσεις σας για την Τοποθέτηση Προϊσταμένων Διευθύνσεων και Τμημάτων στις οργανικές μονάδες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων πάσχουν ως προς τη νομιμότητά τους ερχόμενες σε ευθεία αντίθεση με τα προβλεπόμενα στο ΠΔ 114/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», άρθρο 66, όπου σαφώς ορίζεται ότι στις Διευθύνσεις και τα Τμήματα του Υπουργείου «προΐστανται υπάλληλοι όλων των κλάδων και ειδικοτήτων της κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ)». Πιο συγκεκριμένα, οι προαναφερθείσες αποφάσεις σας, ως προς τέσσερις Διευθύνσεις και έντεκα Τμήματα της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών τοποθετεί ως προϊσταμένους αντί διοικητικών υπαλλήλων συγκεκριμένων προσόντων εκπαιδευτικούς λειτουργούς….»
Και καλούσε τον Υπουργό να ανακαλέσει:
«Κε Υπουργέ,
Αυτονόητο είναι ότι δεν στρεφόμαστε εναντίον των προσώπων των τοποθετηθέντων ως Διευθυντών και Τμηματαρχών, πράγμα για το οποίο, άλλωστε, γινόταν σαφής μνεία και στο αριθ. 226/30-10-2014 έγγραφό μας. Στρεφόμαστε εναντίον της λογικής και της πρακτικής η οποία ανατρέπει εκ προοιμίου την όλη προσπάθεια για τον περιβόητο εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης, αφού επαναλαμβάνει τακτικές του πολύ πρόσφατου αλλά και του απώτερου παρελθόντος, τα οποία, άλλωστε, στιγματίζονται ως βασική πηγή της κακοδαιμονίας και της σοβούσας κρίσης του κράτους, της κοινωνίας και της πατρίδας μας.
Κε Υπουργέ,
Εν πρώτοις, σας καλούμε να ανακαλέσετε τις προαναφερθείσες αποφάσεις σας, ως προς το προδήλως παράνομο μέρος τους,
Δεύτερον, ως ΔΣ του Συλλόγου μας, αιτούμαστε συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να σας εκθέσουμε εκ τους σύνεγγυς τις ανησυχίες και τις απόψεις μας, αλλά και να σας εκθέσουμε τις προτάσεις μας για την καλύτερη λειτουργία της Υπηρεσίας μας,
Τρίτον, σας πληροφορούμε ότι τόσο το απερχόμενο όσο και το νέο ΔΣ του Συλλόγου (που θα προκύψει από τις επερχόμενες εκλογές του τρέχοντος μηνός) δεν θα φειστούν κόπων και αγώνων, προκειμένου η πρόδηλη παρανομία να διορθωθεί στους επαγγελματικούς χώρους ή/και στα αρμόδια Δικαστήρια.»

2.    Τους υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και της Νέας Γενιάς, οι οποίοι με κείμενο που απέστειλαν στο esos (14-11-14) (υπογράφεται από 40 υπαλλήλους), θέτουν σε αμφισβήτηση την εγκυρότητα των διοικητικών πράξεων που θα κληθούν οι εν λόγω προϊστάμενοι να υπογράψουν.

Οι Υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και της Νέας Γενιάς, έθεσαν και θέματα Αξιοκρατίας, τα οποία είναι υπαρκτά, όπως τόνιζαν στην ανακοίνωσή τους:

«…β. σε επίπεδο Διευθυντών αλλά και Προϊσταμένων έχουν οριστεί υπάλληλοι με Ε’ και Δ’ βαθμό, χωρίς να υπάρχει η αντίστοιχη τεκμηρίωση για την επιλογή τους όπως ρητά προβλέπεται από τον νόμο, ενώ υπάρχουν υπάλληλοι με Β’ βαθμό εκλεγμένοι από υπηρεσιακά συμβούλια και ορισμένοι σε θέσεις ευθύνης με πολύτιμη εμπειρία και αυξημένα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν.
Ολοκληρώνοντας το ρεπορτάζ γύρω από τον Οργανισμό της Κ.Υ. του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., θέλουμε να επισημάνουμε ότι η νέα Πολιτική Ηγεσία θα πρέπει να κινηθεί άμεσα:

1.    Στο θέμα της χωροθέτησης των Δ/νσεων και των Τμημάτων στο υπουργείο γιατί δεν μπορεί να συνεχίζεται η κατάσταση του κατακερματισμού που έχει συνέπειες σε όλα τα επίπεδα, όπως αναφέραμε.

2.     Να εξετάσει την παρουσία των Εκπαιδευτικών σε συγκεκριμένες θέσεις, δίνοντας έναν αριθμό Οργανικών θέσεων στο Οργανόγραμμα, αφού δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα υπουργείο Παιδείας χωρίς Εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δεν μπορεί να είναι ΄΄όμηροι΄΄ ή χωρίς αποσαφηνισμένο καθεστώς.

3.    Να υπάρξει η αναγκαία Αξιοκρατία σε όλα τα επίπεδα.
      Δεν μπορεί υπάλληλοι Ε΄ ή Δ΄ ή Γ΄ βαθμού να είναι Γενικοί Δ/ντές ή Δ/ντές ή  Τμηματάρχες     και να μην είναι άλλοι Β΄ βαθμού.

 

Σχόλια (1)

ΓΙΑΝΝΗΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Και λίγα λέτε. Η κατάσταση απλώς ...δεν παίζεται. Θα προσπαθήσει η νέα πολιτική ηγεσία να δει λίγο τα πράγματα;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ