Ερώτηση στη Βουλή για διακρίσεις αποφοίτων καθηγητικών Σχολών

27/03/2015

Άκουσε το άρθρο

Να αποκατασταθούν τα κατακερματισμένα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των καθηγητικών σχολών όλων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και να διατηρηθεί ο ενιαίος χαρακτήρας των προγραμμάτων σπουδών, ώστε να μη διασπάται το φοιτητικό σώμα, ζητούν Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με σχετική ερώτηση που κατέθεσαν, προς τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά, στη Βουλή.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Με το Νόμο 3848/2010, όπως αυτός τροποποιήθηκε με την  παράγραφο  22(ε)  του άρθρου 36 του ν. 4186-2013 (Α 193) 2013, αφαιρείται η παιδαγωγική επάρκεια από τους αποφοίτους καθηγητικών σχολών που θα προκύψουν από  όσους εισάγονται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2013 − 2014 και εφεξής.
Για τους αποφοίτους αυτούς η  παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια πιστοποιείται σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ. 3 του ν.3848/2010. Σταμάτησε, δηλαδή να αναγνωρίζεται σχεδόν σε όλους τους αποφοίτους η ικανότητα να διδάσκουν το αντικείμενο που έχουν σπουδάσει, αλλά και να λαμβάνουν μέρος στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ με μοναδική προϋπόθεση το πτυχίο τους.
  Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα τμήματα φιλολογίας του ΑΠΘ και του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης: ήδη δύο «φουρνιές» εισακτέων (2013-4 και 2014-5) δεν έχουν κατοχυρωμένο από τα ισχύοντα προγράμματα σπουδών το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.
  Μάλιστα, το τμήμα Φιλολογίας του ΑΠΘ επέλεξε να κατοχυρώσει το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας μέσω της διάσπασης του προγράμματος σπουδών και του πτυχίου, υπονομεύοντας έτσι  το επαγγελματικό μέλλον των αποφοίτων του. Γιατί σύμφωνα με το πρόγραμμα του τμήματος επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγου (ΠΕ02) κατοχυρώνουν μόνο όσοι απόφοιτοι έχουν επιλέξει το πρόγραμμα σπουδών που κατοχυρώνει το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.
Δεδομένων των δυσμενών συνθηκών στην αγορά εργασίας και με την  ανεργία να μαστίζει και τον κλάδο των εκπαιδευτικών, τα παραπάνω  Τμήματα Φιλολογίας με την τακτική τους αυτή ωθούν τους αποφοίτους αναπόφευκτα σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, σε επί πληρωμή σεμινάρια και κάθε είδους ταχύρρυθμα προγράμματα εκπαίδευσης και συνεχούς κατάρτισης, με αμφίβολη την αναγνώρισή τους. Έτσι, τελικά,  οι πτυχιούχοι πέφτουν θύματα ενός αθέμιτου ανταγωνισμού και μιας δια βίου «αξιολόγησης» που, ουσιαστικά, ακυρώνει τις σπουδές τους και το δικαίωμα στην εργασία.
Αντίθετα ήδη με Υπουργική Απόφαση, ΦΕΚ Τεύχος Β 2433/12-09-2014, έχει ήδη κατοχυρωθεί η πιστοποίηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας για τους αποφοίτους του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών  που έχουν εισαχθεί από το ακαδημαϊκό έτος 2013−2014 και εξής
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός
Σε ποιες   ενέργειες  πρόκειται να προβεί ώστε:
 α) να αποκατασταθούν τα κατακερματισμένα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των καθηγητικών σχολών όλων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων
 β) να διατηρηθεί ο ενιαίος χαρακτήρας των προγραμμάτων σπουδών, ώστε να μη διασπάται το φοιτητικό σώμα;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Aκριώτης Γιώργος
Αμανατίδης Γιάννης
Αμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελίδου
Αναγνωστοπουλου Σία
Αυλωνίτου Ελένη
Βάκη Φωτεινή
Γαϊτάνη Ιωάννα
Εμμανουηλίδης Δημήτρ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (1)

afragos
|

Να μας πουν οι ερωτωντες υπουργοι απο που προκυπτει παιδαγωγικη επαρκεια για τους φυσικους, μαθηματικους χημικους, βιολογους κτλ και δεν προκυπτει για αλλα τμηματα (πχ πληροφορικης/ηλεκτρολογων μηχανικων κτλ)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ