Ανοιχτή Επιστολή του Μ. Ευσταθίου Προέδρου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής στον υπ. Παιδείας για το διορισμό των ΠΔΕ Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης

16/04/2015

Άκουσε το άρθρο

Αυτές τις μέρες ο Συνασπισμός της Ριζοσπαστικής Αριστεράς –ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- προβάλλει στον Ελληνικό Λαό τα κυβερνητικά επιτεύγματά του, σε ένα 4σέλιδο, καλώντας τους Έλληνες και τις Ελληνίδες: α) …να συμμετέχουν ενεργά πολεμώντας τις ριζωμένες νοοτροπίες που αλλάζουν βήμα - βήμα μέσα στην κοινωνία …ζητώντας δικαιώματα και αναγνωρίζοντας υποχρεώσεις…, β) …να ασκούν έλεγχο και να βρίσκονται σε εγρήγορση, δίνοντας το «παρών» στον δημόσιο διάλογο για να επισημάνουν λάθη και αβλεψίες, για να διασφαλίσουν ενεργά ότι η διακυβέρνηση, από τη χώρα ως τον δήμο και την κοινότητα, ασκείται με γνώμονα το συμφέρον των πολλών, γ) να στηρίζουν, γιατί ως Λαός ενωμένος και αλληλέγγυος, αποφασισμένος και περήφανος, με το δίκαιο των διεκδικήσεών του ως εφόδιο, είμαστε το ισχυρότερο «χαρτί» σε κάθε διαπραγμάτευση σε κάθε σύγκρουση με συμφέροντα και κατεστημένα…, και δ) να διεκδικούν, αφού ο αγώνας για την ανάκτηση της αξιοπρέπειας, της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, της ισότητας και των δικαιωμάτων μας δεν είναι ούτε αποκλειστική υποχρέωση ούτε αποκλειστικό προνόμιο της κυβέρνησης. Ο αγώνας αυτός είναι καθημερινός και μας αφορά όλους και όλες. Και για να γράψουμε τη δική μας σελίδα στην Ιστορία συμμετέχουμε, ελέγχουμε, στηρίζουμε, διεκδικούμε! (ΣΥΡΙΖΑ, Αθήνα, 13/04/2015, σελ. 3).     

Σύντροφε Υπουργέ Παιδείας,
                                                                          Πριν από μερικές εβδομάδες δηλώνατε, από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων, με σαφήνεια ότι η επιλογή των δεκατριών (13) Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα γίνει:
•    με αντικειμενικά κριτήρια από «Αδιάβλητη Επιτροπή Αξιολόγησης» των βιογραφικών των υποψηφίων Περιφερειακών Διευθυντών,
•    με απόλυτη πολιτική ανεξιθρησκεία,
•    θα είναι καθαρή κρυστάλλινη από την πρώτη στιγμή,
•    δεν θα υπάρχουν κομματικά κριτήρια σε τέτοιου τύπου διαδικασίες,
•    σύμφωνα με τους νόμους και στο πλαίσιο αυτών των νόμων, αξιολογήσεις όσο το δυνατόν αντικειμενικές στα περιθώρια που αφήσει ο νόμος πάντα.
•    αυτό είναι θέση αρχής. Δεν υποχωρούμε,
•    δεν έχουμε κανένα λόγο να διορίσουμε ανθρώπους που είναι στο ΣΥΡΙΖΑ.
Ακόμα ηχούν στα αυτιά των υποψηφίων και του εκπαιδευτικού κόσμου οι παραπάνω οι πολιτικές δεσμεύσεις σας για αδιάβλητες και αντικειμενικές διαδικασίες, με καθαρή κρυστάλλινη επιλογή και απόλυτη πολιτική ανεξιθρησκεία. «Επιτέλους, έλεγαν στα σχολειά μας, θα επιλέγονται με διαφάνεια οι άριστοι και όχι οι αρεστοί των κομμάτων της συγκυβέρνησης. Οι αριστεροί Υπουργοί Παιδείας δίνουν μαθήματα Δημοκρατίας, αξιοκρατίας και διαφάνειας». Δυστυχώς «πριν αλέκτορα φωνήσαι» ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας διέψευσε με τον πιο τραγελαφικό τρόπο τον προϊστάμενό του Υπουργό Παιδείας. Όμως κάτω από ασφυκτική πίεση των μνημονιακών πολιτικών, οι εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες πολίτες, που εναπόθεσαν την ελπίδα τους και τη ψήφο τους στο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., ξέχασαν ότι στις απροσανατόλιστες ιδεολογικά κοινωνίες δεν υπάρχουν σταθερά κοινωνικά υπόβαθρα που δίνουν τη δυνατότητα επικράτησης των άριστων και όχι των αρεστών. Ο ιδεολογικός αχταρμάς και αποπροσανατολισμός σκλαβώνει τις κοινωνικές δυνάμεις και ως εκ τούτου δεν απομονώνει αντιλήψεις, τακτικές και πρακτικές προκρούστειας εξουσίας.
Θα αναφέρω, εν συντομία, δύο παραδείγματα τα οποία αποκαλύπτουν περίτρανα ότι οι άνθρωποι που ασκούν τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα με αίσθημα υψηλής δημοκρατικής ευθύνης και δικαιοσύνης, δυστυχώς, δεν μπορούν και δεν πρέπει (sic) σε τέτοιες κοινωνίες και ειδικότερα της εκπαίδευσης να έχουν λόγο, πολύ δε περισσότερο και θέση ευθύνης στις δημόσιες υπηρεσίες:
1.    Πρώτο μέλημα του κάθε Υπουργού Παιδείας είναι κάποια σημεία που αφορούν προσλήψεις, αποσπάσεις, μεταθέσεις, στελέχωση εκπαίδευσης, όλα δηλαδή εκείνα τα οποία ενισχύουν τις πελατειακές σχέσεις που στην προκρούστεια εξουσία διεκπεραιώνουν μόνο οι αρεστοί που ασκούν πειθήνια τις άνωθεν εντολές των κομματικών τους προϊσταμένων.
2.    Και το καπάκι στον τέντζερη: η επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση φαίνεται να έγινε από τον υπογράφοντα Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, όμως τα ρεπορτάζ τοπικών και αθηναϊκών εφημερίδων επιμένουν ότι είναι προϊόν πολιτικής συναλλαγής ανάμεσα στον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και τους ΑΝ.ΕΛ.
 
Σύντροφε Υπουργέ Παιδείας,
Σύντροφε Αναπληρωτή Υπουργέ Παιδείας,
                                                                                   Επειδή, κατά την πρόσφατη Διακήρυξη  του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.: «Ο αγώνας αυτός είναι καθημερινός και μας αφορά όλους και όλες, και για να γράψουμε τη δική μας σελίδα στην Ιστορία συμμετέχουμε, ελέγχουμε, στηρίζουμε, διεκδικούμε! (ΣΥΡΙΖΑ, Αθήνα, 13/04/2015, σελ. 3), ως απλό μέλος της Ομάδας Μέλους του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Ανατολικού Τομέα Ιωαννίνων, συνδικαλιστής Πρόεδρος της Ελεγκτικής Επιτροπής του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων και εκλεγμένος αντιπρόσωπος σε δεκάδες Γενικές Συνελεύσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, τέως Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πειραιά «Η ΠΡΟΟΔΟΣ», Πρόεδρος σε επιστημονικά σωματεία, από το 1979 στο αριστερό φοιτητικό κίνημα, στην ΕΚΟΝ ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ, ΚΚΕ Εσωτερικού, ΕΑΡ, Ενιαίο Συνασπισμό, Συνασπισμό της Αριστεράς και της Προόδου, σήμερα ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Σχολικός Σύμβουλος  Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης  στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Ηπείρου και λοιπά και λοιπά, σας δηλώνω απερίφραστα ότι, κατά το άρθρο 103 παράγρφ. 1: «ως δημόσιος υπάλληλος εκτελώ τη θέληση του Κράτους και υπηρετώ ευσυνείδητα τον Ελληνικό Λαό (οφείλοντας) με Πίστη στο Σύνταγμα και Αφοσίωση στην Πατρίδα, σύμφωνα με τους νόμους της δημοκρατικά εκλεγμένης, από τον Ελληνικό Λαό, κυβέρνησης». Ταυτόχρονα όμως, στο πλαίσιο στης συμμετοχής, του ελέγχου, της στήριξης της Ελληνικής Κυβέρνησης και της διεκδίκησης της δημοκρατικής νομιμότητας, επιτρέψτε μου να σας θέσω μερικές ερωτήσεις που πλανώνται στα χείλη χιλιάδων εκπαιδευτικών και Ελλήνων πολιτών:  
1.    Γιατί υποβάλατε τετρακόσιους εξήντα τρεις (463) εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε μια διαδικασία υποβολής αιτήσεων, χωρίς καν να τις αξιολογήσετε με αντικειμενικά κριτήρια από την εξαγγελθείσα στη Βουλή των Ελλήνων «Αδιάβλητη Επιτροπή Αξιολόγησης των βιογραφικών των υποψηφίων Περιφερειακών Διευθυντών»; (δηλώσεις Υπουργού Παιδείας στη Βουλή), ρίχνοντας όλα τα Βιογραφικά των Υποψηφίων στο καλάθι των αχρήστων; μα όλα κυριολεκτικά στο καλάθι των αχρήστων; (πλην των δεκατριών διορισμένων αρεστών σας).
2.    Γιατί τέτοια προσβολή και απαξίωση της εκπαιδευτικής κοινότητας με αδιαφανείς διαδικασίες που ευτελίζουν, τσαλακώνουν την αξιοπρέπεια και τσαλαπατούν τα επιστημονικά και διοικητικά προσόντα, τα οποία για να αποκτηθούν, αφιερώθηκε σημαντικός χρόνος από τη ζωή των περισσοτέρων υποψηφίων, τις οικογένειες τους, προκειμένου να γίνουν περισσότερο ωφέλιμοι και αποτελεσματικοί στο λειτούργημά τους, όταν διάφοροι από τους αρεστούς σας απέφευγαν τη σχολική τάξη όπως ο «διάβολος το λιβάνι»;
3.    Τελικά, οι Σύμβουλοι σας και τα Στελέχη του Υπουργείου σας ενημέρωσαν για τα βιογραφικά των δεκατριών Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών που διορίσατε;
4.    Γνωρίζετε ότι έχετε διορίσει Περιφερειακό Διευθυντή/ντρια, που δεν άσκησε ποτέ διοικητική και επιστημονική καθοδήγηση; Συγκεκριμένα σε ψηφοφορία από Σύλλογο Διδασκόντων ως υποψήφια/ος υποδιευθυντής Σχολικής Μονάδας δεν ψηφίστηκε από τους/τις εκπαιδευτικούς της Σχολικής Μονάδας. Δηλαδή, με το νέο νόμο που ετοιμάζεται για την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων με τη διαδικασία της ψηφοφορίας οι εν λόγω «εκλεκτοί» σας δεν θα μπορούσαν και πάλι να γίνουν ποτέ Διευθυντές ή Υποδιευθυντές, ακόμα και σε ολιγοθέσιο Δημοτικό Σχολείο ή Γυμνάσιο.
5.    Γιατί τόση βιασύνη, προχειρότητα και αδιαφάνεια για τις επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης, εν μέσω των διαδικασιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων;
6.    Γιατί στο κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν αποσαφηνίσατε με δημοκρατικούς και παιδαγωγικούς όρους: α) τους σκοπούς και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης σε έναν ενιαίο νόμο για τη γενική και την ειδική εκπαίδευση; και β) το ρόλο και τα κριτήρια επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσής;  
Θλίβομαι, γιατί στην Περιφέρειά μου την Ήπειρο υπήρχαν αξιόλογοι συνάδελφοί μου εκπαιδευτικοί που είχαν υποβάλλει αίτηση για Περιφερειακοί Διευθυντές/ντριες και τους στείλατε, με την επιλογή που κάνατε, στο πυρ το εξώτερον… Επιλέξατε την αρεστή σας και ΟΧΙ μία ή έναν από τους συναδέλφους μου ή τους συντρόφους μου με αποδεδειγμένο επιστημονικό, εκπαιδευτικό, κοινωνικό και πολιτικό έργο, και επιπλέον με δημοκρατικούς και πολιτικούς αγώνες στην πλάτη τους, ανεξαρτήτως αν ανήκουν στο Α ή το Β ή το Γ πολιτικό κόμμα. Αν ανασυρθούν από τον κάλαθο των αχρήστων οι αιτήσεις και δουν το φως της δημοσιότητας, θα διαπιστώσει αμέσως και ο πλέον κακόπιστος του λόγου το αληθές.
Σύντροφε Υπουργέ Παιδείας,
Σύντροφε Αναπληρωτή Υπουργέ Παιδείας,
                                                                        Το γνωρίζετε, αλλά θα το γράψω: «Η Παιδεία και ειδικότερα το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να είναι ο Δούρειος ίππος, ούτε η κερκόπορτα των «ισχυρών», των παρατρεχάμενων αυλικών, των ημετέρων, οι οποίοι στην κυριολεξία καταδυναστεύουν τις τροίες, ακινητοποιούν την εκπαιδευτική δράση και απονευρώνουν τη διαμόρφωση μιας διαφορετικής από την αδράνεια κοινής συμμετοχής σε προβολή και επίλυση εκπαιδευτικών θεμάτων, συζητήσεων, προτάσεων και ιδεών. Η εκπαίδευσή μας σήμερα έχει ανάγκη επιτακτική μιας ριζοσπαστικής, δομικής μεταρρύθμισης με ιδεολογικούς προσανατολισμούς. Πρέπει να γνωρίζετε ότι στην κοινωνία της εκπαίδευσης υπάρχουν ισχυρά επιστημονικά, ηθικά και πνευματικά ερείσματα έτοιμα και ικανά να στηρίξουν μια τέτοια προσπάθεια.
Δυστυχώς, πάλι, με την επιλογή των αρεστών σας, επιβεβαιώσατε τη λαϊκή ρήση ότι «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται». Δε φαίνεται να έχετε διάθεση να ανακαλύψετε αυτά τα ερείσματα οδηγώντας τα έτσι στην αδράνεια και την πρόωρη συνταξιοδότηση… Κατά τα φαινόμενα μας οδηγείτε σε καταστάσεις που δεν υπάρχουν αξίες, αρχές και μέτρα. Διαμορφώσατε με τις επιλογές σας συνθήκες συλλογικής παραλυσίας, όπου οι προκρούστηδες της δύναμης κανονίζουν τα πάντα, αλλά ταυτόχρονα θέλουν να είμαστε όλοι εμείς και τόσο άχρηστοι ώστε να μην αποδίδουμε. Ξέρετε ότι οι Λουδοβίκοι έντυναν τους Ουγενότους πουλιά και τους άφηναν από τα κλουβιά τους να σωθούν, την ίδια στιγμή που τους σημάδευαν εκατοντάδες τουφέκια σε χώρο κλειστό, χωρίς δυνατότητα διαφυγής.
Φαίνεται ότι σε αυτό το πολιτικάντικο «παιχνίδι» των προκρούστειων διαστάσεων, των Λουδοβίκων και των Ουγενότων η εκπαιδευτική κοινότητα δεν είναι διατεθειμένη να παίξει, και πιστεύω ότι είναι καθήκον μας, ως Αριστερά να αφυπνιστούμε και να μην αφήσουμε τον πολύποδα παρακρατικών θυλάκων στους κρατικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς να βιάζουν τη δημοκρατική κουλτούρα του Λαού μας στο όνομα μιας «ιδιότυπης αριστεροσύνης» που ούτε το πολιτικό ήθος διαθέτει, αλλά ούτε όσα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα απαιτούνται. Τα κολλητιλίκια, τις κουμπαριές, τις συμπεθεριές και τις παράγκες τις ζήσαμε με το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Ο Ελληνικός Λαός ψήφισε ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ελπίζοντας ότι θα δινόταν ένα τέλος σε αυτά.
Αιδώς «αριστεροί και δεξιοί», εν Ελλάδι συγκυβερνώντες!

Ιωάννινα, 16 Απριλίου 2015
Μηνάς Ευσταθίου
Πρόεδρος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής,
Σχολικός Σύμβουλος  Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης  στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Ηπείρου,
Διευθυντής του επιστημονικού περιοδικού «ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ».

 

 

Σχόλια (21)

Σπύρος
|

Αγαπητέ Σύντροφε, Αγωνιστή και Συνάδελφε Μηνά
Είμαι πολύ ικανοποιημένος από τη γενναία πράξη σου να εκφράσεις τις απόψεις σου σχετικά με το διορισμό των ΠΔΕ αλλά και την γενικότερη αριστερή φιλοσοφία σου για τους κατέχοντες που πρέπει «να δίνουν μαθήματα Δημοκρατίας, αξιοκρατίας και διαφάνειας» Οι μεγάλες σου αλήθειες είναι και αλήθειες πολλών συναδέλφων «ανεξάρτητου πολιτικής ταυτότητας» Σίγουρα οι αλήθειες αυτές μπορούν να ακουστούν από δυναμικούς, ακέραιους ανθρώπους, επιστημονικά καταρτισμένους και πάνω απ΄όλα ανθρώπους που τους χαρακτηρίζει η ηθική.
Κάποιοι πιστεύουν ότι η πράξη σου αυτή υποκινήθηκε από προσωπική πικρία.
Εμείς όμως που γνωρίζουμε τους αγώνες σου και την διάθεσή σου για προσφορά στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής, χώρο τον οποίο υπηρετείς, έχουμε αντίθετη άποψη. Θέλουμε να βροντοφωνάξουμε ότι ο άνθρωπος Μηνάς Ευσταθίου πάλευε – παλεύει και θα παλεύει για το «κοινό καλό» και όχι για το «ίδιο καλό».
Τέλος πιστεύω ότι είναι ωφέλιμο άνθρωποι της προσφοράς με πολλά και ιδιαίτερα ερείσματα χρήσιμα για το κοινωνικό σύνολο όπως εσύ, να μην αποστασιοποιούνται από τα επιστημονικά, εκπαιδευτικά, κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα, , αλλά να προχωράνε πιο δυνατοί γιατί αποτελούν θεμέλιο της προσπάθειας των συνανθρώπων τους για την επίτευξη της προσωπικής και συλλογικής προόδου στα πλαίσια της ανθρωποφάγου σύγχρονης κοινωνίας.
Δυστυχώς πιστεύαμε ότι η αριστερή κυβέρνηση θα έδινε όραμα και ελπίδα…………
αλλά πάλι μία από τα ίδια !!!

ΜΠΟΥΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Θλίβομαι «φίλες και φίλοι» και «συνάδελφοι» για την άκρατη και αστόχαστη συκοφαντική προσβλητική και επιθετική στάση σας μέσα από τα εμετικά σχόλια σας σε βάρος ενός αγωνιστή επιστήμονα , συνδικαλιστή και δασκάλου του Μηνά Ευσταθίου
Μέσα από τις απόψεις του αγωνιστή συναδέλφου Μηνά Ευσταθίου που είχε την τόλμη σε ένα πολύ ουσιαστικό, αγκαθωτό ζήτημα της οργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος να σηκώσει το ανάστημά του εκφράζοντας την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται για την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της δημόσιας , δωρεάν και ακομμάτιστης παιδείας.
Απογοητεύομαι από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας του Σύριζα και όλους τους «συμβουλάτορές» τους. Οι «φωνές» πρέπει να ακούγονται γιατί η αριστερά δεν χρειάζεται «χειροκροτητές » αλλά ανθρώπους που σου λένε την αλήθεια.
Όσο για τον Μηνά τον Ευσταθίου πρέπει κάποιοι που δεν γνωρίζουν να μάθουν ότι έχει υπερασπιστεί την εκπαίδευση από το 1979 όταν ήρθε από την Κύπρο και αγωνίστηκε μέσα από το φοιτητικό κίνημα ενάντια στο νόμο 815/1978 που αποδιοργάνωνε τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα με το νόμο Κ. Καραμανλή. ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ……….
Συγχαρητήρια Μηνά και να γνωρίζεις ότι θα βγεις πολιτικά, κοινωνικά και επιστημονικά αλώβητος .

Τζένη
|

Κύριε Ευσταθίου
Συγχαρητήρια για τη γενναία επιστολή σας. Ξέρετε ότι στην Πλατωνική πολιτεία σημαντικό ρόλο έπαιζε η αξιοκρατία. Η αρχή της αξιοκρατίας προϋποθέτει κριτήρια επιλογής και διαδικασιών, που συνάπτονται αποκλειστικά με την προσωπική αξία του καθενός, δηλαδή τις ικανότητες, τα προσόντα και την προσωπικότητά του. Πολύ φοβάμαι ότι για τη σημερινή πολιτική ηγεσία η έννοια της αξιοκρατίας μάλλον αποτελεί ιδεολόγημα. Αλλιώς δεν εξηγείται γιατί όπως σωστά αναφέρετε, δεν έλαβαν καθόλου υπόψη τα κριτήρια όπως η προκήρυξη για τη θέση των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης όριζε. Κρίμα, γιατί πιστέψαμε ότι θα αναδείκνυε ένα άλλο πολιτικό ήθος. Θα προτιμούσα μια πιο έντιμη στάση αν έπρεπε να διοριστούν αποκλειστικά κομματικά στελέχη. Να μην υπάρξει προκήρυξη και να πουν ξεκάθαρα ότι η θέση αυτή είναι πολιτική και θα επιλεγούν αυτοί τους οποίους εμπιστευόμαστε για την άσκηση της εκπαιδευτικής μας πολιτικής. Τώρα ενέπαιξαν και πρόσβαλαν την εκπαιδευτική κοινότητα με αυτή την προσχηματική προκήρυξη. Εγώ πάντως ελπίζω ακόμα ότι η πολιτική ηγεσία θα αφουγκραστεί την ανάγκη της κοινωνίας για μια εκπαιδευτική πολιτική απαλλαγμένη από κομματικές σκοπιμότητες και θα πάρει ριζοσπαστικές αποφάσεις για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

ΝΤΑΙΖΗ ΔΑΝΙΗΛΙΔΟΥ
|

Κε Ευσταθίου συγχαρητήρια,
Συμφωνώ με όσα γράφετε και ασπάζομαι την κριτική σας.
Απαντήσατε ως διανοούμενος που δεν έχετε απορροφηθεί από το σύστημα, αλλά ως σκεπτόμενο και πολιτικοποιημένο μέλος μιας κοινωνίας θέσατε ερωτήματα όχι μόνο πολιτικής αλλά και ηθικής φύσης και ασκήσατε κριτική στην πολιτική (αριστερή!!!!!!)εξουσία του Υπουργείου και τις πρακτικές του.
Πρακτικές που όπως φαίνεται μας οδηγούν για άλλη μια φορά να πούμε πως το παιχνίδι είναι "στημένο".Το γεγονός ότι μια αριστερή κυβέρνηση που ως ιδεολόγοι ονειρευόμασταν, αποδέχτηκε ως δεδομένο το προηγούμενο πλαίσιο επιλογής των Περιφερειακών,( παραβλέποντας μάλιστα τελείως το σημείο του Νόμου .3260/2004 που αναφέρει πως οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν "σημαντικά επιστημονικά και διοικητικά προσόντα"),έχει απόλυτα θεμελιακή σημασία ως προς τη στάση και την πολιτική που υιοθετεί.
Δυστυχώς με τις συγκεκριμένες πρακτικές η αριστερά οδηγείται στο δρόμο της περιστασιακής διακυβέρνησης και κινδυνεύει να παραμείνει "φιλοξενούμενη στην εξουσία".
Ως "δημόσιοι διανοούμενοι" σύμφωνα με την Γκραμσιανή ανάλυση, πρέπει να ενοχλούμε, να αντιλέγουμε ή και να δυσαρεστούμε ακόμη. Έχουμε επίγνωση ότι αυτός ο κοινωνικός ρόλος οδηγεί τον διανοούμενο πολλές φορές να αισθάνεται ανίσχυρος απέναντι στο ισχυρό δίκτυο των κοινωνικών εξουσιών...να μην έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει άμεσες αλλαγές και ορισμένες φορές να περιορίζεται στο ρόλο του μάρτυρα κάποιων γεγονότων, τα οποία διαφορετικά θα αποκρύπτονταν.
Σίγουρα η θέση αυτή είναι μοναχική, που δεν εξασφαλίζει φιλίες με την εξουσία , ούτε θέσεις,αλλά σίγουρα αξίζει πολύ περισσότερο από την αγελαία ανοχή της ισχύουσας κατάστασης των πραγμάτων.

Νταίζη Δανιηλίδου, Σχολική σύμβουλος(Phd, Ded ,Med)

Νεφελη
|

Αγαπητέ συνάδελφε
Διανυονταs τον άγονο δρομο της ματαιωσης σε προσωπικό αλλα κυρίως σε πολιτικό επίπεδο με θρυμματισμενες προσδοκίες και κορεσμενοι απο την κενη ρητορική της όλης διαδικασίας επιλογής , η σκέψη σου υπενθυμίζοντας αζητητες και ταχύτατα λησμονημενες μάλλον αξίες - άξονες εκπαιδευτικής πολιτικής, ελαφρύνσει τη θεσμική θλίψη και υποδεικνύει δρόμους αγωνιστικηs συμπορευσης !!! Ευχαριστιες για την ανατροφοδοτηση!!
Σχολικη Σύμβουλος με βιογραφικό στον κάδο απορριμμάτων ....

Κωνσταντίνος Α. Δαραής
|

Αγαπητέ συνάδελφε κ. Ευσταθίου
Συμφωνώ με την άποψη σας κατά των κομματικών επιλογών, αν και προσωπικά δεν έχω ασχοληθεί με την πολιτική διαδρομή των νέων περιφερειακών διευθυντών καθώς και τα τυπικά τους προσόντα. Με ενδιέφερε όμως και με ενδιαφέρει ακόμη να εκτιμήσω, ποια είναι η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με όσα συνέβαιναν κατά το παρελθόν; Η πατρίδα μας σήμερα δεν βρίσκεται στο 80, βιώνουμε μια πολύ δύσκολή κατάσταση, πολλοί από εμάς τα φέρνουμε δύσκολα βόλτα, η φτώχεια και η ανεργία απειλεί άμεσα και πρωτίστως τα άτομα με αναπηρία και συνεπώς θα ανέμενε κανείς αυτή η ίδια η πραγματικότητα να επηρεάσει τις διαδικασίες,. όσες έγιναν ή θα ακολουθήσουν.

Πιστεύω ότι υπήρχαν και υπάρχουν συνάδελφοι, οι οποίοι, ανεξάρτητα από την πολιτική τους φιλοσοφία ή προσέγγιση, αγωνίζονταν και αγωνίζονται κατά της κομματικοποίησης και των κομματικών επιλογών. Τι είναι όμως αυτό που δεν επιτρέπει την ευδοκίμηση του αγώνα τους κατά του κομματισμού σε πεδία σύγκλισης όπως αυτό της εκπαίδευσης;
Να είστε καλά!
Κ.Α. Δαραής

kiriakos
|

Πολύ εύστοχες οι παρατηρήσεις σας κύριε Ευσταθίου! Και όπως έλεγαν και οι πρόγονοί μας "αρχή άνδρα δείκνυσι" μόλις πήραν την εξουσία ξέχασαν όσα έλεγαν ως αντιπολίτευση και οι υποσχέσεις τους για αξιοκρατία έγιναν Έπεα πτερόεντα! Και το καλύτερο έχουν το θράσος να μας δουλεύουν λέγοντας πως Δεν έπεσε στην αντίληψή τους ότι υπάρχει έλλειψη προσόντων στους επιλεγέντες!!! ΕΛΕΟΣ δεν μιλάτε σε ιθαγενείς.

ΘΑΜΥΡΙΣ
|

Κύριε Ευσταθίου
οι θέσεις-απόψεις που διατυπώνετε εσείς και αυτά που έπραξαν οι Υπουργοί Παιδείας διαφέρουν-απέχουν παρασάγγας. Μέγιστο λοιπόν λάθος σας να τους αποκαλείτε συντρόφους. Σύντροφος είναι λέξη με ευαίσθητο-ιδεολογικό νοηματικό περιεχόμενο και η χρησιμοποίησή της στο κειμενό σας ισοδυναμεί με δολοφονία-εκτέλεση της λέξης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί τους Έλληνες και τις Ελληνίδες …να συμμετέχουν ενεργά πολεμώντας τις ριζωμένες νοοτροπίες που αλλάζουν βήμα - βήμα μέσα στην κοινωνία. Το προνόμιο των Περιφερειακών Διευθυντών από την διάταξη του ν. 3879/10 όμως δεν το ξερίζωσαν όπως είχαν δηλώσει.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί το λαό σε αγώνα για την ανάκτηση της αξιοπρέπειας, της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, της ισότητας και των δικαιωμάτων του.
Ερωτώ όλα αυτά αποτέλεσαν κριτήρια στην επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών;
Αν η διαμαρτυρία σε αυτόν τον τόπο δεν καρποφορήσει και αν δεν λάβει διαστάσεις, τότε διαρκώς οι Κυβερνήσεις θα κάνουν τα ίδια και τα ίδια ανεξαρτήτως ιδεολογικού προσήμου. Το ιδεολογικό πρόσημο θα αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα.
Συγχαρητήρια κύριε Ευσταθίου!

Κωνσταντίνος Φραγκούλης
|

Υπάρχει ακόμη πριθώριο για μια γεναία και θαρραλέα πράξη.
Να ενημερωθεί ο πρωθυπουργός για την αριστερή ιδεοληψία του αναπληρωτή υπουργού.
Να ακυρωθεί ο πίνακας των ορισθέντων ΠΔΕ.
Να απομακρυνθεί ο κ. Αναστάσιος Κουράκης από το υπουργείο Παιδείας διότι θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα.
Να ορίσει ο Υπουργός Παιδείας Α. Μπαλτάς μιά επιτροπή αδιασφησβήτητου κύρους για την εξέταση των βιογραφικών, ίσως και να καλέσει σε συνέντευξη ένα αριθμό υποψηφίων.
Ποτέ δεν είναι αργά για την ανάκτηση της αξιοπιστίας.

Pan Pan
|

... νομίζω ότι ο κ. Ευσταθίου εκκινεί από λάθος βάση ή θέτει το θέμα σε άλλη βάση απ' αυτήν που το θέτει η κυβέρνηση! Διότι η σημερινή κυβέρνηση, θεωρεί ότι οι Περιφερειακοί Δντες Εκπ/σης (ΠΔΕ) κατέχουν πολιτικές θέσεις και άρα σ' αυτές ορίζονται πρόσωπα από την εκάστοτε κυβέρνηση όπως συμβαίνει με τους ΓΓ ή ειδικούς γραμματείς των υπουργείων. Απλά το θέμα το έμπλεξε ο σημερινός υπ. παιδείας κ. Μπαλτάς με την άστοχη δήλωση ότι για τις θέσεις των ΠΔΕ θα υπάρξει πολιτική ανεξιθρησκία. Ενώ έπρεπε από την πρώτη στιγμή να δηλώσει με ειλικρίνεια ότι για την κυβέρνησή του είναι πολιτικές θέσεις και σ' αυτές τα πρόσωπα τα ορίζει η εκάστοτε κυβέρνηση. Επομένως προκήρυξη για πολιτικές θέσεις δεν έπρεπε να βγει. Διότι είναι στάχτη στα μάτια του κόσμου! Προκήρυξη βγαίνει για θέσεις μη πολιτικές, στις οποίες σαφώς χρειάζεται να υπάρχει πολιτική ανεξιθρησκία. Τέτοιες μη πολιτικές θέσεις στην εκπ/ση είναι π.χ. οι δντες εκπ/σης, δντες σχολείων κλπ. οι οποίες είναι θέσεις διαχείρισης. Όσο για τα τυπικά προσόντα που πολύ τίθενται από αρκετούς πρέπει να γνωρίζουν ότι στις πολιτικές θέσεις και όχι μόνο είναι απολύτως σχετικά και όχι τόσο καθοριστικά. Υπάρχουν άλλωστε πολλά παραδείγματα που επιβεβαιώνουν ότι πολιτικά πρόσωπα ή πρόσωπα που είχαν επιλεγεί σε πολιτικές θέσεις, παρά τα πλούσια τυπικά τους προσόντα απέτυχαν παταγωδώς!
Τέλος στις τοποθετήσεις αρκετών για το θέμα διαπιστώνεται μία πικρία μάλλον επειδή δεν επελέγησαν οι ίδιοι και δε γνωρίζω αν θα προχωρούσαν στα ίδια σχόλια στην περίπτωση που είχαν επιλεγεί!

Δρεπάνης
|

Θα είχατε την ίδια ευαισθησία για την αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια αν εσείς προσωπικά, έχοντας περισσότερες άκρες-γνωριμίες-μέσα, όπως λέτε, επιλεγόσασταν στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή, για την οποία ήσασταν υποψήφιος και όχι κάποιος-α που διέθετε περισσότερα αντικειμενικά προσόντα από σας (και υπάρχουν τέτοιοι όπως γνωρίζετε);
Γιατί θέσατε υποψηφιότητα αν όπως λέτε περιμένατε να επιλεγούν αντικειμενικά οι Περιφερειακοί Διευθυντές (σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υπουργού), γνωρίζοντας ωστόσο ότι υπάρχουν υποψήφιοι με περισσότερα μετρίσιμα προσόντα από σας;
Το ότι δεν επέλεξαν εσάς αλλά άλλον-η εκλεκτό δεν αφορά το πανελλήνιο. Λύστε το μεταξύ σας με όποιον τρόπο θέλετε. Μας απασχολούν πολύ πιο σοβαρά θέματα. Το ποιους και με ποιον τρόπο θα επιλέξει τους συνεργάτες της η κυβέρνηση για να προωθήσει την πολιτική της (γιατί περί αυτού πρόκειται) ας το λύσει μόνη της. Είναι δικό της θέμα. Εμάς μας αφορά τι πολιτική θα εφαρμόσει στην εκπαίδευση και γενικότερα.
Και γι αυτό δεν λέτε λέξη κύριε Πρόεδρε!

ΘΑΜΥΡΙΣ
|

Κύριε Ευσταθίου
οι θέσεις-απόψεις που διατυπώνετε εσείς και αυτά που έπραξαν οι Υπουργοί Παιδείας διαφέρουν-απέχουν παρασάγγας. Μέγιστο λοιπόν λάθος σας να τους αποκαλείτε συντρόφους. Σύντροφος είναι λέξη με ευαίσθητο-ιδεολογικό νοηματικό περιεχόμενο και η χρησιμοποίησή της στο κειμενό σας ισοδυναμεί με δολοφονία-εκτέλεση της λέξης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί τους Έλληνες και τις Ελληνίδες …να συμμετέχουν ενεργά πολεμώντας τις ριζωμένες νοοτροπίες που αλλάζουν βήμα - βήμα μέσα στην κοινωνία. Το προνόμιο των Περιφερειακών Διευθυντών από την διάταξη του ν. 3879/10 όμως δεν το ξερίζωσαν όπως είχαν δηλώσει.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί το λαό σε αγώνα για την ανάκτηση της αξιοπρέπειας, της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, της ισότητας και των δικαιωμάτων του.
Ερωτώ όλα αυτά αποτέλεσαν κριτήρια στην επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών;
Αν η διαμαρτυρία σε αυτόν τον τόπο δεν καρποφορήσει και αν δεν λάβει διαστάσεις, τότε διαρκώς οι Κυβερνήσεις θα κάνουν τα ίδια και τα ίδια ανεξαρτήτως ιδεολογικού προσήμου. Το ιδεολογικό πρόσημο θα αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα.
Συγχαρητήρια κύριε Ευσταθίου!

δασκάλα
|

Μπράβο σας συνάδελφε! Όσα αναφέρονται στο άρθρο εκφράζουν τις σκέψεις όχι μόνο των αριστερών; Αλλά μήπως λέγονται για να λέγονται; Αμαρτία εξομολογουμένη ουκ έστιν αμαρτία;
Το σίγουρο είναι ότι πλέον δεν υπάρχει εμπιστοσύνη για επόμενα. Πώς θα θελήσουμε οι σύλλογοι διδασκόντων να κρίνουν Διευθυντές με το παράδειγμα του Υπουργείου;
Περιμένουμε την ευθυξία της κυβέρνησης να ζητήσει την παραίτηση και των δύο Υπουργών για την έλλειψη συννενόησης κάτι που απαιτείται και από τον νεότερο δημόσιο υπάλληλο.
Καλή υπομονή σε όλους!

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

Συγχαρητήρια Μηνά για τις απόψεις σου Γιάννης από Γλύφαδα.

Σύντροφος
|

Σύντροφε, Συνάδελφε, Αγωνιστή, Άνθρωπε, Εκπαιδευτικέ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!
Ας αναλάβει ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΝΑ ΠΑΝΕ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ
ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΥΜΑΙΝΕΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Αντώνης
|

Πράγματι, σας αξίζουν συγχαρητήρια για το θάρρος σας. Διότι, όπως λέτε, η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, και σας βλέπω να μην μπορείτε να γίνετε ούτε δ/ντής σε... μονοθέσιο δημοτικό, μετά από αυτή την επιστολή. Άλλη αριστερά οραματιστήκαμε, κι άλλη εμφανίστηκε, δυστυχώς...

Γιάννης
|

Νομίζω ότι το συγκεκριμένο άρθρο εκφράζει τις απόψεις και την αγωνία πολλλών αριστερών εκπαιδευτικών που βλέπουν να επαναλαμβάνονται οι ίδιες πρακτικές και λάθη του παρελθόντος για τα οποία ματώσαμε!

Ηπειρώτης
|

Συγχαρητήρια κύριε Ευσταθίου! Θα είχε ενδιαφέρον να μαζέψετε τα βιογραφικά των υποψηφίων ΠΔΕ Ηπείρου (να σας τα αποστείλουν οι ίδιοι!) και να παραθέσετε σε πίνακα τα προσόντα που καθενός!

Γρηγόρης
|

Τα συγχαρητήριά μου είναι κυριολεκτικά για τη δύναμη της σκέψης και του λόγου σου απέναντι σε πρακτικές του κόμματος που καθημερινά στήριζες με αξιοπρέπεια και σθένος. Αποτυπώνεις με ακρίβεια την πραγματικότητα που δημιούργησε "η για πρώτη φορά αριστερή κυβέρνηση" στη διοίκηση της εκπαίδευσης.
Αγαπητέ συνάδελφε Μηνά, καλώς ήλθες στην πραγματικότητα του κόμματος που υπηρέτησες και υπηρετείς.
Με εκτίμηση,
ανθρώπινη, συναδελφική & συνδικαλιστική
ένας Αδέξιος συντηρητικός της "δημιουργικής άρνησης " .

Πέτρος
|

Συγχαρητήρια συνάδελφε Μηνά Ευσταθίου. Καθαρές κουβέντες έξω από τα δόντια. Είναι όπως τα λες. Το πλαίσιο το ορίζει ο ν.3260/2004 με 3 πολύ βασικά κριτήρια. Δεν γίνεται το γ) κριτήριο να το καταπατάς εντελώς, αυτό που αναφέρεται στα αυξημένα επιστημονικά και διοικητικά προσόντα. Τελικά ο κ. Κουράκης κατάφερε το ακατόρθωτο. Να αυτοδιαψευσθεί παταγωδώς και να τον θεωρούν όλοι τον κύριο υπεύθυνο για όλη αυτή την ιστορία που εκθέτει την κυβέρνηση.

Αλεξάνδρα
|

Συγχαρητήρια κύριε Ευσταθίου! Εσείς και Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής λέτε τις αλήθειες με το όνομά τους, γιατί νοιάζεστε πραγματικά για τα προβλήματα του Ελληνικού Λαού.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ