Επιστολές των Προέδρων Τμημάτων Πληροφορικής και της ΠΕΚΑΠ στον υπουργό Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα

22/04/2015

Ενημερώθηκε: 22/04/2015, 13:05

Άκουσε το άρθρο

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Με ενδιαφέρον αλλά και ανησυχία οι Καθηγητές στις Σχολές/Τμήματα Πληροφορικής της χώρας παρακολουθούμε αυτές τις ημέρες την προσπάθειά σας να προσφέρετε στους υποψήφιους φοιτητές μας ένα άρτιο, ευέλικτο και δίκαιο σύστημα πρόσβασης στα Ανώτατα Ιδρύματα.

Με “ενδιαφέρον”, γιατί ευελπιστούμε ότι θα επιτύχετε στο εγχείρημα αυτό, εισάγοντας ένα σύστημα που πράγματι θα ανταποκρίνεται στους κόπους και τις ελπίδες των μαθητών και των οικογενειών τους. Με “ανησυχία”, γιατί με βάση τις πρώτες εξαγγελίες διαπιστώνουμε ότι το προτεινόμενο σύστημα αδικεί την κοινότητα της Πληροφορικής, καθώς περιορίζει σημαντικά τις επιλογές των μαθητών που θα ενδιαφερθούν για σπουδές Πληροφορικής, ενώ ταυτόχρονα τους υποβάλλει στο εξεταστικό άγχος ενός μαθήματος που κατά κανένα τρόπο δεν είναι απαραίτητο για τις μετέπειτα σπουδές τους (την Χημεία).

Κύριε Υπουργέ, δεν βρισκόμαστε στο 1980 όπου η έννοια της υπολογιστικής σκέψης και των σπουδών Πληροφορικής πρωτοεμφανίστηκαν χωρίς να προσδιορίζουν επακριβώς τότε την επιστημονική τους αυταξία. Γνωρίζετε πως πολλά εκπαιδευτικά συστήματα παγκόσμια επενδύουν σήμερα στην εκπαίδευση των μαθητών τους στην Πληροφορική από μικρές ακόμη ηλικίες, ευνοώντας την ανάπτυξη της αναλυτικής-υπολογιστικής σκέψης και της κατανόησης του προγραμματισμού, εφόδια που αποτελούν πλέον σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον διεθνή οικονομικό στίβο.

Κύριε Υπουργέ, σας καλούμε να μην υποβαθμίσετε τις σπουδές Πληροφορικής και να εστιάσετε με προσοχή στο πρόβλημα που δημιουργεί το προτεινόμενο σύστημα και το οποίο κατά τη γνώμη μας συνοψίζεται στα εξής:

Α) Οι Σχολές/Τμήματα Πληροφορικής και τα Πολυτεχνικά Τμήματα (Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Υπολογιστών, και Μηχανικοί Η/Υ) αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα των Σχολών Θετικών Επιστημών και θα πρέπει να ανήκουν στο 2ο επιστημονικό πεδίο που προβλέπει το σύστημα. Η σύνδεση της Πληροφορικής με σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης (όπως γίνεται στο 5ο πεδίο) δημιουργεί παρανοήσεις επιστημολογικής φύσης για την Πληροφορική και πιθανότατα αποπροσανατολισμό των μαθητών.

Β) Οι μαθητές που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν σπουδές Πληροφορικής θα πρέπει όχι μόνον να διδάσκονται αλλά και να εξετάζονται Πανελλαδικά στο μάθημα Πληροφορικής (ΑΕΠΠ) της Γ Λυκείου. Για να αντιμετωπιστεί η δυσλειτουργία αυτή στην παρούσα εκδοχή του συστήματος προτείνουμε όπως οι μαθητές-υποψήφιοι στο 2ο επιστημονικό πεδίο να επιλέγουν και να εξετάζονται σε Χημεία ή Πληροφορική (ΑΕΠΠ) και η επιλογή τους αυτή να τους επιτρέπει την πρόσβαση στις αντίστοιχες Σχολές/Τμήματα που έχουν δηλώσει Χημεία ή Πληροφορική ως προαπαιτούμενο μάθημα.

Κύριε Υπουργέ, έχουμε την πεποίθηση πως θα εξετάσετε το ζήτημα με τη δέουσα προσοχή καθώς δεν αποτελεί απλά μια λεπτομέρεια του προτεινόμενου συστήματος αλλά ουσιαστική ρύθμιση η οποία θα επηρεάσει αποφασιστικά τόσο τις επιλογές και σπουδές χιλιάδων μαθητών, όσο και την ποιότητα εκπαίδευσης που παρέχουν οι Σχολές/Τμήματα Πληροφορικής της χώρας.
 
Με τιμή,  

1.    Ιωάννης Βλαχάβας, Πρόεδρος Τμήματος Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
2.    Ιωάννης Σταυρακάκης, Πρόεδρος Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
3.    Παναγιώτης Μποζάνης, Πρόεδρος Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
4.    Παναγιώτης Δεμέστιχας, Πρόεδρος Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιά
5.    Παναγιώτης Τσακαλίδης, Πρόεδρος Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης
6.    Παναγιώτης Τραχανιάς, Αναπληρωτής Πρόεδρος Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης
7.    Μάρω Βλαχοπούλου, Κοσμήτορας Σχολής Επιστημών Πληροφορίας, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
8.    Βασίλειος Πλαγιανάκος, Πρόεδρος Τμήματος Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
9.    Νικόλαος Σαγιάς, Πρόεδρος Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΠΕΚΑΠ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (18)

M
|

Επίσης αφιερωμένο στους συναδέλφους Πληροφορικούς και Χημικούς, που ερίζουν για το μέλλον της εκπαίδευσης:

Αθήνα, 22 Απριλίου 2015 - Επιστολές μελών ΔΕΠ και ΠΕΚΑΠ

Μασαχουσέτη, 22 Απριλίου 2015 - Συνέντευξη διευθυντή MIT Media Lab

«[...] Όμως πολλά προβλήματα έχουν γίνει τόσο σύνθετα ώστε είναι αναγκαία τα μεγαλύτερα εργαστήρια, όπου έχουμε πλέον τους μηχανικούς και τους επιστήμονες πληροφορικής και ρομποτικής να δουλεύουν δίπλα στους μηχανικούς τεχνολογίας υλικών και τους βιολόγους σε κοινά προγράμματα - κάτι πολύ δύσκολο να συμβεί με μικρά εργαστήρια και καθετοποιημένη οργάνωση και χρηματοδότηση».

Έσμυ
|

Όπως φαίνεται το εξεταστικό δεν είναι έτοιμο, γιατί απλά είναι λάθος

οπότε οι Χημικοί που γράφουν μηνύματα σωρηδόν, ας δουν το θεμα λίγο διαφορετικά....

Μ
|

> Η πραγματικότητα όμως είναι αμείλικτη: Οι ίδιες οι σχολές πληροφορικής και μαζί τους και οι και μισές θετικές σχολές της χώρας προτιμούν για εξεταζόμενο την πληροφορική και όχι τη χημεία όπως οι ίδιες δήλωσαν επίσημα.

@Μαριος
> Διόρθωση: οι πρόεδροι των τμημάτων Πληροφορικής με τακτιστική λογική. Γιατί τα μέλη ΔΕΠ και οι διδάσκοντες βλέπουν τί γίνεται στις διαλέξεις/εργαστήρια/φροντιστήρια και αντιλαμβάνονται τις διαφορές στο επίπεδο μεταξύ των εισερχομένων φοιτητών.

To μάθημα <Προγραμματισμός σε Ψευδογλώσσα> (ΑΕΠΠ), με τη διδακτέα ύλη και το βιβλίο που χρησιμοποιείται εδώ και 15 χρόνια, δεν έχει καμία σχέση με τις προαπαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες για τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων Πληροφορικής και σαφώς δεν προσφέρει κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα στους μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.

Τόσα χρόνια στα σχολεία ή/και τα φροντιστήρια, έχετε συναντήσει πρώην μαθητές και νυν φοιτητές, προερχόμενους από Θετική Κατεύθυνση, να δυσκολεύονται στη C++ ή τους Αλγορίθμους ή τα Λειτουργικά Συστήμα ή όποιο άλλο μάθημα επειδή δεν παρακολούθησαν στην Γ' Λυκείου ΑΕΠΠ; Αστεία επιχειρήματα. Και η μεγαλύτερη απογοήτευση, όταν οι ίδιοι οι καθηγητές Λυκείου ενθαρρύνουν τα "παραθυράκια" για πιο εύκολη εισαγωγή στις "περιζήτητες" σχολές στα συστήματα εξετάσεων καθαρά για λόγους γοήτρου.

Δυστυχώς, η Φυσική (Κατεύθυνσης) θα έχει την ίδια τύχη με τη Χημεία και σε μία δεκαετία μάλλον και τα Μαθηματικά (Κατεύθυνσης) θα αλλάξουν ώστε να "προσαρμοστούν" σύγχρονα δεδομένα όπου τα 17χρονα παιδιά πρέπει να έχουν μάθει το <do...while> προκειμένου να σπουδάσουν Πληροφορική ή Ηλεκτρολόγοι/Μηχανολόγοι.

Χημικός
|

ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΠΕΚΑΠ, ΤΟ ΔΙΛΛΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΛΑΒΕ ΤΕΛΟΣ. ΟΣΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΤΕ ΤΟΣΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑ ΣΑΣ.

Μαριος
|

@Vasos
Είναι ωραία αυτά που λες για να στηρίξεις τη δουλειά σου και έχουν και ενδιαφέρον σε φιλοσοφικό επίπεδο. Η πραγματικότητα όμως είναι αμείλικτη και λίγο σχετίζεται αυτά που λες. Οι ίδιες οι σχολές πληροφορικής και μαζί τους και οι και μισές θετικές σχολές της χώρας προτιμούν για εξεταζόμενο την πληροφορική και όχι τη χημεία όπως οι ίδιες δήλωσαν επίσημα.

Είναι απλά τα πράγματα..μη το κουράζουμε με φιλοσοφικές αναλύσεις...

Kostas
|

Βάσω, όλα τα παιδιά διδάσκονται χημεία στη θετική, ακόμη και αυτά που δεν το εξετάζονται! που ειναι το πρόβλημα;;

vasos
|

Περί των ειρωνικών θαυμαστικών της χημείας προς τους επιστήμονες της πληροφορικής
Άλλο information technology και άλλο computer science και computer engineering.
“H ύπαρξη ζωής χωρίς επεξεργασία της πληροφορίας είναι αδύνατη... Σαν συνέπεια αυτού, όλοι οι οργανισμοί έχουν αναπτύξει εξελιγμένους και ιδιαίτερα αποδοτικούς τρόπους υπολογιστικής σε μοριακό επίπεδο”. Klaus-Peter Zauner (ECS, Faculty of Physical and Applied Sciences, University of Southampton, United Kingdom).
Όλα τα βιολογικά συστήματα, ακόμα και ολόκληροι ζωντανοί οργανισμοί είναι φυσικοί μοριακοί υπολογιστές. Ο καθένας μας είναι είναι ένας βιομοριακός υπολογιστής, δηλαδή, μια μηχανή στην οποία όλα τα μέρη της είναι μόρια τα οποία «επικοινωνούν» μεταξύ τους με ένα λογικό τρόπο. Το hardware και το software είναι πολύπλοκα βιολογικά μόρια τα οποία ενεργοποιούνται μεταξύ τους για να πραγματοποιήσουν προκαθορισμένες χημικές εργασίες. H εισαγωγή δεδομένων (input) γίνεται με ένα μόριο το οποίο υποβάλλεται σε συγκεκριμένες προγραμματισμένες αλλαγές, ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο σύνολο κανόνων (software) ενώ η εξαγωγή δεδομένων (output) είναι ένα άλλο επίσης καθορισμένο μόριο.
Έχετε ακούσει τον όρο αντισυμβατική υπολογιστική; Πρόκειται για ένα διεπιστημονικό πεδίο έρευνας, με κύριο στόχο να εμπλουτίσει ή να πάει πέρα από τα τυποποιημένα μοντέλα, των silicon-based υπολογιστών, που έχουν κυριαρχήσει στην επιστήμη των υπολογιστών για πάνω από μισό αιώνα. Αυτές οι μέθοδοι μοντελοποιούν τους υπολόγισμούς τους βασιζόμενες σε μη τυποποιημένα, “ασυνήθιστα” παραδείγματα και σήμερα είναι ως επι το πλείστον στο στάδιο της έρευνας και ανάπτυξης. Οι διάφορες μέθοδοι περιλαμβάνουν optical computing, quantum computing, chemical computing, natural computing, biologically-inspired computing, wetware computing, DNA computing, molecular computing, amorphous computing, nanocomputing, reversible computing, ternary computing, fluidics, analogue computing, human και domino computation.
Πως επικοινωνεί ο εγκέφαλος;
1. Από νευρώνα σε νευρώνα μέσω ηλεκτρικών ωθήσεων.
2. Νευροδιαβιβαστές-Οι χημικοί αγγελιοφόροι του εγκεφάλου.
3. Υποδοχείς-Οι χημικοί αποδέκτες μηνυμάτων του εγκεφάλου.
4. Μεταφορείς- Οι χημικοί ανακυκλωτές του εγκεφάλου.
Έχετε ακούσει τίποτε για βιουπολογιστές; Γνωρίζετε ότι μπορούν να αποθηκεύσουν, ανακτήσουν, κατεργαστούν δεδομένα χρησιμοποιώντας χημικές αντιδράσεις; Η βιομοριακή υπολογιστική είναι ένα εξελισσόμενο επιστημονικό πεδίο, στο οποίο με κόμβο τη χημεία διασταυρώνονται τα μαθηματικά, η χημεία, η βιολογία και η επιστήμη των υπολογιστών.
Οι έρευνες αυτές στοχεύουν στο να επιτύχουν ένα νέο είδος μηχανικής των υπολογιστών εμπνευσμένο από τη φύση. Χημικοί, φυσικοί, βιολόγοι, μαθηματικοί και επιστήμονες των υπολογιστών εργάζονται πάνω σε τέτοια project.
Ο επιστήμονας έχει χρέος να ενημερώνει την κοινωνία, να διαφωτίζει και να αφυπνίζει. Οι καθηγητές πληροφορικής με τις επιστολές, δεν είδα να αναφέρονται πουθενά σε τέτοιες έρευνες που απότελουν την πρώτη γραμμή της έρευνας γύρω από την εξέλιξη της επιστήμης των υπολογιστών, ενώ έσπευσαν πολύ εύκολα να βάλουν ειρωνικά θαυμαστικά μετά τη χημεία. Θα τους διαψεύσει η μελλοντική εξέλιξη της ίδιας της επιστήμης τους.
Μα γιατί χημεία; Μα γιατί είναι θεμελιώδης αγαπητέ.
Θα αφήσετε ως παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές την άποψη ότι θεμελιώδεις επιστήμες, δεν έχουν σχέση στην εξέλιξη των Η/Υ;

If one day we want to construct computers of similar power and complexity to the human brain, my bet would be on some form of chemical or molecular computing
Frantisek Stepanek, Institute of Chemical Technology, Prague

Απορία
|

Οι καθηγητές Πληροφορικής ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ζητούν οι σχολές να επιστρέψουν απο την Οικονομική Κατεύθυνση στη φυσική τους θέση
ΣΤΗ ΘΕΤΙΚΗ κατεύθυνση

αυτο θα ενισχύσει τη θετική κατευθυνση

διαφορετικά θα υπάρχει η στρέβλωση να περνέι κάποιος στην Πληροφορική ΕΚΠΑ και στου ΗΜΜΥ Μετσοβείου χωρις να εξεταστεί στο σχετικό μάθημα.
δεν μπορει να συνεχιστεί η στρέβλωση 15 χρόνων να περνάει κάποιος πληροφορική χωρις το σχετικό μάθημα

άλλωστε όλοι θα διδάσκονται χημεία, το μάθημα αυτό αναβαθμίστηκε και είμαι περρήφανος για αυτό

Παρασκευάς Πανάγου
|

Αθανάσιε, θεωρείς ότι είσαι σε θέση να κρίνεις το πρόγραμμα σπουδών μιας σχολής άλλης επιστήμης και να λες τι μάθημα πρέπει να μπει; Οι σχολές Πληροφορικής δεν ξέρουν οι ίδιες πιστεύεις τι είναι απαραίτητο να γνωρίζει ο φοιτητής για να αντεπεξέλθει;
Αυτό που λέει ο Μάριος και δεν καταλάβατε (ή κάνατε πως δεν καταλάβατε) είναι το εξής:
Όπως όλα τα τμήματα, προσθέτουν προαπαιτούμενα μαθήματα πάνω στα οποία βασίζονται τα επόμενα. Γι' αυτό βλέπετε ένα σωρό Μαθηματικά και Φυσικές στα πρώτα εξάμηνα. Δε θα γίνουν Μαθηματικοί ή Φυσικοί, αλλά πώς θα καταλάβουν τα επόμενα μαθήματα αν δεν ξέρουν καν Kirchhoff, μετασχηματισμούς Laplace, Fourier, κλπ; Βλέπετε πουθενά βασικές γνώσεις Χημείας;
Οι σχέσεις μεταξύ των επιστημών δεν είναι αμφίδρομες. Για παράδειγμα, τα Μαθηματικά χρειάζονται σε ένα τμήμα Χημείας για να εξηγηθούν και να κατανοηθούν κάποια πράγματα της επιστήμης της αλλά η Χημεία δεν χρειάζεται στο Μαθηματικό για να συμβεί το ίδιο. Γι' αυτό και δεν υπάρχει Χημεία στο Π.Σ. του Μαθηματικού, δεν είναι προφανές;
Το Χημικό τμήμα και τα Μαθηματικά σαν "εργαλείο" τα χρησιμοποιεί, αυτό δεν τα κάνει κατώτερη επιστήμη, απλά αναγκαία γνώση.
Οπότε Αντώνη, αυτός που σχεδιάζει μόρια ή θέλει να προσομοιώσει μια κατάλυση, πρέπει να είναι Χημικός φυσικά, αλλά με γνώσεις Πληροφορικής (αλγοριθμικής, προγραμματισμού). Ένα τμήμα που σέβεται τον εαυτό του δε βασίζεται μόνο στο "μεράκι" του φοιτητή να μάθει οτιδήποτε χρειαστεί, απλά βάζει υποχρεωτικό μάθημα (ή μαθήματα) Πληροφορικής όταν κρίνει ότι είναι απαραίτητα. Αυτό συμβαίνει το 2015 και μπορεί να μη συνέβαινε το 1980 όταν σπουδάσατε εσείς.
Όλα τα παραπάνω δίνουν το "στίγμα" κάθε τμήματος στο με ποιες επιστήμες θεωρεί ότι έχει κάποια σχέση, έστω και με τη μορφή "εργαλείου".
Η Χημεία δε στοχοποιείται, ούτε τη θεωρεί κανένας άχρηστη επιστήμη. Απλά αυτό που λένε και οι πρόεδροι στην επιστολή τους είναι ότι δεν είναι απαραίτητη για τα τμήματά τους (τουλάχιστον όχι τόσο όσο η Πληροφορική, τα Μαθηματικά και η Φυσική).

Πόκερ μαθημάτων ακόμα;
|

Ο γιος μου είναι στη Β Λυκείου και θέλει Πολυτεχνικές σχολές.
Είπαμε αμάν να ανακοινωθεί το νέο σύτημα να ξέρουν και τα παιδιά μας τι θα κάνουν και σε ποια μαθήματα θα ρίξουν το βάρος.
Διαβάζω καθημερινά προτάσεις επί προτάσεων για το μάθημα της Πληροφορικής της Φυσικής κ.λ.π.
Δεν κατάλαβα; Εκεί που είπαμε αυτά είναι τα μαθήματα να ηρεμήσουν τα παιδιά μας θα τα ξηλώσουμε και θα το ξαναστήσουμε από την αρχή γιατί πρέπει με το έτσι θέλω να είναι η πληροφορική και η φυσική παντού;

Κύρια Μπαλτά λυπηθείτε εμάς τους γονείς πρώτα και μετά τα παιδιά μας. Έλεος όχι άλλες αλλαγές σ' αυτά που ανακοινώθηκαν. Πρέπει να καταλάβουμε ότι δε μπορεί κάθε βδομάδα ανάλογα με τις πιέσεις να προσθαφαιρούμε συνεχώς μαθήματα με το πρόσχημα ότι έτσι βελτιώνουμε το σύστημα.
Αλήθεια οι υπόλοιποι γονείς των μαθητών της Β' σας αρέσει αυτό το πόκερ μαθημάτων σε βάρος των παιδιών σας; Να διαμαρτυρηθούμε όλοι μαζί και να μην αφήσουμε την κάθε συντεχνία μέρα παρά μέρα στο esos ανακοινώνει και ένα σύστημα εξετάσεων. Κρίμα...

Teacher
|

Mε βάση τη λογική των Προέδρων των Τμημάτων Πληροφορικής ότι θα πρέπει οι απόφοιτοι του (Γενικού!!!) Λυκείου που ενδιαφέρονται για την εισαγωγή τους σε τμήματα Πληροφορικής να εξετάζονται σε συναφές μάθημα (ΑΕΠΠ) [όπως συνέβαινε και συμβαίνει για την εισαγωγή στα ΤΕΙ αποφοίτων συναφών τμημάτων των Επαγγελματικών Λυκείων], θα πρέπει και οι (εκ Γενικών Λυκείων) υποψήφιοι άλλων Τμημάτων, να εξετάζονται σε συναφές μάθημα, π.χ. οι υποψήφιοι για τα Τμήματα Μηχανολογίας στις Αρχές Μηχανολογίας, για τα Τμήματα Ηλεκτρολογίας στις Αρχές Ηλεκτρολογίας, για τα Τμήματα Λογιστικής στην Λογιστική, για τα νομικά τμήματα στις Αρχές Πολιτικής Επιστήμης, κ.ο.κ.

Αντώνης
|

Αγαπητοί κύριοι της ΠΕΚΑΠ, πέρσι 33670 υποψήφιοι εξετάσθηκαν στην Πληροφορική (Τεχνολογική IΙ) έναντι 939 που εξετάσθηκαν στη Χημεία (Τεχνολογική Ι) και 12485 στη Θετική, για να διεκδικήσουν τις ίδιες Πολυτεχνικές και Πανεπιστημιακές Σχολές. Το ίδιο θα συμβεί και φέτος (ευτυχώς για τελευταία φορά), το ίδιο συμβαίνει εδώ και 15 χρόνια. Που είσαστε τόσα χρόνια για να ενδιαφερθείτε για τους «κόπους και τις ελπίδες των μαθητών και των οικογενειών τους» και να καταγγείλετε το στρεβλό αυτό εξεταστικό σύστημα με τον μεγαλύτερο «αποπροσανατολισμό» των μαθητών σε έκταση (Σχολών) και διάρκεια (15 έτη); Του χρόνου περίπου 47000 μαθητές της Γ΄ Λυκείου θα διδαχθούν το μάθημα της Πληροφορικής. Γιατί δεν καταγγέλλετε ότι με το νέο εξεταστικό σύστημα, χιλιάδες μαθητές υποψήφιοι Σχολών Επιστημών Υγείας θα υποχρεωθούν να διδαχθούν το μάθημα της Πληροφορικής; Παρόλο που η Χημεία είχε εκτοπισθεί όλα αυτά τα χρόνια από την Πληροφορική, ουδέποτε η Ε.Ε.Χ. στοχοποίησε την επιστήμη σας και καμία άλλη επιστήμη, όπως «απλόχερα» εξακολουθείτε να κάνετε εσείς. Γιατί κύριοι της ΠΕΚΑΠ δεν προσήλθατε σε διάλογο όταν η Ε.Ε.Χ. προσκάλεσε εσάς και τις άλλες επιστημονικές ενώσεις; Εάν είχατε καθίσει στο ίδιο τραπέζι θα είχατε επεξεργασθεί ένα πολύ καλύτερο εξεταστικό σύστημα που θα έδινε λύσεις χωρίς να περιπλέκει τα πράγματα όπως κάνει το προτεινόμενο.

@Μάριε,
έχεις καταλάβει ότι όλες οι επιστήμες χρησιμοποιούν την Πληροφορική σαν "εργαλείο" για την έρευνά τους; Ο Φιλόλογος για παράδειγμα ενδιαφέρεται για τον "κειμενογράφο" και δεν χρειάζεται να ξέρει τον κώδικα που κρύβεται πίσω από το Word. Ο χημικός από το να σχεδιάζει μόρια μέχρι να "τρέξει" θεωρητικά μοντέλα π.χ. κατάλυσης. Η δεύτερη περίπτωση είναι πιο πολύπλοκη και για να γράψεις ένα τέτοιο πρόγραμμα πρέπει να γνωρίζεις πολύ καλή Χημεία. Οπότε εσύ που δεν ξέρεις Χημεία, δεν μπορείς να αναπτύξεις ένα τέτοιο πρόγραμμα. Αυτό το κάνουν χημικοί που έχουν μεράκι και μαθαίνουν από μόνοι τους κώδικα.

Αθανάσιος
|

@Mάριος
Μάλλον δεν καταλάβες το μήνυμα του vasos. Γι'αυτό και θα πρέπει να μπουν μαθήματα χημείας στις σχολές πληροφορικής. (χημεία δεν είναι μόνο τα μπουκαλάκια)

Ας πούμε και μια αληθεία όπως τις βίωσα.

Ως ωρομίσθιος και αναπληρωτης οργώνω όλη την Ελλάδα 7 χρόνια. Στα σχολεία που πήγα δεν είχε πουθενά ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ Ι. Όσα παιδια και να ρώτησα δεν ξέραν καν οτι υπήρχε Τεχνολόγικη Ι που σημαίνει ότι δεν ήταν ενημερωμένα.Αυτή η πολυπόθητη σχολή Η/Μ δεν χρειάζεται ηλεκτρολογία; (Θα τη μάθουν στη σχολή όπως τη χημεία και την πληροφορική;)

Να χωριστεί λοιπόν η θετική σε δυο κατευθύνσεις στην Θετική Ι και ΘΕΤΙΚΗ ΙΙ.
ΘΕΤΙΚΗ Ι ΕΚΘΕΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΦΥΣΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ( για τις κλασικες θετικές σχολές κτ.λ)
ΘΕΤΙΚΗ ΙΙ ΕΚΘΕΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ , ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ -ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΚΟΙΝΟ ΜΑΘΗΜΑ) ( Η φυσική ουσιαστικά έχει άμεση σχέση με ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ -ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ ) ( για τα αντίστοιχα πολυτεχνεια-πληροφορική) έτσι και τα παιδια που θέλουν να ακολουθήσουν τα αντίστοιχα πολυτεχνεία θα έχουν τις βασικές γνώσεις. Φυσικά με τη μείωση στις επιλογές των μαθητών όπως ρητα επιθυμούν οι
καθηγητες της πληροφορικής.
(Για να αντιμετωπιστεί η δυσλειτουργία αυτή στην παρούσα εκδοχή του συστήματος προτείνουμε όπως οι μαθητές-υποψήφιοι στο 2ο επιστημονικό πεδίο να επιλέγουν και να εξετάζονται σε Χημεία ή Πληροφορική (ΑΕΠΠ) και η επιλογή τους αυτή να τους επιτρέπει την πρόσβαση στις αντίστοιχες Σχολές/Τμήματα που έχουν δηλώσει Χημεία ή Πληροφορική ως προαπαιτούμενο μάθημα.)

Είμαι περήφανος που είμαι Χημικός.

Θανάσης
|

Είναι σύμβουλοι του κράτους; Ακούστε επιτέλους τους συμβούλους τους κράτους και τους παλιούς της επετηρίδας.

Μάριος
|

@Vasos

Ίσα ίσα, όλα αυτά τα αντικείμενα που εγραψες αποδεικνύουν ποσο σημαντική είναι η επιστήμη της πληρορικης για τη χημεία. Γιαυτό και σε κάποια τμήματα χημείας υπάρχει η πληροφορική αλλά σε κανένα τμήμα πληροφορικής δεν υπάρχει η χημεία!!

vasos
|

Υπάρχουν έρευνες γύρω από μοριακή ηλεκτρονική, χημική ρομποτική, σωματιδιακή τεχνολογία, μοριακή υπολογιστική που σας διαψεύδουν ήδη!!! Δεν απέχει η χημεία από την εξέλιξη της επιστήμης των υπολογιστών εσείς απέχετε και αυτό ειναι ανησυχητικό.

savant
|

Παλι με τη Χημεια ασχολουνται...

Κρανιάς Γιώργος
|

Να μπουν λοιπόν όλα αυτά και τα εννέα τμήματα και στο πεδίο των σχολών πληροφορικής, αν δεν είναι ήδη, και όποιος θέλει ας πάει από κει για να γλυτώσει το εξεταστικό άγχος τόσο της Χημείας όσο και της Φυσικής τόσο στις πανελλήνιες όσο και στο σχολείο. Στο καλό και καλή επιτυχία εύχομαι...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ