ΖΩΝΤΑΝΗ ΣΥΝΔΕΣΗ: Ο Α. Τσίπρας απαντά στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία (ολοκληρώθηκε η συζήτηση)

Στην επίκαιρη ερώτηση του Σταύρου Θεοδωράκη

07/05/2015

Ενημερώθηκε: 08/05/2015, 12:22

Άκουσε το άρθρο

Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θα απαντήσει  αύριο Παρασκευή, στις 10 το πρωί, στη Βουλή στην επίκαιρη ερώτηση   του Σταύρου Θεοδωράκη σχετικά με το πολυνομοσχέδιο της Παιδείας, τις αλλαγές στη δευτεροβάθμια αλλά και τα θέματα των καταλήψεων Πανεπιστημιακών χώρων.

 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Η Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό

Θέμα: Το αναχρονιστικό νομοσχέδιο για την Παιδεία
Την Πέμπτη 16 Απριλίου Υπουργοί της κυβέρνησής σας με συνέντευξη Τύπου δημοσιοποίησαν το περιεχόμενο ενός «νέου» πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία. Σύμφωνα μ'αυτό, η Κυβέρνηση φέρεται να προωθεί σειρά αναχρονιστικών ρυθμίσεων, που θα γυρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα και την Ανώτατη εκπαίδευση, μισό αιώνα πίσω. Είναι κάτι που ίσως ικανοποιεί το παλαιοκομματικό πανεπιστημιακό κατεστημένο, τις μειοψηφικές κομματικές παρατάξεις και τα συμφέροντα που θέλουν να ελέγξουν τα Ανώτατα Ιδρύματα αλλά είναι σε απόλυτη αντιδιαστολή με τις ακαδημαϊκές πρακτικές των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων.
Ειδικότερα, στην Ανώτατη εκπαίδευση, το "νέο" πολυνομοσχέδιο φέρεται πως:
– Καταργεί την ηλεκτρονική ψηφοφορία, η οποία εξασφαλίζει τη μαζική συμμετοχή των Πανεπιστημιακών στην ανάδειξη των διοικήσεων. Παραδίδουν ξανά, έτσι οι Υπουργοί σας, τις διαδικασίες στις «δυναμικές μειοψηφίες» που προσπαθούν να ελέγξουν τα αποτελέσματα των ψηφοφοριών, παίρνοντας ενίοτε τις κάλπες στο σπίτι τους
– Καταργεί τα Συμβούλια Ιδρυμάτων, χωρίς καμία αξιολόγηση της προσφοράς και του έργου των σημαντικών καθηγητών που έσπευσαν να προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους στα ελληνικά Ιδρύματα
– Επαναφέρει τη συμμετοχή των κομματικών παρατάξεων στα συλλογικά όργανα (Σύγκλητο, Κοσμητεία κλπ), επαναφέρει δηλαδή την κομματοκρατία στη διοίκηση των Πανεπιστημίων
– Επαναφέρει τον πρωτοφανή παγκοσμίως θεσμό του "αιώνιου φοιτητή'' (οι οποίοι μάλιστα θα αποφασίζουν και για τη διοίκηση του Πανεπιστημίου!) με αποτέλεσμα την «νόθευση» του πραγματικού φοιτητικού πληθυσμού και της αντίστοιχης χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων.
– Αντίστοιχες δε, φαίνεται να είναι οι προτεραιότητες των Υπουργών σας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, γεγονός που στηλιτεύθηκε από σημαντικούς ανθρώπους της εκπαίδευσης από όλο το πολιτικό φάσμα και αιφνιδίασε αρνητικά, γονείς και μαθητές.
– Προχωρούν σε ουσιαστική κατάργηση των Πρότυπων σχολείων, πριμοδοτώντας έτσι τα ιδιωτικά σχολεία, στερώντας παράλληλα από τη δημόσια εκπαίδευση ένα επίτευγμα για το οποίο καθηγητές, γονείς και μαθητές είχαν κάθε λόγο να υπερηφανεύονται
– Προωθούν την επιλογή διευθυντικών στελεχών με βάση και τις συνδικαλιστικές τους επιδόσεις δίνοντας έτσι έδαφος ξανά στις πελατειακές σχέσεις, το ρουσφέτι και την αναξιοκρατία
Όλα τα ανωτέρω μάλιστα τα πράττουν οι Υπουργοί σας με το δόγμα «αποφασίζουμε και διατάζουμε» αφού δεν έχει προηγηθεί ούτε καν ένας στοιχειώδης διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα και τα δημοκρατικά κόμματα του Κοινοβουλίου. Και τούτο παρά το γεγονός ότι στις προγραμματικές δηλώσεις σας είχατε δεσμευτεί ότι στα θέματα Παιδείας θα προχωρήσετε σε διάλογο κι όχι σε αιφνιδιαστικές ενέργειες.
Το Ποτάμι πιστεύει ότι ειδικά στην Παιδεία πρέπει να υπάρχει ένας εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπ' όψη του όλες τις καινοτόμες και σύγχρονες ιδέες που έχουν δοκιμασθεί και έχουν ξεχωρίσει στον υπόλοιπο κόσμο. Μόνο μια σύγχρονη Παιδεία θα βοηθήσει τη χώρα να βγει οριστικά από την κρίση. Τα ιδεολογικά απωθημένα και οι συντηρητικές αγκυλώσεις των εκάστοτε υπουργών όλα αυτά τα χρόνια το μόνο που έχουν καταφέρει είναι να απαξιώσουν την εκπαίδευση τόσο ως διαδικασία μάθησης όσο και ως πράξη κοινωνικοποίησης. Είναι γνωστό ότι το αντιπαραγωγικό Πανεπιστήμιο των κομματικών μηχανισμών και της οικογενειοκρατίας μαζί με την απουσία επαγγελματικών ευκαιριών, ώθησαν τα τελευταία χρόνια περίπου 200.000 νέους Έλληνες να φύγουν στο εξωτερικό.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω ερωτάται ο Πρωθυπουργός:
•  Η Κυβέρνηση σας θεωρεί ότι συνιστά μεταρρύθμιση η κατάργηση του θεσμικού πλαισίου διοίκησης των ΑΕΙ, η οποία ψηφίστηκε από 255 βουλευτές και η επαναφορά ρυθμίσεων που κυριάρχησαν στη χώρα μας πριν από μισό αιώνα;
•  Θα προστατευθεί η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στα Πανεπιστήμια ή τα ιδρύματα θα είναι έρμαια επιθετικών δραστηριοτήτων μικρών ομάδων οι οποίες λειτουργούν εις βάρος της φοιτητικής και πανεπιστημιακής κοινότητας;
•  Προτίθεται όντως η Κυβέρνηση να προωθήσει τις πιο πάνω αναχρονιστικές ρυθμίσεις, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας ουσιαστικός διάλογος στην κοινωνία και το Κοινοβούλιο;
Ο ερωτών βουλευτής
Σταύρος Θεοδωράκης
 

Σχόλια (7)

Γονιός
|

Από τα χειρότερα συναισθήματα για ένα γονιό (που εξασφαλίζει τα προς το ζήν) είναι να καταλαβαίνεις την κακή κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια που θα χειροτερεύσει ακόμα περισσότερο, να γνωρίζεις τη σημασία των καλών σπουδών και καλού Πανεπιστημίου για το μέλλον των παιδιών σου και να μην σου περισσεύουν πόροι να τα στείλεις σε ενα καλό σχολείο στο εξωτερικό!

Αλεξάνδρα
|

Λίγη ειλικρίνεια στη Βουλή δε βλάπτει, αλλά βοηθά πολύ τις δημοκρατικές λειτουργίες της νομοθετικής εξουσίας. Η αλήθεια είναι ότι στο Κυβερνητικό Πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημόσια Παιδεία δεν αναφέρεται καθόλου -μα καθόλου για τον τρόπο, τα κριτήρια και τις διαδικασίες επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης. Αυτά και άλλα πολλά μας προέκυψαν από τα επιτελεία της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Καμαρώστε δημοκρατική συμμετοχή....
Για αυτό παρατηρείται το φαινόμενο ο καθένας να ζητά ό,τι το βολεύει. Μελετήστε προσεκτικά τις εισηγήσεις των κ.κ. Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ πόσο διαφέρουν μεταξύ τους και πόσο αντιθετικές είναι με το περιεχόμενο των διατάξεων του πολυνομοσχεδίου; Ούτε μεταξύ τους δεν συνεννοούνται για τη Βαβέλ που φέρνουν στη λειτουργία των σχολείων από το Σεπτέμβρη....

Panagiota
|

Δημήτρη Κ. πιστεύω .οτι αυτόν τον ρόλο θα αναλάβει ο σύλλογος, δηλαδή να απορίψει την ΄΄παλιοσειρά΄΄ αν δεν έχει δείξει μέσα στο σχολείο του ,εργατικότητα , ανάληψη σχολικών δραστηριοτήτων ,δημοκρατική συμπεριφορά στους συναδέλφους του και τους μαθητές του κ.λ.π. και να είσαι σίγουρος αν υπάρχουν νέοι συνάδελφοι που τα έχουν αυτά και άλλα προσόντα ,ας μην έχουν τον απαιτούμενα χρόνια προυπηρεσίας ,θα τους δώσει ο σύλλογος, αν το αξίζουν, το εισητήριο για την υποψηφιότητα του διευθυντή . Αν όμως η ΄΄παλιοσειρά ΄΄ εγκριθεί απο τον σύλλογο γιατί έχει προσόντα και χαίρει της εκτίμησης του συλλόγου θα ήταν εγωιστικό γιατί ο παλιός και όχι ο νέος. Και είμαι σίγουρη οτι ο ΣΔδεν θα κάνει λάθη.

KONSTANTINOS
|

Δηλαδή Παναγιώτα όπως γράφει ο Δημήτρης ένας εκπαιδευτικός με 12 για παράδειγμα χρόνια υπηρεσίας διδακτορικό ή μάστερ σε θέματα διοίκησης στην εκπαίδευση ξένες γλώσσες παρακολούθηση και συμμετοχή σε συνέδρια μπορεί να εκλεγεί διευθυντής;
Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι μετά την λάθος επιλογή Περιφερειακών Διευθυντών η μοριοδότηση όπως γίνεται, εκτός από κάποια θετικά σημεία είναι ΛΑΘΟΣ!

Λυπάμαι και εγώ πολύ που ένας νέος άνθρωπος είναι πρωθυπουργός και δεν θα μπορούσε να είναι ούτε διευθυντής σε ένα Σχολείο...

Δημήτρης Κ.
|

Panagiota, εδώ δεν τίθεται το θέμα "τι εξυπηρετεί τον καθένα"...ούτε είναι θέμα "προσωπικών φιλοδοξιών"...
Είναι θέμα δικαιοσύνης, αξιοκρατίας και επιλογής των καλύτερων αλλά και αρεστών (και όχι μόνο των αρεστών "παλιοσειρών", που προωθεί η πριμοδότηση της προϋπηρεσίας),
Η υπεράσπιση αυτών των αρχών είναι βασική υποχρέωση της Ελληνικής πολιτείας και φυσικά του Έλληνα Πρωθυπουργού, που σε τελική ανάλυση με την παρουσία του και της δηλώσεις του τα τελευταία χρόνια προτείνει και προωθεί ακριβώς αυτές τις αρχές.

Panagiota
|

Δημήτρη Κ. , η τροπολογία έχει αρκετά θετικά στοιχεία σε ο,τι αφορά την διαδικασία της επιλογήςτων διευθυντών και ο,τι αρνητικό θα φανεί στην πράξη για να διορθωθεί στην πορεία . Ο κ. Τσίπρας ,ως νέος έξυπνος πρωθυπουργός ,όπως αναφέρεις, δεν θα μπει στην λογική τι εξυπηρετεί τον καθένα μας γιατί καιρός είναι να αφήσουμε τι συμφέρει στον καθένα --αν διορίστηκε στα 30 ή 35, αν έχει master κ.α-- και να εργαστούμε συλλογικά για το καλό των μαθητών μας, αφήνοντας πίσω πια τις κομματικές και ατομικές μας φιλοδοξίες και τα καρκινώματα του παρελθόντος.--

Δημήτρης Κ.
|

Ο Πρωθυπουργός κ. Τσίπρας, είναι ένας νέος άνθρωπος που χαίρει της εμπιστοσύνης μας κάτι που φαίνεται άλλωστε και σε όλες τις μετρήσεις όπου έχει τεράστια αποδοχή από τον Ελληνικό λαό.
Ελπίζω ο ίδιος έστω και την τελευταία στιγμή να φροντίσει να διορθωθεί μία τεράστια αδικία που είναι σαφές ότι γίνεται με τη ψήφιση του νόμου.
Ο Ν 3848/2010, προέβλεπε μία μοριοδότηση των τυπικών προσόντων, που άπαντες είχαμε αποδεχθεί και θεωρήθηκε δίκαιη και ισορροπημένη. Σαφώς υπήρχε και η συνέντευξη που ορθώς αντικαθίσταται αφού είχε καταδικαστεί από μεγάλη μερίδα του εκπαιδευτικού κόσμου.
Δυστυχώς ο Νόμος που βρίσκεται στη Βουλή προς ψηφοφορία, πριμοδοτεί την παλαιότητα και την προϋπηρεσία, κάτι που οπωσδήποτε πρέπει να αλλάξει (όπως άλλωστε τονίζει και η κ. Ξουλίδου των ΑΝΕΛ, στην αγόρευσή της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής)
Οι περισσότεροι 50+ συνάδελφοι, ειδικά στην Α'θμια εκπαίδευση (που άρχισαν να δουλεύουν ως αναπληρωτές ή και διορίστηκαν 22-25 ετών) ήδη έχουν στείλει τα χαρτιά τους σε εργατολόγους για να υπολογίσουν τις δυνατότητες για συνταξιοδότησή τους.
Με την πριμοδότηση της προϋπηρεσίας στις επιλογές Διευθυντών, αρκετοί που μέχρι πρόσφατα, ούτε καν τους περνούσε από το μυαλό ήδη ετοιμάζουν τις υποψηφιότητές τους. Θα πάρουν το πακέτο προϋπηρεσίας των 13-14 μονάδων, και με μοναδικό προσόν τις ΤΠΕ Α επιπέδου έχοντας και τη στήριξη φίλων και γνωστών θα γίνουν διευθυντές, κολλώντας από τη θέση αυτή «τα τελευταία ένσημα» πριν τη σύνταξη…!!!!
Όλα αυτά σε βάρος άλλων προσοντούχων συναδέλφων, που διορίστηκαν αργά και δεν είναι και οι ίδιοι τους πλέον τόσο μικροί σε ηλικία.
Στο σημείο αυτό θα αναφέρω μία πραγματική περίπτωση όπου συνάδελφος 46 ετών, που διορίστηκε στα32 του, με 14.5 χρόνια προϋπηρεσία δεν έχει την κατάλληλη "δικτύωση" σε κάποιο Σύλλογο Διδασκόντων (λόγω συνεχών αποσπάσεων, μεταθέσεων, υπεραριθμιών κλπ), συγκεντρώνει 7,5 μόρια έχοντας Διδακτορικό στα παιδαγωγικά +μεταπτυχιακό στη Διοίκηση στην Εκπαίδευση + Δεύτερο πτυχίο (που του έχει δώσει και δεύτερη ειδικότητα με απόφαση Περιφερειακού Διευθυντή)+ Γ2 σε ξένη γλώσσα + Β2 σε δεύτερη ξένη γλώσσα, δημοσιεύσεις, συμμετοχές σε Comenius και πλήθος καινοτόμων δράσεων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει τη διαφορά μορίων που συγκεντρώνει συνάδελφος 51 ετών με πτυχίο διετούς Παιδαγωγικής Ακαδημίας (χωρίς καν εξομοίωση) ο οποίος έχει 27 χρόνια προϋπηρεσία + κάποια χρόνια συνδικαλιστική δράση+ τα 12 μόρια των ψήφων του Συλλόγου Διδασκόντων.
Αν αυτό κάποιοι το βρίσκεται δίκαιο, προοδευτικό, δημοκρατικό, πρωτοποριακό ειλικρινά θα μου επιτρέψετε εγώ να το θεωρώ, άδικο, συντηρητικό, αντιδημοκρατικό και αναχρονιστικό.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ