Καμία αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών, Lower μέσα στο σχολείο, μείωση διδακτέας ύλης,βιβλία χωρίς χάσματα και λάθη, συγχωνεύσεις και καταργήσεις ΑΕΙ προανήγγειλε ο υπ. Παιδείας

26/10/2015

Άκουσε το άρθρο

Τη θεσμοθέτηση  «κρατικού Lower» μέσα στο σχολείο,   μείωση της σχολικής ύλης, με αναλυτικά προγράμματα και βιβλία χωρίς χάσματα και λάθη, συγχωνεύσεις και καταργήσεις ΑΕΙ προανήγγειλε ο υπ. Παιδείας, ε συνέντευξη στην Καθημερινή της Κυριακής και στον δημοσιογράφο Α. Λακασά,ενώ ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να γίνει ούτε μείωση ούτε αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών

Αναφερόμενος στα σημερινά προβλήματα των σχολείων ο υπουργός Παιδείας υπενθύμισε ότι “Και άλλες φορές υπήρξαν προβλήματα, δεν είχαν σταλεί τα βιβλία, αλλά φωτοτυπίες!`”.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

– Πιστεύετε αλήθεια ότι ο ΦΠΑ θα φέρει ουσιαστικά έσοδα ή μήπως το μόνο που θα πετύχει είναι να πλήξει την εκπαίδευση;

– Είμαστε εγκλωβισμένοι στον αρχικό προϋπολογισμό εσόδων, ο οποίος είναι υπερβολικός. Δεν θα μπορούσε ποτέ ο ΦΠΑ στην εκπαίδευση να φέρει κρατικά έσοδα 230 εκατομμυρίων. Το μέτρο θα κριθεί στην πράξη, και νομίζω ότι σύντομα θα υπάρξει περαιτέρω εκλογίκευσή του.

– Ωστόσο, και για τον ΕΝΦΙΑ οι πολίτες άκουσαν ότι θα καταργηθεί από τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά διατηρείται. Aλλωστε, τα επιχειρήματά σας υπέρ του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση δείχνουν ότι είστε θετικός στην επιβολή του.

– Υπήρξε ιδεολογικοποίηση της απόφασης για τον ΦΠΑ. Κάποιοι χρέωσαν στον ΣΥΡΙΖΑ ταξικό φθόνο! Τέτοιες απόψεις δεν αντέχουν σε διάλογο. Πρέπει, ωστόσο, να τονίσω ότι η απόφαση μιας οικογένειας να στείλει το παιδί σε ιδιωτικό (το φροντιστήριο είναι άλλο θέμα) προϋποθέτει ότι είναι εύπορη, και αναλαμβάνει την ευθύνη της επιλογής της. Συνεπώς δεν πρόκειται για υπερφορολόγηση των λαϊκών τάξεων, ούτε των μικρομεσαίων.

– Μα η πλειονότητα των γονιών με παιδιά σε ιδιωτικά ανήκουν στη μεσαία τάξη, είναι εργαζόμενοι που θέλουν να προσφέρουν στα παιδιά καλή εκπαίδευση, την οποία δεν παρέχει το δημόσιο. Αλλιώς, γιατί να πληρώσουν δίδακτρα;

– Πολλοί γονείς ανησυχούν για την κατάσταση που θα αντιμετωπίσει το παιδί στο δημόσιο σχολείο. Με δεδομένα τα προβλήματα, η νεοφιλελεύθερη ρητορική απαξιώνει εκ προοιμίου κάθε τι το δημόσιο και υπεραξιολογεί κάθε τι το ιδιωτικό. Βέβαια η κρίση έχει προκαλέσει μεγάλες ρωγμές σε αυτή την αφήγηση. Από την άλλη, τα ιδιωτικά λειτουργούν ως μηχανισμοί ιδιαίτερης κοινωνικής ανόδου και απόκτησης γνωριμιών. Υπάρχει κι ένας άλλος λόγος, που τον κατανοώ. Πολλοί γονείς δουλεύουμε πολύ και ασχολούμαστε λίγο με τα παιδιά μας. Eτσι, τα «εκχωρούμε» στο ιδιωτικό σχολείο και πληρώνουμε γι’ αυτό.

– Πώς μπορούν οι γονείς να εμπιστευτούν το δημόσιο όταν φέτος υπάρχουν ακόμη μεγάλες ελλείψεις εκπαιδευτικών, σε σχολεία δεν διδάσκονται όλα τα μαθήματα, δεν γίνεται το ολοήμερο πρόγραμμα που εξυπηρετεί τους εργαζόμενους γονείς; Φανταστείτε δε, να υπάρξει, λόγω ΦΠΑ, φυγή μαθητών από τα ιδιωτικά προς τα δημόσια σχολεία.

– Και άλλες φορές υπήρξαν προβλήματα, δεν είχαν σταλεί τα βιβλία, αλλά φωτοτυπίες! Η πολιτεία επιλαμβάνεται, όχι πάντοτε έγκαιρα, των προβλημάτων. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση χρειάζεται χρήματα, αλλά πολλά μπορούν να γίνουν και χωρίς χρήματα. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοριστικός.

Η Ιστορία το έφερε να γίνουμε κυβέρνηση, ίσως λίγο απότομα

Θυμάται τον εαυτό του το 1968, να είναι παπαδάκι στη Μητρόπολη Αθηνών και να μαθαίνει ψαλτική αργότερα, στην Εκκλησία του Αγίου Νικολάου στα Πευκάκια. Την ίδια ώρα, μεγάλωνε σε μία οικογένεια με πατέρα δικηγόρο, ΕΑΜίτη και μαθητή του σοσιαλιστή επιφανούς συνταγματολόγου Αλέξανδρου Σβώλου. Τα παιδικά του χρόνια, στο κέντρο της Αθήνας, σφραγίσθηκαν από τις πολιτικές και κοινωνικές αντιπαραθέσεις. Θυμάται τα τανκς τα ξημερώματα της 21ης Απριλίου, την κατάληψη της Νομικής και την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Πότε άκουσε για πρώτη φορά τη λέξη κατάληψη; Μικρός μαθητής, πήγαινε στο σχολείο και είδε αστυνομικές δυνάμεις στο Μοναστηράκι, «που είχαν συγκεντρωθεί διότι η Μητρόπολη Αθηνών είχε καταληφθεί από στάσιμους Αρχιμανδρίτες και από Επισκόπους που η κυβέρνηση των αποστατών δεν τοποθετούσε στις Μητροπόλεις». Αργότερα σκέφθηκε ότι οι καταλήψεις μπορεί και να είναι «ευλογημένη μορφή αγώνα»!

«Από μικρός ασχολιόμουν με τη δημοσιογραφία» λέει. «Ημουν 14 χρόνων και η πρώτη συνάντησή μας στον “Ρήγα" έγινε σε ένα υπό κατάρρευση, σήμερα, νεοκλασικό κτίριο στο Σύνταγμα. Σε αυτό το πρώτο ακτίφ, μας μίλησε μια προσωπικότητα της Αριστεράς, ο Κώστας Φιλίνης για τη δημοκρατία και την αξία της μόρφωσης». «Η ανανεωτική Αριστερά ήταν μειοψηφία στην κοινωνία, αλλά με αρκετά δυνατές ιδέες, ώστε να κατορθώσει να μπολιάσει την πολιτική και την κοινωνία», αναφέρει.

«Επειδή ήμασταν ένα μικρό κόμμα αξιών, κινηματικής δράσης και πολιτικού σχεδιασμού, και ευαίσθητοι δέκτες των σημαντικών αλλαγών, κάτι σαν μετεωρολογικός σταθμός, αντιμετωπίσαμε στοχαστικά την κρίση της Αριστεράς διεθνώς, και μετά χωρίς τις δεσμεύσεις της εξουσίας διακρίναμε εγκαίρως τις νέες πραγματικότητες. Η Ιστορία το έφερε σήμερα να είμαστε κυβέρνηση» τονίζει, και μετά από μία μικρή παύση, προσθέτει: «Ισως λίγο απότομα». «Σήμερα ζούμε την κρίση της δημοκρατίας, ευρύτερα ζούμε την κρίση της συλλογικότητας και αναζητούμε ένα νέο όραμα κοινωνικής απελευθέρωσης. Τα έντυπα της Αριστεράς, ήταν πάντα ένα σχολείο δημοσιογραφίας, διότι η πρόσβαση ήταν ευκολότερη, και για όποιον ήθελε να εργαστεί σε αυτά, μαζί με το επαγγελματικό, υπήρχε και το ιδεολογικό κίνητρο» παρατηρεί, μιλώντας για τη γενιά των δημοσιογράφων που έκαναν τα πρώτα τους βήματα σε έντυπα της Αριστεράς και κατόπιν, συνέβαλαν στην μεγάλη άνθηση των ιδιωτικών καναλιών από το 1990.

– Eχει αλλάξει η δημοσιογραφία σήμερα;

– Κάθε γενιά έχει τους τρόπους της να εκφράζεται. Δεν πρέπει να είμαστε γκρινιάρηδες...

Διάλογος για συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων ΑΕΙ 

Μιλά για την 9χρονη κόρη του. «Η Μαριάνα πηγαίνει σε δημόσιο σχολείο» λέει, και ρωτώ εάν παρακολουθεί αγγλικά σε φροντιστήριο, με προφανή στόχο να του υπενθυμίσω τις ελλείψεις του δημόσιου σχολείου.

«Μία από τις προτεραιότητές μας είναι και να θεσμοθετήσουμε ένα σύστημα, βάσει του οποίου τα παιδιά θα μπορούν μέσω εξετάσεων να πιστοποιούν τις γνώσεις τους στις ξένες γλώσσες. Θα πρόκειται, ας πούμε, για ένα κρατικό Lower το οποίο θα μπορούν να διεκδικήσουν όλοι οι μαθητές, από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία».

– Το σχολείο έχει χάσει τον παιδευτικό του ρόλο. Και ιδίως το Λύκειο, όπου τα παιδιά εστιάζουν μόνο στα μαθήματα των εξετάσεων για τα ΑΕΙ. Παρότι όλοι οι υπουργοί των τελευταίων δεκαετιών έχουν παραδεχθεί τη στρέβλωση αυτή, τίποτε δεν έχει γίνει.

– Θα προχωρήσουμε σε μείωση της ύλης, η οποία θα πρέπει να διδάσκεται όλη, και όχι όπως σήμερα. Στο πλαίσιο αυτό θα υπάρξει γενική αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών. Εάν ελαφρύνει η τσάντα του μαθητή από βιβλία που κοστίζουν ακριβά και έχουν ελάχιστη εκπαιδευτική χρησιμότητα, αν βελτιωθεί η αναλογία μαθητών και διδασκόντων, τότε το σχολείο θα βρει κεντρικό ρόλο στη ζωή του εφήβου και θα αποκτήσει κοινωνικό κύρος. Προτεραιότητά μας είναι η ανασυγκρότηση των σχολείων ειδικής αγωγής και η στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό.

– Παρουσιάζεστε αισιόδοξος. Αλλαγή ύλης, βιβλίων, βελτίωση αναλογίας: αυτά προϋποθέτουν διορισμούς και κονδύλια. Ξεχνάτε τη φετινή κατάσταση με τα κλειστά σχολεία στην αρχή του έτους, και την πρόβλεψη για 3.000 κενά σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

– Σαφώς και πρέπει να υπάρξει σταδιακή αποκατάσταση της δημόσιας επιχορήγησης, ανάλογα με την πορεία των δημοσιονομικών και την επιστροφή της χώρας σε ρυθμούς ανάπτυξης. Βεβαίως χρειάζεται να αξιοποιηθούν οι ευρωπαϊκοί πόροι. Φέτος, η έναρξη της χρονιάς, όπως κάθε χρόνο, ήταν κακή, αλλά τώρα η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί. Αρκετά κενά οφείλονται στη κακή διαχείριση του προσωπικού. Στην Αττική υπάρχουν πλεονάσματα μιας ειδικότητας στα σχολεία μιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και ελλείμματα της ίδιας ειδικότητας σε σχολεία γειτονικής Διεύθυνσης. Υπάρχουν περί τις 120 ειδικότητες, που κατακερματίζουν το προσωπικό. Θα προχωρήσει η ενοποίησή τους. Επίσης, θα βάλουμε τέλος στα ολιγομελή τμήματα μαθητών, ιδίως στην επαγγελματική εκπαίδευση, όπου οι μαθητές σε κάθε τμήμα πρέπει να είναι τουλάχιστον επτά.

– Θα υπάρξει αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών;

– Οχι, αλλά ούτε και μείωσή του. Ο μέσος όρος του ωραρίου των εκπαιδευτικών μας, ανταποκρίνεται στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

– Στο ζήτημα των Θρησκευτικών φάνηκε ότι υποχωρήσατε μετά τις αντιδράσεις της Εκκλησίας στις δηλώσεις της αναπληρώτριας υπουργού Σίας Αναγνωστοπούλου περί αλλαγής του μαθήματος. Είναι κι αυτή μία στροφή του ΣΥΡΙΖΑ στον... ρεαλισμό;

– Τα Θρησκευτικά πρέπει να πάψουν να αποτελούν ομολογιακό μάθημα και να γίνουν μάθημα γνώσης των θρησκειών. Βεβαίως, θα δοθεί βάρος στο πολιτισμικό κλίμα της Ορθοδοξίας. Με την άποψη αυτή συμφωνούν πολλοί φωτισμένοι θεολόγοι και ιεράρχες. Θα συζητήσουμε το θέμα με όλες τις πλευρές, αλλά η απόφαση ανήκει στο υπουργείο.

– Θα υπάρξει αναδιάρθρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης; Η Ελλάδα έχει μεγάλο αριθμό διάσπαρτων τμημάτων, και συνολικά 33 ΑΕΙ.

– Ο,τι είναι ώριμο θα λυθεί. Γιατί είναι κλειστό θέμα οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις σε ΑΕΙ/ΤΕΙ; Θα είναι θέμα διαλόγου.

– Πάντως, έχει δεινοπαθήσει η λέξη «διάλογος», και με ευθύνη των κομμάτων της Αριστεράς που κατήγγειλαν τις εξαγγελίες περί διαλόγου ως προσχηματικές από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και αποχωρούσαν.

– Ο διάλογος θα επιτύχει εάν αποκτήσει τη μορφή εθνικού προβληματισμού και όχι διαλόγου «ειδικών». Βέβαια, θα είναι εστιασμένος σε τομείς και όχι απέραντος, με χρονοδιάγραμμα έως την άνοιξη. Η επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής θα διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο ώστε να επιδιωχθούν ευρύτερες συμφωνίες.

– Το νομοσχέδιο Μπαλτά θα αποτελέσει στοιχείο του διαλόγου;

– Φυσικά θα αξιοποιηθεί στον διάλογο, ο οποίος θα είναι ευρύτερος. Δεν πιστεύω ότι η λύση στα προβλήματα των ΑΕΙ, σε συνθήκες κρίσης της νεοφιλελεύθερης οπτικής για το πανεπιστήμιο, μπορεί να βρεθεί με αναβίωση του νόμου του 1982. Υπάρχουν νέες πραγματικότητες στην παραγωγή γνώσης.

– Πού θα κριθεί το στοίχημα της νέας κυβέρνησης;

– Σήμερα η Αριστερά καλείται να ανασυγκροτήσει την έννοια της προοδευτικής μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση χωρίς συντεχνιασμούς, χωρίς να υποκύπτει σε αδράνειες, χωρίς να εξαντλεί την κριτική της στο μείζον θέμα της χρηματοδότησης. Αυτή η προσπάθεια εντάσσεται στην οικοδόμηση ενός νέου κράτους πρόνοιας. Στην εκπαίδευση και στην αντιμετώπιση της ανεργίας θα κριθεί η επιτυχία της κυβέρνησης και σε σημαντικό βαθμό, το μοντέλο μιας νέας ανάπτυξης.

Η συνάντηση

Υποστηρίζει τις σταθερές αξίες, όπως λέει, τουλάχιστον στη γεύση. Πήγαινε στο Ιντεάλ μέχρι που έκλεισε, και συνεχίζει στο Κεντρικόν, στην οδό Κολοκοτρώνη 3 στο Σύνταγμα. Εκεί επέλεξε για να γευματίσουμε. Κατά τη διάρκεια του γεύματος χαιρέτησε τρεις θαμώνες, ενώ είχε την ευκαιρία να συναντήσει έναν φίλο του από τα παλιά. Επέλεξε ποικιλία βραστών χόρτων και ψητό συκώτι συνοδευμένο με τηγανητές πατάτες. Καθώς κατάλαβα ότι ξέρει από καλό φαγητό, τον ακολούθησα στις επιλογές. Η εξυπηρέτηση του ιστορικού εστιατορίου ήταν υποδειγματική. Το γεύμα έκλεισε με (κερασμένη) κρεμ καραμελέ. Ο λογαριασμός; 28,95 ευρώ.

Oι σταθμοί του

1960
Γεννιέται στην Αθήνα.

1966
75ο Δημοτικό Σχολείο στο Μοναστηράκι

1971
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής, στη Ν. Σμύρνη

1974
Γράφεται στον Ρήγα Φεραίο, νεολαία του ΚΚΕ εσωτερικού

1978
Εισάγεται στη Νομική Αθηνών

1979
Μέλος της ΕΦΕΕ. Συμμετείχε στην Επιτροπή Πρυτάνεων για την κατάρτιση του νόμου-πλαισίου για τα ΑΕΙ το 1982

1989-2015
Δημοσιογραφική καριέρα

2004
Γάμος με τη Χριστίνα Ζουμπούκου

2006
Γέννηση της κόρης τους Μαριάνας

2008
Διευθυντής της «Αυγής»

2015
Βουλευτής Α΄ Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (25)

Μαχόμενος εκπαιδευτικός
|

@teos
Δεν επρόκειτο να ασχοληθώ μαζί σου, φίλε μου, αν προηγουμένως δεν το είχες κάνει εσύ με τη γενικευμένη φράση σου: "...Όλα τα έως τώρα σχόλια έχουν αποκλειστικά και μόνο λογιστικό προσανατολισμό...". Για πες μου λοιπόν αν μ' αυτή τη φράση δεν περιλαμβάνεις και το δικό μου σχόλιο! Φυσικά έχεις κάθε δικαίωμα να χαρακτηρίζεις τα γραφόμενά μου όπως θέλεις ή όπως τα αντιλαμβάνεσαι, οπότε τα περί "αερολογίας" και "αυτοεκτίμησης" τα δέχομαι χωρίς πρόβλημα...

Νίκος Δημητριάδης
|

@geo, το να ζητάει κανείς τα αυτονόητα και προαπαιτούμενα για να κάνει σωστά τη δουλειά του το θεωρείς μη σοβαρό επιχείρημα (λες και εσύ χρησιμοποίησες κανένα σοβαρό επιχείρημα). Σε όλο τον σοβαρό κόσμο οι εκπαιδευτικοί έχουν τον χώρο εργασίας τους. Μόνο στην Ελλάδα κάποιοι το θεωρούν απαίτηση. Δυστυχώς και εσύ δεν έχεις καταλάβει ούτε πόσο ούτε πώς δουλεύουν οι φιλόλογοι στα Λύκεια. Μείνε στον θεωρητικό μικρόκοσμό σου και άσε τους υπόλοιπους να διεκδικούν τα αυτονόητα. Δεν έχω καμία όρεξη να μένω τόσες ώρες στο σχολείο και να χρειάζεται να αφιερώσω και άλλες πέντε - έξι ώρες στο σπίτι, επειδή κάποιοι αδυνατούν να καταλάβουν απλά πράγματα.

Κώστας
|

@teos

Σύνταγμα της Ελλάδας

Αρθρο16 παρ. 6. Οι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημόσιοι λειτουργοί. Το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό τους ……

Άρθρο 88 παρ. 1. Οι δικαστικοί λειτουργοί διορίζονται με προεδρικό διάταγμα, σύμφωνα με νόμο που ορίζει τα προσόντα και τη διαδικασία της επιλογής τους, και είναι ισόβιοι.

Η ένταξη των εκπαιδευτικών στον δημοσιοϋπαλληλικό κλάδο και ενιαίο μισθολόγιο, με την παράλληλη άρνηση από την πλευρά των πολιτικών υπευθύνων να αποδώσουν τις ηθικές και υλικές απολαβές που αρμόζουν στον εκπαιδευτικό ως δημόσιο λειτουργό ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ.

Τη διαφορετική αυτή θεώρηση «ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ» δεν την στοιχειοθετούμε από τη φύση της εργασίας που προσφέρουμε και τους όρους τέλεσης της αλλά την συναρτούμε με το περιεχόμενο του διεκδικητικού πλαισίου που διαμορφώνουν κάθε φορά οι οργανώσεις μας (συνδικαλιστικές) στη συνομιλία τους με το Υπουργείο Παιδείας.

Στην πολιτεία αρέσει και συμφέρει να μας αποκαλεί λειτουργούς όταν αυτό δεν συνεπάγεται την προς εμάς παροχή επιπλέον ηθικών και υλικών απολαβών και όταν θεωρείται πολιτικά συμφέρον και κοινωνικά αναλώσιμο. Και στις δύο περιπτώσεις ο όρος λειτουργός εμφανίζεται ιδεολογικοποιημένος, καλύπτοντας έτσι τις σαφείς δεσμεύσεις που έχουμε ως κρατικοί υπάλληλοι κατά την άσκηση της επαγγελματικής μας δραστηριότητας.

Ενώ στο λεξικό:

" λειτούργημα " ουδέτερο

1. υπηρεσία που γίνεται προς χάρη του λαού ή της πολιτείας
2. το δημόσιο υπούργημα

Όπως κατάλαβες, όλοι οι άλλοι εκτός των δύο παραπάνω κατηγοριών, που είναι ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ, είναι δημόσιοι υπάλληλοι εκτελώντας κάποιο λειτούργημα είτε το θες είτε όχι. Αν εσύ θέλεις να αυτοαποκαλείσαι ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ είναι δικαίωμά σου αλλά μην έχεις την απαίτηση από τον κόσμο να την συμμερίζεται !!

teos
|

@"μαχόμενο εκπαιδευτικό" : Χαίρομαι που ασχολείσαι μαζί μου αν και όπως κάνεις πάντα δαπανάς τις λέξεις σου με αερολογίες αυτοεκτίμησης και κατάκρισης της διαφορετικής άποψης. Το σχόλιό μου δεν ήταν απάντηση στο δικό σου σχόλιο εκτός κι αν είσαι από αυτούς που βρέθηκαν "τυχαία" στην εκπαίδευση.

Μαχόμενος εκπαιδευτικός
|

@teos
Μάλλον δε διαβάζεις καν τα σχόλια κι έρχεσαι απλώς να κάνεις το κομμάτι σου. Διάβασε λοιπόν, αν δε σου κάνει κόπο, το τελευταίο μου σχόλιο προς τον Κώστα και πες μου αν κινείται στο πνεύμα της στενής λογιστικής, όπως με προφανή προπέτεια καταγγέλλεις!

teos
|

Όλα τα έως τώρα σχόλια έχουν αποκλειστικά και μόνο λογιστικό προσανατολισμό. Καλό θα είναι αγαπητοί συνάδελφοι να μην ταυτίζετε τις ώρες διδασκαλίας με τις εργασιακές ώρες ενός εκπαιδευτικού. Μήπως δεν υπάρχουν ανισότητες; Για ρίξτε μια ματιά στα ΕΠΑΛ; Πόσοι είναι εκείνοι που δεν έχουν ωράριο; (βολεύει βέβαια το "δεν υπάρχουν ώρες, τι φταίνε αυτοί;"). Γράφει κάποιος/α για "παλαιούς και νέους". Αυτοί οι παλαιοί εκπαιδευτικοί με την νοοτροπία του "ο παλιός είναι κουρασμένος", έχουν πάρει όλοι τους σύνταξη. Μην αδικείτε λοιπόν ορισμένοι όσους εκπαιδευτικούς εργάζονται με τα πενιχρά μέσα που χορηγεί η πολιτεία. Προσωπικά δεν επιτρέπω να μιλάνε απερίσκεπτα για το λειτούργημα, το τονίζω ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ του εκπαιδευτικού που σπούδασε εκπαιδευτικός και δεν βρέθηκε "τυχαία" στην εκπαίδευση.

Μαχόμενος εκπαιδευτικός
|

@Κώστας
Δεν έχω καμία διαφωνία μαζί σου. Υποστηρίζω σταθερά κι εγώ ότι το ημερήσιο 6ωρο (μικτό) ωράριο υπερβαίνει κατά πολύ το 8ωρο του υπόλοιπου δημόσιου τομέα. Επειδή είμαι διευθυντής, ξέρω καλά ποιο καταλήγει να είναι το πραγματικό εργασιακό ωράριο του διευθυντή, ο οποίος στην πραγματικότητα δεν έχει εξασφαλισμένο ούτε το 5ήμερο, αφού συχνά βρίσκεται στο σχολείο και τα Σαββατοκύριακα! Θεωρώ πάντως αναγκαίο να παραμένουν οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο όλες τις ώρες λειτουργίας του, όχι μονάχα για τις αναπόφευκτες εξωδιδακτικές τους εργασίες, αλλά κυρίως για την επικοινωνία με τους γονείς και τους ίδιους τους μαθητές που μπορεί να τους χρειάζονται ανά πάσα στιγμή για ο,τιδήποτε. Κι αυτό το τελευταίο δεν το θεωρώ επιβάρυνση του εργασιακού μας ωραρίου, αλλά το συγκριτικό πλεονέκτημα της δουλειάς μας. Αυτός ακριβώς ο χρόνος μαζί με το χρόνο διδασκαλίας είναι που μετατρέπει αυτή τη δουλειά σε λειτούργημα και καταξιώνεται ουσιαστικά στη συνείδηση κάθε σοβαρού ανθρώπου. Δεν μπορώ να διανοηθώ έναν εκπαιδευτικό με το ρολόι στο χέρι να περιμένει να συμπληρωθεί ο διδακτικός του χρόνος, για να σηκωθεί να φύγει χωρίς να νοιάζεται για τίποτε άλλο μέσα σ' αυτόν τον υπέροχο μικρόκοσμο της σχολικής μονάδας!

Μαχόμενος εκπαιδευτικός
|

@geo
Γράφεις:
"Βιαστικος εισαι παλι κυριε Λυκειαρχα. Το 6ωρο που γραφω ειναι εργασιακο και οχι διδακτικο. Σε αυτο το 6ωρο μπορει και 3 ωρες μονο να ειναι διδακτικο ωραριο ή και 4. Μην προτρεχεις λοιπον. Επαναλαμβανω οτι με 6 ωρες εργασιακο ωραριο, παλι πιο καλα απο ολους ειμαστε".
Λοιπόν, αγαπητέ, μάλλον εσύ δίνεις βιαστικές απαντήσεις! Επειδή διαβάζω προσεκτικά αυτά που σχολιάζω, νομίζω πως απάντησα επακριβώς σ' αυτό που έγραψες. Προφανώς κι εγώ αναφέρθηκα στο εργασιακό (δηλαδή μικτό) ωράριο. Και διαφώνησα με τη δική σου εκτίμηση ότι το εργασιακό 6ωρο είναι καλύτερο από το 8ωρο του υπόλοιπου δημόσιου τομέα! Εδώ δε συγκρίνουμε δυο γυμνά νούμερα, ώστε να πούμε ότι το 6 είναι μικρότερο του 8! Επαναλαμβάνω λοιπόν ότι το 6ωρο είναι σαφώς δυσμενέστερο από το 8ωρο των υπολοίπων, αφού στην πραγματικότητα αν αθροιστεί η χρόνος που αναγκαστικά κάθε σωστός εκπαιδευτικός αναλώνει και στο σπίτι για το σχολείο του, τότε το αποτέλεσμα σίγουρα υπερβαίνει (ίσως και πολύ) το απλό δημοσιοϋπαλληλικό 8ωρο. Απλά και ξεκάθαρα πράγματα. Πάντα οι συγκρίσεις αφορούν σε ευσυνείδητους εργαζόμενους. Αν συγκρίνουμε λοιπόν έναν ευσυνείδητο δημόσιο υπάλληλο μ' έναν αντίστοιχα ευσυνείδητο εκπαιδευτικό, δε χωράει αμφιβολία ποιος από τους δυο επιβαρύνεται περισσότερο.

geo
|

Καλα, καλα, εγω περιμενα καποια σοβαρα αντεπιχειρηματα και βλεπω ο ενας τρεις το λαδι, τρεις το ξιδι, εξι το λαδοξιδο κι ο αλλος θελει το προδιαγραφων CEO γραφειο για να νιωθει ανετα κατα την παραμονη του στον εργασιακο του χωρο. Να καθονται τοτε 3 ωρες οι γιατροι και οι νοσοκομες στα νοσοκομεια μας, οι εφοριακοι στις εφοριες μας, οι υπαλληλοι του ΕΟΠΥΥ στα χαλια γραφεια τους και παει λεγοντας. Ή ολοι αυτοι οι υπαλληλοι δεν δινουν καθημερινο αγωνα και κραταμε μονο για εμας το Ιερο Δισκοποτηρο της προσφορας στο κοινωνικο συνολο;
Πραγματικα δεν βλεπω καποιο σοβαρο λογο να μην καθιερωθει η υποχρεωτικη εξαωρη παραμονη στο σχολειο για ολους μας.

Κώστας
|

@geo
Αγαπητέ φίλε δεν έχω μπερδέψει τίποτα. Αν το εργασιακό γίνει υποχρεωτικό 6ωρο τότε (εγώ θα δεχόμουν να γίνει και 8ωρο δημοσίου υπαλλήλου !) έχουμε:

23 x 4 = 92 ώρες διδακτικό ωράριο +
1 x 7 = 7 ώρες εργασιακό (= 30 – 23)
ΣΥΝΟΛΟ = 99 ώρες εργασίας !!! τη βδομάδα !!!

Θες να έχεις 10 ώρες διδακτικές τη βδομάδα και με αντιστοιχία 1 ώρα διδακτική 3 ώρες δημοσίου υπαλλήλου και υποχρεωτική 30ωρη παραμονή;
10 ώρες διδακτικές x 3 + 20 εργασιακές = 50 ώρες εργασιακές ! (Υπερωρίες;)

Όπως βλέπεις δε βγαίνουν οι ώρες μαθηματικά !

Με διδακτικό ωράριο 23 ώρες δουλεύεις πολύ περισσότερο από τον κάθε δημόσιο υπάλληλο χωρίς να υπολογίζετε η δουλειά στο σπίτι. Δεν μας έχει κάνει χάρη κανένας .

Νίκος Δημητριάδης
|

@geo, επειδή τα ελληνικά μου είναι μια χαρά, καταλαβαίνω πολύ καλά τι γράφω. Ο χώρος μου περιλαμβάνει γραφείο, προσωπικό υπολογιστή, βιβλιοθήκη, πράγματα που δεν προσφέρει σχεδόν κανένα σχολείο στην Ελλάδα σε κάθε καθηγητή. Τις προφάσεις, λοιπόν, να τις κρατήσεις για τον εαυτό σου. Δεν απάντησες σε τίποτε απολύτως, γιατί ξέρεις πολύ καλά ότι έχεις άδικο. Μάθε να αντιμετωπίζεις πρακτικά τα ζητήματα που σου θέτουν. Όσο για τους απέξω, με ενδιαφέρουν μόνο οι μαθητές και οι γονείς τους. Σε αυτούς θα δώσω λογαριασμό, αυτούς αφορά το έργο μας. Είμαι σίγουρος ότι αυτοί θέλουν οι συνθήκες εργασίας μας να είναι όσο γίνεται καλύτερες, για να υπάρχει και καλύτερο αποτέλεσμα γι' αυτούς.

geo
|

@Κωστας. Τα εχεις μπερδεμενα φιλε μου. Για το διδακτικο ειμαστε απολυτα συμφωνοι. Ακομα και να μειωθει περαιτερω. Για το εργασιακο μιλαω. Προσπαθησε να τα ξεχωρισεις αυτα τα δυο. Ο ΟΟΣΑ μιλαει για το διδακτικο. Οταν το εργασιακο γινει υποχρεωτικο 6ωρο, θα λυθουν πολλα προβληματα, για τα οποια πιο παραστατικα εγραψε ο Μαχομενος πιο πανω.
Οσο για το διευθυντη σου, κακως καθεται τοσο πολυ. Για ολους τους εκπαιδευτικους, το εργασιακο εβδομαδιαιως ειναι 5x6=30 ωρες.
Ποτε θα καταλαβουμε ολοι μας οτι πρεπει να προστατευσουμε τη δουλεια και τον κοπο μας απεναντι στην κοινωνια; Καποιος που σε βλεπει να φευγεις 11.30 ή 12.30, σκεφτεται οτι δουλευεις μιση μερα, χωρις να ξερει τον αγωνα που εχεις δωσει στην ταξη. Οταν ολοι μας θα σχολαμε στις 14.00, δεν θα μπορει κανεις απεξω να το πει αυτο.

Κώστας
|

@geo/Μαχόμενος εκπαιδευτικός
Ο δ/ντης του λυκείου έχει μάξιμουμ 9 ώρες διδακτικό και ωράριο και παραμένει όσο είναι ανοικτό το σχολείο (άρα και αυτός εργάζεται πολύ παραπάνω από 40 ώρες εβδομαδιαίως).
Όσο @geo, αν αμφισβητείται η γνώμη της UNESCO πως 1 διδακτική ώρα δεν αντιστοιχεί σε 4 ώρες διοικητικού υπαλλήλου καλό θα είναι να τεκμηριώσεις τη γνώμη σου.
Όσο για τον μισθό να απαιτήσουμε το μέσο όρο των χωρών της ευρωζώνης των 19 (με τον μέσο όρο στην ευρωζώνη να είναι 28.939 ευρώ ετησίως μικτά) μιας και το κόστος ζωής είναι το ίδιο με κόστος της ευρωζώνης αν και οι φόροι είναι ποιο αυξημένοι !!!!
Δεν είναι δυνατόν να συγκρίνεται προβοκατόρικα πόσα πληρώνουν για φόρους, ΕΝΦΙΑ, καύσιμα κ.α. στην ευρωζώνη των 19 και πόσο μισθό παίρνουν στη Βουλγαρία …

kostas
|

Στα σχολεια δεν υπάρχει χώρος να καθίσει κάποιος. σηκωνεται ο ενας για να κατσει ο άλλος. τα παιδια στην τάξη είναι πολλα ανα τμημα με δεδομένη τη μαθησιακή τους υποδομή και τα ποικίλα προβλήματα που κουβαλάνε. παραβατικού ή και ψυχιατρικού τύπου. 20 μαθητες ανα τμημα υπ αυτες τις πρύποθέσεις πολλοί ειναι. Σύμφωνα με μελετη του οοσα μία διδακτική ώρα αντιστοιχεί σε τρεις διοικητικές. ο εκπαιδευτικός εκτός από μαθημα έχει διοικητικα καθηκοντα και γίνεται μεχρι και χαμάλης.βαζει ξι απ την τσεπη του. τι λετε ορισμενοι εδώ μεσα. άπαξ και ανατεθεί από το συλλογο διοικητικό κλπ καθηκον στον εκπαιδευτικό θα κάτσει να το κάνει αλλιώς κανονικά ελέγχεται. μεχρι θυροφύλακες γιναμε σεκιουριταδες, τεχνικοί και δεν συμμαζευεται. κακώς δεν μειώνει το οραριο ο υπουργος τουλάχιστον αυτων που έχουν πολλα χρονια υπηρεσία και των δ/ντών/ και υποδ/ντών. κανει καθαρά λογιστική διαχειριση της παιδείας

geo
|

@Μαχομενος. Βιαστικος εισαι παλι κυριε Λυκειαρχα. Το 6ωρο που γραφω ειναι εργασιακο και οχι διδακτικο. Σε αυτο το 6ωρο μπορει και 3 ωρες μονο να ειναι διδακτικο ωραριο ή και 4. Μην προτρεχεις λοιπον. Επαναλαμβανω οτι με 6 ωρες εργασιακο ωραριο, παλι πιο καλα απο ολους ειμαστε.
@Νίκος Δημητριάδης. Πολλες προφασεις αγαπητε. Ας κραταμε αυτες τις αιτιασεις μεταξυ μας, γιατι πολυ δυσκολα στεκονται στους απεξω.
"Δεν εχεις το χωρο σου"... καταλαβαινεις τι γραφεις;

dr
|

ΤΕΛΙΚΑ κ ΦΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ταμπακερα ΔΕΝ ΕΙΠΕΣ τιποτα ΟΠΩΣ ΓΙΑ..ΤΑ ΚΑΦΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΙΝΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ ΟΠΩΣ..1.ΤΑ..ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ....2.ΟΙ. Επιλογες Η ΟΧΙ στελεχων εκπσης.3.Η ΑΝΑΓΚΗ Διατηρησης εννοποιησηςΗ καταργησης ΤΩΝ Δνσεων Εκπσης.4. ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ Η ΜΗ ΑποσπασεΩΝ εκπκων σε γραφεια ΒΕΒΑΙΑ ΟΛΟ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ Η Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΟΝΟ ΜΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΟΠΩΣ ΛΕΓΑΤΕ.5. Η Αξιολογηση εκπκων ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ. 6. Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ Η ΜΗ ΤΩΝΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Η ΝΕΕΣ Επιλογες ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑ.7. ΟΙ Διορισμοι εκπκων ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΠΑΛΙ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ .8.Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ Η Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ Περιφερειακων Δνσεων.9 ΤΟ Ωραριο ΜΕ ΣΥΝΕΧΗ παρουσια εκπκων στις σχολικες μοναδες,10. ΟΙΕπιλογες Δντων-Υντων στις σχολικες μοναδες.11. ΤΟΩραριο ΤΩΝΝηπιαγωγων-12. ΟΙΕπιλογες νηπιαγωγων σε θεσεις δντριων σχολικων μοναδων.13. Η ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΚΩΝ..14.ΟΙ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΕΚΠΚΩΝ .15.ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΠΕΙΝΑΣ16.ΟΙΣΥΝΤΑΞΕΙΣ- ΚΑΙ ΤΑΟΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΚΩΝ-17...ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ 18. Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.........19.... ΔΕΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΥΡΙΕ ΦΙΛΗ ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΑΝΤΟΥ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΣΗΣ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΔΕΣ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ. Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Η.ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ.... Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΣΗΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ. ΧΩΡΙΣ ΛΑΜΟΓΙΕΣ. ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ. ΚΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ. ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ ΑΝΑ ΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ Η ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΣΑΣ ΜΝΗΜΗ ΣΕ ΟΤΙ ΛΕΓΑΤΕ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΚΥΡΙΕ ΦΙΛΗ ΟΜΩΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΡΩΤΑΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ Η ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΣΑΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΕ ΓΥΡΩ ΣΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΑ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΩΣΤΑ ΣΕ ΝΕΑ ΒΑΣΗ. ΦΤΑΝΟΥΝ ΟΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ ΑΝΤΙΓΡΑΨΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ...ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΝΕΑ ΠΡΟΤΥΠΑ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΚΑΙ ΣΩΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΟΡΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΜΟΝΑ ΖΗΤΑΤΕ ΜΕ ΛΑΘΟΣ ΤΡΟΠΟΥΣ . ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΙΣΣΟΔΥΝΑΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΕ ΑΛΛΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΙΟ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΜΕ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΚΩΝ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΣΠΑΤΑΛΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΚΑΙ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΕΚΑΔΕΣ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ.ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΥΡΙΕ ΦΙΛΗ ΝΟΜΟΘΕΤΕΙΣΤΕ.ΔΟΥΛΕΨΤΕ.ΑΛΛΑΞΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΓΕΝΕΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ.

ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
|

Ναι κύριε υπουργέ Να γίνει το ωράριο όλων των εκπαιδευτικών 8:00-14:00 για να μπορούν να συμπληρώνουν με γραμματειακή υποστήριξη και άλλες εξωδιδακτικές, εργασίες, να μην τους ψάχνουν οι γονείς κλπ
Μπορεί το Ελληνικό κράτος να τους διασφαλίσει γραφεία και μπρίζες να βάζουν τα LapTop τους για να μπορούν να εργάζονται ???
Επίσης καλό θα ήταν όλοι οι εκπαιδευτικοί να περνούν ανα δύο χρόνια από όλες τις θέσεις πχ προγραμματιστής, οικονομικά, γιορτές, διοικητική διαδικασία για εκδρομές, συνοδοί σε εκδρομές, πρωτόκολλο, αρχειοθέτηση εγγράφων, μητρώο, διακίνηση e-mail κλπ
Επίσης όσοι εκπαιδευτικοί είναι παλαιότεροι αμοίβονται αισθητά καλύτερα από τους άλλους ενώ εργάζονται αισθητά λιγότερο και με καλύτερο πρόγραμμα γιατί "είναι κοντά στη σύνταξη" ή "είναι παλαιοί" και έχουν κουραστεί απλά περιμένουν να κλείσουν τα σχετικά χρόνια κλπ κλπ κλπ
ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΩΡΕΣ ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΑ
Οι προαναφερόμενοι επίσης είναι και αυτοί που παίρνουν τις περισσότερες άδειες ...

@Κώστας
|

Άρα 4χ2 =8 Επομένως πρέπει να απαιτήσουμε να πηγαίνουμε 8 με 10 ή 10 με 12 ή 12 με 2. Και για αυτές τις δύο ώρες (που είναι πραγματικές 8 )μισθό τριών χιλιάδων

geo@kostas
|

Διαβασε πρωτα καλα τι γραφω για το διδακτικο ωραριο και μετα ριξε τα βελη σου αγαπητε!

Κώστας
|

@geo: Η απερισκεψία δεν είναι καλός σύμβουλος...!!

Ο χρόνος δεν μετράει για όλους το ίδιο. Είναι σχετικός. «Βάλε το χέρι σου για ένα λεπτό σε καυτό νερό. Θα σου φανεί ένας αιώνας» είπε ο Αϊνστάιν.

Σύμφωνα με πρόσφατη (2012) μελέτη της UNESCO κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός καθηγητή αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου (δημοσίου διοικητικού υπαλλήλου)!

Οπότε 23 x 4 = 92 ώρες εβδομαδιαίως και χωρίς να υπολογίσουμε τις ώρες προετοιμασίας στο σπίτι. Ποιος δημόσιος υπάλληλος δουλεύει τόσο;

Όπως καταλαβαίνεις τέτοιες προτάσεις που κάνεις είναι το λιγότερο προβοκατόρικες, εκτός και αν προτείνεις να δουλεύουν οι εκπαιδευτικοί "όπως όλος ο υπόλοιπος εργαζόμενος κόσμος …", 40 x 4 = 160 ώρες εβδομαδιαίως και να αμείβονται με το 1/3 του μισθού του δημοσίου υπαλλήλου.

Νίκος Δημητριάδης
|

geo, προτείνεις πράγματα πρακτικά ανεφάρμοστα, ιδιαίτερα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σε σχολεία όπου δεν υπάρχουν ούτε καν γραφεία για να καθίσουν οι εκπαιδευτικοί, που δεν υπάρχουν παρά 1-2 υπολογιστές, πώς θα προετοιμάσουν τα μαθήματα της επόμενης μέρας εκπαιδευτικοί που διδάσκουν δύσκολα μαθήματα, όπως τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα; Και πες μου πού θα βρω χώρο και προπαντός ησυχία να διορθώνω τις εκθέσεις της Γ΄ Λυκείου ή τις ασκήσεις των αρχαίων ελληνικών Γ΄ Λυκείου προσανατολισμού (μιλάω μόνο για τα δυσκολότερα στη διόρθωση, που απαιτούν πολύ μεγάλη προσοχή και συγκέντρωση); Είναι τραγικό να γίνονται δήθεν απλές προτάσεις, με βάση μόνο τις προσωπικές εμπειρίες κάποιων. Για ρωτήστε και άλλους να μάθετε τι συμβαίνει και παραπέρα; Όσο για τις παρεξηγήσεις αυτές πάλι θα υπάρχουν, γιατί οι παρεξηγήσεις συνήθως ξεκινούν από μίζερους που ψάχνουν αφορμή για γκρίνια. Είναι οι γνωστοί νεοέλληνες που προτιμούν να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα.

Μαχόμενος εκπαιδευτικός
|

@geo
Να λοιπόν που αρχίζουμε να βρίσκουμε κοινούς κώδικες συνεννόησης! Έχω την ίδια άποψη κι εγώ για το εργασιακό ωράριο κι αποτελεί πληγή για την ομαλή λειτουργία του σχολείου η σχετική χαλαρότητα που επικρατεί σ' αυτόν τον τομέα. Αρκεί να σκεφτεί κανείς τις γκρίνιες που υπάρχουν για τα περίφημα "κενά" στο ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν τα θέλει ο άλλος, για να φεύγει νωρίτερα στοι σπίτι του. Σκεφτείτε επίσης τη δυσκολη θέση ενός διευθυντή, όταν έρχεται κάποιος κηδεμόνας και ζητάει να συναντήσει κάποιον εκπαιδευτικό, ο οποίος όμως ήδη έχει αποχωρήσει! Θα διαφωνήσω μόνο με την παρενθετική φράση σου (..."το εργασιακο ομως, οπως ολος ο υπολοιπος εργαζομενος κοσμος (και παλι 6ωρο ειναι κι οχι 8ωρο, παλι πιο καλα ειμαστε εμεις..."). Το 6ωρο, φίλε, αντιστοιχεί και με το παραπάνω με το 8ωρο του υπόλοιπου δημόσιου τομέα, γιατί βεβαίως ο εκπαιδευτικός μεταφέρει και δουλειά στο σπίτι του. Πόση ακριβώς, δύσκολο να υπολογιστεί με ακρίβεια. Είναι τα γραπτά, είναι η προετοιμασία για το επόμενο μάθημα, οπωσδήποτε όλα αυτά καλύπτουν κάμποσο χρόνο. Γιαυτό κι έχω προτείνει η ΟΛΜΕ να διεκδικήσει δικαστικά τον ακριβή προσδιορισμό του εργασιακού μας χρόνου με τον συνυπολογισμό όλων των παραμέτρων, ώστε να μην έχει το δικαίωμα ούτε ο κάθε υπουργός να "παίζει" κατά βούλησιν με το θέμα αυτό, ούτε ο κάθε τυχάρπαστος να μας προσάπτει διάφορα.

geo
|

Να προτεινω στον υπουργο και κατι απλο που θα λυσει και πολλα προβληματα στα σχολεια. Θεσμοθετηση υποχρεωτικης παραμονης των εκπαιδευτικων στο σχολειο κατα τη διαρκεια του εργασιακου τους ωραριου, δηλαδη 08.00΄- 14.00΄ή 10.00΄- 16.00΄κ.ο.κ. Ειμαστε εργαζομενοι με ωραριο οπως ολος ο υπολοιπος εργαζομενος κοσμος, πρεπει να σταματησει το αισχος εκπαιδευτικοι να προσερχονται στις 8 το πρωι και στις 11.30΄ να φευγουν απο το σχολειο, εχοντας ακομα σχεδον ολη τη μερα μπροστα τους. Ή να ερχονται στο σχολειο για μαθημα στις 10.00΄ και αφου κανουν 3-4 ωρες, να φευγουν στις 13.00. Δεν λεω οτι αυτο ειναι ο κανονας, αλλά συμβαινει αρκετα συχνα. Το διδακτικο λοιπον ετσι οπως εχει, το εργασιακο ομως, οπως ολος ο υπολοιπος εργαζομενος κοσμος (και παλι 6ωρο ειναι κι οχι 8ωρο, παλι πιο καλα ειμαστε εμεις). Πολλες παρεξηγησεις θα λυθουν στα σχολεια, που εχουν σχεση με το προγραμμα (εγω γιατι εχω 3 εξαωρα κι αυτος εχει μονο 2;) και επιπλεον οι εκπαιδευτικοι θα προετοιμαζονται εγκαιρα για την επομενη ημερα και θα εχουν χρονο να συζητουν μεταξυ τους και με τους γονεις.
Πιστευω κ. Φιλη πως εχει ερθει η ωρα για τη μεγαλη αυτην τομη, η οποια στην αρχη θα φερει γκρινια, αλλά μακροπροθεσμα τα οφελη θα ειναι πολυ μεγαλα.

Ελένη
|

Υπουργός Παιδείας, απόφοιτος Λυκείου!!!

Αντώνης
|

Εντύπωση μου κάνει στο βιογραφικό του, που δεν μας λέει πότε πήρε το πτυχίο του;
Μήπως τώρα σε καμία τελετή τον κάνουν επίτιμο διδάκτορα!..

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ