Ο Δ. Κωνσταντόπουλος ζήτησε από τη Κυβέρνηση να πάρει πίσω όλες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες από τον Ιανουάριο του 2015

03/12/2015

Ενημερώθηκε: 03/12/2015, 06:18

Άκουσε το άρθρο

Δεν  μπορεί να εκκινείται ένας εθνικός διάλογος για την παιδεία και ταυτόχρονα, η κυβέρνηση να τον νομοθετεί. Θα πρέπει η κυβέρνηση να καταλάβει ότι δεν μπορεί να φέρνει τροπολογίες και άλλες παρεμβάσεις και θα πρέπει να πάρει πίσω όλες τις παρεμβάσεις από τον Ιανουάριο του 2015.

Τα παραπάνω είπε ο τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Δ. Κωσνταντόπουλος, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και υπογράμμισε τα εξής:

  • Η  Κυβέρνηση ταυτόχρονα με την έναρξη του διαλόγου, φέρνει νομοσχέδιο που αφορά συγκεκριμένα και την έρευνα, αλλά και ένα μίνι νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια.
  • Εδώ, λοιπόν, η Κυβέρνηση φάσκει και αντιφάσκει, διότι η Κυβέρνηση προχώρησε στη συγκρότηση Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου αυθαίρετα χωρίς κριτήρια.
  • Πώς θα γίνει, λοιπόν, ουσιαστικός διάλογος, όταν η Επιτροπή αποτελείται από κομματικά στελέχη;
  • Θα ήθελα να θυμίσω στο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., ότι δεν συμμετείχε στο διάλογο 2007 – 2009, όπως συμμετείχαν τα άλλα κόμματα, αλλά τότε ουσιαστικά κατήγγειλε.
  • Διάλογο στο τότε πλαίσιο που εξήχθησαν σημαντικά συμπεράσματα και πορίσματα, στα οποία στηρίχθηκε η πολιτική του ΠΑ.ΣΟ.Κ., από το 2009 με προοπτική έως και το 2020. Έτσι αξιοποιήθηκε το ΕΣΠΑ 2007 – 2013, μάλιστα, δημιουργώντας «γέφυρες» για την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
  •  Εμείς δεν έχουμε καμία αντίρρηση για έναν εποικοδομητικό και γόνιμο διάλογο για την παιδεία, απλώς, μας προβληματίζει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., όπως μας προβληματίζει συνεχώς, διότι αυτό που έχει κάνει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ως τώρα, είναι να «ξηλώνει» παλαιότερες ρυθμίσεις. Θα αναφέρω εδώ το νόμο Διαμαντοπούλου, που είχε υπερψηφιστεί από 255 Βουλευτές και καταργήθηκε εν μια νυκτί με μια Π.Ν.Π. Τα συμπεράσματα λοιπόν δικά σας.
  • Να επισημάνω ωστόσο, εδώ, ότι στο πλαίσιο του διαλόγου, θα πρέπει να ανακληθούν όλες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που αφορούν στην έρευνα για τα ΑΕΙ, ΤΕΙ και να έρθουν στους θεσμούς, εδώ προς έγκριση και εδώ να συναποφασισθεί, διότι  ο διάλογος απαιτεί σαφή και ξεκάθαρη ατζέντα, χωρίς αιφνιδιασμούς.
  •  Η Κυβέρνηση θα πρέπει να θέσει εξ αρχής την πρότασή της ξεκάθαρα, να διαπιστωθεί τι σχέση έχει αυτή, με το προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ή μήπως απουσίας προγράμματος, φτιάχνει επιτροπές επί επιτροπών για να αντικαταστήσει αυτή την απουσία προγράμματος; Θα πρέπει να δημοσιευτούν εδώ οι θέσεις όλων των κομμάτων και των φορέων, με τις οποίες προσέρχονται στο διάλογο.
  • Θα ήταν θετικό να ακολουθηθεί ένα πρότυπο διαλόγου, όπως έγινε αυτός ο διάλογος το 2010 – 2011 για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Ένα καλό οργανωτικό πλαίσιο θα μπορούσε να είναι και ο «μπούσουλας» του νόμου 4009/2011.
  • Η συζήτηση για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να έχει μια βάση διαλόγου για να είναι εποικοδομητικός ο διάλογος και να έχουμε σαφή αποτελέσματα.
  • Θα ήταν σημαντικό να αποφασίσουμε εξ αρχής, κάθε πρωτοβουλία για την παιδεία και κυρίως τα αποτελέσματα του εθνικού διαλόγου, να ψηφιστούν από διευρυμένη πλειοψηφία της Βουλής, να ψηφιστούν τουλάχιστον από τα 2/3 της Βουλής.
  •  Να δεσμευτεί ο Υπουργός και η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, ότι το προϊόν του εθνικού διαλόγου θα τύχει της αποδοχής των 2/3 των πτερύγων της Βουλής ως πρόθεση συναίνεσης και ουσιαστικής διάθεσης για σύνθεση και συνεργασία επάνω σε ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα.
  •  Να συσταθεί, όπως έγινε στο πρόσφατο παρελθόν, το 2011 Διακομματική Επιτροπή ενισχυτική και εισηγητική της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και τα κόμματα θα πρέπει να πάρουν όλα σαφή θέση.
  • Επίσης, να αναμορφωθεί η Επιτροπή Σοφών με θεσμική συγκρότηση, γιατί πραγματικά λείπει εδώ εκπροσώπηση από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ΠΟΣΔΕΠ, ΕΕΕ, ΟΣΕΠ, ΤΕΙ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ.
  • Τα συμπεράσματα τα οποία θα πρέπει να εξαχθούν από τον εθνικό διάλογο για την παιδεία, θα πρέπει να είναι απαντήσεις στα προβλήματα που θέλουμε να αντιμετωπίσουμε και στις τρεις βαθμίδες.

 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ