ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Το Ποτάμι στηρίζει τον ρόλο των Σχολικών Συμβούλων απέναντι σε οποιαδήποτε υποβάθμιση

Συνάντηση του Σταύρου Θεοδωράκη και Γιώργου Μαυρωτά με την Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων
Δημοσίευση: 12/01/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Tην πλήρη στήριξη του Ποταμιού στον θεσμό των Σχολικών Συμβούλων διατύπωσε ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης σε συνάντηση με τη διοίκηση της ΠΕΣΣ, καθώς όπως είπε “διαδραματίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην άσκηση και διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής, έχοντας πάντα ως στόχο μέσω της υψηλής επιστημονικής τους κατάρτισης, τη διασφάλιση της ποιότητας εκπαίδευσης στα σχολεία”.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης , στην οποία συμμετείχε και ο τομεάρχης παιδείας του Ποταμιού Γ. Μαυρωτάς και από την πλευρά της ΠΕΣΣ  ο Πρόεδρος Γ. Αλεξανδράτος, ο Αντιπρόεδρος   Γ. Κάππος και το μέλος  και πρώην πρόεδρος  Γ. Μπαραλός , συζητήθηκαν επίκαιρα και διαχρονικά θέματα τα οποία απασχολούν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αφορούν όλες τις σχολικές μονάδες ανά την Ελλάδα.

Η ΠΕΣΣ εξέφρασε την ανησυχία της για την αντιμετώπιση των Σχολικών Συμβούλων από το υπουργείο Παιδείας καθώς δεν είναι γνωστό ποιος είναι ο σχεδιασμός από πλευράς της ηγεσίας.

Στάθηκαν επίσης και στο πρόσφατο ζήτημα που προέκυψε με την καταρχήν απόφαση εξαίρεσης του επιδόματος ευθύνης των Σχολικών Συμβουλών από την κυβέρνηση η οποία μετά τη γενική κατακραυγή αναιρέθηκε κατά ένα μέρος.

Μάλιστα όπως επεσήμανε και ο κ. Μαυρωτάς αυτό μαζί με άλλες «περίεργες» κινήσεις όλων των υπουργών Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα δείγμα μιας τάσης υποβάθμισης του ρόλου των Σχολικών Συμβούλων.

Μέσα από τη συζήτηση αναδείχθηκε και ο άνευ λόγου αποκλεισμός εκπροσώπησης των Σχολικών Συμβούλων όπως και της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ από την επιτροπή διαλόγου για την Παιδεία, γεγονός που γεννά όπως όλοι επεσήμαναν, εύλογα ερωτηματικά.

Τέλος συζητήθηκε το πλαίσιο των κριτηρίων που πρέπει να εφαρμόζονται κατά την αξιολόγηση και επιλογή τους, το σημαντικό βάρος το οποίο πρέπει να έχει το επιστημονικό έργο ενώ διατυπώθηκε και η άποψη ότι η συνέντευξη πρέπει να είναι δομημένη και βέβαια να μην έπεται της μοριοδότησης και της τυχόν ψηφοφορίας γιατί έτσι μπορεί να επηρεάζεται το αποτέλεσμά της.

 

Σχόλια (7)

 
Κώστας
12 Ιαν 2016 17:06

Πολύ συζήτηση γι' αυτό το περιβόητο επίδομα. 300 Ευρώ που θα παίρνουν οι Σύμβουλοι δεν είναι και λίγα σε καιρούς κρίσης.

 
Georgia
13 Ιαν 2016 00:34

Η λύση απλή: Ας ψηφίσουν διευθυντές και εκπαιδευτικοί περί της χρησιμότητας ή μη των σχολικών συμβούλων...
Γιατί δεν το προτείνουν αυτό οι σχολικοί σύμβουλοι;

 
ekpaideytikos
13 Ιαν 2016 01:25

...εναντίον σχολικών συμβούλων! κάτι μου λέει πως οι σχολιασμοί γίνονται με μεθόδευση και έχουν συγκεκριμένο σκοπό.

 
Mr Νίκος
13 Ιαν 2016 01:30

#georgia καλύτερα να το ελαττώσουμε αυτό με τις ψηφοφορίες, αλλιώς να ψηφίζουν οι καθηγητές αν χρειάζονται οι διευθυντές, οι μαθητές αν χρειάζονται οι καθηγητές, οι γονείς αν χρειάζεται το συγκεκριμένο σχολείο ή το δίπλα κ.α, καταλαβαίνεις που το πάω;

 
ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΗΣ
13 Ιαν 2016 10:14

@Georgia
Αν θέλετε σκληρή κριτική θα την έχετε. Να αξιολογηθούν πρώτα οι εκπαιδευτικοί (και από τους μαθητές) με κριτήρια αποτελεσματικότητας και μετά να κρίνουν άλλους. Όποιος εκπαιδευτικός αδυνατεί να βελτιώνει κατά 20% τις επιδόσεις των μαθητών του, από την αρχή της χρονιάς μέχρι το τέλος, να θεωρηθεί ανεπαρκής, με μείωση μισθού. Όποιος το πετυχαίνει να έχει αύξηση. Όσον αφορά στους σχολικούς συμβούλους, να είναι υπεύθυνοι για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου μέσω δειγματικών διδασκαλιών σύγχρονων θεωριών μάθησης καθώς και υπεύθυνοι της αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων και των βιβλίων.
Πως σας φαίνεται ως ιδέα;

 
Georgia
21 Ιαν 2016 15:55

@ Mr Νίκος Από τη στιγμή που οι φορολογούμενοι γονείς είναι ουσιαστικά οι εργοδότες τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των συμβούλων, γιατί όχι; Αυτό δεν συμβαίνει στον ιδιωτικό τομέα; Ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο που δεν το "ψηφίζουν" οι γονείς δεν κλείνει;

@ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΗΣ Πολύ καλή ιδέα! Συμφωνώ απόλυτα με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε σχέση με τη βελτίωση του επιπέδου των μαθητών του. Αυτό ωστόσο δεν απαντά σε τίποτα σχετικά με την αξιολόγηση της χρησιμότητας του θεσμού των σχολικών συμβούλων...
Αλήθεια, γιατί δεν δέχεστε να γίνει έρευνα και να ψηφίσουν οι εκπαιδευτικοί περί της χρησιμότητας του θεσμού των σχολικών συμβούλων;;; Εάν οι σύμβουλοι χρησιμεύουν είμαι βέβαιη ότι αυτό θα φανεί άμεσα από τα αποτελέσματα! Αν πάλι οι εκπαιδευτικοί κρίνουν ότι δεν έχουν βοηθηθεί από τους συμβούλους, τότε προς τι η ύπαρξή τους; Αυτονόητο δεν είναι;
ΥΓ Το "περί σκληρής κριτικής" που απειλητικά αναφέρετε το εκλαμβάνω ως αστείο... Αλήθεια ποιος είπαμε φοβάται την κριτική;

 
Maya
23 Ιαν 2016 13:49

Δηλαδή να γίνει μετρήσει μου μέγεθος η επίδοση των μαθητών στα μαθηματικά, έκθεση κτλ. Και οι ιδέες που μεταλαμπαδεύουν οι εκπαιδευτικοί; κ τα κενά από τη σπίτι που πολλές φορές καλύπτουν; κ η ψυχολογική στήριξη παιδιών φτωχός και με προβλήματα;
Λυπάμαι που όλα τα θεωρείτε ένα νούμερο! Όσο για τους συμβούλους έτυχε να έχω καταπληκτική σύμβουλο στην Κρήτη που μας βοήθησε πολύ σε πρόβλημα που αντιμετώπισα με.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.