ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ: Η συνέντευξη αλλοίωσε τα αποτελέσματα επιλογής των Διευθυντών Εκπαίδευσης

Δημοσίευση: 29/01/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αν για κάτι θα πρέπει να αισθάνεται ευτυχής ο υπουργός, είναι για το αποτέλεσμα της κάλπης, που μετά τους Διευθυντές Σχολείων επικύρωσε με συντριπτικά ποσοστά τους Διευθυντές Εκπαίδευσης που επελέγησαν το 2010 και σήκωσαν το βάρος και αυτής της σχολικής χρονιάς.

Αν για κάτι πρέπει ο υπουργός να προβληματίζεται, είναι γιατί μέσα από τη συνέντευξη αλλοιώθηκαν τα αποτελέσματα.

Τα παραπάνω τονίζει σε σημερινή δήλωση ο υπεύθυνος  ΚΤΕ Παιδείας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης,  Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ , Δημήτρης Κωνσταντόπουλος.

Η ΔΗΛΩΣΗ

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία «επιλογής» διευθυντών εκπαίδευσης, το τελικό αποτέλεσμα της οποίας επιβεβαίωσε, δυστυχώς, τις ανησυχίες και τις αρχικές εκτιμήσεις μας.

Η αλλαγή του συστήματος επιλογής, με δυο αλλεπάλληλες νομοθετικές πρωτοβουλίες, δεν αποσκοπούσε, όπως αποδείχτηκε, στην αξιοκρατία αλλά στην άλωση της διοίκησης της εκπαίδευσης και σε επίπεδο νομού (προηγήθηκε ο διορισμός 13 καθαρά κομματικών περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης, τα προσόντα των οποίων ουδέποτε ανακοινώθηκαν).

Για την επίτευξη του στόχου τους αυτού, οι νέοι κυβερνώντες:
α) Υποβάθμισαν σημαντικά τη διοικητική - καθοδηγητική εμπειρία, καθώς και τα επιστημονικά προσόντα, ενώ υπερτίμησαν τη διδακτική υπηρεσία, όπου υπολόγισαν ότι υπερτερούσαν «τα δικά τους παιδιά».   
β) Επανέφεραν τη συνέντευξη που οι ίδιοι είχαν καταργήσει πανηγυρικά πριν από λίγους μήνες, και μάλιστα ενώπιον υπηρεσιακών συμβουλίων απολύτως ελεγχόμενων από τον Υπουργό, χωρίς τα εχέγγυα αξιοπιστίας και διαφάνειας που προέβλεπε ο νόμος 3848/10.
 
Η αξιοκρατία δεν ήρθε μαζί με την ελπίδα, αλλά αντίθετα θυσιάστηκε στο βωμό της ημετεροκρατίας  και της αδιαφάνειας .

Αν για κάτι θα πρέπει να αισθάνεται ευτυχής ο Υπουργός, είναι για το αποτέλεσμα της κάλπης, που μετά τους Διευθυντές Σχολείων επικύρωσε με συντριπτικά ποσοστά τους Διευθυντές Εκπαίδευσης που επελέγησαν το 2010 και σήκωσαν το βάρος και αυτής της σχολικής χρονιάς.

Αν για κάτι πρέπει ο Υπουργός να προβληματίζεται, είναι γιατί μέσα από τη συνέντευξη αλλοιώθηκαν τα αποτελέσματα.

Σε έναν Υπουργό που καταργεί την ενισχυτική διδασκαλία και οδηγεί το δημόσιο σχολείο σε συνεχή υποβάθμιση το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να σιωπά. Οι πράξεις του από μόνες τους κάνουν πολύ θόρυβο….

 

Σχόλια (11)

 
Κώστας
30 Ιαν 2016 00:05

Ενώ το σύστημα 4-2-1 που παίξατε την εποχή της συγκυβέρνησης δεν αλλοίωνε καμία διακασία επιλογής, αφού την καθόριζε εξ αρχής.
Η ακεραιότητα του αναμορφωμένου λύκου που από κυνηγός έγινε βοσκός είναι πάντα ύποπτη.
Καληνύχτα.

 
Ηλίας Σ.
30 Ιαν 2016 14:41

Στις τελευταίες κρίσεις μπορεί η συνέντευξη να "αλλοίωσε" το αποτέλεσμα αλλά στις προηγούμενες, που έγιναν επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, η συνέντευξη "ανέτρεψε" το αποτέλεσμα... Σιγά σιγά βελτιωνόμαστε!

 
patra
30 Ιαν 2016 16:50

- "Υποβάθμισαν σημαντικά τη διοικητική - καθοδηγητική εμπειρία, καθώς και τα επιστημονικά προσόντα, ενώ υπερτίμησαν τη διδακτική υπηρεσία, όπου υπολόγισαν ότι υπερτερούσαν «τα δικά τους παιδιά»".
- Το πλέον λογικό που θα μπορούσαν να κάνουν, αφού στην ΑΡΙΣΤΕΡΗ κυβέρνηση ψάχνουν για "ψαράδες" και πριμοδοτούν τους πρώην "κυνηγούς", για να καταλάβουμε με απλά λόγια τη διαδικασία!
Το ξέραμε αυτό, όσοι συνυπερητήσαμε/τούμε με στελέχη του τότε 3.5%.
Τα χρόνια εμπειρίας σε μια θέση ωχριούν μπροστά στην κομματική θέση!!!!!!
Και υπάρχουν εκπαιδευτικοί, που συνεχίζουν να επικροτούν!!!!

 
aa
30 Ιαν 2016 17:23

Ρε συ Κώστα το ζητούμενο είναι ο ρεβανσισμός; Αν έτσι σκέφτεσαι να σου προτείνω να κάνεις κανένα μεταπτυχιακό και μετά έλα να ξαναμιλήσουμε. Στρώσου να μάθεις πρώτα διοίκηση με σπουδές πραγματικές και μετά θα καταλάβεις τι έχει συντελεστεί στην εκπαίδευση.

καληνύχτα σου?

 
aigaias pelagidis
31 Ιαν 2016 00:11

Η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντών Σχολείων,Εκπαίδευσης ,Σχολικών Συμβούλων) ,έγινε με το ν.3848/10. Με μετρήσιμα μόρια σπουδων,προυπηρεσία και συνέτευξη με Τράπεζα Θεμάτων και μαγνητοφώνηση.Ας μην ξεχνάν μερικοί πως δεν "έπεσαν"σε κανένα δικαστήριο οι συνεντεύξεις του 2011..Το 4-2-1 που κάποιοι αναφέρουν αφορούσε τις πολιτικές θέσεις και τα ΔΣ Οργανισμών ,όχι τους δημοσίους υπαλλήλους και την κατάληψη θέση ευθύνης.Το "κακό" όμως είναι πως κάποιοι είναι εθελοντικά τυφλοί μπροστά στην πραγματικότητα του λάθους των παρεμβάσεων.Εξ άλλου οι "νέοι σωτήρες" δεν ευαγγελίσθηκαν το υγειές,το διαφανές ,το αξιοκρατικό,το Αριστερό,το καλό...του λαού; Αυτό βλέπουν;

 
Άρης
31 Ιαν 2016 12:28

@@aigaias pelagidis τέρατα και σημεία έγιναν στις συνεντεύξεις του 10. Συνάδελφοι, μετά τη συνέντευξη με το 15άρι και παράλληλα με τη μικρή βαθμολογία όσων προηγούνταν στα μετρήσιμα, βρέθηκαν σε πολύ ψηλές θέσεις. Και ήταν πολλοί όλως τυχαίως κομματικά στελέχη ή φίλα προσκείμενοι στο πασοκ. Μην κάνετε πως δεν ξέρετε. Μια χαρά διαδικασίες έγιναν τώρα. Με μια πρόχειρη ματιά που έριξα, η συνέντευξη δεν ανέτρεψε πολλές επιλογές, πέραν του ότι όσοι επιλέγησαν δεν ανήκουν καν στην αριστερή πλευρά.

 
Κώστας
31 Ιαν 2016 14:59

@ aa. Αδυνατώ να καταλάβω την έννοια του ρεβανσισμού με βάση το τωρινό σύστημα επιλογής το οποίο εμφάνισε δεκάδες προβλήματα (περισσότερα τουλάχιστον από όσα έλυσε). Από πού εσύ συμπεραίνεις πως εγώ είμαι υποστηρικτικής του, απλώς και μόνο γιατί μέμφομαι τον Κωνσταντόπουλο για αυτά που λέει. Αλλά είναι διαφορετικό αυτοί που αποδεδειγμένα συμμετείχαν στο μοίρασμα της χώρας με μπιλιετάκια, να εγκαλούν άλλους για τη αξιοκρατική (;) επιλογή όσων επιλέχθηκαν. Είναι αυτό που λένε για τη γυναίκα του Καίσαρα... αν θυμάσαι.
Επίσης δυσκολεύομαι να καταλάβω σε τι θα με βοηθούσε το μεταπτυχιακό σε αυτό το θέμα, πλην ίσως να καταλάβω θέση "στελέχους" εκπαίδευσης όπως έκανα στις τρεις τελευταίες κρίσεις. Πάντως για να καλύψω και εσένα με τις ανησυχίες σου σε πληροφορώ πως έχω 15 χρόνια σπουδών, με 2 μεταπτυχιακά και 1 διδακτ. και 3 εθνικές υποτροφίες για αυτά. Αλλά και πάλι σου λέω πως δε βλέπω σε τι σχετίζονται αυτά με το μοίρασμα του κράτους στο οποίο συμμετείχε η ΔΗΜΑΡ.
Οι νύχτες μου είναι πάντα καλές και δημιουργικές, γιατί στα 50 μου συνεχίζω να διαβάζω, ευελπιστώντας να κάνω τη δουλειά μου καλύτερη με όρους επιστημονικούς και όχι πολιτικούς. Τους τελευταίους δεν μπορώ να τους ελέγξω, ασχολούμαι λοιπόν με τους πρώτους. Αλλά δεν μπορώ να αποδεχτώ τον Κωντσταντόπουλο και το κάθε έναν τέτοιας λογής να μιλάνε σαν τις μωρές παρθένες περί δικαίου.

 
ΠΕ19
31 Ιαν 2016 20:06

@Άρης
Με 1002 μαγειρέματα στα μετρήσιμα κριτήρια (θεωρείται διδακτική υπηρεσία η άδεια ανατροφής τέκνου και όχι η άδεια υπηρεσιακής επιμόρφωσης και εκτιμάται κατά 20%), μετρήσιμα κριτήρια που το διδακτορικό και το μεταπτυχιακό το εκτιμούν λιγότερο από το μεταπτυχιακό και δεύτερο πτυχίο ή διδασκαλείο (πρωτοβάθμια). Που υπάρχουν κριτήρια που απαξιώνονται ( ψηφοφορία). Που κρίνουν άνθρωποι που μπορεί κατά τα 4/5 να έχουν λιγότερα προσόντα από τον κρινόμενο. Που η συνέντευξη μαγνητοφωνείται δε αλλά οι ερωτήσεις γίνονται κατά το δοκούν και 1000 μύρια άλλα.
Στις κρίσεις του 10 υπήρχαν πάρα πολλά κριτήρια επιστημονικά αλλά και διοικητικά με ιδιαίτερη βαρύτητα και όχι μόνο η "Διδακτική" υπηρεσία, για δε συνέντευξη ( γινόταν κεντρικά) το συμβούλιο επιλογής ήταν ιδιαιτέρως υψηλού επιπέδου (οι περισσότεροι ήταν μέλη ΔΕΠ).
Μην τρελαθούμε και τελείως ότι αυτές ήταν σωστότερες από τις κρίσεις του 10. Το Δημοκρατία είναι να προχωράει ο Άριστος όχι ο Αρεστός.

 
PE19
01 Φεβ 2016 17:49

Τα μαγειρέματα στα μόρια έγιναν και στις κρίσεις των Δ/ντων σχολείων (είμαι θύμα αυτών). Δεν φάνηκε ιδιαίτερα τότε λόγω του κόφτη στο 20% και συνήθως της μεγάλης διαφοράς σε αντικειμενικά μόρια των παλιών διευθυντών. Όμως της "Διδακτικής" υπηρεσίας φάνηκε σε αρκετές περιπτώσεις στους Δ/ντες εκπαίδευσης όπου οι υποψήφιοι είχαν πολλά προσόντα- μόρια οπότε η ταπείνωση των επιστημονικών προσόντων σε σχέση με τα "διδακτικά" (μπορούν σε πάρα πολλές περιπτώσεις να παρθούν εκτός τάξης) ωφελούσε σημαντικά κάποιους και ζημίωνε άλλους.
Φυσικά αν δούμε το γενικό αποτέλεσμα τα αποτελέσματα ήταν καλά αφού δεν χάλασαν παραπάνω από 20%-30% τα αποτελέσματα του 3848/10 !!!!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.