ΒΟΥΛΗ

Γ.Γ. ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Στο Διεθνές Πανεπιστήμιο μόνο το 15% είναι ξένοι!- Οι τρεις μύθοι στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Δημοσίευση: 11/02/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μύθο  χαρακτήρισε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γ. Παντής, μιλώντας σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, την ιδέα λειτουργήσουν    οικονομικά ξενόγλωσσα μεταπτυχιακά και προπτυχιακά μαθήματα στα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια.

Κι εξήγησε : «Ξέρετε ότι υπάρχει διεθνές Πανεπιστήμιο, το οποίο δεν έχει ούτε ένα προπτυχιακό ξενόγλωσσο τμήμα; Ξέρετε ότι υπάρχει Διεθνές Πανεπιστήμιο, στο οποίο έχει 20 μεταπτυχιακά που μόνο το 15% είναι ξένοι και όλοι άλλοι είναι Έλληνες που διαχειρίζονται αυτό;

Που είναι ο κόσμος που θα έρθει σε αυτό; Δεν είναι ότι δεν υπάρχει, περιμένουμε το ξενόγλωσσο τμήμα στο ΤΕΙ της Καρδίτσας, για να φέρει κόσμο όταν το διεθνές πανεπιστήμιο με τον κύριο Γραμμένο, δεν μπορεί να το κάνει; Άρα πρέπει να βρούμε κάτι πιο διαφορετικό να κάνουμε. Να χρησιμοποιήσουμε το διεθνές πανεπιστήμιο που έχει τη δυνατότητα να συνεργαστεί με το Μετσόβιο, όπως το ΕΑΠ κάνει αυτή τη στιγμή νέες δομές με όλα τα πανεπιστήμια και να μπορέσει να διαμορφώσει αυτά τα πράγματα διότι, υπάρχει και το θεσμικό πλαίσιο και η δυνατότητα. Γιατί δεν την εκμεταλλευόμαστε;»

Ο κ. Παντής αναφέρθηκε και σε άλλους  δύο μύθους :

ΔΕΥΤΕΡΡΟΣ ΜΥΘΟΣ: ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

Μύθος δεύτερος. Θα έρθουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, πόσα πανεπιστήμια έχουμε 22, πόσα ΤΕΙ έχουμε 13, πόσα ΑΕΙ έχουμε 35. Πόσα χωράει αυτή η χώρα πανεπιστήμια 40,80, 500; Θα αποφασίσει κάποιος να πει, υπάρχει χώρος για ιδιωτικά πανεπιστήμια με αυτή τη μορφή που τα σκεφτόμαστε; Η εμπειρία που έχουμε σε επίπεδο της Κύπρου ή αλλού τι εμπειρία είναι; Είναι κάτι το οποίο πρέπει να το δούμε. Εγώ λέω ότι πρέπει να σκεφτούμε πόσα χωράει αυτή η χώρα πανεπιστήμια.

ΟΟΣΑ

Ένα άλλο που βγήκε από όλο αυτό που κάναμε, είναι ότι πρέπει να λύσουμε άμεσα τα οικονομικά θέματα της εκπαίδευσης. Ήδη, αυτή τη στιγμή ξεκίνησε, το υπαινίχθηκε ο Πρόεδρος, ο κ. Γαβρόγλου, το είπε και ο κ. Φίλης προχθές, μια συζήτηση με τον ΟΟΣΑ, ο οποίος ο ΟΟΣΑ, αποδέχθηκε ότι το review του 2011 βασισμένο σε στοιχεία του 2008 και 2009 ήταν εκείνο που ήταν, αλλά, πλέον, μιλάμε για μια άλλη εκπαίδευση, για ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο συνέβη μεταξύ του 2010 – 2015 και πρέπει να επικαιροποιηθεί, να γίνει ένα άλλο review, διότι τα στοιχεία δεν έχουν καμία σχέση με εκείνο που υπήρχε πριν το 2010.

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ

Από τη στιγμή που το αποδέχθηκε αυτό, πάμε και συζητάμε επί της ουσίας θέματα και όχι γενικά η εφαρμογή ενός πράγματος που αναφέρεται σε κάτι άλλο που δεν υπάρχει σήμερα. Άρα, λοιπόν, πάμε στην ουσία τη σημερινή. Ένα από τα βασικά ζητήματα για τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, για τα ΤΕΙ, για την έρευνα, είναι το μπάτζετ. Είναι πώς φτιάχνουμε τους προϋπολογισμούς. Αυτό είναι άμεσο θέμα. Πρέπει να το λύσουμε, να δώσουμε αυτά που είπατε, την ευελιξία, τη δυνατότητα να βρούμε την κόκκινη γραμμή λειτουργίας, την οποία θα την εγγυηθεί η Πολιτεία και το κράτος, μαζί όλοι και θα πούμε ότι 21 εκατ. ευρώ είναι το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

ΕΣΟΔΑ ΤΩΝ ΑΕΙ

Αυτό είναι απαραίτητο για να μην πέσει ο εκπαιδευτικός και ο ακαδημαϊκός ρόλος του πανεπιστημίου και από κει και πάνω να ζητήσουμε από τα πανεπιστήμια να αναπτύξουν τα ίδια έσοδά τους, ίδια έσοδα, όπως όλοι οι Πρυτάνεις όταν κατεβαίνουν και οι Πρόεδροι των ΤΕΙ στις εκλογές, λένε τον τρόπο με τον οποίο θα αναπτύξουν τα ίδια έσοδα. Περιμένουμε προτάσεις σαν Υπουργείο, με μια προϋπόθεση, όταν μιλάμε για ανάπτυξη των ιδίων εσόδων, δεν εννοούμε να πουλήσουμε την εκπαίδευση. Ό,τι άλλο δείτε το, σκεφθείτε το, έχουμε δυνατότητα.

ΤΡΙΤΟΣ ΜΥΘΟΣ : ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

Μύθος τρίτος. Θα έρθει η ιδιωτική πρωτοβουλία να πάρει τα πορίσματα της έρευνας και να αναπτύξει την καινοτομία. Το ότι το είπαν οι εκπρόσωποι των ερευνητικών κέντρων, το ότι η έρευνα σε πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα πηγαίνει πολύ καλά, έτσι όπως παρουσιάζουν, αλλά η καινοτομία δεν πάει, τι δείχνει; Δεν υπάρχει αυτή η ιδιωτική οικονομία που θα επενδύσει στην έρευνα. Αυτό είναι δεδομένο.

Δεν θέλω να σας πω προσωπική μου εμπειρία ως Καθηγητής Πανεπιστημίου, που πήγαμε με μια εκπληκτική πρόταση σε εταιρεία κάποτε, πριν από 20 χρόνια και μας είπε, «τι είναι αυτά»; Να έχω 10.000.000 δραχμές τότε, να κάνω διαφήμιση, όλα τα άλλα δεν μου χρειάζονται τα παραέξω. Αυτό δεν θέλω να το πω και να μην αναφέρω ποιος και τι άλλα.

Έμπαιναν στα προγράμματα ψεύτικα….

Η ιδιωτική οικονομία για την οποία μιλάμε, δεν επενδύει και δεν έχει καμία συμμετοχή στην έρευνα μέχρι τώρα. Αυτό είναι μια αλήθεια. Κάναμε τα προγράμματα, όταν ήμουν Καθηγητής τότε, που προέβλεπαν, επί κυβερνήσεως νομίζω Καραμανλή, δεν θυμάμαι, πολύ σωστά τη συμμετοχή της ιδιωτικής οικονομίας. Ερχόντουσαν οι εταιρείες και λέγανε κρυφά «ψεύτικα βάλτε μας». Δεν βάλανε μια δραχμή και ντρέπομαι σαν Καθηγητής Πανεπιστημίου που υπογράφαμε σύμβαση, γιατί δεν είχαν να βάλουν και δεν ήθελαν να βάλουν. Έμπαιναν στα προγράμματα ψεύτικα και έβαζαν ότι δήθεν είχαν προσωπικό που το φέρνανε για τα ΕΛΠΑ. Είναι ψέματα αυτό που λέω, που το ξέρουμε όλοι;

Πού είναι η ιδιωτική οικονομία να βάλει χρήματα στην εκπαίδευση και στην έρευνα; Πουθενά. Παρά αν είναι ένας σημαντικός, θα πάει στο εξωτερικό να κάνει διεθνή έδρα, για να έχει σε διεθνές επίπεδο αυτό που του χρειάζεται, δηλαδή, μια διεθνή προβολή, μόνο για την προβολή, ούτε για την έρευνα, ούτε για την ανάπτυξη, ούτε τίποτα. Παρά μόνο όταν μαζευόμαστε, όλοι λέμε, η καινοτομία και η καινοτομία.

Εμείς σαν υπουργείο σας λέμε, μακάρι να έρθει αύριο η οποιαδήποτε ιδιωτική οικονομία, φορέας ιδιωτικής οικονομίας να τους βοηθήσουμε να προχωρήσουν, αλλά δεν θα έρθει, σας το λέω και δεν θα έρθει, γιατί θα πει, δεν έχουμε χρήματα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ