ΒΟΥΛΗ

Επαναφορά της βάσης του 10 ζήτησαν στη Βουλή οι πρόεδροι των ΤΕΙ

Δημοσίευση: 12/02/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το μείζον θέμα στη σημερινή συζήτηση   είναι ο χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης.  Κοιτάζουν όλοι στην αίθουσα  τα ΤΕΙ και τι θα πουν  για τη θέση τους στο χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης.   ΄Οσο μπορώ πιο σύντομα  θα αναφέρω κάποιες θέσεις που δεν είναι μόνο προσωπικές.  Ερχόμαστε από  την προχθεσινή Σύνοδο  που  εκεί κάναμε κάποιες συζητήσεις.

Όλα τα ιδρύματα, πλην ενός, ψήφισαν να τεθεί η βάση του 10.  Είναι παλιότερη απόφαση της Συνόδου.

Τα παραπάνω είπε σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου, ο πρόεδρος του ΤΕΙ Κρήτης και μέλος της τριμελούς Γραμματείας της Συνόδου προέδρων ΤΕΙ  Βαγγέλης  Καπετανάκης.

Νωρίτερα ο προεδρεύων της Συνόδου των προέδρων των ΤΕΙ,καθηγητής Μιχάλης  Μπρατάκος  απαντώντας σε σχετική αναφορά  του τομέαρχη παιδείας της ΝΔ Μ. Χαρακόπουλου είπε τα εξής΅:

Α. Σε ό,τι αφορά στην κατάργηση της βάσης του 10 που ανέφερε ο κ. Χαρακόπουλος έχω να σας πω, ότι έχουμε μια μελέτη και εδώ, γιατί καταργήθηκε η βάση του 10 χωρίς καμία μελέτη,  ενώ αν παίρναμε κάποια στοιχεία τότε που ήταν υφυπουργός ο κ. Πανάρετος - το είχα πει και στον ίδιο - θα μπορούσε να διαπιστώσει, ότι τα παιδιά τα οποία μπήκαν μετά τη βάση του 10, ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους πάντα στο ν συν 2 με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Αυτή, όμως, η μελέτη που κάναμε στο Τ.Ε.Ι. της Αθήνας με 8000 αποφοίτους, δεν έτυχε της προβολής που έπρεπε και δεν το γνωρίζει ο κόσμος.

Β. Συνεπώς, εγώ προσωπικά θα έλεγα την άποψή μου, ότι, δηλαδή, θα μπορούσε να μπει και η  βάση του 10 και με τον τρόπο αυτόν και μικρότερη σπατάλη θα γίνει και δεν θα αιμορραγούν οι οικογένειες .

Γ. Το ότι σπουδάζουν στην περιφέρεια περισσότερα χρόνια και υπάρχουν διαρροές κ.λπ. γίνεται, διότι δεν υπάρχουν και οι κατάλληλες εστίες. Πηγαίνουν και γράφονται οι φοιτητές των Τ.Ε.Ι. και μετά δεν παρακολουθούν, επιστρέφουν στην Αθήνα, διότι περιμένουν είτε μια μεταγραφή είτε κάτι άλλο και αυτό έγινε πέρυσι στο Τ.Ε.Ι. της Αθήνας.

Δ. Πέρυσι, στο Τ.Ε.Ι. της Αθήνας είχα εισερχόμενους 3864 και δέχτηκα 1100 φοιτητές από μεταγραφές. Είχα, δηλαδή, 5200 στο πρώτο εξάμηνο σπουδών. Πόσα χρήματα θα χρειάζονταν οι άνθρωποι αυτοί σε πληρωμή εκτάκτου προσωπικού για να μπορώ να βγάλω το πρώτο εξάμηνο πέρας;

Ε. Δεν μπόρεσα να το βγάλω, τους μετέφερα όλους στο δεύτερο εξάμηνο και αυξήθηκε το κόστος από 3.200.000το χρόνο που πληρώναμε έκτακτο προσωπικό και φτάσαμε στα 3.850.000.
Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι αφού δεν μας ακούνε και δεν έχουμε την αυτονομία και όταν λέω εγώ, ότι θέλω 80 φοιτητές ένα τμήμα και μου στέλνουν 110 και με τις μεταγραφές φθάνουν τους 160, με αλλοδαπούς, αλλογενείς και κατατακτήριες 210, δεν μπορεί να γίνει αυτό, γι' αυτό και τα χρήματα δεν επαρκούν.

 

Σχόλια (6)

 
Νίκος
12 Φεβ 2016 07:24

Ενώ το ζητούμενο στις ανεπτυγμένες κοινωνίες είναι η δια βίου εκπαίδευση, δυστυχώς στη χώρα μας επικρατούν ακόμη αναχρονιστικές απόψεις για τον περιορισμό πολιτών που επιθυμούν να σπουδάσουν. Δεν γνωρίζουν ότι την εκπαίδευση την έχουν περισσότερο ανάγκη αυτοί που θεωρούνται "ανεπαρκείς". Επίσης, δεν καταλαβαίνουν ότι ιδιαίτερα σήμερα, οι νέοι που δεν σπουδάζουν και παραμένουν κλεισμένοι στους τέσσερις τοίχους, με τα χίλια δυο προβλήματα της κρίσης, είναι τα υποψήφια ακραία στοιχεία της κοινωνίας ... Την περαιτέρω εκπαίδευση, την όποια εκπαίδευση, την εισπράττουμε όλοι μας ... καλύτεροι αγρότες, επιχειρηματίες, πολίτες ... Είναι προτιμότερο τα ΑΕΙ να μεριμνούν για την ομαλή προσαρμογή των αδύναμων φοιτητών με φροντιστηριακά ή ειδικά ενισχυτικά μαθήματα, παρά να αφήνουν ανεκπαίδευτους και αμόρφωτους εκείνους τους νέους που κρίθηκαν με ένα αυθαίρετο όριο, αυτό του 10, ως ανεπαρκείς.

 
IOANIS
12 Φεβ 2016 11:54

Προτείνουμε λοιπόν και πάλι την ισχύ της βάσης του δέκα! Και μάλιστα από τους προέδρους των ΤΕΙ, που είναι φανερό ότι δεν αφουγκράζονται την κρισιμότητα των καιρών, ούτε και τις πραγματικές ανάγκες της χώρας! Τι αλήθεια προσδοκούμε; Να αποκλεισθούν οι υποψήφιοι που συγκεντρώνουν βαθμολογία με μέσο όρο κάτω από το δέκα και να κλείσουμε οριστικά τις σχολές, κυρίως της περιφέρειας που χαρακτηρίζονται μικρής ή περιορισμένης ζήτησης! Ποιοι είναι αλήθεια οι υποψήφιοι φοιτητές με βαθμολογία κάτω από το δέκα και ποιες είναι οι σχολές περιορισμένης ζήτησης; Μια μόνο μικρή αναλογία των υποψηφίων φοιτητών με μέση βαθμολογία χαμηλότερη του δέκα προερχόμενη κυρίως από εύπορες οικογένειες, αδυνατεί λόγω αδιαφορίας να εκπληρώσει τα φοιτητικά της καθήκοντα! Η πλειονότητα των υποψηφίων της κατηγορίας αυτής συμπεριλαμβάνει πολύ αξιόλογα παιδιά, προερχόμενα από φτωχές κατά κανόνα οικογένειες, που δεν είχαν στα λυκειακά τους χρόνια την οικογενειακή ευχέρεια ή αμελούσαν διότι δεν είχαν την απαραίτητη επιμέλεια και φροντίδα να παρακολουθήσουν τα απαραίτητα φροντιστηριακά μαθήματα. Είναι παιδιά επιμελή, με δυνατότητες, με έφεση στη μάθηση, που αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία να μορφωθούν και να συνεισφέρουν. Αρκετά τα παραδείγματα φοιτητών και φοιτητριών της κατηγορίας αυτής, που διεύρυναν επιτυχώς τον κύκλο σπουδών τους αποκτώντας μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σε ημεδαπή και αλλοδαπή. Ως αντικείμενα σπουδών της κατηγορίας αυτής των υποψηφίων, είναι κατά κανόνα τα αντικείμενα σπουδών, τα οποία διδάσκονται στις σχολές της περιφέρειας, αυτές που χαρακτηρίζονται ως σχολές περιορισμένης ζήτησης! Η περιορισμένη ζήτηση ασφαλώς και δεν προκύπτει από τις πραγματικές ανάγκες της χώρας σε εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό! Προκύπτει από την πλήρη έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και από την αδικαιολόγητη εμμονή άσχετων ή ύποπτων κύκλων να προσανατολίζουν τους υποψήφιους προς τις σχολές υψηλής ζήτησης, ακόμη και επί των ημερών της οικονομικής κρίσης, οδηγώντας τους τελικά στην ανεργία. Αντίθετα, στις σχολές χαμηλής ζήτησης, τα γνωστικά αντικείμενα περιλαμβάνουν κυρίως την απόκτηση θεωρητικών γνώσεων και πρακτικών δεξιοτήτων στην πρωτογενή παραγωγή, που τόσο στερείται και έχει ανάγκη η χώρα μας σήμερα! Αυτός συνεπώς είναι ο πραγματικός στόχος όσων ισχυρίζονται την επαναφορά της βάσης του δέκα! Η στέρηση από την πρωτογενή παραγωγή ικανών και καλά καταρτισμένων στελεχών, που προέρχονται κατά κανόνα από φτωχές και ευάλωτες οικονομικά οικογένειες!

 
habermas
12 Φεβ 2016 13:10

Δε θα διαφωνήσω και στους 2 προλαλήσαντες, αλλά η ενασχόληση με τη δευτεροβάθμια εκπαιδευση σε ορισμένες περιοχές δείχνει ότι απο τη μια απαξιώνεται το ίδιο το σχολείο. Ο εκπαιδευτικός προσπαθεί, το δε παιδι δε μπορει συνεχεια να δειχνει αδυναμια, οφείλει να δειξει και καλα στοιχεία. Το ότι μπαινουν τα παιδια αυτα με βαθμολογια κάτω του 10 σε κάποιες σχολές, που θέλουμε να ανεβασουμε και το επίπεδο λιγάκι, σημαινει οτι απλά δεν θα τελειώνουν και επιπλέον πρεπει να παρεχεται και κάποιο αντικίνητρο. Αν η λύση προέρχεται απ' έξω απο τις σπουδες απο κει πρέπει να αναζητηθεί και επιπλέον καλα να σπουδάζει για να ανεβαζει το επίπεδο του τοπου απ' όπου προέρχεται ή εγκαθισταται όσο και το προσωπικο του αλλά σημασια εχει τελικα να εφαρμοσει τα όσα εμαθε.
Κι αν εδω ειναι ανεφικτο ενω σε άλλες κοινωνιες που χρωστανε άπειρα περισσότερα πχ Λουξεμβουργο, Ολλανδια κλπ που θεωρουνται φερεγγυα κρατη επειδη έχουν κρατησει τη βιομηχαανια τους κάνοντας εισαγωγές δυναμικου ενώ η ανεργια εννοειται ότι θα θεριζε, εξαιτίας της ευμαρειας κλπ πλεονεκτουν και οι σπουδες ΔΕΝ θεωρουνται αναγκαιες για επιβιωση, παρόλη την αναμφισβητητη χρησιμοτητα τους.
Η βαση του 10 ειναι αναγκαια ια μενα για να ανεβει το επιπεδο σπουδων αλλά με προοπτικη να συνδυαστει με πραγματικη αναβαθμιση και της κοινωνιας και των ΑΕΙ - ΤΕΙ.
Γιατι κακα τα ψεματα ξέρουμε ότι σε ορισμενα αντικειμενα ο ίδιος ο τίτλος δεν ειναι αναγκαιος, μπορει να ασχοληθει κανεις με το ταλέντο του ή τη φιλομαθεια του με πληρη αυτομόρφωση, δωρεάν ή οχι και απο την άλλη και οι συνειδητοποιημένες επιχειρησεις μορφώνουν το προσωικο και δεν μασουλάνε τσαμπα επιδοτησεις. Εννοειται ότι δει δει χρηματων και ευμαρειας αλλά μην χανομαστε κιολας. Το ότι μπαινει κανεις σε ΤΕΙ με Μ.Ο. 4 δεν εμπιπτει σε τιποτα, ακομα ακι αν το άτομο αυτο τελειωνει το ΤΕΙ κανονικα, με 5 και συνεχιζει και σε άλλο ΤΕΙ και καλα κανει απελευθερωνοντας το δυναμικο του, ασχετα με το αν υπερβαλλει και λιγακι, και τ ο λεω γιατι το κανανε 2 μαθητες μας που με χιλια ζορια πηγα;ινανε απο ταξη σε ταξη.

 
Εκπαιδευτικος
13 Φεβ 2016 00:04

Στην περίπτωση της επανομοθετησης της βάσης του 10 υπάρχει από την πολιτεία αντίφαση. Απαραίτητη προϋπόθεση για την φοίτηση στην Ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό κατά δήλωση της στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι το απολυτήριο λυκείου. Οι πανελλήνιες εξετάσεις στην πραγματικότητα είναι κατατακτήριες εξετάσεις επειδή οι θέσεις είναι περιορισμένες και οι περισσότεροι υποψήφιοι συνωστίζονται στις σχολές μεγάλης ζήτησης. Τα θέματα είναι κοινά για όλους και οι υποψήφιοι κατατάσσονται ανάλογα με τις επιδόσεις τους. Δεν είναι δυνατόν να αποκλείονται υποψήφιοι από σχολές χαμηλής ζήτησης στην Ελλάδα επειδή δεν συγκέντρωσαν την βάση του 10 στις πανελλαδικές αλλά σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία να έχουν την δυνατότητα να σπουδάσουν με την λήψη του απολυτήριου σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου εφόσον γίνονται δεκτοί από τα ιδρύματα. Η είναι ικανοί να σπουδάσουν σε ίδρυμα ανώτατης εκπαίδευσης η αν δεν είναι δεν πρέπει να τους χορηγείται απολυτήριο λυκείου. Αρα θα πρέπει να προηγείται η λήψη του απολυτηριου λυκείου από τις πανελλαδικές . Σε αυτή την περίπτωση η πολιτεία μπορεί να νομοθετήσει εκ νεου ως πρόσθετο κριτήριο και την βάση του 10 στα εξεταζόμενα μαθήματα

 
μητρόπουλος
13 Φεβ 2016 15:39

H βάση του 10 όπως την καταλαβαίνω εγώ έχει ως σκοπό την μείωση των εισακτέων λόγω ελλειψης προσωπικού και δομών, αυτή ειναι και η χρησιμότητα των πανελληνίων εξετάσεων απο καταβολής του θεσμού.
Καμμία μα καμμία σχέση δεν έχει-ει με τους καλύτερους να περνάνε στην τριτοβάθμια, πρόκειται για μια μπαρούφα και μισή που εκτός του οτι ειναι τελείως ψευδής και ανεδαφική .

 
makis1956
13 Φεβ 2016 22:18

Γιατι η βαση να ειναι στο 10 και οχι στο 8 ή στο 7 ή στο 11 ; Υπαρχει καποια εγκριτη και καθολικα αποδεκτη μελετη που να δειχνει οτι καποιος συγκεκριμενος βαθμος "βασης" εχει θετικη συσχετιση με την ικανοτητα καποιου να αποδειξει οτι μπορει να γινει επιστημονας πριν καν γινει;

Μηπως οι πανελληνιες ειναι ακομα μια επιδειξη δυνατοτητας κτησης παραλογα υψηλων μοριων σε ενα σαλονι που συμμετεχουν και πετυχαινουν κυριως οι αριστοι ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.