ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Σε ποιες Σχολές μπορούν να εισαχθούν οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ

Τα εξεταζόμενα μαθήματα- Τρόπος εξέτασης στις Πανελλαδικές
Δημοσίευση: 17/06/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Καθορίστηκαν από το υπουργείο Παιδείας οι Σχολές, τα τμήματα και οι Εισαγωγικές κατευθύνσεις  των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα είναι αντίστοιχα ή συναφή με τα γνωστικά αντικείμενα των τομέων ή ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ για πρόσβαση των αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α ́), όπως ισχύει.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ Η ΣΧΕΤΙΚΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Ειδικότερα:
1. Οι απόφοιτοι του Τομέα Μηχανολογίας, της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών εισάγονται στις ακόλουθες Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις:

Συντελεστές βαρύτητας − Τρόπος υπολογισμού μορίων

1. Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων Γενικής παιδείας και ειδικότητας έχουν οριστεί βάσει του άρθρου 8 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α ́) ως εξής:
− για το μάθημα των Μαθηματικών συντελεστής 1,5
− για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας συντε− λεστής 1,5
− για το α ́ μάθημα ειδικότητας συντελεστής 3,5
− για το β ́ μάθημα ειδικότητας συντελεστής 3,5

Για το ειδικό μάθημα της ξένης γλώσσας ορίζεται συντελεστής 2

Για το ειδικό μάθημα Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο ορίζεται συντελεστής 2 για το μέσο όρο των βαθμών τους.

2. Για τον υπολογισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου αθροίζονται τα γινόμενα του βαθμού κάθε μαθήματος που προκύπτει με τον αντίστοιχο συντελεστή. Αν στη συνολική βαθμολογία προκύπτει και δεκαδικό μέρος γίνεται στρογγυλοποίηση στην πλησιέστερη ακέραιη μονάδα ως ακολούθως: Αν το δεκαδικό μέρος είναι μικρότερο της μισής ακέραιης μονάδας (0,5) παραλείπεται. Αν το δεκαδικό μέρος είναι ίσο ή μεγαλύτερο της μισής ακέραιης μονάδας (0,5) τότε η συνολική βαθμολογία στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα.

Εξεταζόμενα μαθήματα

Για την εισαγωγή των υποψηφίων σε Σχολές, Τμήμα− τα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Τ.Ε.Ι., Α.Σ.Π.Α.Ι.Τ.Ε., των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκ− παίδευσης, των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων και των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού καθορίζονται δύο Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Γενικής Παιδείας: «Μαθηματικά» και «Νεοελληνική Γλώσσα» όπως έχουν οριστεί με το άρθρο 9 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α ́) και δύο μαθήματα ειδικότητας όπως έχουν οριστεί με τη Φ. 151/142457/Α5 (ΦΕΚ 2029 Β ́)/ 17−09−2015 υπουργική απόφαση.

Τα εξεταζόμενα μαθήματα ειδικότητας ισχύουν για τους μαθητές της Γ ́ τάξης Ημερησίου και Δ ́ Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις την ίδια χρονιά που αποφοιτούν. Οι κάτοχοι απολυτηρίου δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου, οι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου, εφόσον κατέχουν και πτυχίο ειδικότητας ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4186/2013, καθώς και οι κάτοχοι ισότιμου τίτλου Επαγγελματικού Λυκείου, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις των ΤΕΙ, σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, των Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και σε ειδικό ποσοστό θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων.

Ειδικά μαθήματα

Για τις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στα οποία απαιτείται εξέταση και σε ειδικά μαθήματα (ξένη γλώσσα και σχέδιο) οι υποψήφιοι εξετάζονται και στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα, εφαρμοζομένων αναλόγως των διατάξεων που ισχύουν κάθε φορά για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών εξετάσεων του Γενικού Λυκείου. Η εξέταση των ειδικών μαθημάτων γίνεται σε κοινά θέμα− τα με τους υποψήφιους των Πανελλαδικών εξετάσεων του Γενικού Λυκείου.

Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων − Εξεταστέα ύλη

1. Οι πανελλαδικές εξετάσεις διενεργούνται σε κοινά θέματα και στην εξεταστέα ύλη που καθορίζεται κάθε χρόνο με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και είναι κοινή για όλα τα ΕΠΑ.Λ. της χώρας.

2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καταρτίζεται το αναλυτικό πρόγραμμα των εξετάσεων, ανακοινώνεται τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν την έναρξή τους και γνωστοποιείται στις Διευθύνσεις Δ.Ε και στα ΕΠΑ.Λ. Με το πρόγραμμα καθορίζονται οι ημερομηνίες των εξετάσεων για κάθε μάθημα, η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος, η ώρα έναρξης των εξετάσεων και η ώρα προσέλευσης των υποψηφίων στα εξεταστικά κέντρα.

Τρόπος εξέτασης πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων

1. Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις. Οι ερωτήσεις είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες του Ι.Ε.Π., δια− τρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης, ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας. Οι μαθητές απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

2. Σε περίπτωση που ένα θέμα αναλύεται σε υποερωτήματα, η βαθμολογία που προβλέπεται για αυτό κατανέμεται ισότιμα στις επιμέρους ερωτήσεις, εκτός αν κατά την ανακοίνωση των θεμάτων καθορίζεται διαφορετικός βαθμός για κάθε μια από αυτές.

Ειδικά για το σχολικό έτος 2015−2016, για όσα μαθήματα ειδικότητας, με τον ίδιο ή διαφορετικό τίτλο, θα εξεταστούν με το παλιό και το νέο σύστημα και έχουν κοινή ύλη, ο τρόπος εξέτασης θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τη Φ.151/22071/Β6/03−03−2009 (ΦΕΚ 373 Β ́) υπουργική απόφαση.

Ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων έχει ως εξής:

Α ́ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ι. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Κατά την εξέταση στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα δίνεται στους υποψήφιους απόσπασμα κειμένου (δοκιμιακού, λογοτεχνικού, άρθρου κ.τ.λ.) μιας έως δύο σελίδων από βιβλίο, εφημερίδα ή περιοδικό (ή κατασκευασμένο για το σκοπό της αξιολόγησης) που αναφέρεται σε κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά, επιστημονικά ή άλλα θέματα της καθημερινής ζωής και έχει νοηματική πληρότητα. Το κείμενο αυτό ανταποκρίνεται στην αντιληπτική ικανότητα των μαθητών και σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με θεματικούς κύκλους οικείους στους μαθητές από τη σχολική διδασκαλία. Οι μαθητές εξετάζονται σε τρία θέματα, στα οποία καλούνται:

1) Να δώσουν μια σύντομη περίληψη του κειμένου αυτού, της οποίας η έκταση καθορίζεται ανάλογα με την έκταση και το νόημα του κειμένου

2) Να απαντήσουν σε ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχονται:

α) η κατανόηση του κειμένου (ιδεολογικά σημεία του κειμένου, επιχειρήματα συγγραφέα, προβλήματα που θέτει, κ.τ.λ.)

β) η οργάνωση του λόγου (διάρθρωση, δομή, διαίρεση και τιτλοφόρηση ενοτήτων, συνοχή, ενότητα, συλλογιστική, κ.τ.λ.)

γ) τα σημασιολογικά στοιχεία (σημασία λέξεων, συνώνυμα − αντώνυμα, κατασκευή φράσεων ή παραγράφων με ορισμένες λέξεις, αντικατάσταση λέξεων ή φράσεων κ.τ.λ.)

δ) η ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τη λειτουργία των μορφοσυντακτικών δομών, καθώς και να χειρίζονται αυτές τις δομές, ανάλογα με τους επικοινωνιακούς στόχους του κειμένου.

3) Να συντάξουν ένα κείμενο, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο, με το οποίο κρίνουν ή σχολιάζουν κάποια σημεία του κειμένου ή αναπτύσσουν προσωπικές απόψεις, παίρνοντας αφορμή από το κείμενο. Η έκταση της ανάπτυξης αυτής καθορίζεται κατά προσέγγιση, χωρίς να υπερβαίνει τις 600 λέξεις.

Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 25 μονάδες, το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 35 μονάδες, οι οποίες κατανέμονται σε επιμέρους ερωτήσεις, ενώ το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες. Κατά τη βαθμολόγηση όλων των θεμάτων λαμβάνεται υπόψη η ορθογραφία, η δομή του κειμένου, ο λεξιλογικός πλούτος, η ακρίβεια και η ορθότητα της διατύπωσης καθώς και το περιεχόμενο.

ΙΙ. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

1) Δίνονται στους υποψηφίους τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα, με τα οποία ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του υποψηφίου να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.

2) Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους υποψηφίους διαρθρώνονται ως εξής:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.

β) Το δεύτερο και το τρίτο αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από το μαθητή ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από το μαθητή ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να ανα− λύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν το μαθητή στη λύση.

3) Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Β ́ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ

Ι. Για τους παρακάτω τομείς η εξέταση των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ειδικότητας γίνεται ως εξής:

α) Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής ήτοι:
• Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις • Δενδροκομία
• Βοοτροφία−Αιγοπροβατοτροφία
• Καλλιέργεια Ανθοκομικών Φυτών
• Αρχές Επεξεργασίας Τροφίμων

Δίνονται στους υποψηφίους τέσσερα (4) θέματα, τα οποία μπορούν να περιλαμβάνουν μέχρι τρεις (3) ερωτήσεις το καθένα. Τα πρώτα τρία (3) θέματα έχουν σκοπό τον έλεγχο της αποκτηθείσας γνώσης και το τελευταίο (τέταρτο) θέμα έχει σκοπό τον έλεγχο της κριτικής σκέψης και την ικανότητα εφαρμογής της. Η βαθμο− λογία κατανέμεται ισότιμα και στα τέσσερα θέματα. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε θέμα− τος μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και γνωστοποιείται με τη διανομή των θεμάτων.

β) Διοίκησης και Οικονομίας
• Αρχές Οικονομικής θεωρίας
• Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης

Η εξέταση περιλαμβάνει δύο ομάδες ερωτήσεων:

α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από ερωτήσεις με τις
οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή όσο και η κατανόηση των βασικών γνωστικών στοιχείων.

β) Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο ερωτήσεις ή μια ερώτηση και μία απλή άσκηση, με τις οποίες ελέγχεται η ικανότητα σύνθεσης, κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής των γνώσεων που απέκτησαν οι μαθητές.

Σημειώνεται ότι οι ερωτήσεις μπορούν να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυ− τές, καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και γνωστοποιείται κατά τη διανομή των θεμάτων.

II. Για τους παρακάτω τομείς η εξέταση των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ειδικότητας γίνεται ως εξής:

α) Τομέας Πλοιάρχων για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα:
• Ναυσιπλοΐα II
• Μεταφορά Φορτίων

β) Τομέας Μηχανικών για το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα:
• Μηχανές Πλοίου II

γ) Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα: • Τεχνολογία Δικτύων και Επικοινωνιών
• Ψηφιακά Συστήματα
• Ηλεκτροτεχνία
• Ηλεκτρικές Μηχανές

Δίνονται τέσσερα (4) θέματα. Κάθε θέμα μπορεί να περιέχει δύο ερωτήσεις. Ειδικότερα:

α) Τα δύο θέματα περιέχουν ερωτήσεις θεωρίας, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση, η κατανόηση και η κριτική ικανότητα των μαθητών.

β) Τα άλλα δύο θέματα περιέχουν ερωτήσεις θεωρίας ή εφαρμογές της θεωρίας ή ασκήσεις ή προβλήματα. Η βαθμολογία για καθένα από τα ανωτέρω θέματα κατανέμεται ισότιμα και η περαιτέρω κατανομή τους στις ερωτήσεις γνωστοποιείται με τη διανομή των θεμάτων.

III. Για τους παρακάτω τομείς η εξέταση του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος ειδικότητας γίνεται ως εξής:

α) Τομέας Μηχανολογίας για το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα:
• Στοιχεία Μηχανών

β) Τομέας Μηχανικών για το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα:
• Στοιχεία Μηχανών

Δίνονται για εξέταση τέσσερα (4) θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας, μεταξύ των οποίων και ασκήσεις. Κάθε θέμα μπορεί να περιέχει έως δύο ερωτήματα.

Η βαθμολογία για το καθένα από τα ανωτέρω μα− θήματα κατανέμεται ισότιμα στα τέσσερα θέματα. Η βαθμολογία κάθε θέματος κατανέμεται στα επιμέρους ερωτήματα από την Κεντρική Επιτροπή και γνωστοποιείται στους υποψηφίους με τη διανομή των θεμάτων.

IV. Για τον Τομέα Μηχανολογίας η εξέταση των πανελ− λαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ειδικότητας γίνεται ως εξής:
• Στοιχεία Ψύξης και Κλιματισμού
• Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων
• ΜΕΚ ΙΙ
• Κινητήρες Αεροσκαφών II

Δίνονται για εξέταση τέσσερα (4) θεωρητικά θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας. Στα θέματα αυτά δεν περιλαμβάνονται ασκήσεις. Κάθε θέμα μπορεί να περιέχει έως δύο ερωτήματα.

Η βαθμολογία για καθένα από τα ανωτέρω μαθήματα κατανέμεται ισότιμα στα τέσσερα θέματα. Ειδικότερα, η βαθμολογία κάθε θέματος κατανέμεται στα επιμέρους ερωτήματα από την Κεντρική Επιτροπή και γνωστοποιείται στους υποψηφίους με τη διανομή των θεμάτων.

IV. Για τον τομέα Δομικών Έργων η εξέταση των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ειδικότητας γίνεται ως εξής:
• Αρχιτεκτονικό Σχέδιο

Δίνεται στους υποψηφίους ένα θέμα με μορφή φύλλου ή φύλλων με ένα ή περισσότερα σχέδια ή σκαριφήματα με όλα τα απαραίτητα, κατά την κρίση της επιτροπής εξετάσεων, στοιχεία (όπως διαστάσεις, πληροφορίες, ενδείξεις κ.λπ.) Τα σχέδια ή σκαριφήματα είναι δυνατόν να παρουσιάζονται σε μια ή και περισσότερες κλίμακες.

Τα κριτήρια για την αξιολόγηση του μαθήματος αυτού και η βαθμολόγηση τους έχουν ως ακολούθως:

α) Η ορθότητα γεωμετρικής απεικόνισης με τη μορφή καθιερωμένων συμβάσεων (ορθών ή αξονομετρικών προβολών) βαθμολογείται με πενήντα (50) μονάδες οι οποίες κατανέμονται ως ακολούθως:

i. τοποθέτηση−συσχετισμός σχεδίων και λοιπών στοιχείων με σκοπό την παροχή πληροφοριών, μονάδες 15 ii. ορθή μεταφορά κλιμάκων και διαστάσεων, μονάδες 20 iii. ορθότητα και πληρότητα τεμνόμενων και προβαλλόμενων στοιχείων, μονάδες 15.

β) Η ποιότητα σχεδίασης βαθμολογείται με τριάντα
(30) μονάδες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
− γραμμογραφία (πάχη, καθαρότητα, ομοιομορφία
γραμμών, ακρίβεια σχεδίασης), μονάδες 15
− γραμματογραφία, μονάδες 10
− συμβολισμοί, ενδείξεις, μονάδες 5

γ) Η πληρότητα σχεδίασης (βαθμός ολοκλήρωσης του
συνόλου) βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες

δ) Η γενική εικόνα (σύνθεση της συνολικής εικόνας σχεδίων, γραμμάτων και λοιπών στοιχείων και οργάνω− ση του συνόλου), βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες.
• Οικοδομική

Δίνονται για εξέταση τέσσερα (4) θέματα που μπορεί να περιέχουν θέματα θεωρίας, είτε εφαρμογές της θεωρίας, είτε ασκήσεις ή προβλήματα. Κάθε θέμα μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερες από μία ερωτήσεις. Η βαθμολογία κατανέμεται στα επιμέρους ερωτήματα από την Κεντρική Επιτροπή και γνωστοποιείται στους υποψηφίους με τη διανομή των θεμάτων

V. Για τον τομέα Πληροφορικής η εξέταση των πανελ− λαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ειδικότητας γίνεται ως εξής:
• Προγραμματισμός Υπολογιστών
• Δίκτυα Υπολογιστών

Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει δύο (2) θέματα θεωρίας και δύο (2) θέματα με ασκήσεις ή προβλήματα σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του, με τη βαθμολογία να κατανέμεται ισότιμα στα τέσσερα θέματα. Ειδικότερα, η βαθμολογία κάθε θέματος μπορεί να κατανέμεται διαφορετικά στα επιμέρους ερωτήματα που το αποτελούν, κατανομή που πρέπει να αναφέρεται στην εκφώνηση των θεμάτων. Στα θέματα της θεωρίας δίνονται ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και εξαγωγή ή παραγωγή συμπερασμάτων.

Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους. Τα θέματα πρέπει να είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, να περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη, να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών και να μπορούν να απαντηθούν στο χρόνο που οι τελευταίοι έχουν στη διάθεσή τους.

Διαδικασία επιλογής, διατύπωσης και διαβίβασης θεμάτων

1. Τα θέματα των εξετάσεων των μαθημάτων στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ. καθορίζονται από την οικεία Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Για το σκοπό αυτό η ΚΕΕ συνέρχεται στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Υπουργείου Παιδείας πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Με ευθύνη της ΚΕΕ γίνονται όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να αποφευχθούν τυχόν λάθη, ελλείψεις ή ασάφειες στα θέματα και για να διασφαλισθεί ότι αυτά είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη, ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των υποψηφίων και μπορούν να απαντηθούν στο χρόνο που οι τελευταίοι έχουν στη διάθεσή τους. Η ΚΕΕ δίνει τις διευκρινίσεις και τις συμπληρωματικές πληροφορίες που κρίνει ότι πρέπει να δοθούν στους υποψήφιους.

2. Οι υποψήφιοι υποχρεούνται να προσέρχονται στα εξεταστικά κέντρα σε χρόνο που ορίζεται από το πρό− γραμμα των εξετάσεων. Τα θέματα αποστέλλονται ηλεκτρονικά ή με οποιοδήποτε άλλο προσφορότερο τρόπο σε όλα τα Εξεταστικά Κέντρα της χώρας την ώρα έναρξης των εξετάσεων και μετά την είσοδο των υποψηφίων σε αυτά.

3. Η Επιτροπή του Ε.Κ. αναπαράγει τα θέματα σε τόσα φωτοαντίγραφα όσος είναι ο αριθμός των εξεταζομένων.

4. Τα μέλη της ΚΕΕ και των εξεταστικών κέντρων δεν επιτρέπεται να εξέλθουν από το χώρο συνεδρίασης ή το χώρο του Σχολείου αντίστοιχα, αν δεν παρέλθει ο προσδιορισμένος από την ΚΕΕ ελάχιστος χρόνος δυνατής αποχώρησης των εξεταζομένων. Δεν επιτρέπεται να επικοινωνούν τηλεφωνικά με οποιοδήποτε πρόσωπο και απαγορεύεται να φέρουν μαζί τους κινητό τηλέφωνο ή οποιοδήποτε άλλο μέσο επικοινωνίας.
Δεν επιτρέπεται η είσοδος στις αίθουσες εξετάσεων άλλου προσώπου, συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα οικεία ΕΠΑΛ, εκτός από τους επιτηρητές και τα μέλη της Επιτροπής του εξεταστικού κέντρου χωρίς έγκριση της ΚΕΕ. Εξαιρείται το προσωπικό παροχής βοήθειας σε έκτακτες ανάγκες.

Υποχρεώσεις των υποψηφίων κατά τη διάρκεια της εξέτασης

1. Η κατανομή των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτα− σης γίνεται με αλφαβητική σειρά και με την ευθύνη της Επιτροπής Ε.Κ. Η τοποθέτηση των υποψηφίων στις θέσεις γίνεται κατά αλφαβητική σειρά και ο έλεγχος είναι ευθύνη των επιτηρητών. Παρέκκλιση επιβάλλεται στην περίπτωση αδελφών ή συγγενών μαθητών.

2. Οι υποψήφιοι κατά την είσοδό τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό (blanco), κι− νητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή επικοινωνίας, ή άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που επιτρέπει η ΚΕΕ. Για τον έλεγχο υπεύθυνοι είναι οι επιτηρητές.

Η ταυτότητα του υποψηφίου ελέγχεται με:

α) Το δελτίο αστυνομικής ταυτότητάς τους ή άλλο επίσημο πιστοποιητικό για την ταυτότητά τους έγγραφο, που φέρει επικυρωμένη φωτογραφία τους και

β) Το δελτίο εξεταζομένου

3. Αν ο υποψήφιος φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείμενο ή μέσο από τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου αυτού ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή θορυβεί και δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων ή δολιεύεται με οποιοδήποτε τρόπο την εξέτασή του, απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση της Επιτροπής του εξεταστικού κέντρου και το γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται από την Επιτροπή του εξεταστικού κέντρου με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0). Η Επιτροπή πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλεί σε προφορική απολογία τον υποψήφιο και συντάσσει σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από τον πρόεδρο, τα μέλη και το γραμματέα. Τα οποιαδήποτε αποδεικτικά στοιχεία επισυνάπτονται στο πρακτικό.

Αναβαθμολόγηση − Τελικός βαθμός − Συγκέντρωση και γνωστοποίηση βαθμολογίας

1. Μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων κάθε μαθήματος, η επιτροπή ελέγχει τις διαφορές βαθμολογίας μεταξύ των δύο βαθμολογητών κάθε γραπτού δοκιμίου. Αν η διαφορά μεταξύ του α ́ και β ́ βαθμολογητή δεν υπερβαίνει τις δώδεκα (12) μονάδες στην κλίμακα 0−100 η βαθμολογία θεωρείται περαιωμένη και τελικός βαθμός του μαθήματος είναι το άθροισμα των δύο βαθμολογητών. Αν η διαφορά μεταξύ των βαθμολογιών του α ́ και β ́ βαθμολογητή είναι μεγαλύτερη από δώδεκα (12) μονάδες στην κλίμακα 0− 100, τότε καλύπτονται από την Επιτροπή του Β.Κ. οι βαθμοί και των δύο βαθμολογητών και το γραπτό δίνεται για αναβαθμολόγηση σε τρίτο βαθμολογητή. Ο τρίτος βαθμολογητής, ο οποίος επιλέγεται μεταξύ των βαθμολογητών με μεγαλύτερη εκπαιδευτική εμπειρία και είναι κατά προτίμηση Σχολικός Σύμβουλος ή Διευθυντής ΕΠΑ.Λ. ή καθηγητής με βαθμό τουλάχιστον Δ ́ της οικείας ειδικότητας που έχει διδάξει το μάθημα το ίδιο σχολικό έτος, διορθώνει το γραπτό δοκίμιο με μαύρο στυλό με την ίδια διαδικασία που αναφέρεται στην παράγραφο 7 του άρθρου 10 και αναγράφει αριθμητικώς και ολογράφως στο ειδικό πλαίσιο του γραπτού δοκιμίου το βαθμό αναβαθμολόγησης. Τελικός γραπτός βαθμός κάθε μαθήματος στην περίπτωση αναβαθμολόγησης, είναι το άθροισμα των δύο μεγαλύτερων βαθμών.

2. Μετά την οριστικοποίηση του τελικού γραπτού βαθμού, η Επιτροπή του Β.Κ. αποκόπτει το απόκομμα κάθε γραπτού δοκιμίου, αποκαλύπτει τα ατομικά στοιχεία του μαθητή που βρίσκονται στην οικεία θέση του αποκόμματος και μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καταχωρίζει τους βαθμούς του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή και του τυχόν αναβαθμολογητή. Μετά την ολοκλήρωση της καταχώρισης των βαθμών των μαθημάτων, γίνεται έλεγχος των καταχωρισμένων στοιχείων με τα αποκόμματα από την Επιτροπή του Β.Κ. Αφού πιστοποιηθεί η σωστή καταχώριση, γίνεται κλείδωμα των μαθημάτων, ενημερώνεται ηλεκτρονικά η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και δε δίνεται πλέον δυνατότητα τροποποίησης της βαθμολογίας. Όταν ολοκληρωθεί η παραπάνω διαδικασία, το Βαθμολογικό κέντρο στέλνει τις βαθμολογικές καταστάσεις και τα αποκόμματα των τετραδίων μέσω των Δ/νσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα ΕΠΑ.Λ. φοίτησης των υποψηφίων για να αναρτηθούν προκειμένου να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι. Τα ΕΠΑ.Λ. κάνουν παραβολή της βαθμολογίας μεταξύ αποκομμάτων και καταστάσεων που παρέλαβαν από τα Β.Κ. για την ορθή καταχώριση της βαθμολογίας.

3. Μετά τη λήξη της βαθμολόγησης και του ελέγχου για τη σωστή ηλεκτρονική καταχώριση των βαθμών, τα στελέχη των γραπτών δοκιμίων φυλάσσονται στο Βαθμολογικό κέντρο ή σε άλλο ασφαλή χώρο που ορίζεται από τον Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέχρι τις 15 Μαΐου του επόμενου έτους, οπότε και καταστρέφονται.

Εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

1. Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται στο Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α ́) εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Ειδικότερα:
α) Εξετάζονται προφορικά κατόπιν αίτησής τους οι υποψήφιοι που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:
i) είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον Ν. 958/1979 (ΦΕΚ 191 Α ́) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%,
ii) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή, που συνδέεται με τα άνω άκρα,
iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,
iv) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,
ν) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. Όταν ο μαθητής της περίπτωσης αυτής επιθυμεί να απαντήσει και γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση.

Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειο τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση σύμφωνα με το ισχύ− ον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας της οικείας υγειονομικής επιτροπής για τις περιπτώσεις i) έως iv), από την οποία να προκύπτει ότι η επίδοση τους στα μαθήματα δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί με γραπτές εξετάσεις. Για την περίπτωση ν) απαιτείται γνωμάτευση από τα οικεία Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ) που λειτουργούν στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το Λύκειο φοίτησης του υποψήφιου ή από τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) άλλων Υπουργείων, στην οποία θα αναγράφεται η ειδική μαθησιακή δυσκολία του υποψήφιου.

β) Οι υποψήφιοι με φάσμα αυτισμού εξετάζονται i) γραπτά ή ii) προφορικά. Για τις περιπτώσεις αυτές απαιτείται γνωμάτευση από τα οικεία Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκ− παιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ) που λειτουργούν στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το Λύκειο φοίτησης του μαθητή ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) άλλων Υπουργείων στην οποία θα αναγράφεται η ειδική μαθησιακή δυσκολία του υποψήφιου, ο προφορικός ή ο γραπτός τρόπος εξέτασης. Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειό τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση των αναφε− ρομένων Κέντρων.

γ) Εξετάζονται γραπτά οι υποψήφιοι που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω καθώς και προβλήματα επιληψίας, τα οποία πιστοποιούνται από την οικεία υγειονομική Επιτροπή ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου. Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειο τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας.
Επίσης, εξετάζονται γραπτά οι υποψήφιοι που παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) τα οποία πιστοποιούνται από τα οικεία Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ) ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) άλλων Υπουργείων.

δ) Ειδικά για τους υποψήφιους που είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον N. 958/1979 (ΦΕΚ 191 Α ́) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφός, βαρήκοος), γνωματεύσεις χορηγούνται και από τις Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) και του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών εφόσον πιστοποιηθούν από το Υπουργείο Υγείας ως Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες.

ε) Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου5 του N. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α ́) και της παραγράφου 14 του άρθρου 28 του N. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α ́), όταν υπάρχει διάσταση απόψεων είτε προσωπική, είτε μεταξύ των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ και των Ιατροπαιδαγωγικων Κέντρων (ΙΠΔ) για τον υποψήφιο υπερισχύει η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ και οι γονείς ή κηδε− μόνες δύνανται να προσφύγουν στη Δευτεροβάθμια Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ) της οποίας η απόφαση είναι οριστική. Η Δευτεροβάθμια Ει− δική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ) εδρεύει σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Ειδικά οι γνωματεύσεις που θα ισχύσουν μετά την απόφαση της Δευτεροβάθμιας ΕΔΕΑ, μπορούν να υποβάλλονται στα οικεία Λύκεια μέχρι τέλος Μαρτίου εκάστου έτους.

στ) Όλες οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ και των ΙΠΔ για οποιοδήποτε λόγο έχουν μόνιμη ισχύ σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 17 του αρ. 28 του N. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α ́/17−9−2013) εφόσον βρίσκονταν σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του ως άνω Νόμου.

ζ) Δεν γίνονται δεκτές οι γνωματεύσεις οι οποίες ανα− φέρουν αναπηρίες ή μαθησιακές δυσκολίες διαφορετικές από εκείνες που αναγράφονται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου. Οι γνωματεύσεις των υγειο− νομικών επιτροπών, των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ), των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΔ) εκδίδονται κατά προτεραιότητα μετά από σχετική αίτηση του ενδιαφερομένου.

2. Οι υποψήφιοι, οι οποίοι υπάγονται στο εδάφιο α και στην περίπτωση ii του εδαφίου β της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, εξετάζονται:

α) Στα Βαθμολογικά κέντρα που έχουν οριστεί με Απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Στην περίπτωση που οι υποψήφιοι που εξετάζονται σε ένα Β.Κ είναι περισσότεροι από 80 με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μπορούν να ορίζονται Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Ε.Κ.) στην έδρα Περιφερειακής Εκπ/σης συνεκτιμώντας τις ιδιαίτερες συγκοινωνιακές συνθήκες κάθε περιοχής. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο πρόεδρος της Επιτροπής Ε.Ε.Κ. από τους έχοντες τα προβλεπόμενα για τους Προέδρους των Βαθμολογικών Κέντρων προσόντα.

Οι υποψήφιοι εξετάζονται ενώπιον Επιτροπής Εξέτασης που ορίζεται από τον Πρόεδρο του οικείου Β.Κ. ή του Ε.Ε.Κ.

Κάθε Επιτροπή έχει ως έργο την εξέταση και βαθμολόγηση σε κάθε μάθημα των υποψηφίων, που ανήκουν στο εδάφιο α και στην περίπτωση ii του εδαφίου β της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού.

Στο γραπτό δοκίμιο κάθε εξεταζομένου σημειώνεται ο τρόπος εξέτασης του υποψηφίου και υπογράφεται από τους εξεταστές και τον Πρόεδρο της επιτροπής. Κατά την εξέταση παρευρίσκεται και ο τρίτος βαθμολογητής, για να αξιολογήσει τον υποψήφιο σε περίπτωση διαφοράς βαθμολογίας.

Δεν μπορεί να συμμετέχει στην Επιτροπή όποιος έχει σχέση συγγένειας εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και του τρίτου βαθμού με υποψήφιο που εξετάζεται σ’ αυτήν ή καθηγητής που δίδασκε το ίδιο σχολικό έτος στο Λύκειο στο οποίο φοιτούσε εξεταζόμενος μαθητής.

β) Στο Εξεταστικό Κέντρο όπου εξετάζονται οι υποψήφιοι του ΕΠΑ.Λ. στο οποίο φοιτούν, όσοι υπάγονται στην περίπτωση i του εδαφίου β ́ και στο εδάφιο γ ́ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Η εξέταση των υποψηφίων αυτών γίνεται σε ξεχωριστή αίθουσα και ο χρόνος εξέτασης μπορεί να παραταθεί με απόφαση της Επιτροπής του Εξεταστικού Κέντρου. Τα γραπτά τους συγκεντρώνονται μαζί με τα γραπτά των λοιπών υποψηφίων και διαβιβάζονται για βαθμολόγηση στο οικείο Β.Κ.

3. Οι αιτήσεις και οι γνωματεύσεις που αναφέρονται στο άρθρο αυτό υποβάλλονται από τους μαθητές στο ΕΠΑ.Λ. φοίτησης τους μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Αίτησης − Δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Οι αιτήσεις και οι γνωματεύσεις των αποφοίτων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑ.Λ. υποβάλλονται στο Λύκειο κατάθεσης της Αίτησης Δήλωσης στις ημερομηνίες που ορίζονται για την υποβολή της

Αίτησης − Δήλωσης ΕΠΑ.Λ.

Σε έκτακτες και απρόβλεπτες περιπτώσεις μπορούν να υποβάλλονται και αργότερα.

Βεβαίωση Συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Στους κατόχους απολυτηρίου δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου, κατόχους απολυτηρίου Γενικού Λυκείου, εφόσον κατέχουν και πτυχίο ειδικότητας ΕΠΑ.Λ. του N. 4186/2013, καθώς και κατόχους ισότιμου τίτλου Επαγγελματικού Λυκείου, που έχουν συμμετάσχει στις Πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑ.Λ., χορηγείται Βεβαίωση Συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξε− τάσεις του έτους εξέτασης. Στη Βεβαίωση Συμμετοχής αναγράφονται αριθμός πρωτοκόλλου, τα στοιχεία και ο κωδικός αριθμός του ΕΠΑ.Λ. που τη χορηγεί, τα ατομικά στοιχεία του υποψηφίου και το σχολείο αποφοίτησής του, το σχολικό έτος συμμετοχής του υποψηφίου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και ο κωδικός αριθμός με τον οποίο έλαβε μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Στη Βεβαίωση Συμμετοχής αναγράφονται επίσης η Ομάδα Προσανατολισμού, ο Τομέας και η Ειδικότητα στην οποία εξετάστηκε ο υποψήφιος, τα μαθήματα στα οποία εξετάστηκε πανελλαδικά, ο γραπτός βαθμός που πέτυχε για κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνει για τα ΤΕΙ του Τομέα που δύναται να είναι υποψήφιος. Η Βεβαίωση Συμμετοχής φέρει στο άνω αριστερό μέρος το εθνόσημο, υπογράφεται από τον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. ή το νόμιμο αναπληρωτή του και σφραγίζεται με τη σφραγίδα του ΕΠΑ.Λ. που την εκδίδει. Η Βεβαίωση Συμμετοχής χορηγείται στους υποψηφίους μετά την οριστικοποίηση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων του οικείου έτους, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις.

Σχόλια (3)

 
Γαβριήλ Ζώτος
13 Φεβ 2016 22:09

Τι σχέση έχει το τμήμα Λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου με έδρα την Άρτα, με το πρόγραμμα σπουδών των τομέων και ειδικοτήτων των τμημάτων και το συμπεριλάβατε ως δυνατή επιλογή, από υποψήφιους με καθαρά τεχνικό προσανατολισμό; Αν κάτι θα πρέπει - άμεσα - να αλλάξει στις εισαγωγικές εξετάσεις των ΕΠΑ. Λ. αυτό θα έπρεπε να είναι: α) Να μην εξετάζονται, οπωσδήποτε, όλοι οι υποψήφιοι στα μαθηματικά αλλά μόνο όσοι επιθυμούν να εισαχθούν σε τμήματα των Τ.Ε.Ι των οποίων οι γνώσεις των μαθηματικών είναι απαραίτητες ( π.χ. Μηχανικοί Τ.Ε. ) και β) Να υπάρχει πρόβλεψη για τη διενέργεια επαναληπτικών εξετάσεων, όπως και στα Γ.Ε.Λ..

 
ΧΡΗΣΤΟΣ
14 Φεβ 2016 00:44

Επιτέλους μια αδικία πολλών ετών αποκαταστάθηκε. Οι μαθητές των Εσπερινών ΕΠΑΛ θα μπορούν να εισαχθούν σε Στρατιωτικές Σχολές & στην Αστυνομία με πανελλαδικές εξετάσεις.
Επιπλέον δίνετε η δυνατότητα σε αποφοίτους ΓΕΛ (να παρακολουθήσουν μόνο μαθήματα ειδικότητας για την απόκτηση ΠΤΥΧΙΟΥ ) να ξαναδώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε σχολές Τ.Ε.Ι., Α.Σ.Π.Α.Ι.Τ.Ε., των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων και των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

 
Γιώργος Σ
15 Φεβ 2016 12:58

@ΧΡΗΣΤΟΣ , δυστυχώς και οι φετινοί μαθητές των Εσπερινών ΕΠΑΛ δεν μπορούν να δηλώσουν Αστυνομικές και Στρατιωτικές σχολές καθώς ανήκουν ακόμη στο Παλαιό ΕΠΑΛ (του νόμου του 2007 κι όχι του 2013). Για τον ίδιο λόγο δεν μπορούν όσοι παρακολουθούν μόνο μαθήματα ειδικότητας φέτος στα ΕΠΑΛ να δώσουν εξετάσεις για τα ΤΕΙ της ειδικότητάς τους. Ως προς τον αποκλεισμό ,όλα τα τελευταία χρόνια αλλά και φέτος , των αποφοίτων των Εσπερινών ΕΠΑΛ από τις στρατιωτικές σχολές, παρ' ότι έχουν ισοδύναμους τίτλους με αυτούς των Ημερησίων, είναι τελείως ΑΔΙΚΟΣ, ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ και ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.