“Μπλοκάρονται” τα Μεταπτυχιακά ( και εξ Αποστάσεως) εάν η πρακτική άσκηση δεν γίνει στη χώρα απόκτησης του τίτλου

Eάν δεν προσκομίσουν στον ΔΟΑΤΑΠ βεβαίωση ότι η πρακτική άσκηση έγινε στη χώρα στην οποία απονέμεται ο τίτλος

17/02/2016

Ενημερώθηκε: 17/02/2016, 13:06

Άκουσε το άρθρο

Οι κάτοχοι Μεταπτυχιακών (σ.σ. αφορά και τα εξ Αποστάσεως), εάν δεν προσκομίσουν στον ΔΟΑΤΑΠ βεβαίωση ότι η πρακτική άσκηση έγινε στη χώρα στην οποία απονέμεται ο τίτλος:

Α.  Δεν θα διορίζονται επειδή δεν θα παίρνουν συνάφεια.

Β. Δεν θα παίρνουν αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ.

Γ. Για να πάρουν και τα δύο πρέπει να κάνουν πρακτική στη χώρα που εδρεύει το Πανεπιστήμιο.

Αυτό σημαίνει ότι κυρίως για τους φοιτούντες στα Μεταπτυχιακά εξ Απιστάσεως, θα πρέπει να έχουν πολύμηνη παρουσία σε ξένη χώρα.

Ο Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής Σύμβουλος  A, ΥΠ.Π.Ε.Θ. Βασίλης Κουρμπέτης, που εξέδωσε της απόφαση για τη συνάφεια των Μεταπτυχιακών στην Ειδική Αγωγή είχε υποστηρίξει σε πρόσφατη συνέντευξη στο esos:

“Πολλά πανεπιστήμια έχουν Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών εξ αποστάσεως. Η πρακτική άσκηση δεν μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως λόγω της φύσης της. Απαιτεί ενεργή συμμετοχή και άμεση εποπτεία. Ούτε είναι ασφαλές να γίνεται στην Ελλάδα ενώ το πανεπιστήμιο εδρεύει για παράδειγμα στην Ιταλία, τη Βουλγαρία, τη Κύπρο, το Ηνωμένο Βασίλειο κ.ο.κ. Εδώ θέλει προσοχή όσο αφορά  στην αναγνώριση των πτυχίων από τον ΔΟΑΤΑΠ.  Η ισχύουσα νομοθεσία   για την αναγνώριση πτυχίων από την αλλοδαπή προβλέπει και απαιτεί το σύνολο των σπουδών να έχει διανυθεί σε ομοταγή εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής. Για να προστατεύσουμε τους νέους εκπαιδευτικούς από δυσάρεστες εκπλήξεις καλό θα είναι οι υποψήφιοι να συμβουλευτούν τον ΔΟΑΤΑΠ, ως το πλέον αρμόδιο φορέα, για θέματα αναγνώρισης τίτλων σπουδών, μιας και η πρακτική άσκηση είναι μέρος του προγράμματος σπουδών "

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΟΑΤΑΠ

Πρακτική άσκηση η οποία ενσωματώνεται σε πρόγραμμα σπουδών ομοταγών εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης της αλλοδαπής και στην οποία αποδίδονται πιστωτικές μονάδες (ECTS) οι οποίες περιλαμβάνονται στις πιστωτικές μονάδες που απαιτούνται για τη χορήγηση του τίτλου σπουδών, πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί στη χώρα στην οποία απονέμεται ο τίτλος.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (13)

Ελιζα
|

Καλησπέρα σας! Κάνω μεταπτυχιακό σε ομοταγες πανεπιστήμιο της Βουλγαρίας με πρακτική και έχω όλες τις προϋποθέσεις αλλά δεν βρίσκεται στην λίστα του φεκ.. Μπορω να κάνω αίτηση για συνάφεια;;

Ιωάννα
|

Καλησπέρα! Θα ήθελα να μου λύσετε μια απορία.Εάν το μεταπτυχιακό είναι απο δημόσιο ελληνικό πανεπισιτημίο αλλά δεν έχει πρακτική άσκηση.Παρόλα αυτα όμως μπορεί κάποιος να μπει στον πίνακα ειδικής αγωγής με την πρακτική άσκησ απο το ετήσιο μοριοδοτούμενο σεμινάριο.Ουσιαστικά να ενσωματωθεί η πρακτική άσκηση στο μεταπτυχιακό.Δώστε μου τα φώτα σας!

Eva
|

Συμφωνώ απόλυτα!

Νικήτας
|

@Lia
Είχα την τιμή να αποκτήσω αρκετούς μεταπτυχιακούς τίτλους. Θα αναφερθώ σε δυο από αυτούς διότι θίγετε το θέμα μεταξύ διετών και ετήσιων μεταπτυχιακών:
Το πρώτο στο Εδιμβούργο full-time εξειδικευμένο MSc. Το δεύτερο, MSc από Ελληνικό Πανεπιστήμιο που κράτησε πολλαπλάσιο διάστημα...
Θέλετε να κάνω μια σύγκριση; Απείρως ανώτερο επίπεδο σπουδών στο πρώτο και βεβαίως πολύ ουσιαστικότερο (αλλά και πολύ δύσκολο να το τελειώσει κάποιος επιτυχώς σε ένα χρόνο).
Αν φυσικά ακολουθούσε τον ευκολότερο δρόμο και το έκανε 2 χρόνια part time τότε θα έπρεπε λέτε να μοριοδοτηθεί περισσότερο; Τι να πω... Το αντίθετο θα έπρεπε!

Χριστόφορος
|

Αν και κάτοχος ελληνικού μεταπτυχιακού πιστεύω πως τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν συμβαδίζουν με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και ως εκ τούτου απομακρύνονται από την αγορά εργασίας.
Έτσι γεμίσαμε με μεταπτυχιακά που είναι χρονοβόρα και αποπροσανατολιστικά, μια επιτυχημένη αντιγραφή των εσωστρεφών πανεπιστημίων.

Lia
|

Αύξηση του αριθμού των παρεχομένων θέσεων σε προγραμμάτα μεταπτυχιακών σπουδών ελληνικών πανεπιστημίων, τα οποία να καλύπτουν μία ευρεία γκάμα γνωστικών και επιστημονικών αντικειμένων και να είναι δομημένα πάνω στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς εργασίας!
Για ποιο λόγο να ενθαρρύνεται - μην έχοντας τη δυνατότητα στη χώρα του- να καταφεύγει κανείς σε μονοετή μεταπτυχιακά (εξ' αποστάσεως) του εξωτερικού με δίδακτρα που κυμαίνονται από 4.000-5.000 ευρώ??
Διαφοροποίηση της μοριοδότησης μονοετών κ διετών μεταπτυχιακών σπουδών! & επιτέλους να οριστεί κ καθοριστεί η συνάφεια των μεταπτυχιακών στο χώρο της εκπαίδευσης!!!!

Γιώργος
|

Δηλαδή αυτό που λέει ο ΔΟΑΤΑΠ είναι ότι όποιος σπουδάζει στη Βουλγαρία, θα πρέπει να κάνει και την πρακτική του στη Βουλγαρία και όχι στην Ελλάδα! Μάλλον, εκεί είναι καλύτερα...

Επίσης, αν κάποιος σπουδάζει σε ένα κορυφαίο αμερικάνικο πανεπιστήμιο και το πανεπιστήμιο τον στείλει για πρακτική σε κάποια συνεργαζόμενη εταιρεία ή φορέα σε άλλη χώρα (πχ Καναδάς) τότε ο ΔΟΑΤΑΠ δεν θα αναγνωρίσει αυτό το μεταπτυχιακό!!!
Τι άλλο θα ακούσουμε; Τι άλλο θα κάνει το δημόσιο για να γίνει πιο εχθρικό απέναντι στους πολίτες του;

panagiotakis alexandros
|

ποιος οριζει στα πανεπιστημια που θα γινεται η πρακτικη .Δηλ της Κυπρου που γινονται στην ελλαδα δεν πρεπει να ισχυουν ?Η Κύπρος δεν ειναι ελλάδα!Αυτα που κανουνε εκθετουν την Ελλαδα και στο τελος θα μας διωξουν απο την Ευρώπη και καλα θα μας κανουν !!!!

Γιώργος Κ.
|

Γιατί δεν κάνουν το ίδιο και για τα εγχώρια μεταπτυχιακά; Πώς γίνεται κάποιος που εργάζεται στην Κρήτη να κάνει πρακτική άσκηση στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα ή στη Ρόδο για παράδειγμα;

NHPIAGOGOS
|

..........Και οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ;. ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΔΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΝΤΩΝ; ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝ 4 ΜΟΡΙΑ; ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ................ .

Γιάννης Μετίνης
|

Τα μεταπτυχιακά θα πρέπει να αναγωρίζονται αν ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΑΦΕΙΑ με το αντικείμενο. Δεν νομίζω να είναι σωστό να αναγνωρίζεται μεταπτυχιακό στην Δενδροκομία αν ο υποψήφιος διεκδικεί τη θέση π.χ του Προϊσταμένου εκπαιδευτικών θέματων......

ΚΩΣΤΑΣ
|

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ , ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΕ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ. ΕΡΩΤΗΣΗ. ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΜΕΣΑ Σ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ,ΑΝΤςΕ ΚΑΙ ΕΝΑΜΙΣΗ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ; ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΠΟΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΕΣΠΕΥΣΑΝ ΤΑΧΥΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΠΡΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΡΗΣ
|

Το μέτρο αυτό κινείται προς την σωστή κατευθυνση αλλά εκτιμώ ότι δεν μπορεί και δεν πρέπει να έχει αναδρομικό χαρακτήρα.Υπάρχουν μεταπτυχιακά που ολοκληρώθηκαν τον ΟΚΤΏΒΡΙΟ του 2015 και οι ενδιαφερόμενοι έχουν στείλει όλα τα σχετικά διαιολογητικά στον ΔΟΑΤΑΠ και ακόμα δεν έχουν πάρει την σχετική αναγνώριση. Επιπλέον δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι όταν ξεκίνησαν αυτές τις σπουδές που ήταν και δαπανηρές δεν υπήρχε αυτό το δεδομένο, συν το γεγονός πολλά από τα άτομα αυτά είναι μεγάλοι ηλικιακά και οικογενειάρχες και δεν θα το αποφάσιζαν άν έπρεπε να πάνε για κάποιο διάστημα στο εξωτερικό για πρακτική άσκηση.Για λόγους ισονομίας το μέτρο αυτό πρέπει να αφορά όσους ήδη φοιτούν η ξεκινούν τώρα το Μεταπτυχιακό τους.Τέλος να επισημάνω επειδή γνωρίζω τον θεσμό της Πρακτικής άσκησης ως Δ/ντής ΙΕΚ δεν είναι και θέσφατο καθότι ο εκπαιδευτικός κάνει ουσιαστική πρακτική άσκηση μέσα στο σχολείο και εκεί ζυμώνεται.

Με εκτίμηση

Γιάννης Κουρής φιλόλογος

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ