8 και 10 Μαρτίου ο Εθνικός Διάλογος στη Βουλή με Γ Αρσένη- Μ. Γιαννάκου και Μορφωτικούς Ακολούθους των χωρών της ΕΕ

27/02/2016

Άκουσε το άρθρο

Ορίστηκε εκ νέου (σ.σ. είχε αναβληθεί)  η συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία, για τις 10 Μαρτίου με τη συμμετοχή των πρώην υπουργών Παιδείας Γεράσιμο Αρσένη και Μ. Γιαννάκου ( οι δύο άλλοι πρώην υπουργοί Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου και Κ. Αρβανιτόπουλος απάντησαν αρνητικά στην πρόσκληση για συμμετοχή. Διαβάστε εδώ την απάντηση της Α. Διαμαντοπούλου  εδώ  του Κ. Αρβανιτόπουλου κι εδώ την απάντηση του Κ. Γαβρόγλου).

Θα προηγηθεί στις 8 Μαρτίου συνάντηση ενημέρωσης με τους Μορφωτικούς Ακολούθους των χωρών της ΕΕ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, παρουσία του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη.

Τα 11 θέματα που προτείνει ο υπ υπ. Παιδείας προς εκπαιδευτικούς και Συλλόγους Διδασκόντων να οργανώσουν συζητήσεις στα σχολεία

Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης με   ανοικτή επιστολή για τον Εθνικό Διάλογο   καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων:

Α.    Να καταθέσουν τις προτάσεις τους (ατομικές ή συλλογικές), οι οποίες μπορούν να αφορούν ή την εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της, ή πλευρές και επί μέρους ζητήματα στη σχετική ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας για τον διάλογο

Β. Να οργανώσουν το επόμενο διάστημα συζητήσεις στο πλαίσιο των παιδαγωγικών συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων αλλά και συζητήσεις σε επίπεδο σχολείου με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, των γονέων και στην περίπτωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των μαθητών, προκειμένου να καταγραφούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης σε επίπεδο σχολείου και να κατατεθούν σχετικές προτάσεις.

Γ.  Να συνδιοργανώσουν μαζί με τους άλλους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, τους τοπικούς φορείς και την Τοπική Αυτοδιοίκηση εκδηλώσεις – συζητήσεις για την παιδεία.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρει ως ενδεικτικά θέματα για συζήτηση τα παρακάτω:

1.    Η  υλοποίηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το ολοήμερο σχολείο,

2.    Η Ειδική Αγωγή,

3.    η Ενισχυτική Διδασκαλία ή η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη,

4.    Τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα,

5.    0 όγκος και η ποιότητα της ύλης των μαθημάτων,

6.    Η αξιολόγηση μαθητών και μαθητριών,

7.    Οι επιπτώσεις του εξεταστικού συστήματος στην εκπαιδευτική διαδικασία,

8.    Η μαθητική διαρροή και η σχολική αποτυχία,

9.    Η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας,

10.    Η επιμόρφωση και η παιδαγωγική στήριξη των εκπαιδευτικών,

11.    Τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής και στελέχωσης των σχολείων,

12.    Η σύνδεση των παραπάνω με συνολικές νομοθετικές ρυθμίσεις ή με επιμέρους μέτρα ― αλλά και όποιο άλλο θέμα επιλέγεται ως σημαντικό.

Είναι σκόπιμο, τονίζει στην επιστολή ο υπουργός Παιδείας,  οι συζητήσεις στα πλαίσια των παιδαγωγικών συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και οι συζητήσεις με τη συμμετοχή όλων των μελών της Εκπαιδευτικής Κοινότητας (εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές) να οδηγήσουν στην καταγραφή όλων των απόψεων.

Ο κ. Φίλης σημειώνει στην επιστολή πως τα κείμενα των συλλόγων διδασκόντων, των συλλόγων γονέων και των μαθητικών κοινοτήτων με καταγραφή των διαφορετικών απόψεων θα προωθούνται με την παρακάτω διαδικασία:
από κάθε σύλλογο ένας ή μία εκπαιδευτικός αναλαμβάνει εθελοντικά να αναρτά στην ιστοσελίδα του Διαλόγου (http://dialogos.minedu.gov.gr/) τις προτάσεις του συλλόγου εκπαιδευτικών, των γονιών και των 15μελών των μαθητών και μαθητριών.

 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ