Σκέψεις, αριθμοί και συγκρίσεις του Νέου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού με τα υπάρχοντα

29/04/2016

Άκουσε το άρθρο

Παρακολουθώ και διαβάζω όλες αυτές τις μέρες πληθώρα κειμένων και αναλύσεων, άλλοτε καταγγελτικών και άλλοτε στηριγμένων σε λάθος στοιχεία, σε σχέση με την Υπουργική Απόφαση που βγήκε (ναι βγήκε κιόλας!) για τη λειτουργία του ενός και Ενιαίου Τύπου Δημοτικού Σχολείου που θα λειτουργήσει από τη νέα σχολική χρονιά.

Έτσι λοιπόν μπήκα στον πειρασμό να ψάξω -ακόμα ακόμα και τον πραγματικό αριθμό των Δημοτικών όλων των τύπων- καθώς και να ανακαλέσω στη μνήμη μου με τα αντίστοιχα ΦΕΚ τα Ωρολόγια Προγράμματα κάθε σχολείου και όχι στο περίπου κι ό,τι θυμάται ο καθένας.

Γι' αυτό λοιπόν σας κοινοποιώ ένα έγγραφο με πίνακες δικούς μου και συγκρίσεις για εύκολη ανάγνωση, με παρατηρήσεις ανά σύγκριση αλλά και κάποια προφανή πρώτα συμπεράσματά μου...

Τα πράγματα δεν φαίνονται και πολύ ευοίωνα... στο χέρι μας όμως είναι να τα οδηγήσουμε υπεύθυνα, σοβαρά και με επιστημονική άποψη τεκμηριωμένα εκεί που εμείς ξέρουμε πως πρέπει να πάνε.

Αυτά για αρχή και για έναν προβληματισμό απ’ όλους ώστε να κάνουμε πράξη τον όποιο διάλογο μπορεί να γίνει από δω και πέρα… Πάντως όσες κυβερνήσεις κι αν αλλάξουν, όσοι υπουργοί κι αν περάσουν, μια σταθερά στο χώρο της Παιδείας είναι ακλόνητη: Όλα τα σημαντικά νομοσχέδια και οι κομβικές αποφάσεις κατατίθενται πάντα σε περίοδο που είναι κλειστά τα σχολεία. Αυτό έγινε και τώρα… κρίμα…

Βασίλης Κ. Χατζής
Δάσκαλος ΠΕ 70 & ΠΕ 18.02

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (10)

Mary
|

Μία μεταρρυθμιστική προσπάθεια πρέπει να έχει όραμα για το σχολείο του αύριο.
Το σχολείο με αυτό τον τρόπο γίνεται όλο και πιο "φτωχό"....δε φτάνει μόνο να μετράμε τις ώρες, κόψε- ράψε, των εκπαιδευτικών για να δημιουργήσουμε εκπαιδευτικές αλλαγές. Κρίμα για τα μαθήματα των τεχνών!!! Αντί να επιμορφώσουν τους εκπαιδευτικούς ....και οι σχ. σύμβουλοι τι λένε γι αυτό; Που είναι η φωνή τους;

@Ελένη
|

Όλες αυτές. Ιδιαιτέρως την ηθική.

Ελένη
|

@@Ελένη,
Χειρότερη από ποια άποψη; Γνωστική, συναισθηματική, ηθική, κοινωνικοποιητική;

@Ελένη
|

Πολύ χειρότερη είναι η μείωση μαθημάτων όπως αγγλικών και πληροφορικής από το μάθημα των θρησκευτικών.

Ελένη
|

Για τη μείωση κατά μία ώρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, κουβέντα...

Κοσμάς Αθανασιάδης
|

Η υπουργική απόφαση για τον νέο τύπο Ολοήμερου ουσιαστικά προσαρμόζει το πρόγραμμα του σχολείου στον μειωμένο προϋπολογισμό του υπουργείου για το νέο έτος. Μπορώ να πω ότι αυτό το κάνει πετυχημένα αφού ουσιαστικά μειώνει το χάσμα μεταξύ ΕΑΕΠ και κλασικών υποβαθμίζοντας τα πρώτα και αναβαθμίζοντας, μερικώς, τα δεύτερα. Φυσικά οι εργασιακές σχέσεις ελαστικοποιούνται περαιτέρω με επιπλέον μετακινήσεις προσωπικού και φυσικά αυτό οδηγεί στην υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επίσης οι δάσκαλοι του πρωινού που θα μετακινούνται στο Ολοήμερο (αφού θα περισσεύουν αρκετές ώρες από το πρωινό ωράριο των εκπαιδευτικών) θα πρέπει να εντάσσονται στο 6ωρο εργασιακό ωράριο οπότε θα ξεχάσουμε την "πολυτέλεια" της ένταξης των βασικών μαθημάτων κατά τις πρώτες ώρες του ωρολογίου προγράμματος. Στα απομακρυσμένα σχολεία θα υπάρξει πρόβλημα συμπλήρωσης εκπαιδευτικού προσωπικού κυρίως στις ειδικότητες οπότε το βάρος θα το επωμιστούν οι δάσκαλοι/λες που προβλέπω να κάνουν όλα τα μαθήματα (με εξαίρεση ίσως τις ξένες γλώσσες). Αυτό όμως που θα φαίνεται προς τα έξω θα είναι ότι τα σχολεία θα λειτουργούν έστω υποτυπωδώς χωρίς να υπάρχει έντονη η πίεση προς την πολιτεία για κάλυψη "βασικών κενών" σε δασκάλους. Για τις "μικροελλείψεις" σε ειδικότητες στο πρόγραμμα του πρωινού αλλά και του Ολοήμερου τα βάρη θα μπορούν να μετακυλιστούν ευκολότερα στον κακό συντονισμό-Διευθύνσεων-Διευθυντών, στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών κτλ. Επίσης με το νέο τύπο σχολείου μπορεί ευκολότερα να καλυφτούν τα κενά σε προσωπικό με αύξηση ωρών διδασκαλίας. Επίσης σύντομα θα προκύψει η ανάγκη για επέκταση του εργασιακού ωραρίου για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
Θεωρώ εντελώς άστοχο να επικαλούμαστε ως κλάδος την ανεργία των αναπληρωτών ως επιχείρημα κατά του μέτρου μιας και η κοινωνία (ιδίως ο ιδιωτικός τομέας) βιώνουν μεγαλύτερη και μάλλον δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις. Η ανάγκη για διορισμούς θα διαφανεί αν αναδειχθεί η υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες χρόνο με το χρόνο και η παγίωση μιας πολιτικής απαξίωσης του έργου του σχολείου με μέτρα καθαρά τεχνοκρατικά χωρίς ίχνος παιδαγωγικής προσέγγισης.
Πρέπει να κατανοήσουμε ότι το πρόβλημα δεν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ ή η ΝΔ για τα προβλήματα αλλά η γενικότερη αντίληψη περί "μειωμένου κράτους" και περιστολή δαπανών που βαφτίζονται νοικοκύρεμα και θα αποτελούν το μπούσουλα για κάθε μελλοντική κυβέρνηση.

Βασίλης Κ. Χατζής
|

Καλέ μου συνάδελφε Georgie, θα ξεκινήσω από τη "διάθεση μπουρμπουλώματος" που μου προσάπτεις. Το κείμενο είναι ακριβώς από πάνω αναρτημένο και στο πρώτο αρνητικό που επισημαίνω, με bold γράμματα αναφέρω "Άρα 3.500 έως 4.000 δάσκαλοι θα πλεονάσουν από τη νέα σχολική χρονιά." Πού είναι λοιπόν η απόκρυψη ή το κουκούλωμα ή το μπουρμπούλωμα; Τι διαφορετικό έχει το δικό μου 3.500-4.000 από το δικό σου 4.000; Απλά εγώ γνωρίζω πως στα 6/θ σχολεία -και το αναφέρω στους πίνακες (διάβασέ τους προσεκτικότερα)- θα περισσέψουν ώρες ενός δασκάλου και όχι δύο δασκάλων.
Όσον αφορά το Ολοήμερο πρόγραμμα και στους δύο πίνακες των παρατηρήσεων αναφέρω ότι ο υπολογισμός αυτός είναι για ένα τμήμα ολοημέρου. Συμφωνώ μαζί σου πως οι ώρες του Δασκάλου είναι 10 προετοιμασία και 5 σίτιση άρα 15, αλλά με δύο τμήματα γίνονται 20 με τρία 25 κ.ο.κ.
Τέλος το ότι αναφέρω και κάποια θετικά από την όλη πρόταση δε σημαίνει πως ασπάζομαι τα αρνητικά της. Δεν μπορώ όμως να αποκρύψω και αυτά που εγώ από την εμπειρία μου -ως δάσκαλος σε σχολείο ΕΑΕΠ- βιώνω καθημερινά με τα παιδιά. Το ότι θα μπουν νέα αντικείμενα σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία δεν είναι θετικό για τα παιδιά; Το ότι μειώνεται το "βάρβαρο 7ωρο" για 7χρονα και 8χρονα παιδιά δεν είναι θετικό;
Προσπάθησα λοιπόν, να δώσω με τούτη την αποτύπωση μια έγκυρη -βασισμένη σε πραγματικά στοιχεία- και ψύχραιμη ενημέρωση προς τους συναδέλφους. Ο καθένας μπορεί να τη φωτίσει από τη δική του σκοπιά, αυτό όμως δεν αλλάζει τα πραγματικά δεδομένα. Γι' αυτό και στο εισαγωγικό μου σημείωμα αναφέρω "Τα πράγματα δεν φαίνονται και πολύ ευοίωνα... στο χέρι μας όμως είναι να τα οδηγήσουμε υπεύθυνα, σοβαρά και με επιστημονική άποψη τεκμηριωμένα εκεί που εμείς ξέρουμε πως πρέπει να πάνε."

ΥΓ. Όσο για το "έλεος" και το ότι είμαι και μέλος του ΠΥΣΠΕ όπως λες δε σε παρεξηγώ γιατί απλά δεν με ξέρεις... κρίνουμε τους ανθρώπους από τη συνολική τους πορεία και στάση στα πράγματα... κι εσύ απλά δεν έχεις ολοκληρωμένη εικόνα. Καλό Πάσχα και καλή ξεκούραση για τις υπόλοιπες μέρες, το 'χουμε όλοι ανάγκη!
Βασίλης Κ. Χατζής
Δάσκαλος

Φίλιππος
|

Οι ώρες των δασκάλων δε μειώνονται τόσο, καθώς "αν δεν υπάρχει εκπαιδευτικός αισθητικής αγωγής (που δεν υπάρχει), καλύπτονται οι ώρες από ΠΕ70". Ευτυχώς έχουμε τελειώσει το δημοτικό σχολείο και έχουμε μάθει καλά ανάγνωση και μπορούμε να διαβάζουμε όλο το κείμενο της απόφασης.

geo
|

Πειτε μας μια ιδεα κ. Χατζη, για τον τροπο που θα επιλεγουν 5 ΠΕ70 στο σχολειο μας, οι οποιοι θα κλεινουν το σχολειο στις 16.00. Θα υπαρχει καποιο κριτηριο; Θα γινει κληρωση; παλαιοτητα; Σαν δεδομενο παιρνουμε οτι μαλλον κανενας δεν θα θελει να φευγει στις 16.00, πλην μαλλον καποιων ελαχιστων εξαιρεσεων ανα την επικρατεια. Πώς θα υποχρεωθουν αυτοι οι δασκαλοι-ες, να σχολουν στις 16.00; Με τον ιδιο τροπο που υποχρεωνονονται οι πρόσφυγες μεταναστες να εγκαταλειψουν τα λιμανια ή τις σιδ. γραμμες; με την πειθω δηλαδη; ε, οσο φευγουν αυτοι απο εκει, αλλο τοσο θα πεισθουν και καποιοι-ες να σχολουν στις 16.00. Σαν ΠΥΣΠΕ, εσεις τι προτεινετε; Και μην βιαστειτε να απαξιωσετε ή να λοιδωρησετε. Ειναι το προβλημα που θα βρειτε σε μεγαλυτερη ενταση απο τη νεα σχολικη χρονιά. Περσι μας εβαλαν τις εκλογες και φετος το απογευματινο ωραριο. Ας ελπισουμε να μην εχει κατι του χρονου...

Georgios
|

Δεν κατάλαβα καλέ μου συνάδελφε, γιατί αφαιρείς τις ώρες του ολοημέρου για να αποδείξεις τελικά ότι οι ώρες των δασκάλων αλλά και των ειδικοτήτων δεν μειώνονται και τόσο! Γιατί δε λες ότι μια ολόκληρη οργανική καταργείται από το Ολοήμερο; Γιατί δε λες πως ο δάσκαλος του Ολοημέρου είχε δεκαπέντε ώρες στο Ολοήμερο και τώρα στην καλύτερη περίπτωση οι ώρες δασκάλου είναι δέκα;
Διακρίνω διάθεση μπουρμουλώματος ή αλλιώς συγκάλυψης της πιο ειδεχθούς μεταρρύθμισης(sic) που έχει συμβεί στο ελληνικό σχολείο! 4000 χιλιάδες δάσκαλοι λιγότεροι από τη επόμενη σχολική χρονιά κι εσύ ψελίζεις για θετικά; Κάηκε η Ελλάδα ... σου εσύ βρίσκεις θετικά και επικαλείσαι νηφάλιες προσεγγίσεις; Έλεος! Είσαι και μέλος του ΠΥΣΠΕ!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ