Α. ΛΙΑΚΟΣ: Καταστροφικό το ισχύον σύστημα πρόσβασης των υποψηφίων στα ΑΕΙ

Το σύστημα λειτουργεί επαρκώς μόνο για το ένα τέταρτο περίπου των υποψηφίων που μπορεί να πραγματοποιήσει τις πρώτες του επιλογές.

26/05/2016

Άκουσε το άρθρο

Βρισκόμαστε στην ιστορικά παράδοξη θέση να θεωρούμε επιτυχές και αδιάβλητο ένα σύστημα το οποίο έχει αποδειχτεί πολλαπλώς καταστροφικό.

Αυτό υποστηρίζει ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Α. Λιάκος, μέσα από τον  του ιστότοπο του κι εξηγεί:

 -Πώς διαφορετικά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ένα σύστημα στο οποίο οι οκτώ στους δέκα φοιτητές δεν σπουδάζουν αυτό που θέλουν και έχουν κοπιάσει;

-Και πώς μπορεί να λειτουργήσει η πανεπιστημιακή εκπαίδευση όταν στην μεγάλη πλειοψηφία των τμημάτων της, λιγότεροι από ένας στους δέκα, έχει επιλέξει το τμήμα που παρακολουθεί;

-Φαινόμενα όπως οι χαμηλές αποδόσεις, η αδιαφορία ως προς το περιεχόμενο των σπουδών ή η τυπική διεκπεραίωσή τους, η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των σπουδών καθώς και η εγκατάλειψη τους - που διογκώνει το πρόβλημα των «αιωνίων φοιτητών», για όλα αυτά στο μέγιστο βαθμό, ευθύνεται το γεγονός ότι οι φοιτητές δεν σπουδάζουν αυτό που τους ταιριάζει και οι ίδιοι επιθυμούν να σπουδάσουν, αλλά αυτό το οποίο τους επιτάσσει ένα ανώνυμο σύστημα, μια γραφειοκρατία χωρίς πρόσωπο.

-Το σύστημα λειτουργεί επαρκώς μόνο για το ένα τέταρτο περίπου των υποψηφίων που μπορεί να πραγματοποιήσει τις πρώτες του επιλογές.

-Το κόστος λειτουργίας του όμως είναι δυσανάλογα μεγάλο και βαραίνει συνολικά και στη σταδιοδρομία των νέων, και στην εκπαίδευση και στην κοινωνία.

-Δημιουργείται κάθε χρόνο ένα ντόμινο με τη μορφή χιονοστιβάδας.

-Αυτή η χιονοστιβάδα η οποία δημιουργείται από τους αποτυχόντες των τμημάτων υψηλής βαθμολογίας, κατρακυλά στα τμήματα χαμηλότερης βαθμολογίας, διώχνοντας από εκεί όσους τα είχαν προτιμήσει.

-Η χιονοστιβάδα διογκώνεται με νέους αποτυχόντες και κατρακυλώντας προς τα τμήματα χαμηλής βαθμολογίας διώχνει όσους επιθυμούν να σπουδάσουν σε αυτά, τοποθετώντας τυχαίως άλλους που αδιαφορούν πλήρως γι αυτά.

-Το παρόν σύστημα, συναθροίζει δηλαδή το μέγιστο αριθμό των φοιτητών (περί-που τα τρία τέταρτα) στην κατηγορία των αποτυχημένων, οι οποίοι στέλνονται να σπουδάσουν εκεί που δεν θέλουν, εκτοπίζοντας άλλους που θέλουν, συνωθώντας τους εκτοπισμένους στη στρατιά των αποτυχημένων η οποία διατρέχει το σύστημα εξετάσεων. Οι κοινωνικές και ψυχολογικές συνέπειες για τα παιδιά και τις οικογένειές τους είναι βαρύτατες.

-Δημιουργεί στους νέους αισθήματα ήττας, ταπείνωσης, και πικρίας. Απογοητευμένους και θυμωμένους νέους.

 

Σχόλια (2)

pk
|

ετσι ακριβως ειναι,κ. Λιακο .πρεπει οκαθενας να σπουδασει αυτο που θελει.αυτο πρεπει να νο καταλαβουν ολοι, για το καλο ολων.αν σπουδασω κατι ξενο απο την προτιμηση και την κληση μου ισως τα καταφερω μετα απο πολλα χρονια να συμβιβαστω με αυτο και να το υπηρετησω.Αν ομωσ σπουδασω αυτο που θελω ,θα πετυχω γρηγορη και με προοπτικη πορεια και αναπτυξηΑν ολοι σπουδασουν αυτο που θελουν,το αποτελεσμα θα ειναι απιστευτα μεγαλο και οι καρποι θα γυρισουν γρηγορα στο ατομο και στην κοινωνια.,που θα εχει υπηρετες δυνατους,Μονο αυτο το μετρο ,θα μπορουσε να μας φερει την αναπτυξη,χαρη στο νεο αιμα.το αιμα των παλιων ,σκουριασε στα μνημονια καισταμετησε να τρεχει.αλλωστε η ελευθερη προσβαση ηταν το νουμερο ενα στο κυβερνητικο προγραμματολμηστε το για τον ελληνα,που θα ειναι πια ελευθεροσ απο συμφεροντα ,πιεσεισ,δουλικοτητα,ρουσφετια και αδικια.τολμηστε το αυτη τη στιγμη ,οχι σε βαθοσ χρονου. σημερα με τη ληξη των πανελλαδικων .τωρα!!

Αντώνης
|

Συμφωνούμε, αλλά αυτό που προτείνεις είναι ότι χειρότερο. Ρωτήστε και τους γονείς... που κάνετε τους πολύξερους, ΑΣΧΕΤΟΙ είστε! Φοβούμαστε ότι η επιλογή θα γίνεται από το κόμμα, που θα εμπλουτίζει το φάκελο του μαθητή...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ