Οι τάσεις που δημιουργούνται στις βάσεις των σχολών ανά επιστημονικό πεδίο

Η “Ακτινογραφία” των βαθμολογικών στοιχείων των Πανελλαδικών Εξετάσεων

24/06/2016

Ενημερώθηκε: 24/06/2016, 21:33

Άκουσε το άρθρο

Ανάλυση: Γιάννης Καραγιάννης Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου και Κυκλάδων

Η παρακάτω ανάλυση αφορά μόνο στην περίπτωση των βάσεων στα Ημερήσια Γενικά Λύκεια με το νέο σύστημα στην κατηγορία 90%.

Δεν συμπεριλαμβάνονται σχολές που απαιτούν εξέταση σε ειδικό μάθημα ή αθλήματα.

Σημαντικές επισημάνσεις:

1. Οι βάσεις εισαγωγής  του 2016 δεν θα είναι συγκρίσιμες, ως προς τον αριθμό των μορίων, με τις αντίστοιχες περσινές ή και των προηγούμενων ετών, αφού φέτος υπάρχουν ιδιαιτερότητες όπως:

(Α) η αναμόρφωση των σχολών που εντάσσονται σε κάθε επιστημονικό πεδίο,

(Β) ο μικρότερος αριθμός  εξεταζόμενων μαθημάτων (4+1 αντί 6) και

(Γ)  η μη  προσμέτρηση των προφορικών σχολικών βαθμών στα συνολικά μόρια.

Το (Α) αναμένεται να "μειώσει" τη ζήτηση σε συγκεκριμένες σχολές αφού για να "ξεκλειδωθεί" και άλλο επιστημονικό πεδίο ο υποψήφιος πρέπει να έχει εξεταστεί και στο 5ο μάθημα.

Το (Β) επηρεάζει το συνολικό αριθμό μορίων των υποψηφίων.

Το (Γ) επηρεάζει πτωτικά τις βάσεις κυρίως όσων είχαν διαφορά γραπτού-προφορικού το 2015 μεγαλύτερη των 2 μονάδων στην εικοσάβαθμη κλίμακα (με μέγιστο τα 600 μόρια).

Στη συγκεκριμένη συγκυρία η πρόβλεψη των βάσεων γίνεται δυσκολότερη από άλλες χρονιές λόγω της αλλαγής του εξεταστικού συστήματος. Τα στατιστικά στοιχεία όμως φέτος είναι πιο αναλυτικά από κάθε προηγούμενη χρονιά και αυτό γιατί οι βαθμολογικές κλίμακες δίνονται ανά μονάδα για βαθμολογίες >10 και αυτό διευκολύνει την προσέγγιση.

2. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να δηλώσουν τις σχολές της ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ τους ανεξάρτητα από τις όποιες αναλύσεις για τις βάσεις, σαν να είχαν συγκεντρώσει 20.000 μόρια και διαβάζοντας προσεκτικά όλες τις οδηγίες που έχουν δοθεί από το ΥΠ.Π.Ε.Θ.  Εν πολλοίς αυτοί με τις δηλώσεις τους στο μηχανογραφικό θα καθορίσουν τις βάσεις των σχολών.

3. Για τη διαμόρφωση των βάσεων (άνοδος ή κάθοδος σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά) έχει σημασία όχι το «πόσο» έγραψαν γενικά οι υποψήφιοι, αλλά το «πόσο» έγραψαν σε σχέση με τους υποψήφιους της προηγούμενης χρονιάς, μιας και ο αριθμός των υποψηφίων που θα εισαχθούν στις συγκεκριμένες σχολές-τμήματα είναι προκαθορισμένος. Η πιο σημαντική παράμετρος στην κατανομή των υποψηφίων σε βαθμολογικές κλίμακες είναι ο απόλυτος αριθμός των υποψηφίων στην κάθε κλίμακα και όχι τα ποσοστά % αφού σε αρκετές περιπτώσεις έχουμε διαφορετικό συνολικό αριθμό υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο και ομάδα προσανατολισμού (είναι αρκετές οι  περιπτώσεις όπου το ποσοστό των αριστούχων έχει αυξηθεί και έχει μειωθεί ο αριθμός τους!).

4. Η ανάλυση που ακολουθεί ανά ομάδα προσανατολισμού και επιστημονικό πεδίο αντλεί τα στοιχεία της σχεδόν αποκλειστικά από τις βαθμολογικές επιδόσεις και τη σύγκρισή τους με τους αντίστοιχους περσινούς αριθμούς αλλά σχετίζεται και με τον αριθμό των εισακτέων στις σχολές του πεδίου. Δηλαδή δεν λαμβάνει σχεδόν καθόλου υπόψη της τη ζήτηση των υποψηφίων (που φέτος έχει ιδιαιτερότητες), παράμετρος η οποία μπορεί να  ανατρέψει   κάποια στοιχεία της ανάλυσης.

Το ύψος λοιπόν των βάσεων των σχολών-τμημάτων των ΑΕΙ  (δηλαδή τα μόρια του τελευταίου εισαγόμενου στη σχολή ή στο τμήμα) διαμορφώνονται ως συνάρτηση των επόμενων τριών παραμέτρων-παραγόντων:

1ος παράγοντας) Οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων ακολουθώντας τον γενικό κανόνα: Όσο υψηλότερες βαθμολογικές επιδόσεις έχουμε, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, τόσο αυξάνονται οι βάσεις  και το αντίθετο, όσο μικρότερες βαθμολογικές επιδόσεις έχουμε, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, τόσο μειώνονται οι βάσεις (σε σχέση με τις βάσεις των προηγούμενων ετών).

2ος παράγοντας) Ο αριθμός των εισακτέων. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των εισακτέων στη συγκεκριμένη σχολή,  οι βάσεις  "τείνουν" να είναι μειωμένες και το αντίθετο, όσο μικρότερος είναι ο αριθμός των εισακτέων,  οι βάσεις "τείνουν" να είναι αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά για τη συγκεκριμένη σχολή (ο παράγοντας αυτός προσδιορίζεται και ως "προσφορά θέσεων").

3ος παράγοντας) Η σειρά της  δήλωσης- προτίμησης των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο που καθορίζει και τη "ζήτηση" μιας σχολής. Όσο περισσότεροι υψηλόβαθμοι υποψήφιοι δηλώσουν μια συγκεκριμένη σχολή τόσο αυξάνονται και οι βάσεις της σχολής αυτής (ο παράγοντας αυτός προσδιορίζεται και ως "ζήτηση θέσεων").

Οι προηγούμενες παράμετροι-παράγοντες επιδρούν μεμονωμένα αλλά και σε συνδυασμό μεταξύ τους, ανά δύο καθώς  και όλες μαζί, καθορίζοντας την τελική βαθμολογία του τελευταίου εισαγόμενου στη σχολή.

5. Στις σχολές "μικρής βαθμολογικής κατηγορίας (δηλαδή σε σχολές με περσινές βάσεις <11.500 μόρια) δεν είναι δυνατή προς το παρόν τέτοια ανάλυση και για το λόγο αυτό είμαστε επιφυλακτικοί ως προς τη διακύμανση των βάσεων στις σχολές αυτές.

Με βάση λοιπόν τα επίσημα στατιστικά βαθμολογικά στοιχεία των ετών 2015 και 2016 και τις παραπάνω παρατηρήσεις έχουμε τα επόμενα συμπεράσματα:

1ο Επιστημονικό Πεδίο:

Οι σχολές «μεσαίας» βαθμολογικής κατηγορίας  (Ι) (δηλαδή οι σχολές με περσινές βάσεις 12.000-15.000 μορίων) αναμένεται να υποστούν μικρή «καθοδική πίεση» που σε κάποιες περιπτώσεις θα είναι αξιοσημείωτη, της τάξης των 200-300 μορίων και σε άλλες μικρότερη ανάλογα με την σχολή και την πόλη που εδρεύει η σχολή.

Οι σχολές «υψηλής» βαθμολογικής κατηγορίας (ΙΙ) (δηλαδή οι σχολές με περσινές βάσεις >15.000 μορίων αλλά κυρίως οι Νομικές σχολές) αναμένεται να παραμείνουν στα ίδια με πέρσι επίπεδα με πιθανότητα μικρής «ανοδικής πίεσης» της τάξης των 100-150 μορίων σε ορισμένες περιπτώσεις ανάλογα την σχολή και την πόλη που εδρεύει η σχολή. Στις αστικές περιοχές ίσως παρατηρηθεί πιο ισχυρή «ανοδική πίεση» σε σχέση με τις σχολές της περιφέρειας.

2ο Επιστημονικό Πεδίο:

Οι σχολές «μεσαίας» βαθμολογικής κατηγορίας (δηλαδή οι σχολές με περσινές βάσεις 12.000-15.000 μορίων) αναμένεται ότι θα υποστούν συνολικά «καθοδική πίεση»  που σε κάποιες περιπτώσεις θα είναι αξιοσημείωτη, της τάξης των 300-700 μορίων  και σε άλλες μικρότερη, της τάξης  μέχρι και 200 μορίων.

Οι σχολές «υψηλής» βαθμολογικής κατηγορίας (δηλαδή οι σχολές με περσινές βάσεις > 15.000 μορίων) αναμένεται να παραμείνουν στα ίδια με πέρσι επίπεδα με πιθανότητα μικρής «καθοδικής πίεσης»  που δεν θα ξεπεράσει τα 100-200 μόρια.

 3ο Επιστημονικό Πεδίο:

Οι σχολές «υψηλής» ζήτησης (Ιατροφαρμακευτικές σχολές κ.λ.π.) αναμένεται να έχουν συγκρατημένα «ανοδικές πιέσεις» της τάξης των 100-200 μορίων με αποτέλεσμα να συμπαρασύρουν σε μεγαλύτερη «ανοδική πίεση» και τις σχολές «μεσαίας ζήτησης» του πεδίου αυτού (επειδή οι υποψήφιοι στο πεδίο αυτό στην πλειοψηφία τους είναι "εγκλωβισμένοι" να δηλώσουν σχολές μόνο από το πεδίο αυτό αφού περισσότεροι από τα 2/3 δεν εξετάστηκαν στο 5ο μάθημα). Οι υποψήφιοι από άλλες ομάδες προσανατολισμού δύσκολα θα μπορέσουν να φθάσουν τα μόρια των σχολών "υψηλής" ζήτησης που θα διαμορφωθούν στο πεδίο αυτό.

4ο Επιστημονικό Πεδίο:

Όλες οι σχολές του πεδίου αυτού (Παιδαγωγικές σχολές) αναμένεται να υποστούν ισχυρές «καθοδικές πιέσεις» οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις ενδέχεται να φθάσουν και σε ιστορικά χαμηλά ανάλογα την πόλη που βρίσκεται η σχολή. Σε περιφερειακά τμήματα θα φθάσουν και κάτω από τις 10.500 μόρια.  Αυτό οφείλεται αφενός στις σχετικά "μειωμένες επιδόσεις" στη Νεοελληνική γλώσσα και αφετέρου στις ιδιαίτερα χαμηλές επιδόσεις στα "μαθήματα εισόδου" στο 4ο επιστημονικό πεδίο δηλαδή στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας, όπου στους 4910 υποψήφιους οι 3250 έγραψαν βαθμό <10 και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, όπου στους 1749 υποψήφιους οι 1420 έγραψαν βαθμό <10.  Επίσης οι «καθοδικές πιέσεις» θα ισχυροποιηθούν και λόγω μείωσης του αριθμού υποψηφίων.

5ο Επιστημονικό Πεδίο:

Οι σχολές «μεσαίας» βαθμολογικής κατηγορίας (δηλαδή οι σχολές με περσινές βάσεις 12.000-15.000 μορίων) αναμένεται να υποστούν συνολικά «καθοδική πίεση» το ύψος της οποίας θα ποικίλει ανάλογα  με τη σχολή και την πόλη που εδρεύει η σχολή και ενδεχομένως να φθάσει και τα 1000 μόρια σε κάποιες περιπτώσεις ανάλογα τη σχολή και την πόλη που εδρεύει η σχολή

Οι σχολές «υψηλής» βαθμολογικής κατηγορίας (δηλαδή οι σχολές με περσινές βάσεις > 15.000 μορίων) αναμένεται να παραμείνουν στα ίδια με πέρσι επίπεδα  στις περισσότερες σχολές με πιθανότητα μικρής «καθοδικής πίεσης» της τάξης μέχρι και 300 μορίων σε ορισμένες περιπτώσεις. Ωστόσο, αρκετές από αυτές τις σχολές στην κατηγορία αυτή αναμένεται να διαφοροποιηθούν και να έχουν μεγαλύτερες «καθοδικές πιέσεις» ανάλογα με τη σχολή και την πόλη που εδρεύει η σχολή.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΟΠΟΥ ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑ ΠΕΔΙΟ   

ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΤ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

 

Σχόλια (38)

ΓΝΤ
|

κ. Καραγιάννη προβλέπεται να κάνετε και να δημοσιεύσετε πίνακες εκτίμησης βάσεων όπως πέρυσι;

Λένα
|

Κύριε Καραγιάννη,
υπάρχει περίπτωση να κάνετε εκτιμήσεις βάσει των στατιστικών, τις επόμενες ημέρες;
Σας ευχαριστώ.

Θοδωρής
|

Κύριε Καραγιαννη ,αγαπητέ συνάδελφε ,μετά απο τα σημερινά στατιστικά μπορείτε να κανετε κάποια εκτίμηση για τις βαςεις στα βιολογικά τμήματα ;
Σας ευχαριστω πολυ

Κ.Θ.Φ.
|

Κύριε Καραγιάννη,
Επιτέλους, είδα μια σοβαρή επιστημονική ανάλυση! Είμαι μάχιμος εκπαιδευτικός, στέλεχος της εκπαίδευσης και από τη θέση αυτή σας μεταφέρω την εμπειρία μου: Οι μαθητές αναζητούν αναλύσεις ανάλογες με τη δική σας, προκειμένου να δηλώσουν το μηχανογραφικό τους. Έχω τη γνώμη ότι θα τους προσφέρατε μεγάλη υπηρεσία αν συμπληρώνατε την ανάλυσή σας για τις φετινές βάσεις, λαμβάνοντας υπόψη τη σημερινή ανακοίνωση του Υπουργείου για την κατανομή των μορίων. Το στοιχείο αυτό δίνεται για πρώτη φορά από το ΥΠΠΕΘ! Ευχαριστώ εσάς και το esos που μας φιλοξενεί.

Χρηστος
|

Πιστευετε οτι τει γυρω στα 10.500 μπορει να ξεπερασουν τις 12.000??στο 2ο και 3ο πεδιο

Αλικη
|

Σας παρακαλω απαντηστε μου γιατι κοντευω να τρελαθω...σχολες με 10.000 μορια πιστευετε οτι μπορει να ξεπερασουν τα 12??πχ τεχνολογων γεωπονων θεσσαλονικη??σας παρακαλω

Μαριλου
|

Μπορεί να υπαρχει καποια πρόβλεψη για το που θα κινηθούν τα ΤΕΦΑΑ ή ειναι δύσκολο λόγω και των επιπλέον μορίων που μπορούν να προστεθούν;;;

Μιχάλης
|

Αγαπητέ κύριε Καραγιάννη,

Γνωρίζετε γιατί το υπουργείο δεν δημοσιεύει λεπτομερέστερα στατιστικά; Για παράδειγμα, θα μπορούσε να υπολογίσει πόσοι μαθητές συγκέντρωσαν μεταξύ 18.000-18.500 ή 18.500-19.000 μόρια κ.ο.κ. Θα προσέφερε στους υποψήφιους και σε όλους εμάς μια σαφέστερη εικόνα.

Εκτιμώ κι εγώ ότι τις υψηλόβαθμες σχολές θα τις διεκδικήσουν τα παιδιά που βρίσκονται στο group των 1260 που έγραψαν 19 έως 20 στη Βιολογία. Από αυτή τη δεξαμενή κάποιοι αποκλείονται διότι την πάτησαν σε κάποιο από τα άλλα τρία μαθήματα, κάποιοι επειδή θα διαλέξουν σχολή που δεν απαιτεί πολλά μόρια, κάποια επειδή η βαθμός της βιολογίας τους ήταν η αναλαμπή μπροστά στην γενικά χαμηλή τους βαθμολογία κ.ο.κ.

Από την άλλη κάποια παιδιά που έχουν γράψει από 18,5 έως 18,9 στη βιολογία, αν και μπορεί και να υπολείπονται ακόμα και -330 μόρια από ένα παιδί που έχει γράψει 19,5 για παράδειγμα στη βιολογία, θα διεκδικήσουν κι αυτά θέση στις περιζήτητες σχολές.

Η προσωπική μου αίσθηση είναι ότι από τη δεξαμενή των 1260 παιδιών (συνυπολογίζοντας τα παιδιά μου γράψανε λίγο κάτω από αυτό το group) ο τελευταίος αυτών μπορεί να έχει γράψει ακόμα και 18.400. Συνεπώς οι τελευταίες από τις 1.100 περίπου θέσεις περιζήτητων σχολών βλέπω δύσκολα να ξεπερνούν τα 18.500 μόρια.

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
|

Δεν μπορούμε με αυτά τα στοιχεία να γνωρίζουμε την κατανομή των μορίων από 18000-19000 μόρια. Δεν μπορούμε να αποφανθούμε που εντάσσονται οι περισσότεροι υποψήφιου.Λογικά όσο παραπάνω τόσο λιγότεροι. Υψηλόβαθμες είναι όσες >18000

Λένα
|

Θα παρακαλούσα κι εγώ για την απάντησή σας αναφορικά με το κατά πόσο τα Τμήματα Βιολογίας θα κινηθούν στα 18.000 μόρια. υπάρχει δηλαδή πιθανότητα, με τα στοιχεία που διαθέτετε, η άνοδος βάσεων σε αυτά τα τμήματα να είναι της τάξης των 1.000 μορίων. Με εκτίμηση

Χ.Κ.
|

κ. Καραγιάννη συμφωνείτε στη διαπίστωση ότι αν και υπάρχει αρκετός αριθμός υποψηφίων στο 3ο πεδίο με βαθμό πάνω από 18.000 μόρια αυτός ο αριθμός είναι κυρίως σε βαθμούς μέχρι τα 18.300 μόρια, αφού ήταν δύσκολο να συνδυάσει κανείς εύκολα 4 στα 4 μαθήματα με αποτέλεσμα ένας μέτριος βαθμός σε ένα από τα μαθήματα να ρίχνει τελικά αρκετά τη συνολική βαθμολογία. Είναι σωστή οι σκέψη ότι όσοι έχουν γράψει πάνω από 19 βιολογία, με την προϋπόθεση βέβαια να μην έχουν βγει εκτός από κάποιο άλλο μάθημα και έχουν και μία συνολική επίδοση π.χ. πάνω από 18.400 μόρια, έχουν και τις περισσότερες πιθανότητες να πετύχουν στις υψηλόβαθμες σχολές του πεδίου, δεδομένου ότι αυτοί είναι 1.200 περίπου και οι θέσεις ιατρικών, οδοντιατριών και στρατιωτικών είναι περίπου 1.100 και με δεδομένο ότι αρκετοι δηλώνουν σαν πρώτη τους επιλογή και άλλες σχολές όπως βιολογία, φαρμακευτικές κ.α.; Ευχαριστώ.

θοδωρής
|

Αγαπητέ κύριε Καραγιάννη καλημέρα.
Στις σχολές υψηλής ζήτησης εντάσσονται πλέον και τα τμήματα βιολογίας;

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
|

Από την ανάλυση των στατιστικών προκύπτει ότι στο 3ο Ε.Π. υπάρχει αριθμός υποψηφίων με >18000 που υπερ καλύπτει τον αριθμό των θέσεων στις σχολές "υψηλής ζήτησης" 'οπως τις λέμε...

Θοδωρης
|

Μηπως ως βάση για τη μελέτη των βάσεων του 2016 θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη με τις ιδιαιτερότητες του ο περςινος γενικός βαθμός πρόσβασης του υποψηφίου προςαρμοςμενος Στα νεα δεδομένα ; διότι αυτός ειναι και η εικόνα του
Αγαπητέ κύριε Καραγιαννη τι σημαίνει υπερσυγκέντρωσης υποψηφίων με πάνω απο 18000 μόρια ;
Πως μπορούμε να έχουμε ασφαλή εκτίμηση για το μάθημα της γλώσσας;

Δ.Ε.
|

κ. Καραγιάννη σας ευχαριστούμε πολύ για την ολοκληρωμένη και μόνη σοβαρή προσπάθεια που έχει γίνει για μία τεκμηριωμένη εκτίμηση των βάσεων. Συμπερασματικά, από όλα τα παραπάνω, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις σας, ότι δηλαδή η άνοδος στο 3ο πεδίο θα είναι 100-200 μόρια, η βάση της Ιατρικής, δηλαδή η βάση της Αλεξανδρούπολης, θα είναι περίπου στα 18.300-18.400 μόρια; Θα εκτιμούσα μία απάντησή σας.

soulis
|

Θα ήθελα να κάνω μια αφελή ερώτηση. Από τη στιγμή που όλοι συμφωνούν ότι οι βάσεις δεν είναι συγκρίσιμες και επιπλέον η περυσινή χρονιά λόγω της αποτυχίας σε μαθηματικά και φυσική ήταν πολύ χαμηλά σε σχέση με προηγούμενα χρόνια γιατί συγκρίνουμε με την περυσινή και όχι πχ με ένα μέσο όρο των 3 ή 5 τελευταίων χρόνων ? Επίσης κ Καραγιάννη συμφωνώ ότι τα ποσοστά δε δίνουν την πραγματικότητα αλλά ο απόλυτος αριθμός υποψηφίων σε σχέση με τις κλάσεις της βαθμολογίας.Ας ελπίσουμε να είναι όπως τα λέτε. Άλλωστε η ανάλυση είναι πολύ καλά στοιχειοθετημένη .

ΠΡΑΓΜΑΤΙ
|

@ΝΖ
Πολύ σωστές οι σκέψεις σας και για να επιβεβαιωθείτε ακόμη περισσότερο μπορείτε απλά να κάνετε χρήση μιας αριθμομηχανής..

ΝΖ
|

Γεια σας, τι εννοείται ότι δεν μπορείται να κάνετε εκτιμήσεις για κάθε σχολή χωριστά; Όταν λέτε ότι εκτιμάτε ότι η άνοδος στις Ιατρικές θα είναι 100-200 μόρια, γιατί είναι δύσκολο να απαντήσετε ότι η Ιατρική Αλεξανδρούπολης θα είναι περίπου στα 18.300-18.400, όταν εκεί πέρυσι ήταν η βάση 18.174. Ευχαριστώ.

pavlos kalokasis
|

Θα μπορούσατε να δώσετε βάσεις για οικονομικές σχολές και σχολές πληροφορικής ; Ευχαριστώ

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
|

Για το 4ο Ε.Π. τα μαθήματα έχουν αναφερθεί και στις ομάδες προσανατολισμού. Ειδικόκτερα τα Μαθηματικά Γ.Π. και Ιστορία σχολιάζονται.

νικο Χ
|

Κύριε Καραγιάννη όταν λέτε σχολές «υψηλής» ζήτησης (Ιατροφαρμακευτικές σχολές)αναφέρεστε στης Αθήνας ή σε όλες;

tsiftis
|

Από την γνωριμία που είχα με τον κ. Καραγιάννη διαπίστωσα ότι γνωρίζει τα εκπαιδευτικά δρώμενα όσο πολλοί λίγοι στη χώρα μας .Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στα γραφόμενα του.Λόγια μεστά, σαφή επιστημονικά και ταπεινά!

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
|

Καλησπέρα, συμμερίζομαι την αγωνία όλων όμως δεν θα ήθελα να μπω σε επιμέρους εκτιμήσεις για κάθε σχολή ξεχωριστά. Δεν μας δίνεται τέτοια δυνατότητα προς το παρόν.

pavlos kalokasis
|

παρακαλώ να δώσετε ποσοτικά στοιχεία για το 5 ε.π

ΣΣ
|

Καλημέρα κ.Καραγιαννη.Είμαι υποψήφια με το παλαιό σύστημα στην κατεύθυνση της θετικής και ενδιαφέρομαι για την ιατρική.Έχετε μήπως σχηματίσει κάποια άποψη για το πως θα κυμανθούν οι βάσεις εισαγωγής;Έχω 18652 μόρια ,πιστεύεται ο΄τι ίσως μπαίνω στην Θράκη;;;;Ευχαριστω εκ των προτέρων.

νικολέττα
|

Όταν αναφέρεστε στις ιατρικές 100-200 μόρια αναφέρεστε στην Αθήνα ή σε όλες;

N.Z.
|

Κύριε Καραγιάννη ευχαριστούμε πολύ για την εμπεριστατωμένη και αναλυτική εκτίμησή σας για την κίνηση των βάσεων. Αυτό που ίσως έχει μπερδέψει κάποιους που τους φαίνεται μικρή η άνοδος των βάσεων π.χ. στο 3ο πεδίο είναι ότι στην πραγματικότητα η άνοδός τους ξεκινάει περίπου από τα 17.500-17.600. Για παράδειγμα πέρυσι είχα έναν φίλο που πέρασε στην Ιατρική Αλεξανδρούπολης με 18.200 μόρια και το bonus του από τα προφορικά ήταν 500 μόρια. Αν υπολογίσει κανείς ότι το έκτο εύκολο μάθημα, που φέτος δεν υπάρχει, έδινε περίπου 200 μόρια ακόμα στον υποψήφιο, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι φετινοί υποψήφιοι ξεκινούν με - 700 μόρια περίπου, άρα έχουμε σημαντική άνοδο των βάσεων που όμως "απορροφάται" και γι΄ αυτό δεν είναι ιδιαίτερα ορατή από την απώλεια των μορίων των προφορικών και του εύκολου μαθήματος. Αυτό που παρατήρησα από το περιβάλλον μου και φίλους είναι ότι στο 3ο πεδίο υπάρχουν όντως αρκετοί πάνω από τα 18.000 μόρια αλλά μέχρι τα 18.300, από εκεί και πάνω όμως είναι πολύ λίγοι αφού μία αστοχία σε ένα μάθημα σε έβγαζε εντελώς εκτός στόχων. Συμπερασματικά η εκτίμησή σας είναι ότι η βάση για παράδειγμα στην Ιατρική Αλεξανδρούπολης θα είναι φέτος περίπου στα 18.300-18.400 μόρια; Είναι σωστές οι παραπάνω σκέψεις μου; Ευχαριστώ.

Κωνσταντίνα , για το 4ο επ.πεδίο
|

κ.Καραγιάννη
Ευχαριστούμε για την ανάλυση .
Ενδιαφέρομαι για τα παιδαγωγικά τμήματα δασκάλων κυρίως.
Σας παρακαλώ πολύ, θα μπορούσαμε να δώσετε ποσοτικά στοιχεία και για το 4ο επιστ. πεδίο, όπως κάνατε για τα άλλα Ε.Π;
Ευχαριστώ πάρα πολύ!

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
|

Apant;vQ
1.χει ληφθεί υπόψη η εκτίμηση για τα 600 μόρια. Η σύγκριση γίνεται με την περσινή βάση
2. Ναι έχουμε υπερσυσώρευση υποψηφίων που ξεπερνούν τα 18.000 μόρια στο 3ο Ε.Π.

Κωστας
|

Κυριε Καραγιαννη, συγχαρητήρια για το εμπεριστατωμένο άρθρο σας. Ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιερώσατε για την επεξεργασία των στοιχείων.
Θα ήθελα να σας ρωτησω, αν στην επεξεργασία που κάνατε για να καταλήξει σε ποσοτικά στοιχεία μοντελοποιησει την κατανομή των άριστων βαθμολογική ανάσα υποψήφιο. Κατά την άποψή σας προβλέπεται μία υπερσυσσωρεση βαθμολογική στην άνω των 18000 κλίμακα στο τρίτο πεδίο?
Ευχαριστώ και πάλι.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ