Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής: Το ΙΕΠ δεν ενέκρινε πρόταση για την ύλη με την αιτιολογία "πολύ υπέρ της Πληροφορικής"

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής ζητούν από το ΙΕΠ να του κοινοποιήσει την πρόταση της Επιτροπής και επώνυμα τις απόψεις και την τεκμηρίωση που έχουν διατυπώσει οι Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι,

01/10/2016

Ενημερώθηκε: 02/10/2016, 12:19

Άκουσε το άρθρο

Η μοναδική πρόταση  για τον εξορθολογισμό της ύλης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που δεν εγκρίθηκε από το ΙΕΠ είναι η πρόταση της επιτροπής για την ύλη της Πληροφορικής - ΤΠΕ για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η αιτιολογία που προβάλει το ΙΕΠ έινια ότι  υπήρξαν αντιδράσεις Πανεπιστημιακών επειδή θεώρησαν ότι η πρόταση ήταν "πολύ υπέρ της Πληροφορικής".

Ο  υπεύθυνος υποβολής της πρότασης ήταν μέλος ΔΕΠ και στην επιτροπή συμμετείχαν ισότιμα Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Μετά από αυτή την εξέλιξη οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής ζητούν από το ΙΕΠ να του κοινοποιήσει την πρόταση της Επιτροπής και επώνυμα τις απόψεις και την τεκμηρίωση που έχουν διατυπώσει οι Πανεπιστημιακοί Δάσκαλο

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΙΕΠ

Κύριε Πρόεδρε του ΙΕΠ

Σε συγκέντρωση ενημέρωσης (19-09-2016)   Σχολικών Συμβούλων  Πληροφορικής στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,  πληροφορηθήκαμε ότι η μοναδική πρόταση  για τον εξορθολογισμό της ύλης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που δεν εγκρίθηκε από το ΙΕΠ είναι η πρόταση της επιτροπής για την ύλη της Πληροφορικής - ΤΠΕ για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσή. Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν ως απάντηση σε σχετική ερώτηση, υπήρξαν αντιδράσεις Πανεπιστημιακών επειδή θεώρησαν ότι η πρόταση ήταν "πολύ υπέρ της Πληροφορικής". Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπεύθυνος υποβολής της πρότασης ήταν μέλος ΔΕΠ και στην επιτροπή συμμετείχαν ισότιμα σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ως σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής παρακαλούμε να μας στείλετε την πρόταση της επιτροπής καθώς και επώνυμα τις απόψεις και την τεκμηρίωση που έχουν διατυπώσει οι Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι για τη μη καταλληλότητά της.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής

Αθανάσιος Μπασούνας, Πρέβεζας - Θεσπρωτίας
Βαγγέλης Κανίδης, Β' Αθήνας – Ανατολικής Αττικής
Βασίλης Εφόπουλος, Σερρών - Κιλκίς και Δήμων Βόλβης, Λαγκαδά Δυτ. Θεσσαλονίκης
Βασίλης Μπελεσιώτης, Α’ Αθήνας
Γεράσιμος Πολυμέρης, Ιονίων Νήσων
Γεωργία Σπάλα, Μεσσηνίας - Λακωνίας
Γιώργος Γόγουλος, Δυτικής Κρήτης
Γεώργιος Πανσεληνάς, Ηρακλείου και Λασιθίου
Δημήτριος Κολοκοτρώνης
Ελένη Μπαμπαλώνα, Ανατολικής Μακεδονίας
Ζαχαρίας Μανουσαρίδης, Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής
Θεοδώρα Ναλμπάντη, Θράκης
Θεόδωρος Μπίρμπας, Αχαΐας - Ηλείας
Ισαβέλλα Κοτίνη, Πέλλας, Ημαθίας και Πιερίας
Ιωάννα Μπέλλου, Ιωαννίνων - Άρτας
Ιωάννης Λιγνός, Γ' Αθήνας - Δυτικής Αττικής
Σοφία Αγγέλαινα, Κυκλάδων
Σοφία Τζελέπη, Δυτικής Θεσσαλονίκης
Σπυρίδων Παπαδάκης, Αιτωλοακαρνανίας
Τάσος Λαδιάς, Δ' Αθήνας - Πειραιάς
Τιμολέων Θεοφανέλλης, Β. Αιγαίου & Δωδεκανήσου

 

Σχόλια (17)

Λάμπρος
|

@Φάνης
Αγαπητέ μου νομίζω ότι μπερδεύετε το ατελείωτο παιχνίδι ή το άσκοπο σερφάρισμα στο διαδίκτυο ή το facebook κλπ με την επιστήμη της Πληροφορικής και τους επαγγελματικούς δρόμους που ανοίγει στους νέους που την επιλέγουν σε μια εποχή που ειδικά οι νέοι μαστίζονται από την ανεργία.

Ηλίας
|

@Φάνης

Φάνη οι έρευνες πουθενά δε μιλάνε για μείωση των ώρων ενασχόλησης με τους υπολογιστές στα πλαίσια του μαθήματος της πληροφορικής ούτε μιλάνε για μείωση των ωρών των μαθημάτων πληροφορικής.

Μιλάνε για τις ώρες ενασχόλησης με τον Η/Υ στα πλαίσια μαθημάτων όπου ο Η/Υ είναι υποστηρικτικό εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία (π.χ ιστορία, γεωγραφία, μαθηματικά κτλ). Εκεί η υπερβολική χρήση του Η/Υ δεν βοηθάει καθώς ο μαθητής επικεντρώνεται στη χρήση του εργαλείου παρά με το διδακτικό αντικείμενο! Αυτό έχει διαπιστωθεί εδώ και αρκετά χρόνια.

Με απλά λόγια σου λένε να χρησιμοποιείς τον Η/Υ, με μέτρο, ως εργαλείο για τους σκοπούς του μαθήματος. Σε αντίθετη περίπτωση κινδυνέυει το μάθημα να εκληφθεί, από τους μαθητές, ως μία ακόμα πρόφαση για να ασχοληθούν με τον Η/Υ.

Πρώην Συνάδελφος
|

Σχεδόν όλοι οι ακαδημαϊκοί στο χώρο της εκπαίδευσης, παιδαγωγικών κλπ. συμφωνούν ότι η πληροφορική συνιστά για την εποχή μας μια επανάσταση αντίστοιχη αυτής της τυπογραφίας πριν από περίπου μισή χιλιετία, ή αυτής της γραφής πριν από 3 με 4 χιλιετίες. Δυστυχώς, οι υψηλά ιστάμενοι σε όλες τις κυβερνήσεις εδώ και πάνω από 20 χρόνια που πραγματοποιείται αυτή η πολιτισμική / τεχνολογική επανάσταση, σαμποτάρουν την αξιοποίηση της πληροφορικής με κάθε τρόπο, και η εκπαίδευση δεν αποτελεί εξαίρεση.

Ίσως είναι χρήσιμο κάποια στιγμή να δούμε πέρα από τα στενά κλαδικά μας συμφέροντα: η πληροφορική θα πρέπει να βρίσκεται στον πυρήνα του σχολικού προγράμματος, πολύ κοντά στη διδασκαλία της γλώσσας / έκφρασης και των μαθηματικών. Είναι κομβικής σημασίας επιστήμη. Και ναι, είναι επιστήμη, όχι δεξιότητα. Τις δεξιότητες τα παιδιά τις αποκτούν και μόνα τους.

Είναι σημαντικότερο ένα παιδί δημοτικού να ξέρει πως δουλεύει ένα δίκτυο, παρά τι κουμπάκια πατάει για να παίξει MORPG με τους φίλους του. Είναι σημαντικότερο να ξέρει πως λειτουργεί ένα κοινωνικό δίκτυο, παρά να μπαίνει στο youtube. Είναι πιο σημαντικό να γνωρίζει τι σημαίνει αλγόριθμος, παρά να γράφει λεξούλες σε κειμενογράφο.

Φανης
|

Σε όλες τις ευρωπαϊκές έρευνες προτείνεται μείωση των ωρών ενασχόλησης με τους υπολογιστές. Ας διαβάζουμε βρε παιδιά και καμιά έρευνα, εκτός από τα δελτία τύπου της συνδικαλιστικής μας ένωσης. Εκπαιδευτικοί είμαστε, όχι υπάλληλοι σε πρωτόκολλο.

ilias
|

Γιατί μείνατε με το "στόμα ανοιχτό" συνάδελφοι? Το "πολύ υπέρ της Πληροφορικής" σημαίνει απλά ένα πράγμα :

"Ζητάτε τόσα που θα χρειαστούμε επιπλέον διορισμούς και δεν παίζει φράγκο!!!"

Κατήργησαν τη μείωση ωραρίου για τα εργαστήρια (-3 ώρες) και την υποστήριξη των ερευνητικών εργασιών (-4 ώρες) την ώρα που ήδη είχαν αφαιρέσει από το ΠΣ των ΓΕΛ 4ώρες Α' ανάθεσης των ΠΕ19. Ταυτόχρονα αύξησαν το ωράριο +2 ώρες. Όλα αυτά γιατί?

Για να μπορούμε οι πληροφορικοί να καλύψουμε κενά των ΠΕ03 στα γ/σια και τις ανάγκες της Π/θμιας.

@takis

Αφαίρεσε από τα μαθηματικά του γ/σίου τη μισή ύλη, μετά κάνε το 1ώρο μάθημα και όρισε το 25% των διδάσκόντων να είναι φιλόλογοι με 400 ώρες σεμινάριο στα μαθηματικά. Μετά έλα πες μου αν με αυτές τις συνθήκες μπορεί το μάθημα να είναι επιτυχημένο!

Μας έδεσαν τα χέρια, μας έβαλαν σε ένα σακί, μας πέταξαν στη θάλασσα και τώρα, που δεν γίνεται να κολυμπήσουμε, έρχεσαι εσύ και απορείς με το θράσος μας που ζητάμε ένα σωσίβιο!

Nikos
|

Takis θεωρώ ότι η πρόταση σου είναι αστοχημ. Πολλές χώρες, όπως πχ η Νότιος Κορεα και ο Καναδας που εισάγουν έννοιες προγραμματισμού και ρομποτικής από τα νήπια ΔΕΝ είναι ένα συνονθύλευμα ηλίθιων , που τζογαρουβ με το εκπαιδευτικό τους συστημα. Ειδικά η πρώτη. Εάν δεν εισάγουμε τις έννοιες αυτές από πολυ νωρίς , ώστε να εκπαιδεύσουμε τους νέους μας σε πολύ βαθύτερες έννοιες, παρά την δεξιότητα χρήσης, την οποία τα μικρά παιδιά την αποκτούν από την καθημερινή τριβή με το αντικείμενο, τότε game over φίλε μου. Έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί ο καιρός που στο σχολειό παίρνουμε γενικές γνώσεις και μετά στο πανεπιστήμιο τις εξειδικεύουμε.Η γνώση αναφορικά με τις επιστήμες των μαθηματικών και της πληροφορικής , αυξάνονται με εκθετικους ρυθμούς , οπότε κρίνεται αναγκαίο η εκμάθηση τους να ξεκινά στο στάδιο που πρέπει όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Μακάρι να ήταν ολα αρχαία Ελληνικά. Στατικά εδώ και 3000 χρόνια. Αλλά τα πάντα ρει φίλε μου.

Takis
|

Αγαπητέ μου επιστήμονα γιατί κόπτεται τόσο με την απόρριψη της πρότασης; Μήπως ήσουν στην ομάδα συγγραφής και νιώθεις θιγμενος; Το ΙΕΠ θα αποφασίσει . Λυπάμαι, η παιδεία χρειάζεται ανοιχτά μυαλά και παιδαγωγική σκέψη για να πάει μπροστά!

Πληροφορική επισΤήμη
|

takis οσο απίστευτο κι αν σου φαίνεται δουλευουν ομαδες ανθρωπων και οχι ο προεδρος της επιτροπης μορφωτικων υποθεσεων.

αν ειχες μπει στον κοπο να διαβασεις το πορισμα απο την ανοιξη θα το γνωριζες.

θα βιωσεις πολλες εκπληξεις, η πιο μεγαλη ειναι οτι το ημερολογιο γραφει 2016, οποτε θελω απο σενα υπομονη και ψυχραιμια

υπολογιστική σκέψη
|

Γιάννη Σαλονικίδη, μάλλον δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει. Θα περιμένουμε λίγο ακόμη να πάει στα σχολεία από το ΙΕΠ.
Διαφορετικά, θα το αναζητήσουμε σε κάποιον torrent server, δεδομένου ότι το ΔΣ του ΙΕΠ πρέπει εγγράφως να απαντήσει στο αίτημα εντός του προβλεπόμενου από το νόμο χρονικού διαστήματος.

Ίσως το αίτημα θα (έπρεπε να) περιλαμβάνει και τα πρακτικά της συνεδρίασης 35/5-9-2016 αλλά και τις σχετικές εισηγήσεις των συμβούλων του Οργανισμού.
Οψόμεθα.

takis
|

Ο Γαβρόγλου από πού προέκυψε γνώστης νέων τεχνολογιών και γράφει και πορίσματα; Θεωρητικός καθηγητής είναι! Αν είναι δυνατόν να διαβάζουμε τέτοια πράγματα.

Γιάννης Σαλονικίδης
|

Μήπως υπάρχει link για την πρόταση εξορθολογισμού που απορρίφθηκε;

Τάσος
|

Κοιτάξτε από την στιγμή που αφαιρέθηκε η 7η ώρα και τα παιδιά σχολάνε στις 13.15,υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με το ωράριο των δασκάλων.Εμένα μου είπε δάσκαλος προχτές ότι παρακαλάνε να μην πάει κάποια ειδικότητα,γιατί πλεόν δεν υπάρχει κενό στο ωρολόγιο πρόβλημα για να συμπληρώσουν το ωράριό τους οι ίδιοι οι δάσκαλοι.Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο και οι σχέσεις πλέον δασκάλων-ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια θα δοκιμαστούν φέτος όσο ποτέ άλλοτε.

Πληροφορική επισΤήμη
|

έχεις δίκιο taki, γι αυτο και στο πόρισμα της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων που ψηφίστηκε από 4 κόμματα στη βουλή, ο κ. Γαβρόγλου είναι σαφής:

ενιαίο πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής με έμφαση στην επιστήμη της πληροφορικής και πιστοποίηση ικανοτήτων πληροφορικής στο τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
ελπίζω να μην υπάρχουν άλλες απορίες.

Λάμπρος
|

Τι άλλο θα ακούσουμε! Δεν εγκρίθηκε η πρόταση για την ύλη της Πληροφορικής επειδή ήταν "πολύ υπέρ της Πληροφορικής"... Μα πάει καλά η επιτροπή; Έκανε πρόταση για την Πληροφορική με ....Πληροφορική;
Βάλτε ύλη που να μπορούν να την διδάξουν κι άλλες ειδικότητες, ώστε να σας διώξουμε πιο εύκολα απ' τα σχολεία. Πληροφορική το 2016 είναι το γουορντ, το παουερ ποϊντ, το φεϊςμπουκ, άντε και κάνα ...κοπι παστε! Σιγά! Όλοι μπορούμε να τα διδάξουμε...
Τι δεν καταλαβαίνετε φίλοι Πληροφορικοί; Όλα οδηγούν στην έξοδο...

Anestis
|

Εγώ λέω να τους κόψουμε και τα μαθηματικά. Ας μάθουν να χειρίζονται το κομπιουτεράκι!

Θανασης Δριβας
|

Η αποτυχια ή επιτυχια ενος μαθηματος, εκπαιδευτικου συστηματος ή οποιου αλλου συστηματος ειναι συνισταμενη πολλων παραγόντων.
Σχετικά με τις δεξιότητες, προέχει να καλλιεργηθεί στα παιδιά η υπολογιστική σκέψη. Αυτό μπορεί να γίνει κάλλιστα με την εκμάθηση βασικών αρχών προγραμματισμού σε φιλικά περιβάλλοντα για τα παιδιά όπως το alice, lightbot, scratch κτλ. Λύσεις υπάρχουν, διάθεση από τα παιδιά υπάρχει, όμως προσκρούουν σε στενά μυαλά...

takis
|

Η πληροφορική θεωρείται αποτυχημένη όπως διδάσκεται στη δευτεροβάθμια. Γιατί να κατέβει και στην πρωτοβάθμια; Λυπηθείτε μας. Δεξιότητες στις τεχνολογίες χρειάζονται τα παιδάκια του δημοτικού!!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ