Το Τριετές Σχέδιο του Κ. Γαβρόγλου για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Θεσμοθέτηση Εθνικού Απολυτηρίου ή Πιστοποιητικού Σπουδών

13/11/2016

Ενημερώθηκε: 14/11/2016, 09:00

Άκουσε το άρθρο

Δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο . Περιγραφική    αξιολόγηση  και Ευέλικτη ζώνη σε όλο το Δημοτικό, θεσμοθέτηση  Εθνικού Απολυτηρίου ή   Πιστοποιητικού  Σπουδών, εθνικό σύστημα διαρκούς επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εξορθολογισμό  της διαχείρισης εκπαιδευτικού προσωπικού, και μεταβατική περίοδος 3-5 ετών για όσα ΤΕΙ δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, και ισοδυναμία , είναι τα σημαντικότερα σημεία του Τριετούς Σχεδίου για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης  που ο υπουργός Παιδείας  Κ. Γαβρόγλου θα δημοσιοποιήσει μέσα στις επόμενες ημέρες, και δημοσιεύει σήμερα η Αυγή (Διαβάστε εδώ).

Ειδικότερα το Τριετές Σχέδιο περιλαμβάνει:

Δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο

  1. Διορισμοί νηπιαγωγών, προσλήψεις βοηθητικού προσωπικού.
  2. Δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο.
  3. Σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών / τμήμα.
  4. Αναμόρφωση αναλυτικού προγράμματος σπουδών / έμφαση στην διαφοροποιημένη παιδαγωγική (εκπαίδευση προσφύγων, μεταναστών, ευάλωτων ομάδων).

Δημοτικό: Περιγραφική   αξιολόγηση -Ευέλικτη ζώνη σε όλο το Δημοτικό

  1.  Ενιαίου τύπου Ολιγοθέσιο Ολοήμερο Δημοτικό, για 900 1/θέσιες, 2/θέσιες και 3/θέσιες σχολικές μονάδες (υλοποίηση από την επόμενη σχολική χρονιά).
  2. Επέκταση της περιγραφικής ποιοτικής αξιολόγησης.
  3.  Ευέλικτη ζώνη σε όλο το Δημοτικό.
  4. Πιλοτική αναβάθμιση καλλιτεχνικών μαθημάτων.
  5. Σταδιακή μείωση των μαθητών / τμήμα (στόχος οι 22 / τμήμα).

Γυμνάσιο: Τρεις ώρες ελεύθερης επιλογής

  1. Δημιουργία επιτροπής για τον εξορθολογισμό της ύλης.
  2. Τρεις ώρες ελεύθερης επιλογής (δημιουργική απασχόληση, ενισχυτική διδασκαλία, συνελεύσεις των διδασκόντων).
  3. Αναβάθμιση των βιωματικών δράσεων/ συνθετικών εργασιών.

Λύκειο: Εθνικό Απολυτήριο (ή Πιστοποιητικό Σπουδών)

  1.  Κατάργηση των Πανελληνίων όπως είναι σήμερα.
  2. Εθνικό Απολυτήριο (ή Πιστοποιητικό Σπουδών).
  3. Νέος τρόπος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια, με τη νομοθέτηση νέας δομής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (στα τέλη του 2017 - αρχές 2018).
  4. Αναμόρφωση των ΑΕΙ ώστε η υποδοχή των φοιτητών να γίνεται, ενδεχομένως, σε σχολές και όχι τμήματα.

Ενιαίος Χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Έρευνας

  1. Αναζήτηση χρηματοδότησης ως όργανο εθνικής στρατηγικής στην εκπαίδευση και την έρευνα.
  2. Εξορθολογισμός των συνδρομών σε διεθνείς οργανισμούς (CERN, European Space Agency κ.α.).
  3. Οριζόντια κινητικότητα μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίων, μελών ΕΠ ΤΕΙ και ερευνητών Ε.Κ.
  4. Συγκρότηση Εικονικών Ινστιτούτων (virtual institutes) και Κέντρων Δεξιότητας (Competence Centers).
  5. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  6. Ανοιχτή πρόσβαση σε ερευνητικές υποδομές.
  7. Διοικητική σύγκλιση των ερευνητικών κέντρων.
  8. Εγγύηση των εργασιακών δικαιωμάτων επιστημονικού και διοικητικού προσωπικού.

Πανεπιστήμια-ΤΕΙ

  • Εξορθολογισμός των διοικητικών προβλημάτων των ΑΕΙ (Συμβούλια Ιδρυμάτων, συγκρότηση Πρυτανικών Συμβουλίων, εκλογικές διαδικασίες για εκλογές πρυτάνεων, συμμετοχή φοιτητών σε όργανα κ.ά.).
  • Ρύθμιση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και διδακτορικών σπουδών.
  • Αποδέσμευση των ΕΛΚΕ από το δημόσιο λογιστικό.
  • Αξιοποίηση της περιουσίας των ΑΕΙ.
  • Δικαίωμα σπουδών 3ου κύκλου σε ΤΕΙ ακαδημαϊκώς ισοδύναμα με πανεπιστημιακά τμήματα. Δυνατότητες μελλοντικής ένταξης σε ένα «ομόλογο» πανεπιστημιακό τμήμα ή αυτοτέλεια ως πανεπιστημιακά τμήματα.
  • Μεταβατική περίοδος 3-5 ετών για όσα ΤΕΙ δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ισοδυναμίας. Στόχος, η αναπροσαρμογή προγραμμάτων σπουδών, διάρκειας σπουδών, είδους πτυχίων.
  • ΤΕΙ που θα παρέχουν τεχνολογική εκπαίδευση αμιγώς.

Άλλες ρυθμίσεις

  1.  Θεσμοθέτηση φορέα παρακολούθησης της υλοποίησης των προβλεπόμενων μεταρρυθμίσεων.
  2. Θεσμοθέτηση ενιαίου φορέα αξιολόγησης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης - αυτοαξιολόγηση.
  3. Εθνικό σύστημα διαρκούς επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.
  4. Νέο σύστημα επιλογής και αξιολόγησης στελεχών εκπαίδευσης. Σύσταση Κεντρικής Δομής Υποστήριξης Εκπαιδευτικής Κοινότητας (ψήφιση το πρώτο εξάμηνο του 2017).
  5. Σειρά επιμορφώσεων εκπαιδευτικών [εξ αποστάσεως ή μεικτές (πρότυπο Μείζονος Επιμόρφωσης)] (ολοκλήρωση τέλη του 2019).
  6. Ανασχεδιασμός του τρόπου προγραμματισμού και υλοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών.
  7. Ενοποίηση συγγενών κλάδων εκπαιδευτικών. Εξορθολογισμός της διαχείρισης εκπαιδευτικού προσωπικού.
  8. Αναδιαμόρφωση της ύλης σε σχέση με τα Προγράμματα Σπουδών. Ανανέωση - ριζική αναμόρφωση των σχολικών εγχειριδίων (σταδιακά μέσα στο 2017).
  9. Ενταξιακή πολιτική για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες των προσφύγων και των μεταναστών.
  10. Αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής με θεσμοθέτηση κανονισμού λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ, Τμημάτων Ένταξης, ΕΔΕΑΥ, ΚΕΔΔΥ - ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών.
  11. Εφαρμογή του ενιαίου Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου με δημιουργία υψηλής ποιότητας δικτυακής δομής στα σχολεία.
  12. Επέκταση του θεσμού των βιβλιοθηκών και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σύνδεση με την τοπική κοινωνία.
  13. Νέο πλαίσιο αρμοδιοτήτων Συλλόγου Εκπαιδευτικών, νέο πλαίσιο λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ