esos.gr

Τράπεζα θεμάτων Α Λυκείου

26/01/2014
12:15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Ξ. ΒΑΜΒΑΚΕΡΟΣ
Χημικός
Δρ. ΕΜΠ
Διευθυντής ΓΕΛ
Οι διαδικασίες του νόμου για το Νέο Λύκειο πρέπει να προχωρήσουν ώστε να αποφύγουμε το φαινόμενο (3 χρόνια τώρα) σε άλλο σύστημα να ανήκει η Α' Λυκείου και σε άλλο οι Β' & Γ' Λ. Αυτές οι διαδικασίες προβλέπουν ηλεκτρονική τράπεζα θεμάτων από την οποία κάθε Λύκειο να αντλεί το 50% των θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου. Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων δεν έχει συσταθεί ακόμα και επομένως τράπεζα θεμάτων δεν υφίσταται ακόμα.
Τι μπορεί να γίνει ρεαλιστικά; Σύμβουλοι Εκπαίδευσης οργανώνουν ομάδες εργασίας διδασκόντων εκπαιδευτικών και δημιουργούν κάποιες ομάδες θεμάτων τα οποία προωθούνται στο ΙΕΠ. Εκεί στελέχη του Ινστιτούτου τα κωδικοποιούν και συμβάλλουν με θέματα που προτείνουν.
Για να είναι εφικτό αυτό το έργο το τρέχον σχολικό έτος θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρος προγραμματισμός και κατανομή αρμοδιοτήτων. Το ΙΕΠ θα πρέπει να ξεκαθαρίσει ανά εξεταζόμενο μάθημα ποια θέματα θα κληρωθούν από την Τράπεζα Θεμάτων και ποια θα βάλουν οι διδάσκοντες καθηγητές. Παραδείγματος χάριν στη Χημεία το 1ο και 3ο θέμα θα κληρωθούν και το 2ο και 4ο θα ετοιμαστούν στο σχολείο. Με αυτό τον τρόπο οι ομάδες εργασίας που προτείνουν ζητήματα και ασκήσεις για την ηλεκτρονική Τράπεζα θα επικεντρωθούν σε ένα πραγματοποιήσιμο στόχο, παρά την χρονική πίεση.
Υπάρχουν πολλά ζητήματα ακόμα προς συζήτηση όπως το αν η Τράπεζα θα πρέπει να είναι ανοικτή (μάλλον) ή κλειστή και οι προϋποθέσεις για αυτή την επιλογή. Όπως επίσης αν ένα τέτοιο σύστημα προωθεί την στείρα αποστήθιση και τι μπορεί να γίνει. Το ζήτημα αποκλεισμού των διαρροών σε περίπτωση επιλογής της κλειστής στην κοινωνία (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, φροντιστές κλπ.) Τράπεζας Θεμάτων.
Ο γράφων επιφυλάσσεται να επανέλθει με σχετικό άρθρο στα ζητήματα αυτά.
Προς το παρόν επείγει να ξεκαθαριστούν οι ρόλοι και να προχωρήσει, κατά το δυνατόν, η υπόθεση αυτή με τρόπο σαφή και κατανοητό από όλη τη σχολική κοινότητα και το κυριότερο σε πλαίσιο εφικτό.

Σχολιάστε το άρθρο

  • Σιγουρευτείτε ότι συμπληρώσατε όλα τα πεδία με αστερίσκο (*).
    HTML κώδικας, δεν επιτρέπεται.
Αναζήτηση
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ-Ειδήσεις
ΜΑΘΗΤΕΣ - Ειδήσεις

Προτιμήσεις υποψηφίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2014

Αόριστη διάρκεια ισχύος των πιστοποιητικών γνώσης χειρισμού-Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Τι είπε ο υπ. Παιδείας στην εκδήλωση kid’s athletic στο αρχαίο στάδιο της Επιδαύρου

Τα αποτελέσματα των υποψηφίων για τα ΙΕΚ

2 σχόλια

Τη Δευτέρα ανακοινώνει ο υπουργός την επαναφορά της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές

31 σχόλια

Τροπολογία για την Πληροφορική-Ξεσηκώνονται οι Χημικοί καθηγητές

31 σχόλια

Πριν το Μάη του 2015 η εγκύκλιος για τις Ομάδες Προσανατολισμού

3 σχόλια

Η πρόταση της ΕΜΕ για τα Μαθηματικά στο Λύκειο

3 σχόλια

Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Επιλογής της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου

Οδηγίες για τη διδασκαλία των θεωρητικών μαθημάτων Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2014-2015

Οδηγίες για τη διδασκαλία των θετικών μαθημάτων Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2014-2015

ΜΑΘΗΤΕΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ: Εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο-Επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας και των επιστημονικών πεδίων

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ:«Ηταν εγκληματικό λάθος και βλακεία που την πληρώνουν μαθητές κι εκπαιδευτικοί»

13 σχόλια
ΚΟΛΕΓΙΑ-Ειδήσεις
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ-Ειδήσεις
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ