ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε “παρκαρισμένους” εκπαιδευτικούς

Προσλαμβάνονται αναπληρωτές για να κάνουν τη δουλειά που δεν κάνουν οι μόνιμοι

24/06/2016

Άκουσε το άρθρο

Ξέσπασε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης σχετικά με τη λήψη μέτρων για την κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικούς για τη νέα σχολική χρονιά.

«Υπάρχει πλεόνασμα σε ορισμένες ειδικότητες, οι οποίες κρύβονται στον μηχανισμό των πελατειακών σχέσεων και προσλαμβάνουμε αναπληρωτές να κάνουν τη δουλειά που δεν κάνουν οι μόνιμοι. Είναι πολλοί; Και ένας να είναι –που δεν είναι ένας- έχει σημασία», είπε ο υπουργός Παιδείας απευθυνόμενος στον Βουλευτή κ. Δελή που έκανε την εεπίκαιρη ερώτηση και σημείωσε τα εξής:

Α. Ο Έλληνας πολίτης φορολογείται, για να λειτουργήσει το σχολείο και οι άλλες δημόσιες υπηρεσίες.

Β. Δεν είναι δυνατόν να μην λαμβάνουμε υπ’ όψιν και να μην σεβόμαστε αυτήν τη θυσία του Έλληνα πολίτη.

ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Γ. Θα ήθελα επίσης να σας διαβεβαιώσω ότι θα ανοίξουμε δομές, όπως είναι η ενισχυτική διδασκαλία, από τον Οκτώβριο, όταν θα διαπιστωθούν οι παιδαγωγικές ανάγκες.

Δ. Γιατί δεν μπορείς από τον Σεπτέμβριο να τις ανοίξεις, άμα δεν ξέρεις ποια είναι τα ζητήματα. Από τα τέλη Οκτώβριο θα τις ανοίξουμε.

«Παρκαρισμένοι»  εκπαιδευτικοί  με πολλά πλεονάσματα

Ε. Και θα υπάρξουν και άλλες δομές που θα ανοίξουν για την αξιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού, για να πάψει να υπάρχει ένα πάρτι πελατειακών διευκολύνσεων, που έχουμε παρκαρισμένους εκπαιδευτικούς με πολλά πλεονάσματα σε μια περιοχή και στη διπλανή να υπάρχουν σχολεία που δεν μπορούν να λειτουργήσουν από ελλείψεις

Ζ. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε πλεόνασμα σε ειδικότητες στα σχολεία και να προσλαμβάνουμε αναπληρωτές.

Η.  Συμμετέχουμε και ως πρόσωπα αλλά κυρίως ως παράταξη της Αριστεράς στην αγωνία των οικογενειών και των μαθητών για την έγκαιρη, εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Διαβεβαιώνουμε για άλλη μια φορά την Εθνική Αντιπροσωπεία ότι σε αντίθεση με τα ψέματα που ακούστηκαν πριν από δυο μήνες και είχαν σκοπό να υπονομεύσουν το δημόσιο σχολείο και να σπρώξουν γονείς προς την ιδιωτική εκπαίδευση, το ολοήμερο σχολείο θα λειτουργήσει φέτος σε όλη την Ελλάδα αναβαθμισμένο, για όλα τα παιδιά που ενδιαφέρονται και έχουν τις προϋποθέσεις βάσει του νόμου. Δεν αλλάζουμε τίποτε. Το ολοήμερο σχολείο είχε συγκεκριμένη λειτουργία και το αναβαθμίζουμε.

Θ. Θα έχουμε σχολεία με νέα γνωστικά αντικείμενα, όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα και όχι μόνο ένα στα τρία, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Θα έχουμε σχολεία με ξένη γλώσσα, με πληροφορική από την πρώτη τάξη του Δημοτικού. Θα έχουμε σχολεία με θεατρική αγωγή και καλλιτεχνικά μαθήματα σε αυτές τις τάξεις. Επαναλαμβάνω ότι θα έχουμε σχολεία τα οποία θα είναι με νέα γνωστικά αντικείμενα σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αυτό είναι το ολοήμερο σχολείο ενιαίου τύπου.

Ι. Στις 13.15΄ τελειώνει το εξάωρο – και όχι επτάωρο, γιατί τα παιδιά δεν μπορούν να υπάρχουν μέσα επτά ώρες σε μη λειτουργικά κτήρια, με μοναδικό επιχείρημα όπως ακούγεται να υπάρχει μία ώρα διδασκαλίας παραπάνω – όχι για το παιδί αλλά για τον εκπαιδευτικό. Αυτήν τη λογική, να καθορίζουμε προγράμματα επί τη βάσει των εκπαιδευτικών αναγκών όπως λέγεται -δεν το υποστηρίζω, αλλά λέγεται- είναι λανθασμένη. Προγράμματα σπουδών καθορίζουμε επί τη βάση των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.

Κ. Έχει ακουστεί και ένα άλλο δημαγωγικό στοιχείο και λυπούμαι γιατί προσχωρεί και το κόμμα σας σε αυτήν τη λογική. Επαναλαμβάνω ότι νέα εκπαιδευτικά αντικείμενα βάζουμε σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία και όχι στο ένα από τα τρία. Αλλά νέα εκπαιδευτικά αντικείμενα δεν σημαίνει ότι παντού θα υπάρχουν ειδικότητες. Από πού και ως πού; Ο δάσκαλος –και είστε εκπαιδευτικός- δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει μαθήματα, όπως είναι για παράδειγμα τα καλλιτεχνικά; Δεν έχει αυτήν τη δυνατότητα; Χρειάζεται ειδικότητα; Εσείς επικαλεστήκατε την αδιάσπαστη συναισθηματική σχέση και εκπαιδευτική ανάμεσα στο παιδί και τον δάσκαλο. Η γυμνασιοποίηση του Δημοτικού, να μπαινοβγαίνουν χάριν του δικαιώματος της εργασίας διάφορες ειδικότητες και να υποβαθμίζεται ο κεντρικός ρόλος του δάσκαλου είναι στοιχείο το οποίο ενισχύει τη συναισθηματική και παιδαγωγική σχέση του παιδιού με τον δάσκαλο;

Λ. Αυτά που λέω τα λέγατε και εσείς ως κόμμα, όταν ήρθε η κ. Διαμαντοπούλου και για λόγους πελατειακών σχέσεων, με λεφτά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που τελειώνουν, έβαλε τις ειδικότητες στα σχολεία και όχι τα ειδικά μαθήματα ή τα νέα γνωστικά αντικείμενα. Είναι δυνατόν σήμερα να ξεχνάμε αυτήν την καταλυτική κριτική που έκανε το εκπαιδευτικό κίνημα και η ΔΟΕ και όλα τα πολιτικά κόμματα στο χώρο της εκπαίδευσης για τη σκοπιμότητα –και όχι χρησιμότητα– αυτής της γυμνασιοποίησης του Δημοτικού Σχολείου; Θα μπορούσα και άλλα παραδείγματα να αναφέρω.

Μ. Όσον αφορά την ειδική αγωγή, δώσαμε εξετάσεις πέρσι και όπως βλέπετε κάτι καταφέραμε. Φέτος θα προχωρήσουμε και θα διαψεύσουμε τις Κασσάνδρες, οι οποίες βλέπουν παντού ότι έρχεται κάποια λαίλαπα και κάποια καταστροφή. Το δημόσιο σχολείο θα αναδειχθεί σε ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας και όχι σε ένα σχολείο με μαθητές πελάτες και με καθηγητές delivery.

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ