Ξέσπασε ο υπουργός Παιδείας στη Βουλή καταγγέλλοντας εκπαιδευτικούς με 8 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα πλασματικά κενά

Δημοσίευση: 09/02/2016

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ξέσπασε ο υπουργός Παιδείας στη Βουλή καταγγέλλοντας  εκπαιδευτικούς με 8 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα  πλασματικά κενά

Τι είπαν στο esos οι πρόεδροι της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ

Την  ύπαρξη πλασματικών κενών στα σχολειά της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας   εκπαίδευσης  αποκάλυψε  ο υπουργός  Παιδείας Νίκος  Φίλης κατά τη σημερινή  συνεδρίαση  της Eπιτροπής  Μορφωτικών  Υποθέσεων.

Συγεκριμέν αο υπουργός Παιδείας έκανε την ακόλουθη καταγγελία:‘Οσους διορισμούς κι αν κάνουμε-που είναι αναγκαίο-η εκπαίδευση θα μοιάζει ότι είναι ένα πιθάρι χωρίς πάτο αν δεν αντιμετωπίσουμε παθογένειες στη λειτουργία των σχολείων που αφορούν όχι τα πραγματικά κενά αλλά τα τεχνητά κενά.

Πριν από ένα μήνα ενάμιση είχα στείλει μία εγκύκλιο με την οποία ζητούσα από τους διευθυντές εκπαίδευσης να προσδιορίσουν τα κενά και τα ωράρια των εκπαιδευτικών μετά τρεις μήνες λειτουργίας των σχολείων. Χρειάστηκε να φύγουν λόγω των κρίσεων αρκετοί διευθυντές εκπαίδευσης για να απαντήσουν γρήγορα-γρήγορα και από τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει  προκύπτει ότι υπάρχουν:

α) 13.500 ώρες σε γραμματειακή υποστήριξη στο χώρο της εκπαίδευσης.

β) Πάνω από 2000 ολιγομελή τμήματα, πολλά από τα οποία και με κάτω από 10 μαθητές. Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση στο σχολειό με το να κρύβουμε αυτή την πραγματικότητα;

Έχω και άλλα στοιχεία να πω, περιφέρειες στην Αθήνα όπου ερχόντουσαν οι γονείς και λέγανε, οφείλεις να λύσεις το πρόβλημα του ολοήμερου σχολείου, μας το είπε ο διευθυντής εκπαίδευσης, εσύ θα το λύσεις, και τώρα που φεύγει ο διευθυντής εκπαίδευσης και αναγκάζεται, για να αποφύγει τα προβλήματα που θα προκύψουν, να μας δώσει μια κατάσταση, έχουμε πολλά κενά, πλασματικά κενά. Εκπαιδευτικούς με 10 ώρες εργασία, 8 ώρες εργασία, 15 ώρες εργασία, πολύ κάτω από το πραγματικό τους ωράριο.

Και καλά, ο διευθυντής εκπαίδευσης αυτό το πράγμα δεν το έβλεπε, οι σχολικοί σύμβουλοι δεν το βλέπανε; Και στη σχολική μονάδα, ο διευθυντής δεν το έβλεπε αυτό;

Δεν θέλω να κατηγορήσω συλλήβδην, αλίμονο, αλλά υπάρχει μία αντίληψη κακώς εννοούμενης αλληλεγγύης. Δεν είναι αλληλεγγύη, είναι κατά τη γνώμη μου η επιβίωση ενός πελατειακού κράτους και στο χώρο της εκπαίδευσης. Και έχουμε υποχρέωση απέναντι στην ελληνική κοινωνία, όλοι μαζί, και οι δυσφημούμενοι εκπαιδευτικοί από αυτές τις πρακτικές και συνολικά, ο ελληνικός λαός που πληρώνει για το δημόσιο σχολείο να δώσουμε μάχη και να αποκαταστήσουμε με τρόπο ουσιαστικό και όχι με τρόπο εντυπωσιοθηρικό , με ουσιαστικό τρόπο, γι αυτό δεν αρχίζω καταγγελίες τώρα, σας λέω στοιχεία όμως, να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία του σχολείου, να αποκαταστήσουμε και να αξιολογήσουμε με θετικό τρόπο το δημόσιο σχολείο.

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

Ο υπουργός επανέλαβε το στόχο του για 20.000 διορισμούς εκπαιδευτικών μέχρι το 2018 λέγοντας :

-Για λόγους που έχω πει αναλυτικά και συμφωνούμε όλοι χρειαζόμαστε διορισμούς. Έχουμε επεξεργαστεί συγκεκριμένο πρόγραμμα, όχι λόγια, για το τι ζητάμε ακριβώς.

-Μία μελέτη που προβλέπει το μίνιμουμ στην τριετία 20000 διορισμούς, όσο μπορούμε πιο πολύ εμπροσθοβαρείς.

-Αυτός είναι ο στόχος μας. Και αυτό το συζητούμε ως κυβέρνηση και με τους θεσμούς, προκειμένου να μπορέσουμε από την επόμενη χρονιά, μετά 5 και 6 χρόνια αδιοριστίας, να έχουμε σημαντική προώθηση του στόχου των διορισμών.

ΟΟΣΑ

O κ. Φίλης κλείνοντας ανακοίνωσε ότι από τη διαπραγμάτευση με τον ΟΟΣΑ κατορθώθηκε η αλλαγή των όρων του μνημονίου σχετικά με την έκθεση του 2011.

Συγκεκριμένα ο υπουργός είπε :

-Κατορθώσαμε να αλλάξουμε τους όρους που είχαν τεθεί στο μνημόνιο. 

-Και να συμφωνήσουμε τον ΟΟΣΑ ότι η συζήτηση δεν πρέπει να είναι μία συζήτηση διεκπεραιωτική, μία συζήτηση που δεν λαμβάνει υπόψη την πραγματικότητα του σχολείου και που, όπως λέγεται στο μνημόνιο θα ήταν η αξιολόγηση της αξιολόγησης της έκθεσης του 2011.

-Γιατί η έκθεση Διαμαντοπούλου, όπως λέγεται, έκθεση του ΟΟΣΑ επί υπουργείας Διαμαντοπούλου, ήταν μία έκθεση-διαφωνεί, συμφωνεί κανένας είναι άλλο θέμα, έχουμε πολλές διαφωνίες, το ξέρετε αλλά το αφήνω αυτό στη μπάντα – που αξιολογούσε το σχολείο πριν από την κρίση. Ενώ εμείς είμαστε τώρα στο σχολείο στην καρδιά της κρίσης.

-Άρα, τα στοιχεία που πρέπει να αξιολογήσουμε είναι διαφορετικά, πρέπει να ανασύρουμε και από την έκθεση αλλά και από την εκπαιδευτική εμπειρία ποια στοιχεία πρέπει να συζητήσουμε.

-Όπως για παράδειγμα δεν είναι δυνατόν στην ελληνική ιδιομορφία που έχουμε ένα εκτεταμένο σύστημα παραπαιδείας, να μην υπάρχει ούτε μία αναφορά για την παραπαιδεία στην έκθεση του 2011.

-Γι αυτό πιστεύουμε ότι η συζήτηση με τον ΟΟΣΑ, σε μία βάση κατά το δυνατόν ισοτιμίας και όχι σε μία βάση όπου επιβάλλει ο ένας απόψεις στον άλλον θα πρέπει να αντιμετωπίσει ζητήματα όπως: ο ενιαίος χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, το Ολοήμερο Σχολείο, τα οικονομικά της Εκπαίδευσης, οι δείκτες επί των οποίων κάποιο αντικειμενικά θεσπιζόμενο όργανο στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, επί τη βάσει του οποίου θα γίνεται η ουσιαστική αξιολόγηση, συνολικά του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΟΕ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΤΗΣ ΦΩΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΙ ΕΙΠΕ ΣΤΟ ESOS Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΕΛΕΝΗ ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΤΗΣ ΦΩΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΙ ΕΙΠΕ ΣΤΟ ESOS Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΟΕ ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΙΚΙΝΗΣ

Σχόλια (7)

patra
|

@ Εκπαιδευτικός (8)
Αναφέρθηκα στους δ/ντες σχολείων, σχολιάζοντας το ερώτημα του υπουργού: "Και καλά, ο διευθυντής εκπαίδευσης αυτό το πράγμα δεν το έβλεπε, οι σχολικοί σύμβουλοι δεν το βλέπανε; Και στη σχολική μονάδα, ο διευθυντής δεν το έβλεπε αυτό;"
_ Ο υπουργός είπε ότι ενημερώθηκε από τους ΝΕΟΥΣ Δ.Ε. και όχι από το σύστημα και ταυτόχρονα αναρωτήθηκε αν έβλεπε ή όχι ο δ/ντης του σχολείου την κατάσταση.
_ Άρα: ή ο υπουργός το είδε από το σύστημα και λέει ανακρίβειες ή του το είπαν οι Δ.Ε. που το έψαξαν, προφανώς εκτός συστήματος, με άλλο τρόπο, όπως υπονοεί ο υπουργός για να απαξιώσει στους προηγούμενους! Σ την προσπάθειά του αυτή εμπλέκει τους δ/ντες κι έτσι τους βάζω κι εγώ στο πλάνο με ένα ερώτημα και μια παρατήρηση.
ΣΗΜ: υπάρχει και η φράση "Δεν είναι αλληλεγγύη, είναι κατά τη γνώμη μου η επιβίωση ενός πελατειακού κράτους και στο χώρο της εκπαίδευσης." του υπουργού!!! Για ποιους να το λέει;;;

Ξέσπασμα
|

Από δημοσίευμα στις 21/10/2015:

http://www.esos.gr/arthra/40420/o-ypoyrgos-xespase-kata-dieythynton-ekp…

Ο υπουργός ξέσπασε κατά Διευθυντών Εκπαίδευσης για τα κενά στα σχολεία. "Δεν θέλω να κάνω κυνηγητό. Δεν είναι αυτή η δουλειά μας να κάνουμε κυνηγητό σε ανθρώπους."

Όλο ξεσπάει αυτός ο άνθρωπος και τίποτα δεν κάνει.

Κύριε Φίλη, να σας υπενθυμίσω ότι είστε ο Υπουργός Παιδείας, όχι κάποιος περαστικός έξω από το κτήριο στο Μαρούσι, ώστε να περιορίζεστε σε διαπιστωτικό ρόλο.

Αν δεν ελέγξετε εσείς τους Διευθυντές Εκπαίδευσης (και τους Περιφερειακούς με τις αβέρτα Ολικές και Μερικές Διαθέσεις δεξιά και αριστερά, ακόμα και σε Πανεπιστήμια), ποιος θα τους ελέγξει;

Εκπαιδευτικός (8)
|

@patra
Διαβάζω πάντα με ενδιαφέρον τα σχόλιά σου, γιατί δείχνουν γνώση των πραγμάτων και αντικειμενική προσέγγιση. Υπό την έννοια αυτή με αιφνιδίασε κάπως η "ευκολία" ενοχοποίησης των διευθυντών για το θέμα του myschool. Εφόσον ο υπουργός διαπίστωσε αυτά τα στοιχεία, προφανώς αυτά είναι δηλωμένα στο σύστημα, άρα το σχολείο έκανε τη δουλειά του. Αν τα καταχωρημένα στοιχεία δείχνουν παραλογισμούς, η ευθύνη βρίσκεται πέρα από το σχολείο, δηλ. στις διευθύνσεις εκπαίδευσης και στα υπηρεσιακά συμβούλια, γιατί δεν μπορώ να διανοηθώ ότι ένας διευθυντής σχολείου τους στέλνει ψευδή στοιχεία. Βεβαίως οι δηλώσεις του υπουργού για το θέμα της γραμματειακής στήριξης ήταν τουλάχιστον επιπόλαιες και μάλλον υποκριτικές, αν όχι ύποπτες, γιατί θα έπρεπε να ξέρει δύο πράγματα: α) Η πολιτεία ξεχνά συστηματικά ότι η γραμματειακή στελέχωση των σχολείων είναι θεσμοθετημένη από το 1985, χωρίς ποτέ να έχει υλοποιηθεί! β) Εάν δεν αποδέχεται ως λογική την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου μ' αυτόν τον τρόπο, ας μας πει ξεκάθαρα τι θα γίνει μ' αυτόν τον κόσμο! Θα γυρίσουμε στην εποχή Αρβανιτόπουλου με τις απειλές για διαθεσιμότητες κι ενδεχομένως απολύσεις;

patra
|

@Τσαμπίκος Παναγιώτης
"1. Από το My school δεν φαίνονται οι δυνάμεις των τμημάτων ??
2. Πρέπει να περιμένουμε τον σύλλογο χαρακτηρισμού φοίτησης του Ιουνίου για να καταλάβουμε ότι δεν υπάρχει το 90 του τμήματος από την πρώτη βδομάδα της σχολικής χρονιάς ??
_ Xαίρομαι για το σχόλιό σου.
_ Γι' αυτό έγραψα χτες, ότι στο ΜySchool καταχωρούνται και οι απουσίες των μαθητών -αν ΔΕΝ καταχωρούνται ποιου ευθύνη είναι άραγε;-, έτσι ώστε το υπουργείο έχει την αληθινή εικόνα ΟΛΩΝ των σχολείων.
_ Και φυσικά δε γίνεται ΟΛΟΙ οι απουσιάζοντες μαθητές να είναι ανίατα άρρωστοι ή όλοι με σπασμένα πόδια!
_ Και όταν κάτι επαναλαμβάνεται μόνο τυχαίο δεν είναι.
_ Οι "γραμματείς", που τώρα ανακάλυψε ο κ. υπουργός, είναι ΠΑΝ-ορατοί στο ΜySchool και από τα στοιχεία τους -ώρες διδασκαλίας, τμήματα διδασκαλίας, υποχρεωτικό ωράριο κλπ- κάποια τα συμπληρώνει αυτόματα το πρόγραμμα κι άλλα καταχωρούνται από το σχολείο με ΚΑΙΡΙΑ και ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ευθύνη του ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ του σχολείου.
_ Αφού ο κ. υπουργός αναρωτιέται τι έκαναν οι δ/ντες σχολείων του κ. Μπαλτά, γιατί δεν προκαλεί για μερικές καραμπινάτες περιπτώσεις ΕΔΕ;;;;;;
Γιατί δεν κάνει το ίδιο για του απερχόμενους δ/ντες εκπ/σης, αφού ΔΕΝ εκτέλεσαν πλήρως τα καθήκοντά τους;;;
Να γελάσει και το χειλάκι μας.

mnimoniakos
|

Ο ΦΙΛΗΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ .

Τσαμπίκος Παναγιώτης
|

Αγαπητέ Υπουργέ μας έχει ευθύνη και το Υπουργείο γιατί φτάσαμε Φλεβάρη (και αν φλεβίσει καλοκαίρι θα μυρίσει) και βλέπουμε σε τμήματα με 21 εγγεγραμμένους μαθητές να παρακολουθούν μόνο 3 !!! κυρίως σε ΕΠΑΛ...
Οι σχολικές μονάδες γράφουν μαθητές παρελθόντων ετών για να γίνουν τμήματα με μαθητές φαντάσματα.....
1. Από το My school δεν φαίνονται οι δυνάμεις των τμημάτων ??
2. Πρέπει να περιμένουμε τον σύλλογο χαρακτηρισμού φοίτησης του Ιουνίου για να καταλάβουμε ότι δεν υπάρχει το 90 του τμήματος από την πρώτη βδομάδα της σχολικής χρονιάς ??
3. Οι συνδικαλιστές επικαλούνται ότι δεν έχει γίνει ο σύλλογος χαρακτηρισμού φοίτησης του Ιουνίου για να γνωρίζουμε ποιος έμεινε από απουσίες. Ισχυρίζονται ότι αν οι μαθητές που λείπουν φέρουν χαρτί από νοσοκομείο και περάσουν ???
4. Το 90% του τμήματος είναι στο νοσοκομείο ??? τι σύμπτωση ???

Μεγάλη ευθύνη έχει το Υπουργείο που δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του να βρει τρόπο από Οκτώβρη να γνωρίζουμε ποιοι τελικά είναι στο σχολείο και ποιοι στο νοσοκομείο...
Στα Εργαστηριακά Κέντρα γίνεται party υπάρχουν δεύτεροι καθηγητές σε τμήματα 2 μαθητών !!! Τα Ε.Κ. δεν έχουν δεδομένα φοίτησης των μαθητών, ούτε μπορούν δουν τα δεδομένα στο MYSCHOOL . Οι σχολικές μονάδες είναι αυτές που τροφοδοτούν με στοιχεία τα Ε.Κ. και έχουν αποκλειστικά την ευθύνη !!! Πότε όμως ?? Τον Ιούνιο θα ενημερώσουν ??? Αυτοί οι καθηγητές που περισσεύουν δεν μπορούν πάνε στα ΙΕΚ έστω τώρα τον Μάρτη???
Με εκτίμηση
Τσαμπίκος Παναγιώτης
Τομεάρχης Ε.Κ.

Υ.Γ. Οι ώρες που λείπουν από συναδέλφους δεν μπορούν να καλυφθούν από τα ΙΕΚ ?? Θέλει άμεση οργάνωση και αντίδραση αγαπητέ μας κ. Υπουργέ.

giorgos
|

Τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις από την επαρχία στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία το καλοκαίρι δεν τις έκανε κανένας άλλος αλλά Υπουργός του Σύριζα. Βέβαια, δεν έκανε τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από τους προηγούμενους. Έκανε τα ίδια για μια φορά ακόμη. Κι ενώ υπάρχουν μειωμένα ωράρια εκπαιδευτικών στην Αττική, υπάρχουν κενά στην επαρχία !!!! Ευτυχώς που άρχισε να καταλαβαίνει ο Υπουργός. Να δούμε όμως, τί θα κάνει γι αυτά, όπως και για τα ολιγομελή τμήματα. Και τότε θα τα πούμε ........ Ο Σεπτέμβριος του 2016 έρχεται.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/42307/xespase-o-ypoyrgos-paideias-sti-voyli-kataggellontas-ekpaideytikoys-me-8-ores