Για το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο

Δημοσίευση: 04/05/2016

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο

Μια χώρα που γίνεται πιο "φτωχή" δεν θα έπρεπε να συμβιβάζεται σε ένα "πιο φτωχό" σχολείο, αλλά να “έχει στον νου της τα παιδιά” και διατηρώντας την περηφάνια της να επιμένει να διεκδικεί ένα καλύτερο σχολείο για ένα καλύτερο μέλλον.

Γιάννης Κατσαρός, Σχολικός Σύμβουλος

Με πρόσφατη ΥΑ το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην εξαγγελία  εφαρμογής από το νέο σχολικό έτος 2016-17 ενός ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΕΤΟΔΣ).

Πρόκειται για μία παρέμβαση που από την εκπαιδευτική κοινότητα έγινε δεκτή με τεράστια επιφύλαξη ως προς τους σκοπούς που στοχεύει να υπηρετήσει. Η κριτική από την πρώτη μέρα εστίασε και ανέδειξε τα προβλήματα ανεργίας που θα αντιμετωπίσουν τουλάχιστον 4.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, τις δυσκολίες διαμόρφωσης ενός λειτουργικού Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος, την αναστάτωση στο ωράριο και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών, την κατάργηση της πολύτιμης για τους εργαζόμενους γονείς Πρωινής Ζώνης.

Αλλά και ως προς την επίτευξη των επιμέρους στόχων που έθεσε το Υπουργείο, η εξέταση των ρυθμίσεων και των παραμέτρων της παρέμβασης δεν οδηγεί σε αισιόδοξα συμπεράσματα.

Ως προς τον στόχο εξασφάλισης ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας, το ΕΤΟΔΣ εμφανίζει σημαντικά προβλήματα, αφού:

α) δεν περιλαμβάνει πρόβλεψη για ίσες ευκαιρίες σε σχολεία μικρότερα από 4θεσια,

β) επιχειρεί την “κανονικοποίηση” της ύπαρξης κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, προβλέποντας σε τέτοιες περιπτώσεις (που τα τελευταία χρόνια αποτελούν τον κανόνα) την αναμόρφωση του Ωρολόγιου Προγράμματος με βάση τις διαθέσιμες ώρες, την πρόωρη αποχώρηση των μαθητών, την διδασκαλία μαθημάτων ειδικοτήτων από δασκάλους/ες, την προσαρμογή της διδασκόμενης 2ης Ξένης Γλώσσας (Γαλλικά, Γερμανικά) στο διαθέσιμο προσωπικό, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω την πολυτυπία,

γ) θέτει διαφορετικές προϋποθέσεις εγγραφής στο ολοήμερο (βεβαίωση εργασίας και των 2 γονέων απαιτείται μόνον στα 6θέσια και άνω),

δ) δημιουργεί μια πολυτυπία ολοήμερων, αφού κάθε σχολείο με βάση το διαθέσιμο προσωπικό θα διαμορφώνει διαφορετικό ολοήμερο πρόγραμμα. Το πρόβλημα αυτό (κυρίως η ποικιλία τρόπων απασχόλησης εκπαιδευτικών στο ολοήμερο) θα φαλκιδεύσει και την δυνατότητα αξιοποίησης του χρόνου που προκύπτει καθημερινά (45 λεπτά) για την πραγματοποίηση των συναντήσεων του Συλλόγου Διδασκόντων (το έχουμε ζήσει για πολλά χρόνια στα κλασικού τύπου σχολεία).

ε) περιορίζει τις ώρες παραμονής των μαθητών στο σχολείο, εκθέτοντας σε μεγαλύτερη ανισότητα και πλήττοντας κυρίως μαθητές από “φτωχό” κοινωνικό-μορφωτικό οικογενειακό περιβάλλον, οι οποίοι στις συνθήκες της κρίσης που βρίσκεται η χώρα έχουν αυξηθεί.   

Ως προς τον στόχο της διατήρησης των θετικών στοιχείων του ΕΑΕΠ τα προβλήματα - που σχετίζονται με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης- είναι επίσης μεγάλα. Ποια ήταν τα θετικά στοιχεία του ΕΑΕΠ; Θα μπορούσαν να συνοψιστούν στα εξής:

- έδινε μεγαλύτερη έμφαση στις Τέχνες και στον Πολιτισμό, αφού στο σύνολο των ωρών του εβδομαδιαίου προγράμματος όλων των τάξεων περιλάμβανε 10,5% (22 συνολικά) ώρες Αισθητικής Αγωγής (έναντι 9,2% στα Κλασικά και 10% στα ΕΤΟΔΣ) και προέβλεπε τη διδασκαλία των μαθημάτων Τέχνης από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

- αναβάθμιζε την ενασχόληση των μαθητών με την Φυσική Αγωγή, αφού στο σύνολο των ωρών του εβδομαδιαίου προγράμματος όλων των τάξεων περιλάμβανε 9,5% (20 συνολικά) ώρες Αισθητικής Αγωγής (έναντι 12 ωρών (6,9%) στα Κλασικά και 16 ωρών (8,9%) στα ΕΤΟΔΣ)

- εξασφάλιζε τέτοια ενασχόληση με τα Αγγλικά (περιλάμβανε στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα όλων των τάξεων συνολικά 20 ώρες Αγγλικά, έναντι 12 ωρών στα Κλασικά και 14 ωρών στα ΕΤΟΔΣ) που στόχευε να ετοιμάσει κάθε μαθητή για Πιστοποίηση Αγγλικών στην Γ΄ Γυμνασίου. Η εισαγωγή από την Α΄ Δημοτικού βασίστηκε σε ερευνητικές μελέτες και η πιστοποίηση που θα έπρεπε να ξεκινήσει από αυτή τη χρονιά θα απάλλασσε την ελληνική οικογένεια από ένα μεγάλο κόστος και ταλαιπωρία. Η προοπτική αυτή απομακρύνεται.

- προωθούσε την Πληροφορική, που οι ώρες της στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα όλων των τάξεων στα ΕΤΟΔΣ συνολικά περιορίζονται κατά 8.

- Το κυριότερο όμως είναι ότι εξασφάλιζε σε μεγαλύτερο βαθμό (από τα Κλασικά και τα ΕΤΟΔΣ) ΑΝΑΣΕΣ - ΝΗΣΙΔΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΓΝΩΣΙΟΚΕΝΤΡΙΚΟ – ΣΤΕΝΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. Με την κατάλληλη κατανομή στο ημερήσιο πρόγραμμα μαθημάτων, όπως η Φυσική Αγωγή, τα Εικαστικά, το Θέατρο, η Μουσική, η Ευέλικτη Ζώνη, η Φιλαναγνωσία επέτρεπε σε μεγαλύτερο βαθμό την κίνηση, τη συνεργασία, την έκφραση, την βιωματική εμπλοκή των μαθητών και ενασχόλησή τους με ελκυστικές δραστηριότητες που τους αποφόρτιζαν, τους χαλάρωναν και εμπλούτιζαν τη σχολική τους ζωή. Με τα ΕΤΟΔΣ το πρόγραμμα γίνεται πιο πυκνό, με περισσότερο ακαδημαϊκό προσανατολισμό, με περιορισμένες τις δυνατότητες ανάπτυξης της διαθεματικότητας. Διότι ενώ προβλέπει μείωση των πιο ακαδημαϊκού προσανατολισμού αντικειμένων κατά 14 στις 150 ώρες, ήτοι 9,3% (από 150/210 ώρες στα ΕΑΕΠ σε 136/180 ώρες στα ΕΤΟΔΣ), προβλέπει πολύ μεγαλύτερη μείωση για τα μαθήματα “κίνησης και δημιουργικής ανάσας”. Η μείωση είναι σε αυτά κατά 16 στις 60 ώρες, ήτοι 26,7% (από 60/210 ώρες στα ΕΑΕΠ σε 44/180 ώρες στα ΕΤΟΔΣ). Έτσι τα “ακαδημαϊκά” μαθήματα από το 71% στα ΕΑΕΠ καλύπτουν το 76% στα ΕΤΟΔΣ, ενώ τα μαθήματα “κίνησης και δημιουργικής ανάσας” από 29% στα ΕΑΕΠ καλύπτουν μόνο τον 24% στα ΕΤΟΔΣ. Το πρόβλημα δεν είναι μόνον ότι μειώνονται συνολικά και ως ποσοστό οι ώρες ή ότι εξαφανίζονται στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη η Θεατρική Αγωγή και η Ευέλικτη Ζώνη και στις μικρές τάξεις η Φιλαναγνωσία ή ότι μειώνεται σε όλες τις τάξεις η Φυσική Αγωγή. Οι περιορισμένες ώρες “κίνησης και δημιουργικής ανάσας” στην πράξη θα μειωθούν δραματικά στον βαθμό που τα μαθήματα δεν θα διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Η πράξη στα σχολεία έχει δείξει ότι οι δάσκαλοι/ες, όταν αναλαμβάνουν αυτά τα μαθήματα (όπως προβλέπεται στην ΥΑ των ΕΤΟΔΣ), υπό την πίεση των απαιτήσεων των “ακαδημαϊκών” μαθημάτων, καταστρατηγούν το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και “απαλλοτριώνουν” τις ώρες αυτών των μαθημάτων για να διδάξουν Γλώσσα και των Μαθηματικά (που θεωρούνται “βασικά”), χωρίς να βελτιώνεται τελικά η επίδοση των μαθητών σ΄ αυτά τα μαθήματα.

Εν κατακλείδι, ναι, το ΕΑΕΠ είναι πιο "ακριβό", ως τύπος σχολείου. Αλλά απαντά σε πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους, όπως διαπίστωσαν όσες σχετικές έρευνες έγιναν.

Οπωσδήποτε, απαιτούνταν διορθωτικές παρεμβάσεις για την γενίκευσή του. Θα έπρεπε να προωθηθεί ο θεσμός των Ενοτήτων Σχολικών Μονάδων που θα διαμόρφωνε προϋποθέσεις γενίκευσης σε μικρότερα σχολεία. Θα έπρεπε να δοθεί έμφαση στην καθοδήγηση των σχολείων, ώστε να διαμορφώνουν ισορροπημένο καθημερινό πρόγραμμα, ως προς την συμπερίληψη “ακαδημαϊκών” και μαθημάτων “κίνησης και δημιουργικής ανάσας”. Θα έπρεπε να προωθηθεί η διεύρυνση των μαθημάτων “κίνησης και δημιουργικής ανάσας” και η οργάνωσή τους σε συνεχόμενα 2ωρα, διότι τα μονόωρα μαθήματα δεν λειτουργούν με τον καλύτερο τρόπο. Θα έπρεπε να περιφρουρηθεί ο χαρακτήρας του Ολοήμερου προγράμματος και η εξασφάλιση τουλάχιστον 1 ώρας μελέτης – προετοιμασίας. Θα έπρεπε να εξεταστούν μαθήματα, όπως η Πληροφορική, για τον χαρακτήρα και την κατεύθυνσή τους, ώστε να μην αθροίζονται στα “ακαδημαϊκού” τύπου μαθήματα. Θα έπρεπε να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων που προέρχονται από άλλη βαθμίδα και να στηριχθούν στην αλλαγή αντίληψης για το ρόλο τους και στην αλλαγή διδακτικής μεθοδολογίας. Θα έπρεπε να γενικευθεί η εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών που παραμένουν στα συρτάρια από το 2012.

Όμως, αντί για βελτίωση και γενίκευση του θεσμού σε όλα τα σχολεία, εφαρμόζεται, χωρίς καμιά μελέτη, η λογική της εξίσωσης προς τα κάτω. Ποσοτικά αυτό είναι εμφανέστατο: αντί να αναβαθμιστεί το σχολείο για το 35%, υποβαθμίζεται για το 65% των μαθητών, που ήδη φοιτούσαν σε ΕΑΕΠ.

Οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τώρα καλούνται να φροντίσουν για όλα τα παραπάνω και να περιφρουρήσουν ό,τι μένει όρθιο, από την ανάπτυξη κατά τη λειτουργία των ΕΤΟΔΣ διαλυτικών δυναμικών που θα υποβαθμίζουν ή θα εξαφανίσουν τα ποιοτικά στοιχεία που πρόσφερε το ΕΑΕΠ και κυρίως την ενίσχυση της απελευθέρωσης του σχολείου από τον στενά γνωσιοκεντρικό – ακαδημαϊκό του χαρακτήρα και προσανατολισμό.

Διότι οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν ευαισθησία και φιλότιμο και σε κάθε περίπτωση γνωρίζουν ποιων οικογενειών τα παιδιά χάνουν από αυτήν την παρέμβαση.

Κι όμως: Μια χώρα που γίνεται πιο "φτωχή" δεν θα έπρεπε να συμβιβάζεται σε ένα "πιο φτωχό" σχολείο, αλλά να “έχει στον νου της τα παιδιά” και διατηρώντας την περηφάνια της να επιμένει να διεκδικεί ένα καλύτερο σχολείο για ένα καλύτερο μέλλον. Διότι όπως λέει το τραγούδι της Νικολακοπούλου:

“Εκεί μετράω εγώ την περηφάνια

Φαρμάκι όταν στάζει η οροφή”

 

Σχόλια (34)

k @marty
|

Δηλαδή θα ήταν έντιμο να ζητήσω αύξηση ωρών χωρίς να αναφέρω ποιες ΕΓΩ θεωρώ πως πρέπει να αντικαταστήσουν; Μα οι ώρες στα γυμνάσια είναι μετρημένες! Κοροϊδία θα ήταν όχι εντιμότητα...

k
|

@marty Το 2007 μειώθηκαν στα επαλ πάρα πολλές ώρες ειδικοτήτων με αποτέλεσμα τη δημιουργία στρατού πλεοναζόντων για να αυξηθούν ώρες νέων ελληνικών και μαθηματικών. Δε μιλάω για λιθοβολισμό ειδικοτήτων αλλά για εξορθολογισμό. Το ότι βρήκαμε έτοιμα κάποια πράγματα δε σημαίνει πως έτσι πρέπει να είναι για πάντα. Δε ζητάω αφανισμό κανενός όταν λέω πως το λογικό δεν είναι στο γυμνάσιο τα αρχαία - πληροφορική αντί να είναι 5-1 πρέπει να είναι 4-2.
@παρατηρητής Φυσικά και δεν εννοώ πως πρέπει να εγκαταλείψουμε το παρελθόν. Όταν όμως μειώνονται τόσα μαθήματα και πέφτει μια κοινωνία ολόκληρη να φάει τον υπουργό για μία ώρα θρησκευτικών αυτό είναι για μένα απαράδεκτο. Ο προγραμματισμός είναι κλάδος των μαθηματικών και εντάσσεται σ' αυτά που λέτε. Δεν είναι κατσαβίδια ή εξειδίκευση. Και είναι πρόοδος να αυξήσουμε τις ώρες που διδάσκεται όπως κάνουν σε όλο τον πλανήτη. Φανταστείτε τι θα γινόταν αν μείωναν τις ώρες τις Ευκλείδειας γεωμετρίας. Χαμός! Δυστυχώς σαν λαός αλλά και λόγω συμφερόντων δε μπορούμε να καταλάβουμε πως αυτό που προσφέρει η γεωμετρία στη σύγχρονη εποχή το προσφέρει ο προγραμματισμός. Για κάτι που για αναπτυγμένους λαούς είναι αυτονόητο για μας για να περάσει πρέπει πρώτα να κάψουμε μάγισσες....

marty
|

@k
Θεωρείς κριτική τον "λιθοβολισμό" ή τον αφανισμό άλλων ειδικοτήτων; Ένας έντιμος συνάδελφος θα υποστήριζε την αύξηση και όχι τη μείωση ωρών. Όσο για διπλασιασμό πότε είδες αύξηση ωρών σε φιλολογικά μαθήματα ή στο μάθημα των θρησκευτικών; Μόνο μείωση ωρών γίνεται τα τελευταία χρόνια.

Παρατηρητής
|

@k
Aντιφάσκετε λέγοντας ότι μιλήσατε ειρωνικά, αλλά τελικά επαναλαμβάνετε τις ίδιες εξωφρενικές θέσεις. Με ρωτάτε - ειρωνικά πάντα - ποιες είναι οι δικές μου θέσεις. Απαντώ: Πιστεύω ακράδαντα στον εγκύκλιο χαρακτήρα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κι όχι στην εξειδίκευση, η οποία πρέπει να γίνεται στην επόμενη βαθμίδα. Άλλωστε αυτό επιτάσσει και το σύνταγμα, αν και οι ασκούμενες πολιτικές το έχουν κάνει προ πολλού κουρελόχαρτο, με αποτέλεσμα τα σχολειά να έχουν καταντήσει απαξιωμένα φροντιστήρια για την τριβάθμια εκπαίδευση. Εγκύκλια λοιπόν μόρφωση σημαίνει σφαιρική ανθρωποκεντρική μόρφωση. Είναι παράλογο να λες ότι η πρόοδος δεν έρχεται κοιτώντας πίσω, γιατί η εξέλιξη είναι αδιάσπαστη αλυσίδα, η οποία περιλαμβάνει παρελθόν (κυρίως), παρόν και μέλλον. Δεν υπάρχει μέλλον, αγαπητέ, χωρίς παρελθόν! Η γνώση του παρελθόντος δρομολογεί τη μελλοντική πορεία. Είναι κοινοτοπίες όλα αυτά, αλλά αναγκάζομαι να τα θυμίσω, γιατί φαίνεται πως κάποιοι έχουν αλλοτριωθεί τελείως από τα μικροχόμπυ τους νομίζοντας πως έχουν κατακτήσει την υπερούσια αλήθεια! Στο πλαίσιο λοιπόν της λογικής που προανέφερα, θεμελιώδεις γνώσεις για μένα είναι: α) Η ιστορία (η ταυτότητά μας), β) η γλώσσα (λογική, επικοινωνία), γ) τα μαθηματικά (ορθολογισμός). Όλες οι άλλες γνώσεις είτε υπάγονται με κάποιον τρόπο σ' αυτές τις θεμελιώδεις, είτε έπονται σε αξία. Εγώ ασχολούμαι με τη βιολογία και τη μουσική, αλλά αλίμονο αν καθόμουν να διακηρύσσω πως αυτά τα δυο είναι το παν!!!

Maya
|

Όλοι αυτοί οι πολιτικοί ηγέτες, πλειοψηφία των οποίων σπούδασαν εξω ας φέρουν 5 προτάσεις για μια μετά ρύθμιση επί της ουσίας! Τόσα χρόνια έξω κ είδαν κ ξέρουν!

k @marty
|

Αν ερθει ενας υπουργος και διπλασιασει τις ωρες τους και ζητησουμε μειωση ειναι ανηθικο;;; Σας παρακαλω πολυ! Αν ειναι δυνατον να μη μπορουμε να κρινουμε!

ΠΤ
|

Συγχαρητήρια κε Κατσαρέ για την ανάλυσή σας.

Το ζήτημα είναι ακριβώς αυτό: ποια είναι τα σημαντικά αντικείμενα στον αιώνα που ζούμε και πώς θα καλλιεργηθούν οι δεξιότητες του πολίτη του 2025.
Και όχι φυσικά να σχολάνε κάποιοι εκπαιδευτικοί στη 1.

Αγάπη
|

Τα ΕΑΕΠ παρέχουν ενα αναμορφωμενο πρόγραμμα διευρυμένου ωραριου, αντίστοιχο των ιδιωτικών σχολείων, που παρεχουν δεξιότητες και γνώσεις στα παιδιά, (θεατρική αγωγή, εικαστικά, μουσική,πληροφορική, αγγλικά, β ξενη γλωσσα, αθλητισμος, χορός, φιλαναγνωσία) με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ. Οι ώρες των δασκάλων παρέμειναν οι ίδιες, ενώ τα παιδιά, η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς αγκάλιασαν τα νεα σχολεία. Αντί λοιπόν να τα ενισχύσουμε και να τα επεκτείνουμε οπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός ΕΣΠΑ, βάσει του οποιου χρηματοδοτήθηκαν, τους κολλάμε την ταμπέλα "γυμνασιοποιηση" και διατυμπανιζουμε την επέκταση ως ΕΤΟΔΣ με ενα κουτσουρεμενο προγραμμα ΕΑΕΠ, με μείωση ωρων σ' ολα τα μαθήματα και β ανάθεση στα περισσοτερα μαθήματα, χωρίς όρους και προυποθεσεις. Δεν δύναμαι να διανοηθώ ότι ο πολιτισμός και οι τέχνες στα δημοτικά σχολεία από εξειδικευμένο προσωπικό, θεωρείται γυμνασιοποιηση ή οτι εμποδίζει τη σχέση παιδιού-δασκάλου. Δεν μπορω να βρω κανέναν λόγο, εκτός καθαρά λογιστικό την κατάργηση της θεατρικής αγωγής απο την Ε-Στ Δημοτικου, τάξεις που υλοποιοντουσαν πληθωρα πρότζεκτ, παραστάσεων, ταινιων κοκ. Θέλετε να μου πείτε τι θα πω στα μαθητουδια μου την ερχομενη Δευτέρα; Ότι στο πλαίσιο περικοπών για να χουν και αλλα παιδακια θεατρικη αγωγή εσείς δεν θα ξανακανετε του χρονου; Η θα διδάσκεται το μάθημα απο οποιον συνάδελφο δάσκαλο χρειάζεται να συμπληρώσει ωρες διδασκαλίας, χωρίς απαραίτητα να έχει γνώση; Ειλικρινά λυπάμαι...

Ευγενία
|

@Ήρα
'Ηρα μας υποσχεθήκατε θα επανέλθετε. Περιμένουμε .... φαίνεται ότι τα ξέρετε όλα και μάλιστα καλά.

Ιωάννα
|

@παπαδάκης
Αυτό είναι το σχολείο που ξεκίνησαν το 2010 με μας η Πολωνία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και το 2013 υιοθέτησε ο Ρέντσι στην Ιταλία το ονομαζόμενο "Καλό σχολείο". Αυτοί προχωρούν εμείς γυρνάμε πίσω.
ΥΓ. Μάλλον εσείς κ. Παπαδάκη δεν γνωρίζετε τα ΕΑΕΠ. Ο κ. Σύμβουλος φαίνεται ότι είναι κοντά στη διδακτική πράξη.

kriton to sigan
|

Για πείτε μας κ. Κατσαρέ, όταν ήσασταν στη στενή "ομάδα" της Διαμαντοπούλου στο Υπ. Παιδείας και με πρωθυπουργό το Γιωργάκη του Καστελόριζου, πόσο σας ένοιαζε "το παιδί" που ο γονιός του έχανε το μισθό του και τη δουλειά του, όταν κλείνατε εκατοντάδες σχολεία σε όλη τη χώρα, όταν στέλνατε με υποχρεωτικές μετακινήσεις τους εκπαιδευτικούς σε άλλες περιοχές; Τότε, άραγε, φτιάχνατε το "πλούσιο σχολείο" ; Τότε, αλήθεια, δεν ήσασταν τόσο...ευαίσθητος εκπαιδευτικός, γιατί δε θυμάμαι κάποιο ανάλογο άρθρο σας.
Όμως, σε αυτή τη μικρή χώρα, ευτυχώς κάποιοι γνωριζόμαστε... "Κρείττον του λαλείν το σιγάν", κ. Κατσαρέ.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
|

ΑΓΑΠΗΤΕ Κ, ΟΝΤΑΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ 14 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΗΣ ΜΕ 3 ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΩ ΜΕ ΑΡΚΕΤΗ ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΤΙ ΒΛΕΠΩ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΙΡΟ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ:ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΤΟΥΝ ΜΕ ΟΡΘΟ ΤΡΟΠΟ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΝ.ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΠΙΟ ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΙ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΘΑ ΛΑΜΒΑΝΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΣΟΒΑΡΑ ΑΠΟΨΗ.ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΗ ΓΕΝΙΚΕΥΕΤΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΑΣ ΑΠΟΨΕΙΣ....

ΕΥΗ ΚΟΡΜΕΝΤΖΑ
|

ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΩΣ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΤΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΓΙΑ 28 ΕΤΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ 6/ΘΕΣΙΟ, ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΑΕΠ. ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠ/ΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΘΟΥΝ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΛΕΥΡΕΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠ/ΣΗ ΜΑΣ.
ΚΙ ΟΤΑΝ ΑΝΑΦΕΡΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΛΕΥΡΕΣ, ΕΝΝΟΩ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΗΓΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΠΕΘ (ΠΟΥ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΠΟΔΙ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ, Ή ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΣΥΝΤΕΧΝΙΩΝ ΓΙΑ ΨΗΦΟΘΗΡΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ. ΒΛ. ΤΑ ΝΕΑ ΔΙΔ/ΚΑ ΒΙΒΛΙΑ, Η ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ, ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΑΕΠ Κ.Α.) ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ(ΠΟΥ ΑΚΡΙΤΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΑΠΙΘΑΝΑ ΚΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕ ΣΥΜΒΑΔΙΖΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΩΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ) ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΕΚΠΚΟΥΣ ( ΠΟΥ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ ΜΑΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ).
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΠ/ΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΕΙ ΣΩΣΤΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΣΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΣΩΣΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΓΕΜΙΖΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΟΧΟ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ, ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.
ΑΣ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΤΑΜΑΤΑ ΚΙ ΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

k
|

@ Νίκος: Τα κατσαβίδια τι σχέση έχουν; Ο προγραμματισμός κατσαβίδια είναι; Εδώ μιλάμε πως οι μισοί πληροφορικοί δεν ξέρουν να πιάσουν κατσαβίδι...

@ Παρατηρητής: Εσείς τι απόψεις συγκεκριμένα έχετε δε μας είπατε. Προφανώς θέση στο υπουργείο έχουν μόνο συγκεκριμένες ειδικότητες.

@Tina: Καλύτερα να ρωτήσετε για όλους όσους αναφέρετε τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών τι έχουν πάρει. Μήπως αυτά που πήραν είναι μόνο στη θεωρία και στη φαντασία σας; Αναμένω τις αποδείξεις για να μη μιλάω μόνο εγώ χωρίς αυτές (smartphone δεν έχω, εσείς έχετε;)

@Νίκος Παπαδάκης: Συμφωνώ για τα αγγλικά σε α και β, όμως σε μεγάλες τάξεις θα έπρεπε να διδάσκονται περισσότερες ώρες. Η πληροφορική δεν είναι εξοικείωση με τους υπολογιστές. Ο προγραμματισμός αφορά τη σκέψη του μαθητή, όπως πολλοί κλάδοι των μαθηματικών. Η εξοικείωση αφορά τις α και β τάξεις, το να διδάσκεται μία ώρα σε ε και στ είναι ανέκδοτο.

@ Παναγιωτης ιωαννίδης: Τι τι δημιουργεί τα άβουλα όντα δε νομίζω να είστε ειδικός για να το πείτε εσείς. Όσο για το γιατί οι γονείς απευθύνονται έξω για πληροφορική και αγγλικά, πολύ απλά γιατί δεν πιστοποιούνται στο σχολείο, γιατί δε διδάσκονται όσο και όπως πρέπει και γιατί υπάρχει νοοτροπία που δεν αλλάζει εύκολα.

αγης
|

Εξαιρετικά ενδιαφέρον το άρθρο που δίνει πολύ συγκεκριμένα στοιχεία για το σχολείο που επιχειρήθηκε να δομηθεί και όπως φαίνεται αποφασίστηκε να αποδομηθεί και μάλιστα με μια απόφαση του Υπουργού, επικαλούμενη η Κυβέρνηση της αριστεράς οικονομική ανέχεια για την παιδεία. Έτσι αντί να διευρύνει το θεσμό του ολοήμερου που σε αυτή την πειραματική τριετία αγκαλιάστηκε από γονείς και εκπαιδευτικούς, φέρνει το 7π.μ. με 4 μ.μ. στο 8:30 με 1:15 , στέλνοντας τα παιδιά πίσω στο σπίτι (;) και κυρίως στερώντας τα παιδιά από όλα εκείνα τα διαφορετικά και προοδευτικά. Γιατί ποιός δεν αναγνωρίζει την σημασία ερεθισμάτων ενός μικρού παιδιού στην φιλαναγνωσία, στην μουσική, στο θέατρο και τα καλλιτεχνικά; Ποιός δεν καταλαβαίνει τη σημασία, να ξεκινήσει την ξένη γλώσσα αλλά και την πληροφορική στην Α' δημοτικού - δηλαδή να ακολουθήσει το δρόμο ενός παιδιού με γονείς διαφορετικής μητρικής γλώσσας ή να το κατευθύνουν σε αυτό που στην εποχή μας μαθαίνει να παίζει από μωρό ;
Και φυσικά σε μια εποχή απόλυτης οικονομικής στέρησης - μια τέτοια απόφαση έρχεται να επιβαρύνει τον ανύπαρκτο οικογενειακό προϋπολογισμό με πρόσθετα βάρη και να στερήσει τα παιδιά από την δυνατότητα μάθησης και δωρεάν πιστοποίησης στην ξένη γλώσσα ή την πληροφορική, από το δημόσιο σχολείο.
Και διερωτάται κανείς. Δεν καταλαβαίνει η Κυβέρνηση τις συνέπειες αυτής της πολιτικής - που τελικά έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εκπαιδευτική πολιτική του προσφιλούς της πρότυπου των ανατολικών χωρών - ή μήπως επιλογή της είναι να κατεβάσει το επίπεδο στο βάθος της δικής της επιστημονικής ανεπάρκειας;
Ακόμη πιο ενδιαφέρον έχουν τα σχόλια που προκάλεσε, και θέλω να ελπίζω ότι δεν προέρχονται στο σύνολο τους από εκπαιδευτικούς... γιατί τότε αλλοίμονο στα παιδιά μας. Αλήθεια υπάρχει κάποιος που να πιστεύει ότι ένα εκπαιδευτικό σύστημα κτίζεται με ένα νόμο και ένα άρθρο σε ένα μήνα; Αυτό αφορά στο γκρέμισμα και μάλιστα τότε αρκεί μια υπογραφή. Ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα, μια μεταρρύθμιση, θέλει σχέδιο, μελέτη, θεσμοθέτηση, πειραματικό στάδιο, αξιολόγηση επιπτώσεων, βελτιώσεις και μετά γενίκευση και πλήρη εφαρμογή. Θέλει επομένως και χρόνο. Και επομένως δεν αφορά ούτε τους ανυπόμονους (!), ούτε ριζοσπάστες θεωρητικούς που ποτέ και τίποτε δεν τους ικανοποιεί. Θέλει σοβαρούς ανθρώπους με γνώση και διάθεση να προσφέρουν στην ελληνική οικογένεια και τα παιδιά της.

k @Νίκος @ Τίνα @ Ελένη
|

Τα σχόλια που έχω κάνει τα έκανα με ειρωνική διάθεση και έχω επίγνωση του τι κάνω όταν γράφω "αποδεδειγμένα" ενώ δεν ισχύει. Όμως γιατί ειρωνεύομαι; Μήπως γιατί απαντώ σε σχόλια του τύπου: "πᾶ­σά τε ἐ­πι­στή­μη χω­ρι­ζο­μέ­νη δι­και­ο­σύ­νης καὶ τῆς ἄλ­λης ἀ­ρε­τῆς πα­νουρ­γί­α, οὐ σο­φί­α φα­ί­νε­ται" τα οποία προσπαθούν να "αποδείξουν" πως άλλα μαθήματα οδηγούν στη σοφία και την αρετή;;;;;;; Αλήθεια μπορεί η κυρία που γράφει διαρκώς για τα θρησκευτικά να μου αποδείξει πως προσφέρουν κάτι;;; Από την προσωπική μου εμπειρία αλλά και τις συζητήσεις που έχω κάνει μόνο αρετή και σοφία δεν προσέφεραν. Για να τελειώνουμε: Εννοείται πως δεν προτείνω να καταργηθούν θρησκευτικά νέα ελληνικά κλπ αλλά είναι ΠΡΟΚΛΗΣΗ το 2016 να μην ακολουθούμε προγράμματα που ακολουθούν αναπτυγμένες χώρες. Είναι πρόκληση να διδάσκονται τα παιδιά 1!! ώρα πληροφορική στο γυμνάσιο και ταυτόχρονα κι εγώ δεν ξέρω πόσες αρχαίων. Είναι πρόκληση να είσαι μαθητής τεχνολογικής κατεύθυνσης γ λυκείου να διδάσκεσαι 2 ώρες αεππ και πάλι .... 1 ώρα θρησκευτικά! Τα περί ηθικής και σοφίας και τα λοιπά να μην τα λέτε.

HΡΑ
|

Ο πρόεδρος του Ι.Ε.Π. πρότεινε"εξορθολογισμό" κι ο Φίλης υλοποιεί. Πού το πρόβλημά σας; Με μια τέτοια πολιτική δεν νομίζω ότι θα διαφωνούσε η κ. Διαμαντοπούλου. Και μη μου πείτε ότι δεν τη γνωρίζετε την πολιτική της κ. Διαμαντοπούλου στον τομέα της Παιδείας. Έτσι δεν είναι κ. Κατσαρέ; Άλλωστε βασικοί συντελεστές του προγράμματος ΕΑΕΠ αυτή τη στιγμή συμμετέχουν ΕΝΕΡΓΑ στην Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, πράγμα που σημαίνει ότι δεν διαφωνούν με τις δρομολογηθείσες αλλαγές. Δυστυχώς, δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική τα όσα αναφέρει ο κ. Κατσαρός παραπάνω, ο οποίος κατά τακτά χρονικά διαστήματα αρέσκεται να αυτοπροβάλλεται παίρνοντας συνήθως ως αυτονόητα και δεδομένα αυτά που σε μια σοβαρή συζήτηση όφειλαν να αποτελούν το σημείο αναφοράς της. Γράφει για παράδειγμα ο κ. Κατσαρός:
"Εν κατακλείδι, ναι, το ΕΑΕΠ είναι πιο "ακριβό", ως τύπος σχολείου. Αλλά απαντά σε πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους,, όπως διαπίστωσαν όσες σχετικές έρευνες έγιναν. Οπωσδήποτε, απαιτούνταν διορθωτικές παρεμβάσεις για την γενίκευσή του....Κι όμως: Μια χώρα που γίνεται πιο "φτωχή" δεν θα έπρεπε να συμβιβάζεται σε ένα "πιο φτωχό" σχολείο,..."
Αλήθεια, πώς μας προέκυψε κ. Κατσαρέ, και η " χώρα γίνεται πιο φτωχή"; Ήταν τυχαίο, μοιραίο, αναγκαίο; Και ποιος ο ρόλος και οι συνέπειες αυτής της καταστροφικής διαδικασίας φτωχοποίησης του ελληνικού λαού στον τομεα της εκπαίδευσης; Ο ίδιος ομολογείται παραπάνω ότι "το ΕΑΕΠ είναι πιο ακριβό, ως τύπος σχολείου...", κι ακόμη ότι "... οπωσδήποτε, απαιτούνταν διορθωτικές παρεμβάσεις για τη γενίκευσή του..." άρα, μέχρι εδώ συμφωνείτε στον "εξορθολογισμό", κάτι που εγώ ονομάζω μνημονιακές δεσμεύσεις οι οποίες βέβαια θα συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για αυτήν ακόμα τη λειτουργία των σχολείων... Κι αφού έτσι έχουν τα πράγματα κ. Κατσαρέ, το ερώτημα που λογικά - ορθολογικά θα μπορούσε να θέσει κανείς στο σημείο αυτό είναι το ακόλουθο: Με την συνεχιζόμενη φτωχοποίηση του ελληνικού λαού να έχει φτάσει στα όρια της επιβίωσής του - κ. Κατσαρός: Μια χώρα που γίνεται πιο "φτωχή" - μπορεί να αντέξει ένα "πιο ακριβό ΕΑΕΠ, ως τύπο σχολείου" όπως ο ίδιος ομολογείτε; Από 'κει και πέρα ο κ. Κατσαρός αρχίζει το γαϊτανάκι με το τι " θα έπρεπε" , τι " δεν θα έπρεπε" και διανθιζόμενα με λίγη δόση χαμένης "περηφάνιας"... Έτσι όμως δεν μπορεί να γίνει σοβαρή συζήτηση, γιατί πλέον περνάμε στο επίπεδο του μεταφυσικού κι εγώ δεν είμαι συνηθισμένος σε τέτοια σαλταρίσματα... Και δυο λόγια για τις ... περιβόητες έρευνες, που καταδεικνύουν, λέει, ότι αυτός ο τύπος σχολείου ( ΕΑΕΠ), ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους.... Αυτό το παραμύθι πρέπει επιτέλους να σταματήσει, γιατί έρευνες - κι όχι "έρευνες" - δεν έγιναν. Κι όταν λέμε έρευνες εννοούμε με αντιπροσωπευτικά δείγματα ( εκπαιδευτικών - Διεθυντών - μαθητών - γονιών...) με σταθμισμένα εργαλεία, χρήση ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων, δημόσια και επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων - πορισμάτων - προτάσεων. ΄Εγινε κάτι τέτοιο και δεν το πήραμε χαμπάρι; Όχι βέβαια ! Εκείνο που έγινε ήταν κάτι "πασαλείματα" και δουλειές του ποδαριού χάριν του τεχνικού δελτίου για να εκταμιευθούν τα ποσά κι όλα... όμορφα κι ωραία ! Αυτό όμως είναι άλλου παπά ευαγγέλιο και καλά θα κάνει ο κ. Κατσαρός να μην έρχεται και επανέρχεται στα αποτελέσματα ερευνών, όταν τέτοια είναι ανύπαρκτα !
Και για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις και παρεμηνείες : Τα όσα αναφέρω παραπάνω σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να ερμηνευτούν προς την κατεύθυνση υποστήριξης της ασκούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής και όχι μόνο. Οι διαφορές μου είναι μεγάλες και ουσιαστικές κι αυτό δεν είναι του παρόντος...
Δεν μπαίνω καθόλου στην ουσία της συζήτησης για το Πρόγραμμα των σχολείων ΕΑΕΠ. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι ελάχιστα είναι τα θετικά του στοιχεία και πολύ μεγαλύτερες οι ζημιές που προκαλεί. Ίσως επανέλθω επ' αυτού...

marty
|

@k
Ελπίζω και εύχομαι να μην είσαι "εκπαιδευτικός"! Τι άλλο να πει κάποιος όταν στον εκπαιδευτικό χώρο εκφράζονται αντιλήψεις όπως "να μειωθούν ή και να καταργηθούν τα αρχαία, η ιστορία και τα θρησκευτικά";

Λίτσα
|

Σε όλες τι βαθμίδες προέχει ο μαθητής κι όχι μόνο στην Πρωτοβάθμια.
Επιπλέον, δεν είναι μόνο οι δάσκαλοι κι οι νηπιαγωγοί παιδαγωγοί αλλά κι οι απόφοιτοι των σχολών ΦΠΨ.

Λίτσα -
|

Αν δεν υπήρχαν τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, κανείς μαθητής δεν θα μάθαινε ξένες γλώσσες και πληροφορική από το σχολείο.
Όσο για την αφαίρεση ωρών της αρχαίας ελληνικής γλώσσας η οποία διδάσκεται και στο εξωτερικό, τι να πω?

Νίκος Παπαδάκης
|

4 απορίες είχα για τα ΕΑΕΠ κι ακομα τις έχω:
Α. Σε ποια άλλη χώρα μαθητές Δημοτικού υποχρεώνονται να κάνουν 7ωρες μάθημα; Το 7ωρο ήταν πολυ κουραστικό και συνεπώς αναποτελεσματικό!
Β. Αγγλικά στην Α και Β Δημοτικού! Με ποιά τεκμηρίωση και για ποιον λόγο; Οι ίδιες οι δασκάλες της αγγλικής επί χρόνια υποστήριζαν πολύ σωστά οτι η κατάλληλη ηλικία έναρξης της ξένης γλώσσας είναι η Γ Δημοτικού.
Γ. Εισαγωγή της Πληροφορικής στις μικρές τάξεις. Με ποια τεκμηρίωση και για ποιον λόγο; Στις μεγαλύτερες τάξεις σαφώς και είναι λογικό το παιδί να εξοικειώνεται με τους υπολογιστές.
Δ. Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων χωρίς παιδαγωγική κατάρτιση. Απο τη στιγμή που δασκαλοι/νηπιαγωγοί υποχρεώνονται ορθώς να συμπληρώσουν 4ετεις παιδαγωγικές σπουδές , πολλές ειδικότητες δεν έχουν καμία επαφή με το αντικείμενο. Στην Πρωτοβάθμια προέχει το παιδί και όχι το γνωστικό αντικείμενο αν δεν κάνω λάθος.
Επίσης,αναρωτιέμαι αν ο συγκεκριμένος σύμβουλος εργάστηκε σε σχολείο ΕΑΕΠ για να κρίνει αυτά τα σχολεία εκ των έσω.Ευχαριστώ για τη φιλοξενία!!!

Ελένη
|


Αλήθεια αγαπητέ/ή τα Θρησκευτικά "αποδεδειγμένα"(sic) δεν προσφέρουν; Ή δεν είστε δάσκαλος ή δεν ξέρετε να τα διδάσκετε, ώστε να προσφέρουν.

da
|

Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΟΥ . ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ.ΜΙΣΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΕΑΕΠ ΓΙ ΑΥΤΟΥΣ ΒΕΒΑΙΑ ΠΟΥ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΜΕΣΑ....ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΖΗΣΑΝ.. .. ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΑΕΠ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΟΙ ΔΝΤΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΟΙ ΔΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΕΚΑΝΑΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥΣ ΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ . ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΕΥΧΟΛΟΓΙΑ ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΤΩΝ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΤΙ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ . ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΥΤΕ ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΑ ΟΥΤΕ ΜΟΝΟ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟ ΠΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ......ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΑ ΚΕΝΑ Η ΤΡΙΩΡΑ ΘΑ ΕΧΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ . Υ.Γ. ΜΕΡΙΚΟΙ ΜΕΓΑΛΟ- ΔΝΤΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥΣ. ΓΙΑΤΙ ; ΤΙ NA ΦΤΑIΕΙ ΑΡΑΓΕ; Υ.Γ. ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙΑ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ. Υ,Γ..ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ..........ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ .ΚΑΝΕΙ ΕΘΝΙΚΟ ......ΔΙΑΛΟΓΟ. ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΜΗΝΑ. ΒΟΥΛΗΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ . ΟΜΩΣ.. ΔΥΣΤΥΧΩΣ.......ΜΑΣ ΔΙΟΙΚΟΥΝ........ΟΙ ΑΡΕΣΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΕΙΡΟΙ.

Tina
|

"Πολύ σωστά αφαιρούνται ώρες από μαθήματα όπως τα θρησκευτικά που αποδεδειγμένα δεν προσφέρουν. Αντίθετα κακώς αφαιρούνται ώρες από απαραίτητα μαθήματα όπως αγγλικά και πληροφορική. Ελπίζω και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να αφαιρεθούν ώρες από αρχαία Ελληνικά, θρησκευτικά και άλλα και να προωθηθούν σύγχρονες επιστήμες. Το μέλλον είναι η τεχνολογία, κανείς δεν πάει μπροστά κοιτώντας πίσω."

M' αρέσει που ο; η; "Κ" μιλάει για αποδεδειγμένα;
έχεις καμμιά απόδειξη άνθρωπε;
δεν έχεις.
γιατί πουλάς φούμαρα;
Τεχνολογία χωρίς ηθικές, πνευματικές αξίες και αρχές ειναι επικίνδυνη.
" πᾶ­σά τε ἐ­πι­στή­μη χω­ρι­ζο­μέ­νη δι­και­ο­σύ­νης καὶ τῆς ἄλ­λης ἀ­ρε­τῆς πα­νουρ­γί­α, οὐ σο­φί­α φα­ί­νε­ται".
Eσύ τι να καταλάβεις από αρχαίες τραγωδίες και κλασικούς συγγραφείς, από τρεις ιεράρχες, ρωμανό μελωδό, Φώτιο, απο ντοστογιέφσκυ, παπαδιαμάντη, κόντογλου, από πραξιτέλη, φειδία, μανουήλ πανσέληνο και θεοφάνη κρητικό.
Τα παραπάνω θαυμάζονται παγκοσμίως εκτός από το ελληνικό υπουργείο παιδείας. τυχαίο;
το νοητικό σου επίπεδο θέλει μόνο bits & bytes, a,b,c,d και fast food diliverato μέσω smartphone.
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
|

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ''ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ'' ΠΛΑΘΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΩΣ ΤΕΤΟΙΑ ΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΩΡΩΝ.(ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ ΕΚΑΝΑΝ ΠΟΡΕΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!!).
ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΤΟ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ή ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΧΩΡΙΑ ΤΟΥ ΟΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΔΕ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ, ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΚΡΙΣΗ, ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΑΒΟΥΛΑ ΟΝΤΑ.
ΦΤΑΝΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΕ ΤΟΥΤΗ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ "ΦΥΤΑ" ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ!ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ-ΜΑΘΗΤΗ!

Χριστίνα
|

Κύριε Κατσαρέ, σε πολλά θα συμφωνήσω μαζί σας, κυρίως σε ό,τι αφορά στην παιδαγωγική στόχευση αυτού του τύπου των σχολείων. Αλλά, επιτρέψτε μου να έχω και σοβαρές ενστάσεις που ενισχύονται από τον τρόπο που παρουσιάζετε τις θέσεις-απόψεις σας και γενικά τη δομή του άρθρου σας, η οποία γεννά προσωπικά σε εμένα πολλούς προβληματισμούς. Στην αρχή μάς εκθειάζετε τα ΕΑΕΠ και μετά μάς βομβαρδίζετε με τα «έπρεπε». Εγώ αντιλαμβάνομαι ότι μάλλον «άλλα είναι εκείνα που αγαπώ, για αλλού για αλλού ξεκίνησα» όπως λέει και ο ποιητής Ελύτης. Ήταν, άραγε, ιδανικά τα «ακριβά» ΕΑΕΠ; Επειδή, ειλικρινά, μόνο ενστάσεις άκουγα από συναδέλφους (δεν εργάζομαι σε ΕΑΕΠ. Αλλά στο σχολείο μου ήρθαν συνάδελφοι γιατί δεν άντεχαν άλλο το πρόγραμμά τους). Καλό, άριστο θα ήταν να είχαμε σχολεία όπου τα παιδιά θα έκαναν θεατρικό παιχνίδι, θα έκαναν σωστά το μάθημα των εικαστικών και όχι πάρε μια φωτοτυπία, θα έκαναν σωστά το μάθημα της Γυμναστικής, και όχι πάρτε μια μπάλα και παίξτε στο προαύλιο, και θα μπορούσαν να πάνε στο Γυμνάσιο για πιστοποίηση στη γνώση της αγγλικής γλώσσας μόνο από τη διδασκαλία του δημοτικού. Αλλά, ειλικρινά, πιστεύετε ότι γίνεται τέτοιου επιπέδου μάθημα που μπορεί να οδηγήσει σε αυτό το αποτέλεσμα; Και δεν αναφέρομαι στους/στις συναδέλφους, το ξεκαθαρίζω, γιατί δεν φτάνει η καλή πίστη. Χρειάζονται και οι υποδομές, οι επιχορηγήσεις στα σχολεία, οι οικονομικές τους ενισχύσεις, οι σωστές επιμορφώσεις. Δε μεταμορφώνονται από μόνα τους τα πράγματα. Πολλοί οι προβληματισμοί και μάλλον έχουμε μπει σε μια αδιέξοδη κατάσταση...

Παρατηρητής
|

@k
Μπράβο, αγαπητέ μου! Μια θέση στο Υπουργείο Παιδείας νομίζω σας αξίζει δικαιωματικά με τις θαυμάσιες ιδέες που έχετε!

Νίκος
|

@K...
Ντροπή, τι θα κάνουμε ανθρώπους κατσαβίδια;
Τέτοια ανθρωπάκια θέλει η Νέα τάξη πραγμάτων.. έλεος πια με τις συντεχνίες σας!
Ηλεκτρολ Μηχαν ΕΜΠ

k
|

Πολύ σωστά αφαιρούνται ώρες από μαθήματα όπως τα θρησκευτικά που αποδεδειγμένα δεν προσφέρουν. Αντίθετα κακώς αφαιρούνται ώρες από απαραίτητα μαθήματα όπως αγγλικά και πληροφορική. Ελπίζω και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να αφαιρεθούν ώρες από αρχαία Ελληνικά, θρησκευτικά και άλλα και να προωθηθούν σύγχρονες επιστήμες. Το μέλλον είναι η τεχνολογία, κανείς δεν πάει μπροστά κοιτώντας πίσω.

Ιωάννα
|

Μπράβο στον κ. Σύμβουλο. Όλοι πρέπει να αντιδράσουμε στην κατάργηση των δημοτικών με ΕΑΕΠ. Το υπουργείο καταργεί την ποιότητα, καταργεί τη δυνατότητα στα παιδιά της μέσης ελληνικής οικογένειας να έχουν πρόσβαση στο αγαθό της παιδείας τα δύσκολα χρόνια καταργεί ´ετσι το δημοκρατικό σχολείο.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/43791/gia-eniaioy-typoy-oloimero-dimotiko-sholeio