Α. ΛΙΑΚΟΣ:Οι ίδιοι οι μαθητές να αξιολογούν τους καθηγητές αλλά και τους εαυτούς τους
Δημοσίευση: 06/12/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Το σχολείο χρειάζεται την αξιολόγηση. Θα πρέπει δηλαδή ακόμη και οι ίδιοι οι μαθητές να αξιολογούν τους καθηγητές αλλά και τους εαυτούς τους.
Τη θέση αυτή διατύπωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος, σε συνέντευξη στο Εθνος, και σημείωσε τα εξής:
-Θα πρέπει να προχωρήσουμε σε ένα είδος εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της τάξης, του σχολείου και των εκπαιδευτικών με απώτερο στόχο να υπάρξει βελτίωση των θεσμών και όχι τιμωρητικό πνεύμα.
-Από την άλλη πλευρά, το πλαίσιο των «παραβάσεων» που παρατηρούνται από ορισμένους εκπαιδευτικούς θα πρέπει να αυστηροποιηθεί.
-Να γίνει με απλά λόγια πιο αυστηρό το πλαίσιο γι' αυτούς που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους.
Σχόλια (6)
@εκπαιδευτικός
Αυτή η εμμονή (μέχρι διαστροφής) σας στις εκλογές, άντε πάλι.
Εκκλησία του δήμου: Πολίτες ψηφίζουν τον εκλεκτό τους για την διακυβέρνηση της Αθήνας. Έχουμε κλειστό εκλεκτορικό σώμα, στα σχολεία δεν έχουμε, ο κάθε αναπληρωτής ή αποσπασμένος μπορεί να βοηθήσει στην εκλογή κάποιου Δ/ντή. Στην Εκκλησιά του δήμου οι υπεύθυνοι πολίτες είχαν συνέπειες από την ψήφο τους αφού το μέλλον της πατρίδος τους άρα και κατά συνέπεια το δικό τους εξαρτιόνταν από την επιλογή τους, είδες εσύ να έχει καμία μισθολογική τουλάχιστον συνέπεια ο χ-καθηγητής από την επιλογή του Δ/ντή του, η μόνη συνέπεια που μπορεί να έχει, είναι να τσακωθούν να τα κάνει κουδούνια ο ένας στον άλλον και το πολύ-πολύ να αλλάξει σχολείο ο χ-καθηγητής, δεν μιλάμε φυσικά για τον αναπληρωτή που ψηφίζει και σε 10 μέρες θα είναι άνεργος ή τον αποσπασμένο που ήρθε στο σχολείο αυτό ως υπεράριθμος από άλλο σχολείο και ο θεός ξέρει που θα πάει την επόμενη χρονιά οπότε σε αυτές τις περιπτώσεις ισχύει «εμού θανόντος, γαία πυρί μιχθήτω». Τώρα για τα συμβούλια που μου λες αγαπητέ μου ας υπάρξει καλύτερη στελέχωση με >25 χρόνων εκπαιδευτικούς, συμβούλους ή και πανεπιστημιακούς δεν σημαίνει ότι αν κάτι εφαρμόζεται λάθος είναι και θεωρητικά λάθος ( πράγμα που κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι).
Αν και το σκεπτικό της ανάρτησής μου δεν είναι ο νόμος αυτός καθαυτός αλλά οι ουρές που μπορεί να έχει και τα βλέπετε. Άλλωστε θα έλεγα περισσότερες συνέπειες ειδικά στις μέρες μας θα έχουν οι μαθητές από ένα κακό δάσκαλο παρά οι εκπαιδευτικοί από ένα κακό Δ/ντή. Βέβαια αν επικροτούμε την λογική bottom up κρίσης να είμαστε και σε θέση να δεχτούμε την κρίση των μαθητών μας. (προσωπική μου εμπειρία, δεν δεχόμαστε ούτε καν την κρητική).
Και όπως έχω αναφέρει στην δική μου περίπτωση ο σύλλογος μου έδωσε πλειοψηφία ενώ το συμβούλιο με κατέβασε 30 θέσεις(για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις).
@ΡΕ19
Μοιάζει παράδοξο να κρίνει ο κατώτερος τον ανώτερο; Αλήθεια πώς εκλέγεται ο πρωθυπουργός της χώρας; Αλήθεια πώς λειτουργούσε η εκκλησία του Δήμου στην αρχαία Αθήνα; Αλήθεια - για να περιοριστούμε στο επίμαχο ζήτημα - το περίφημο 7μελές συμβούλιο που διεξήγε τη "συνέντευξη" δεν αποτελούνταν κυρίως από μέλη κατώτερα των κρινομένων; Εκεί στην πλειονότητα δεν είχαμε επτά κατά κανόνα, συνδικαλιστές ή απλούς καθηγητές που ποτέ δεν άσκησαν διοίκηση σχολείου; Κατά ποία έννοια λοιπόν αυτό το επιχείρημα επαναλαμβάνεται ασταμάτητα σ' αυτή την κουβέντα;
Ορισμένοι πανηγύριζαν (πολλές φορές χαιρέκακα)για το γεγονός ότι θα εξέλεγαν τον διευθυντή τους και ενδεχομένως να τον τιμωρούσαν επειδή τους στραβοκοίταξε, σε ορισμένες φορές τον τιμώρησαν, στις περισσότερες όμως, μάλλον τα βρήκαν και τον επανεξέλεξαν. Στήριξαν την θέση όπως λένε και αρκετοί εδώ, κατώτερος να κρίνει ανώνυμα χωρίς τεκμηρίωση ανώτερο και χωρίς να έχει (ο κατώτερος) καμία επίπτωση αφού φυσικά κρίνει ανώνυμα, ενώ φυσικά ο ανώτερος έχει συνέπειες της κρίσης αυτής αφού πιθανόν να χάσει την θέση του. Η ειρωνεία είναι, όπως επιβεβαιώνει ο αγαπητός καθηγητής κ. Λιάκος, ότι και οι εκπαιδευτικοί μιλούν καθέδρας σε μαθητές και πολλές φορές σε γονείς και με την ίδια λογική που κρίνουν ανώτερο χωρίς κόστος προτείνεται να κριθούν και αυτοί με την σειρά τους από τον λαό (μαθητές-γονείς) ανώνυμα χωρίς τεκμηρίωση και κόστος για τους κρίνοντες αλλά ενδεχομένως μεγάλο κόστος για τους κρινόμενους. Καλό θα είναι να μην επικροτούμε ότι μας φαίνεται γυαλιστερό και φανταχτερό αλλά να βλέπουμε και την ενδεχόμενη ουρά που έχει.
Το είχα αναφέρει σε παλιότερη παρέμβασή μου με σκωπτική διάθεση, ότι ο λαϊκισμός θα οδηγήσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τους μαθητές. Μάλιστα είχα πεί πως όποιος δεν συγκεντρώνει το 20% των προτιμήσεων να πηγαίνει στο σπίτι του... Φαίνεται ότι τα πράγματα πλέον είναι πιο σοβαρά. Ο κ. Λιάκος λοιπόν το εισηγείται. Δεν μπορούμε να πούμε τίποτε. Κυριολεκτικά μένουμε άφωνοι. Όταν θα έχουν φύγει και θα τα έχουν όλα κυριολεκτικά διαλύσει θα χρειασθούν πολλά χρόνια για να βρει το βηματισμό της η εκπαίδευση. Προχειρότητα, ανικανότητα, ερσιτεχνισμός και όλα αυτά με περιτύλιγμα ιδεοληπτικές αντιλήψεις made in Greece. Πραγματικά απίθανοι τύποι...
1. Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση επανέρχεται. Τους υποχρεώνουν οι "θεσμοί".
2. Οι κυβερνώντες δεν τολμούν να νομοθετήσουν ώστε η αξιολόγηση να γίνει από τους επαΐοντες, γιατί μέχρι τώρα αντιδρούσαν ως αντιπολίτευση και σαμποτάρισαν την αξιολόγηση.
3. Αρα η αξιολόγηση κοστίζει πολιτικά. Αλλά κοστίζει και οικονομικά (και καλώς).
4. Επομένως επανέρχεται αυτό που έγινε με του Δντές των Σχολικών μονάδων, διότι:
α. είναι μέτρο λαϊκίστικο. Δίνουμε γαλόνια σε αναρμόδιους και ανήλικούς που βρίσκονται σε φάση ωρίμανσης, με άλλα λόγια αξιολογούν οι εκπαιδευόμενοι αν ο εκπαιδευτικός είναι ικανός, χωρίς την επιστημονική υποδομή και προφανώς χωρίς αποδεικτικά στοιχεία με το αιτιολογικό οτι δεν αξιολογούνται από τον καθηγητή, άρα τους ενδιαφέρει μόνο "αν τα λέει καλά",
β. είναι μέτρο λαϊκίστικο γιατί προβλέπει αυτοαξιολόγηση των μαθητών (ποιός στραβός δεν θέλει το φώς του;) (αν η αξιολόγηση των μαθητών γίνεται και από τους καθηγητές τότε το μέτρο θα είναι η χαρά των βαθμοθήρων επισημοποιημένη "αν δεν μας βάλεις βαθμό θα σε κάψουμε")
γ. εντελώς ανέξοδο πολιτικά. Οι συνδικαλιστές και οι περι αυτούς δεν θα μιλήσουν . Υπάρχει και η δικαιολογία τους: Δεν αξιολογούν τα οι Σύμβουλοι και οι Διευθυντές , αλλά οι μαθητές που δεν έχουν κανένα συμφέρον! και
δ. εντελώς ανέξοδο οικονομικά. Δεν πληρώνουμε για την αξιολόγηση και γίνεται σε χρόνο ρεκόρ. (Συμπλήρωση ενός ανώνυμου ερωτηματολογίου πολλαπλών επιλογών, χωρίς αποδεικτικά στοιχεία, ή ψηφοφορία για τον πιο καθηγητή θέλουμε πιο πολύ)
Μήπως έχετε ξαναδεί αυτό το "έργο";
@ΡΕ19
Ε, τώρα αυτό που μού προσάπτεις δεν είναι άδικο; Καλά θα ήταν να παρακολουθείς καλύτερα το σχολιασμό που κατά ριπάς εμφανίζεται σ' αυτές εδώ τις σελίδες, για να διαπιστώσεις εύκολα σε ποια πλευρά υπάρχει η διαστροφική εμμονή στο ίδιο πράγμα! Γιατί ένας αμερόληπτος αναγνώστης δεν μπορεί να μη βλέπει αυτή την ακατάπαυστη επαναφορά του ίδιου θέματος τόσους μήνες μετά από τους υποστηρικτές του παλιού συστήματος, οι οποίοι στο συγκεκριμένο τουλάχιστον site φαίνεται να έχουν την απόλυτη κυριαρχία! Αν στα 20 σχόλια με το ίδιο περιεχόμενο εμφανίζεται κι ένα που να διαφοροποιείται, εσύ ως δίκαιος κριτής πες μου σε ποια μεριά βρίσκεται η εμμονή!