Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΧΗΜΙΚΩΝ κατά Α. Λοβέρδου

Η παιδεία απαιτεί σοβαρό επιστημονικό σχεδιασμό και όχι διαδρομισμούς
Δημοσίευση: 28/09/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΧΗΜΙΚΩΝ, σχετικά με τις ανακοινώσεις του υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου για τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση , με ανακοίνωσή της τονίζει τα εξής :

1. Η επιλογή του κ. Λοβέρδου να αρνείται να προσχωρήσει σε διάλογο με την Ένωση Ελλήνων Χημικών, σύμβουλο του κράτους σε θέματα χημικής εκπαίδευσης. και να προτιμάει, δεν είναι μόνο θεσμικά απαράδεκτη, αλλά δείχνει και την αντίληψη με την οποία η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τον κρίσιμο χώρο της παιδείας: σαν ένα φέουδο για να κάνει τη φιγούρα του ο εκάστοτε υπουργός.

2. Οι αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα δεν επιτρέπεται να σχεδιάζονται μέσα από ανακρίβειες, διαρροές και διά της διολισθήσεως. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο υπουργός παιδείας ξεκίνησε από το «Δεν θα κάνω καμία αλλαγή στο Νέο Λύκειο» για να φτάσει σήμερα να υπόσχεται δεξιά και αριστερά διάσπαση του πεδίου των Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών και διαμοιρασμό των ιματίων του. Σε όλο αυτό το διάστημα δεν προχώρησε σε κανέναν παιδαγωγικό και επιστημονικό διάλογο με τους επιστημονικούς φορείς, αλλά ούτε καν με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο χρησιμοποιεί εκ των υστέρων για να προσδώσει κύρος στις ειλημμένες αποφάσεις του. Το ερώτημα λοιπόν είναι καίριας σημασίας: Ποιος χαράζει την εκπαιδευτική πολιτική στη χώρα μας, με ποιες προδιαγραφές και μέσα από τι είδους διαπραγματεύσεις και συναλλαγές;

3. Είναι τραγικό ένας υπουργός Παιδείας να αγνοεί ότι «αυτή η μικρή αλλαγή» που θέλει να επιφέρει, θα έχει βαριές συνέπειες στην εκπαίδευση των μαθητών στις απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, όπου θα είναι αδύνατη η λειτουργία όλων των πεδίων, υποβάλλοντας σε νέα έξοδα τις οικογένειες, που ασφυκτιούν υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης. Είναι αδιανόητο (αλλά και ενδεικτικό των προθέσεών του) το να μην καταθέτει ένα σχέδιο ώστε να διασφαλιστεί το δικαίωμα όλων των παιδιών, από την Αθήνα μέχρι το μικρότερο νησί, να έχουν ισότιμη πρόσβαση σε όλα τα πεδία και σε όλες τις σχολές.

4.Ξεκαθαρίζουμε ότι στο αξιακό μας πεδίο δεν έχει θέση η ποδοσφαιροποίηση των επιστημονικών κλάδων, ιδίως όταν αυτή γίνεται για να τρίβει τα χέρια του ο οποιοσδήποτε νάρκισσος νεοκαίσαρας. Όλοι οι επιστήμονες που ασχολούμαστε με την εκπαίδευση οφείλουμε να βάλουμε φραγμό σε τέτοιες λογικές και να επιβάλουμε επιτέλους μια σοβαρή διαδικασία σχεδιασμού του εκπαιδευτικού συστήματος, με γνώμονα επιστημονικούς και παιδαγωγικούς στόχους.

5.Τα φτηνά υπονοούμενα του κ. Λοβέρδου από τα τηλεοπτικά παράθυρα (γιατί εκεί προτιμά να συχνάζει) εναντίον της ΕΕΧ και των χιλιάδων χημικών της χώρας, μας αφήνουν αδιάφορους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.