Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Άλλα λένε οι Βιολόγοι από αυτά που υποστηρίζει ο υφ. Παιδείας

σε ποιες τάξεις και σε ποια σχολεία έγινε η εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος Βιολογίας και ποιο εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιήθηκε;
Δημοσίευση: 01/10/2014
Δερμεντζόπουλος
Alt Text: 
Δερμεντζόπουλος
Title Text: 
Δερμεντζόπουλος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Βιολόγων με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα, απαντά στα όσα καταγράφονται στο δελτίο τύπου του υφυπουργού Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλου που εκδόθηκε στις 26/9 και αφορούν την διδασκαλία του κεφαλαίου της Αναπαραγωγής του Ανθρώπου στο Γυμνάσιο, ως εξής:

1. Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Δερμεντζόπουλος με το δελτίου τύπου της 26/9/2014 επικρίνει την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ), σημειώνοντας με εμφατικό τρόπο ότι δεν γνωρίζει αυτό που γνωρίζουν όλοι «οι εκπαιδευτικοί, τουλάχιστον της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», ότι δηλαδή η διδασκαλία του κεφαλαίου της «Αναπαραγωγής του Ανθρώπου» δεν καταργήθηκε από τη διδακτέα ύλη της Α Γυμνασίου αλλά απλά μεταφέρθηκε στη Β Γυμνασίου.

Επειδή όχι μόνο η ΠΕΒ αλλά και κανείς Βιολόγος – εκπαιδευτικός δεν γνωρίζει την απόφαση για τη διδασκαλία του κεφαλαίου αυτού στη Β Γυμνασίου που αναφέρει ο κ. Υφυπουργός, παρά μόνο την απόφαση (αρ. Πρωτοκ. 147346/Γ2, 16-09-2014), όπου το κεφάλαιο για την αναπαραγωγή του ανθρώπου αφαιρείται από τη διδακτέα ύλη της Βιολογίας Α Γυμνασίου μετά από σχετική εισήγηση του ΙΕΠ (πράξη 50/04-08-2014), θα θέλαμε να ρωτήσουμε τον κ. Υφυπουργό: Σε ποιο έγγραφο, εκπαιδευτικού/ διοικητικού οργάνου του ΙΕΠ ή του Υπουργείου περιέχεται η απόφαση αυτή; Ως Επιστημονική Ένωση βασίζουμε τις αποφάσεις μας και τις ενέργειές μας σε τεκμήρια, επιστημονικά, ερευνητικά και κυρίως γραπτά και γι’αυτό θα θέλαμε να μας κοινοποιηθεί η συγκεκριμένη απόφαση.

2. Αναγράφεται στο δελτίο τύπου της 26/9 ότι «μια Επιστημονική Ένωση όφειλε, εάν πιστέψουμε ότι δεν γνώριζε, τουλάχιστον να ζητούσε να ενημερωθεί επίσημα από το Υπουργείο ή από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με το θέμα αυτό, πριν εκδώσει οποιαδήποτε ανακοίνωση».

Συμφωνούμε με την άποψη του κ. Υφυπουργού και για αυτό από την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου, η πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της ΠΕΒ έχει ζητήσει την συγκεκριμένη εισήγηση από το ΙΕΠ χωρίς μέχρι σήμερα να έχει λάβει καμία απάντηση. 3. Για όσα αναφέρονται στο δελτίο τύπου του κ. Υφυπουργού της 26/9 για την αναγκαιότητα μεταφοράς της διδασκαλίας του κεφαλαίου της «Αναπαραγωγής του Ανθρώπου» από την Α στην Β Γυμνασίου ερωτούμε τον κ. Υφυπουργό:

α) σε ποιες τάξεις και σε ποια σχολεία έγινε η εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος Βιολογίας και ποιο εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιήθηκε;

β) πού έχουν δημοσιευτεί τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος της Βιολογίας που ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι;

γ) με ποιον τρόπο έχουν καταγραφεί τα αιτήματα εκπαιδευτικών και γονέων να διδάσκεται το κεφάλαιο της Αναπαραγωγής του Ανθρώπου» σε μεγαλύτερους μαθητές;

δ) ποιο είναι το πρόγραμμα σπουδών του «Νέου Γυμνασίου» για την Α Γυμνασίου και σε ποιο ΦΕΚ είναι δημοσιευμένο;

4. Όσα αναφέρονται στη διεθνή βιβλιογραφία αλλά και από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO), βρίσκονται σε αντίθεση με τα όσα αναφέρονται στο δελτίο τύπου περί ανωριμότητας των μαθητών σε αυτή την ηλικία να διδαχθούν το συγκεκριμένο κεφάλαιο.

Όμως ακόμα και εάν το αναπαραγωγικό σύστημα διδαχθεί στη Β Γυμνασίου, όπως δήλωσε ο κ. Υφυπουργός στην ανακοίνωσή του, τότε κάτι τέτοιο έρχεται σε αντίφαση με τις οδηγίες (147346/Γ2) που το Υπουργείο εξέδωσε για την ύλη, αφού στη σελίδα 50 αναφέρεται: «Σύμφωνα με το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, η μελέτη της Βιολογίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση αρθρώνεται με βάση τα βιολογικά συστήματα. Κατά τη μελέτη και τη διδασκαλία της Βιολογίας είναι σημαντικός ο προσδιορισμός των μερών του συστήματος και ο προσδιορισμός των σχέσεων αλληλεξάρτησης που αναπτύσσονται μεταξύ τους...» Αναρωτιόμαστε λοιπόν, πώς είναι δυνατόν να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος που αναφέρει ο κ. Υφυπουργός, όταν ο μαθητής από όλα τα συστήματα του ανθρώπου δεν θα διδαχθεί το αναπαραγωγικό, συνεπώς ούτε και τις σχέσεις αλληλεξάρτησης που αναπτύσσονται με τα άλλα συστήματα. Επιπλέον για το σχολικό έτος 2014-2015 προβλέπεται για τη Β Γυμνασίου μια συγκεκριμένη ύλη, η οποία με βάση την ανακοίνωση του κ. Υφυπουργού από του χρόνου θα είναι ενισχυμένη με το αναπαραγωγικό σύστημα. Θα θέλαμε να μας εξηγήσει ο κ. Υφυπουργός ποια διδακτική ή παιδαγωγική αρχή δικαιολογεί το ένα σχολικό έτος, στις είκοσι διδακτικές ώρες που υπολογίζονται για ένα μονόωρο μάθημα, να διδάσκονται οι μαθητές δύο κεφάλαια και την επόμενη χρονιά, τις ίδιες διδακτικές ώρες να διδάσκονται τρία κεφάλαια!

5. Συμφωνούμε με τον κ. Υφυπουργό για την αύξηση των ωρών της Βιολογίας στην Α και Β Λυκείου (διδάσκεται πλέον 2 ώρες αντί της 1 ώρας σε κάθε τάξη). Παρέλειψε όμως να αναφέρει την κατάργηση της διδασκαλίας της Βιολογίας στην Γ Λυκείου ως μάθημα Γενικής Παιδείας (διδασκόταν 1 ώρα) καθώς και την μετατροπή της δίωρης διδασκαλίας στη Γ Γυμνασίου σε μονόωρη διδασκαλία στη Β και Γ Γυμνασίου.

Ολοι όμως τονίζουν ότι η διδασκαλία οποιουδήποτε μαθήματος μία μόνο ώρα εβδομαδιαίως αποτελεί υποβάθμιση του μαθήματος, κάτι που θεωρούμε ότι αποδέχεται και ο κ. Υφυπουργός.

Το ΔΣ της ΠΕΒ θα ζητήσει και εγγράφως συνάντηση με τον κ. Υφυπουργό για συζήτηση επί όλων αυτών των θεμάτων.

Το ΔΣ της ΠΕΒ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.