Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ε.Ε. Χημικών: Συκοφαντική η ανακοίνωση της Εν. Πληροφορικών

«Πολεμική» η ατμόσφαιρα μεταξύ των δύο Ενώσεων
Δημοσίευση: 07/10/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Συκοφαντική χαρακτηρίζει η Ένωση Ελλήνων  Χημικών την σημερινή ανακοίνωση της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδος σχετικά με την πρόσκληση των Χημικών προς τις Ενώσεις τεσσάρων κλάδων καθηγητών για κοινή συνάντηση.

Ειδικότερα η Ένωση Χημικών με ανακοινωθέν που εξέδωσε απόψε τονίζει:

Α. Παρά την προκλητική και σε ορισμένα σημεία συκοφαντική ανακοίνωση της ΕΠΕ, η οποία έχει προφανή στόχο την υπονόμευση του διαλόγου μεταξύ των Επιστημονικών Ενώσεων, η Ένωση Ελλήνων Χημικών δε θα απαντήσει, διότι δεν επιθυμεί να υποσκάψει το διάλογο και καλεί την ΕΠΕ να προσέλθει ισότιμα σε αυτόν με στόχο τη σύγκλιση των απόψεων προς όφελος των υποκειμένων της Εκπαίδευσης, των μαθητών.

Β. Σεβόμενοι τις υπόλοιπες Επιστημονικές Ενώσεις, οι οποίες θα προσέλθουν στη συνάντηση με στόχο την ανάπτυξη κουλτούρας συνεργασίας και διαλόγου, θα απαντήσουμε επί της ουσίας στο κείμενο της ΕΠΕ, εφόσον δε συμμετάσχει, την επομένη της συνάντησης, δηλαδή την Παρασκευή 10/10/14'

Το παραπάνω ανακοινωθέν της Ένωσης Ελλήνων Χημικών προκάλεσε η ανακοίνωση της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδος, που ακολουθεί στο ρεπορτάζ του esos:

Ναι στη συνάντηση με τους Χημικούς αλλά υπό προϋποθέσεις

Θετική χαρακτηρίζει η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας την πρόσκληση της Ένωσης Ελλήνων Χημικών για κοινή συνάντηση με τις Ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Μαθηματικών, Πληροφορικών και Φυσικών, αλλά θέτει τις εξής προυποθέσεις:

Α. Η πρόσκληση να συνοδευτεί από μία συγκεκριμένη πρόταση καθώς και ένα γενικότερο πλαίσιο που να μπορεί να είναι κοινά αποδεκτό από τις ενώσεις ώστε να αποτελέσει βάση συζήτησης.

Β. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσα από ένα δημόσιο κείμενο της Ε.Ε.Χ., το οποίο θα λαμβάνει υπόψη τις τεκμηριωμένες προτάσεις που έγιναν στις δύο προαναφερθείσες ανακοινώσεις της Ε.Π.Ε., για τα θέματα που από κοινού μας απασχολούν.

Γ. Ένα κείμενο που θα ανασκευάζει τις αστοχίες παλαιότερων, αλλά και πιο πρόσφατων, ανακοινώσεων της Ε.Ε.Χ. και των παραρτημάτων της (ενδεικτικά αναφέρουμε τις http://www.eex.gr/Lists/List6/ItemView.aspx?ID=2424, http://www.eex.gr/Lists/List6/ItemView.aspx?ID=2419, http://eex-crete.blogspot.gr/2014/09/blog-post_20.html) ώστε να μη δίνεται η εικόνα ότι υπάρχει εκ μέρους της μία απαξιωτική στάση προς τους Πληροφορικούς και την Πληροφορική. Μία στάση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από κάποιους ειρωνική ή και υβριστική.

Δ. Ως ελάχιστη προϋπόθεση γι' αυτό θεωρούμε τη δημόσια καταγραφή των θέσεων των ενώσεων ως απαραίτητη βάση του επιδιωκόμενου διαλόγου, για τα ζητήματα που από κοινού μας απασχολούν.

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΡΟΣ: Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ)

ΚΟΙΝ: Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) ΟΛΜΕ Τμήματα Πληροφορικής Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα Α.Ε.Ι. Μέσα Ενημέρωσης

ΘΕΜΑ: «Πρόσκληση σε διάλογο των Ενώσεων Βιοεπιστημόνων, Μαθηματικών, Πληροφορικών, Φυσικών και Χημικών για την κατάθεση κοινών προτάσεων» Αθήνα, 7 Οκτωβρίου 2014

Αξιότιμες Κυρίες / Αξιότιμοι Κύριοι,

Με χαρά είδαμε την πρόσκληση (http://tinyurl.com/ogrvaht) που απευθύνατε προς τις ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Μαθηματικών, Πληροφορικών και Φυσικών για συζήτηση και κατάθεση κοινών προτάσεων προς το ΥΠΑΙΘ.

Θεωρούμε ότι η κίνηση αυτή αποτελεί θετική απάντηση στην κατάθεση προτάσεων και στην πρόσκληση για διάλογο προς όλες τις ενώσεις που έγινε από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος (Ε.Π.Ε.) στις τελευταίες δύο ανακοινώσεις της με θέμα «Αναγκαιότητα και όχι επιλογή τα μαθήματα Πληροφορικής Γενικής Παιδείας σε όλες τις τάξεις της Β/θμιας εκπαίδευσης και η αποκατάσταση του μαθήματος της Πληροφορικής ως Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα» (http://tinyurl.com/nf2eg3h) και «Προτάσεις για την εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής ως Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα και για την απαγκίστρωση από την φροντιστηριακή εξάρτηση του εξεταστικού μας συστήματος» (http://tinyurl.com/p4t6e48) αντίστοιχα.

Θεωρούμε αναγκαίο η πρόσκληση αυτή να συνοδευτεί από μία συγκεκριμένη πρόταση καθώς και ένα γενικότερο πλαίσιο που να μπορεί να είναι κοινά αποδεκτό από τις ενώσεις ώστε να αποτελέσει βάση συζήτησης.

Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσα από ένα δημόσιο κείμενο της Ε.Ε.Χ., το οποίο θα λαμβάνει υπόψη τις τεκμηριωμένες προτάσεις που έγιναν στις δύο προαναφερθείσες ανακοινώσεις της Ε.Π.Ε., για τα θέματα που από κοινού μας απασχολούν.

Ένα κείμενο που θα ανασκευάζει τις αστοχίες παλαιότερων, αλλά και πιο πρόσφατων, ανακοινώσεων της Ε.Ε.Χ. και των παραρτημάτων της (ενδεικτικά αναφέρουμε τις http://www.eex.gr/Lists/List6/ItemView.aspx?ID=2424, http://www.eex.gr/Lists/List6/ItemView.aspx?ID=2419, http://eex-crete.blogspot.gr/2014/09/blog-post_20.html) ώστε να μη δίνεται η εικόνα ότι υπάρχει εκ μέρους της μία απαξιωτική στάση προς τους Πληροφορικούς και την Πληροφορική. Μία στάση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από κάποιους ειρωνική ή και υβριστική.

Το προτεινόμενο δημόσιο κείμενο θα αποσοβήσει το ενδεχόμενο υπονόμευσης του ζητούμενου διαλόγου απαντώντας σε αιτιάσεις ορισμένων ότι με παλαιότερα και πρόσφατα κείμενα της Ε.Ε.Χ. (κεντρικά και μέσω παραρτημάτων της) δίνει την εικόνα ότι εκτρέπεται του θεσμικού της ρόλου, ως συμβούλου του κράτους για θέματα Χημείας για να διατυπώσει γνώμες για το πώς και σε ποιες βαθμίδες πρέπει να διδάσκεται η Πληροφορική.

Η διατύπωση γνώμης για τα θέματα Πληροφορικής ανήκει στους οικείους φορείς και ιδιαίτερα στους εκπροσώπους του κλάδου της Πληροφορικής, ιδίως στα πλαίσια του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (Ε.ΣΥ.Π.). Είναι δε σημαντικό να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι από την ίδρυση του Ε.ΣΥ.Π. οι ενώσεις μας ΕΕΧ και ΕΠΕ, μαζί και με τις άλλες πέντε επιστημονικές ενώσεις (Μαθηματικών, Φυσικών, Βιοεπιστημόνων, Γεωλόγων και Φιλολόγων) συνεργάζονται αρμονικά για την ανάδειξη των κοινών εκπροσώπων μας. Μεριμνούν, δε, πάντοτε οι εκάστοτε κοινοί μας εκπρόσωποι για την ενημέρωση όλων των ενώσεων και τη διατύπωση γνώμης με βάση την αρχή της αρμοδιότητας της κάθε ένωσης για τα θέματα που αφορούν την επιστήμη που εκπροσωπεί.

Αυτή η καλή παράδοση του σεβασμού της αρμοδιότητας κάθε ένωσης θέλουμε να συνεχιστεί και να ενισχυθεί και στα πλαίσια του προταθέντος διαλόγου.

Οι ανωτέρω σκέψεις και προτάσεις μας αποσκοπούν στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για να ευδοκιμήσει η πρόσκληση διαλόγου που μας απευθύνατε. Ως ελάχιστη προϋπόθεση γι' αυτό θεωρούμε τη δημόσια καταγραφή των θέσεων των ενώσεων ως απαραίτητη βάση του επιδιωκόμενου διαλόγου, για τα ζητήματα που από κοινού μας απασχολούν.

Σε διαφορετική περίπτωση ελλοχεύουν πειρασμοί για επικοινωνιακή εκμετάλλευση της πρόσκλησης ή για παρελκυστικές τακτικές με συντεχνιακές στοχεύσεις.

Θεωρούμε ότι κοινός στόχος όλων είναι η αναβάθμιση της παρεχομένης παιδείας με τη συμβολή κάθε ένωσης στο πεδίο της αρμοδιότητάς της: Της Πληροφορικής Παιδείας (Ε.Π.Ε.), της Παιδείας στις Φυσικές Επιστήμες (Ε.Ε.Χ., Ε.Ε.Φ., Π.Ε.Β., Σ.Ε.Γ.) με ανάδειξη του εργαστηριακού – πειραματικού χαρακτήρα τους καθώς και της Μαθηματικής Παιδείας (ΕΜΕ). Αυτό είναι το χρέος όλων μας ως επιστημόνων με συναίσθηση του θεσμικού ρόλου μας και της σημασίας των επιστημών μας για την οικονομική και κοινωνική ανάταξη της χώρας. Ζητούμε, λοιπόν, από όλες τις ενώσεις και ιδίως από την Ε.Ε.Χ. ως έχουσα την πρωτοβουλία για την έναρξη του διαλόγου, να διατυπώσουν τις θέσεις τους πριν την κοινή μας συνάντηση στα παρακάτω ζητήματα:

1. Όλες οι επιστήμες του Θετικού και Τεχνολογικού τομέα (Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, και Πληροφορική) πρέπει να έχουν τη θέση τους ισόρροπα και χωρίς αποκλεισμούς, στο Γυμνάσιο και το Λύκειο με την ύπαρξη υποχρεωτικών μαθημάτων Γενικής Παιδείας σε κάθε τάξη.

2. Οι υποψήφιοι μαθητές του Ε.Π.Ε. - Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες θα πρέπει να εξετάζονται στα παρακάτω αντικείμενα: Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Πληροφορική, Φυσικές Επιστήμες (Φυσική και Χημεία) για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η διάσπαση του πεδίου και ο κατακερματισμός των σχολών σε πολλές κατηγορίες περιορίζει τις δυνατότητες επιλογής του μαθητή και αυξάνει τον κίνδυνο λανθασμένων επιλογών.

3. Το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι μεν αδιάβλητο αλλά μετατρέπει το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο. Εξαιτίας της αδυναμίας του δημόσιου σχολείου σήμερα να καλύψει τις απαιτήσεις και ανάγκες των εξετάσεων, εξωθεί τους μαθητές στην παραπαιδεία. Για το λόγο αυτό απαιτείται η έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου με την συμμετοχή όλων των Επιστημονικών και Εκπαιδευτικών Ενώσεων, του Υπουργείου Παιδείας και του Ι.Ε.Π. για τη βελτίωση του συστήματος προς όφελος των μαθητών.

Μέχρι την ολοκλήρωση του διαλόγου αυτού θεωρούμε πως το Υπουργείο πρέπει να προχωρήσει άμεσα: Στον ορισμό ως μέγιστου αριθμού μαθητών των τμημάτων κατεύθυνσης της Γ' Λυκείου στους 12 μαθητές ανά τμήμα.

Στον ορισμό της κατάλληλης διδακτικής ύλης, ανά μάθημα κατεύθυνσης, ώστε να είναι δυνατή η ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη κάλυψή της στο χρόνο που αντιστοιχεί στις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας κάθε πανελληνίως εξεταζόμενου μαθήματος.

Στην ανάδειξη της εργαστηριακής διάστασης των μαθημάτων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής, ιδίως στο Νέο Λύκειο, ώστε οι μαθητές να έχουν μια αληθή αντίληψη της φύσης των επιστημών αυτών.

Η μονομερής έμφαση στη θεωρητική πλευρά των θετικών και τεχνολογικών επιστημών αλλοιώνει τον χαρακτήρα τους, οδηγεί σε δογματικού τύπου προσεγγίσεις, ενισχύει τη στείρα αποστήθιση, τροφοδοτεί την παραπαιδεία και, εν τέλει, εγκαθιδρύει μια ανέντιμη σχέση δασκάλου – μαθητή και σχολείου – κοινωνίας.

Για την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος, αλλά και το σύνολο της Ελληνικής κοινωνίας, είναι γνωστό ότι όσοι δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν δημόσια επί συγκεκριμένων προτάσεων ή αρνούνται να καταθέσουν σαφείς δικές τους προτάσεις με πλήρη τεκμηρίωση, επιλέγουν ένα τρόπο λειτουργίας που κυριαρχείται από συντεχνιακές και μικροπολιτικές λογικές στις οποίες η πρόσκληση σε διάλογο αποτελεί καθαρά επικοινωνιακή τακτική και οχύρωση πίσω από τα ήδη κεκτημένα τους.

Αναμένουμε λοιπόν την σαφή τοποθέτηση των υπόλοιπων ενώσεων στις παραπάνω προτάσεις μας, καθώς και τις δικές τους προτάσεις, ώστε να δημιουργηθούν οι συνθήκες για ουσιαστικό διάλογο, με διαφάνεια προς ολόκληρη την Ελληνική Κοινωνία που θα έχει τις προϋποθέσεις για θετικά αποτελέσματα για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Μετά την δημόσια τοποθέτηση όλων των ενώσεων που επιθυμούν το διάλογο, θα υπάρχουν οι αναγκαίες συνθήκες για τη δια ζώσης συνάντησή μας, σε κατάλληλο χρόνο και τόπο, ώστε να επεξεργαστούμε τις κοινές θέσεις μας προς το ΥΠΑΙΘ. Το Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ