Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Το χρονοδιάγραμμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Δημοσίευση: 18/10/2014
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Λήγει στις 21-10-2014 η προθεσμία της Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) για την δημιουργία Μητρώου Εμπειρογνωμόνων Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου (M.E.A.E.E.) και την επιλογή μελών των Επιτροπών Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (E.A.E.E.).

Οι Επιτροπές αυτές, που θα λειτουργούν σε κάθε νομό, θα επιβλέπουν την αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων αλλά και θα αξιολογούν ως βάσιμη ή θα απορρίπτουν ένσταση εκπαιδευτικού ή Διευθυντή σχολείου επί της αξιολόγησής τους.

Επιπλέον έλαβε παράταση και η προθεσμία για την ανάρτηση των εργασιών της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης των στελεχών εκπαίδευσης σε θέματα αξιολόγησης και λήγει στις 11/11/2014.

Πρόκειται είτε για στελέχη που επελέγησαν μέσα στο καλοκαίρι, λόγω συνταξιοδότησης ή παραίτησης των προκατόχων τους ή για κάποια στελέχη που αργοπόρησαν για ποικίλους λόγους να υποβάλουν τις σχετικές εργασίες στην αντίστοιχη διαδικτυακή πύλη.

Ο αρχικός στόχος του υπουργείου ήταν να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου. Και από το νέο έτος 2015 να ξεκινήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Κάτι τέτοιο μοιάζει χρονικά δύσκολο έως αδύνατο να επιτευχθεί.

Εκτός και εάν η αξιολόγηση των Διευθυντών σχολείων μετατραπεί σε μία απλή καταγραφή των τυπικών τους προσόντων και μίας έκθεσης αυτοαξιολόγησής τους η οποία θα καταχωρηθεί ηλεκτρονικά.

Ήδη ακούγεται ότι η παιδαγωγική αξιολόγησή τους με παρακολουθήσεις διδασκαλιών από Σχολικούς Συμβούλους δεν θα γίνει. Άλλωστε αρκετοί Διευθυντές σχολείων δεν διδάσκουν καμία ώρα στα σχολεία τους.

Ερωτηματικά δημιουργούνται επίσης για την βαθμολογία των στελεχών της εκπαίδευσης που προηγήθηκε καθώς υπάρχουν περιφέρειες στις οποίες όλα τα στελέχη κρίθηκαν «εξαιρετικά».

Χθες εξάλλου  Διευθυντής του Γυμνασίου Τρικάλων Ημαθίας  υποβάλλοντας την παραίτησή του σημείωνε με νόημα στο σχετικό κείμενο της παραίτησης:

«Εντελώς αθώα σε πρώτη φάση ζητείται η κατάθεση φακέλων με τις δράσεις και τα πεπραγμένα των Δ/ντών Σχολικών Μονάδων. Σας διαβεβαιώ ότι όλοι θα κριθούν άριστοι. Αυτό διότι πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στο δεύτερο στάδιο, που είναι και ο βασικός στόχος, στην αξιολόγηση των μάχιμων εκπαιδευτικών και που θα δημιουργηθεί μέσω αυτής της υποτιθέμενης αξιολόγησης η νέα δεξαμενή διαθεσίμων».

Μεταξύ των εκπαιδευτικών γίνονται πολλές συζητήσεις για το ζήτημα της αξιολόγησης και η στάση πολλών στελεχών της εκπαίδευσης και Διευθυντών σχολείων γεννά πλήθος ερωτηματικών για το κατά πόσο η όλη διαδικασία μπορεί να γίνει με τρόπο αξιοκρατικό με δεδομένη μάλιστα την επερχόμενη επιλογή νέων στελεχών της εκπαίδευσης, εφόσον η θητεία των υπαρχόντων που λήγει το καλοκαίρι, δεν παραταθεί.

Σημαντική παράμετρος είναι και οι πιθανές πολιτικές εξελίξεις με αβέβαιη την εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας.

Τα πολιτικά κόμματα καλούνται να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και οι προθέσεις τους θα επηρεάσουν οπωσδήποτε δραστικά το αποτέλεσμα των εκλογών με δεδομένο τον μεγάλο αριθμό των εκπαιδευτικών – ψηφοφόρων.

Ετικέτες: 
Αξιολόγηση

Σχόλια (15)

 
Nikos
18 Οκτ 2014 21:56

Οι διευθυντές είναι τα έσχατα θύματα όλης αυτής της αντιφατικής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, η οποία ακολουθείται, με πρωτοπόρο την κα Διαμαντοπούλου.
Η τελευταία "αναβάθμιση" είναι η παροχή "δικαιώματος" να εγκρίνουν τις άδειες (όχι όλες βέβαια....) των εκπαιδευτικών. ΠΡΟΦΑΝΩΣ για να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία; Αμ δε! Εκτός από την αίτηση μαζί με τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά, που ως τώρα έστελναν στη διεύθυνση εκπαίδευσης, οι διευθυντές πρέπει να κάνουν Πράξη έγκρισης άδειας και βέβαια στη συνέχεια να στείλουν το πρωτότυπο της Πράξης, μαζί με τα πρωτότυπα παραστατικά που καταθέτει ο αιτούμενος την αδεια, στην διεύθυνση εκπαίδευσης και (όχι δεν τελειώσαμε ακόμη) να καταχωρίσουν την άδεια ή την απουσία στο my school.
Μα καλά, θα αναρωτηθεί κανείς, γιατί εγινε όλο αυτό; Αφού ήδη καταχωρούνται οι άδειες και οι απουσίες στο my school, και οι διευθύνσεις (για τον φάκελο του εκπαιδευτικού) έπαιρναν την αίτησή του και τα παραστατικά; Μα για την πάταξη της γραφειοκρατίας. Τι άλλο θα κάνουν οι διευθυντές για την πάταξη όλων γενικώς; Θα κάθονται στην είσοδο από τις 7.45 με την κατάσταση των εκπαιδευτικών και ένα ρολόι. κάθε φορά που μπαίνει στο σχολείο ένας εκπαιδευτικός, ο διευθυντής με το μεγάλο (διαμέτρου 20 εκ) ρολόι, θα βγάζει μια φωτογραφία του εκπαιδευτικού με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται και η ώρα άφιξής του. Αφού ολοκληρώσει αυτό το θεάρεστο έργο (που θα του χρειαστεί για να αξιολογήσει με ακρίβεια τη συνέπεια του εκπαιδευτικού ως προς την ώρα προσέλευσης), μετρά κεφάλια στην προσευχή. Όποιος δεν είναι παρών (εκτός κι αν εχει εφημερία) φακελώνεται άμεσα. Τρέχοντας περιέρχεται τις αίθουσες για να δει ΠΟΙΟΣ/ΠΟΙΑ άργησε να μπει στην τάξη και σημειώνει σε ειδικό τετράδιο πόσα λεπτά μεσολάβησαν από το χτύπημα του κουδουνιού μέχρι την είσοδο του εκπαιδευτικού στην τάξη. Στη συνέχεια, αφού έχουν μπει όλοι στις τάξεις, περνά και κρυφακούει έξω από κάθε πόρτα, μήπως ο καθηγητής είναι αυστηρός ή μαλακός ή .... και βέβαια σημειώνει στο γνωστό τετράδιο. Μετά μπαίνει κι ο ίδιος στην αίθουσα να κάνει μάθημα (οι διευθυντές πρέπει να εξαντλούν το υποχρεωτικό τους ωράριο). Θέλετε κι άλλες ωραίες καταστάσεις; Καλά, θα τις παρουσιάσουμε σε συνέχειες....

 
Στράτος
18 Οκτ 2014 23:07

Γράφει ο φίλος Nikos "Οι διευθυντές είναι τα έσχατα θύματα όλης αυτής της αντιφατικής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής".
Προσοχή όμως. Γιατί μέσω της αξιολόγησης οι Διευθυντές καλούνται από "θύματα" να γίνουν "θύτες"! Αν μάλιστα δεν αποσυνδεθεί η αξιολόγηση από το μισθολόγιο -έρχεται νέο μισθολόγιο κιόλας- θα πρέπει υποχρεωτικά να αξιολογούν και αρνητικά κάποιους υφιστάμενούς τους - συναδέλφους τους δηλαδή, αν δεν έχουν πάψει να τους βλέπουν έτσι - ώστε να πιάσουν τα ποσοστά των μη προαγομένων στον επόμενο βαθμό.
Το ερώτημα είναι απλό: Πόσοι Διευθυντές είναι έτοιμοι να εντάξουν μέσω της αξιολόγησης συναδέλφους στους στους μη ποραγομένους στον επόμενο βαθμό; Το ερώτημα ισχύει το ίδιο και για τους Σχολικούς Συμβούλους.

Όσο για το άρθρο, τι εννοεί στο τέλος; Ότι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να ξεκαθαρίσουν τι θα κάνουν με την αξιολόγηση προεκλογικά; Για τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ξέρουμε, αφού όντας τώρα στην κυβέρνηση την εφαρμόζουν και έχουν πει παντού ότι θα συνεχίσουν. Το ερώτημα είναι τι θα κάνει λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ. Αν διαβάζουν κάποιοι υπεύθυνοι παιδείας του κόμματος ας μας πούνε ξεκάθαρα τι σκέφτονται για το ζήτημα. Έχει μεγάλη σημασία και βαρύτητα για την ψήφο των εκπαιδευτικών, αυτό το πιστεύω και εγώ.

 
Γιώργος
19 Οκτ 2014 10:02

Και λίγα αναφέρει ο Νίκος! Αφού θα εγκρίνουν τις άδειες οι διευθυντές θα φροντίζουν και για την κάλυψη των εκπαιδευτικών που απουσιάζουν... Η κεντρική υπηρεσία θα νίπτει "τας χείρας της"! Αφού ενέκρινες την άδεια, κάλυψέ την!

 
Geo Geo
19 Οκτ 2014 10:55

Nikos είσαι πολύ ακριβής και μπράβο σου. Μην χαλιεσαι όμως γιατί μονο ένας που τα υφίσταται κάθε μέρα μπορεί να σε καταλάβει. Απο κάτω θα βρεθούν άλλοι 20 που θα παπαγαλισουν οτι δεν είναι με το ζόρι και οτι κανεις δε σε κρατάει στη θέση σου. Είναι όλοι αυτοι που στις 11.30 ή στι:ς 12.30 περνούν απο το γραφειο, χαιρετούν, ρωτούν ταχατες αν χρειαζεσαι κάτι και μην τον-την είδατε. Φυσικά αν ζήτησεις κάτι, ειτε εισπράττεις δυσαρέσκεια, ειτε μετανοιωνεις γιατί μέχρι να εξηγήσεις ή να διορθώσεις τα λάθη, το είχες κανει 3 φορες.
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΡΑΤΙΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΧΑΡΗ ΣΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ και αυτό ας το καταλάβουν και οι απο πανω και οι απο κάτω.

 
Χ.Κ.
19 Οκτ 2014 17:26

Ως διευθύντρια Λυκείου θα ήθελα να καταθέσω την προσωπική μου εμπειρία: οι διευθυντές ως μειοψηφία στην εκπαίδευση δεν έχουν την υποστήριξη κανενός. Οι ώρες διδασκαλίας τους αυξήθηκαν κατά 2 όπως όλων των εκπαιδευτικών (Και τις διδάσκουν όλες! Είναι θέμα της Διεύθυνσης Δ/θμιας να τηρεί τον νόμο και όλα είναι πλέον φανερά στο myschool), γεγονός που συνιστά μεγάλο ποσοστό αύξησης σε σχέση με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Ακόμη έχουν αυξηθεί υπερβολικά τα καθήκοντά τους (myschool, αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου, προετοιμασία εκδρομών, προγραμματισμός σχολικού έτους, άδειες, Erasmus+, και διάφορα άλλα που πρέπει να αποδεικνύονται γραπτώς) χωρίς καμία επιμόρφωση, ενώ απαιτούνται απ' αυτούς δεξιότητες που δεν αποτελούσαν προϋπόθεση για το διορισμό τους, όπως η τέλεια γνώση των υπολογιστών.
Και επιτέλους όλοι πρέπει να καταλάβουμε το άγχος τους: κανείς δεν μπορεί να αξιολογήσει τους συναδέλφους του με συγκεκριμένο βαθμό, και παράλληλα να διατηρήσει ένα κλίμα φιλικό και συνεργατικό στη σχολική μονάδα και να βελτιώσει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
Όσοι γίναμε διευθυντές όχι από μια κούφια φιλοδοξία, αλλά γιατί είχαμε όραμα για την εκπαίδευση, νιώθουμε ότι είμαστε η εύκολη λύση της κυβέρνησης να υλοποιεί ανέξοδα τις «μεταρρυθμίσεις» της και ο εύκολος στόχος των συνδικαλιστών για να ρίχνει τις ευθύνες για την πραγματοποίηση των «μεταρρυθμίσεων» αυτών. Συνθλιβόμαστε μεταξύ σφύρας και άκμονος.

 
Στράτος
19 Οκτ 2014 20:12

Αγαπητή Διευθύντρια Χ.Κ.,
ουδείς αντιλέγει ότι το έργο των Διευθυντών είναι δύσκολο και πολύπλευρο. Το ερώτημα είναι τι θα πράξετε όταν κληθείτε να αξιολογήσετε συναδέλφους εκπαιδευτικούς, και μάλιστα όταν υποχρεωθείτε να αξιολογήσετε αρνητικά κάποιους από αυτούς.
Έχετε σκεφτεί κάποια διέξοδο από αυτό το "αδιέξοδο";

 
Akis
19 Οκτ 2014 21:12

Ο Διευθυντής Σχολείου είναι διοικητικός προϊστάμενος, παιδαγωγός, μαχόμενος εκπαιδευτικός, επιστημονικός καθοδηγητής της σχολικής μονάδας, και ταυτόχρονα οφείλει να είναι συνεχώς σε ετοιμότητα (άσχετα αν είναι άρρωστος, πρέπει να πάει το παιδί του στο ωδείο κοκ) μήπως και πάρει κάποιος τηλέφωνο και του αναφέρει πως τρέχει μία βρύση στο προαύλιο του σχολείου ή κάποιο φως είναι αναμμένο, και πρέπει να πάει να το σβήσει. Οφείλει να έχει για τους πάντες ένα χαμόγελο, να είναι τέρας ψυχραιμίας και έτοιμος να ακούσει, χωρίς να φωνάξει, τις αιτιάσεις αυτού που δε ξέρει τι σημαίνει ακριβώς σχολική καθημερινότητα. Είναι ο μόνος που γνωρίζει επακριβώς την κατάσταση της παιδείας και ο μόνος που δεν κλήθηκε ποτέ μα ποτέ από καμία ηγεσία να εκθέσει το τι πραγματικά σημαίνει παιδεία και να βοηθήσει με την εμπειρία του και με τις γνώσεις του (που δεν είναι ευκαταφρόνητες). Βρίσκεται πάντα δίπλα σε συναδέλφους, όχι απρόσωπα αλλά ως άνθρωπος που κάνει και μάθημα και ξέρει τι σημαίνει παιδεία και θεωρητικά και στην πράξη. Θα δώσει λοιπόν τη συμβουλή του και την έγκυρη γνώμη του, θα βοηθήσει κηδεμόνες και μαθητές και θα βρίσκεται συνεχώς κοντά τους. Οι μικρές κοινωνίες στις οποίες βρίσκεται το σχολείο του, τον αγαπούν και τον εμπιστεύονται. Είναι τελικά ο μόνος που κάνει πράξη το όραμα του Ευάγγελου Παπανούτσου για την παιδεία.

 
Ζ.Λ
19 Οκτ 2014 23:04

Για όσους δεν κατάλαβαν καλά τα σχολεία στο μέλλον θα λειτουργούν ως ιδιωτικές επιχειρήσεις. Οι διευθυντές των σχολείων θα αξιολογούνται από την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας και η επιβίωση της σχολικής μονάδας θα εμπλέκει τους πάντες στο να δουλεύουν σκληρά για να έχουν τις δουλειές τους. Ο ανταγωνισμός θα είναι μεγάλος και ειδικά στην ελληνική πραγματικότητα θα έχουμε έντονες ψυχωτικές καταστάσεις. Αυτά έχουν οι βίαιες μεταρρυθμίσεις υπό συνθήκες παρακμής και είναι θλιβερό. Όμως όλοι έχουν μερίδιο ευθύνης.

 
Axilleas
20 Οκτ 2014 00:33

Σας συμπονώ. Παραιτηθείτε.

 
Jim
20 Οκτ 2014 01:03

Συνάδελφοι θα συμφωνήσω μαζί σας και θα προσθέσω πως τα χειρότερα έπονται για όλους τους εκπ/κούς (δασκάλους και διευθυντές)! Μας καλοπιάνουν τάχα με το νέο μισθολόγιο (καρότο) και μετά μαστίγιο!

 
Panos
20 Οκτ 2014 02:03

Λίγες σκέψεις για την αξιολόγηση των εκπ/κών. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι το εκπ/κό έργο δεν είναι το ίδιο με το έργο ενός άλλου ΔΥ, χωρίς φυσικά να υπάρχει μομφή για το έργο των άλλων εργαζόμενων. Ο εκπ/κός εργάζεται σε κινούμενη άμμο επομένως δε μπορεί να χρησιμοποιεί ένα συγκεκριμένο, σταθερό και κωδικοποιημένο σχέδιο μαθήματος που να εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση, ώστε να μπορεί να μετρηθεί. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει.
Επίσης δεν είναι ποτέ δυνατόν η αξιολόγηση να είναι απόλυτα αντικειμενική, ιδίως όταν γίνεται από μονοπρόσωπα όργανα. Πώς μπορεί να είναι αντικειμενική όταν καλείται να εξετάσει στοιχεία όπως η διδακτική ικανότητα, η παιδαγωγική συμπεριφορά, η υπευθυνότητα, η ευσυνειδησία, η μεταδοτικότητα κλπ; Πολύ δε περισσότερο που τα ως άνω χαρακτηριστικά είναι αρετές; Μπορεί μια αρετή ν’ αποτιμηθεί ποσοτικά; Επιπλέον πρέπει να επισημανθεί ότι κορυφαίοι παιδαγωγοί διαφωνούν ως προς τη σημασία που αποδίδεται στις ως άνω αρετές (π.χ. βλ. W. Brezinka, 1981). Άρα ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε μία απ' αυτές δε μπορεί παρά να προσδιοριστεί με υποκειμενικό τρόπο. Αντικειμενική μπορεί να είναι μια αξιολόγηση, μία μέτρηση όταν εξετάζει τα τυπικά προσόντα ενός εκπ/κού δηλ. εμπειρία εκφρασμένη σε χρόνια υπηρεσίας, τίτλους σπουδών, συμμετοχή σε καθολικά (και όχι με κλήρωση και για κάποιες μόνο ειδικότητες!) επιμορφωτικά προγράμματα κλπ
Επίσης είναι δυνατόν ένας εκπ/κός να αξιολογηθεί σ’ ένα πλήθος ζητημάτων χωρίς προηγουμένως να έχει επιμορφωθεί ουσιαστικά; Μπορεί η κοινή γνώμη να ζητάει έλεγχο και αξιολόγηση των πάντων όμως δε γνωρίζει τις λεπτομέρειες ούτε τις ιδιαιτερότητες της εκπ/σης. Και στην εκπ/ση υπάρχουν πολλές ιδιαιτερότητες, αστάθμητοι παράγοντες και δεν υπάρχουν βεβαιότητες!
Η ατομική εκπαιδευτική αξιολόγηση είναι ένα πολύ δύσκολο ζήτημα, ένα άλυτο κατά τη γνώμη μου πρόβλημα, που δεν επιδέχεται πειραματισμούς, οι οποίοι μπορεί ν' αποδειχθούν άδικοι και καταστροφικοί! Και φυσικά δεν έχει σχέση με τα καθήκοντα ως ΔΥ των εκπ/κών. Για αυτό σε προηγμένα εκπ/κά συστήματα δεν υπάρχει ή έχει καταργηθεί η ατομική εκπ/κή αξιολόγηση. Μπορεί να υπάρχει μόνον η αυτοαξιολόγηση, η οποία όμως δεν πρέπει να οδηγεί σε κατηγοριοποιήσεις σχολείων και εκπ/κών, ούτε σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων!
Κοντολογίς ένα εκπ/κό σύστημα που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να στηρίζει και να ενισχύει τον εκπ/κό και όχι να τον ενοχοποιεί. Να τον εφοδιάζει με δεξιότητες μορφωτικές και παιδαγωγικές.

 
Θανάσης
20 Οκτ 2014 06:54

« ενώ απαιτούνται απ' αυτούς δεξιότητες που δεν αποτελούσαν προϋπόθεση για το διορισμό τους»

Εάν δεν τις έχουν ας μην βάζουν υποψηφιότητα για (υπο)διευθυντές. Ακόμα χειρότερα αν κάποτε πήραν μια πιστοποίηση, την επικαλούνται ως τυπικό προσόν για την μοριοδότηση, και όταν πάρουν κάποια θέση ψάχνουν κάποιον να κάνει την δουλειά τους. Είτε μας αρέσει είτε όχι το κράτος αποφάσισε, και μάλιστα με μεγάλη καθυστέρηση, να διοικείται ηλεκτρονικά. Όποιος δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ας κάτσει στα μετόπισθεν. Οι θέσεις ευθύνης δεν είναι προθάλαμος της αποχώρησης, ούτε πρέπει να προσφέρονται σε παλιότερους συναδέρφους για να συμπληρωθεί η σύνταξή τους.
Ελπίζω ο αριθμός των ψηφιακά αναλφάβητων (υπο)διευθυντών να μηδενιστεί κάποια στιγμή, γιατί μετά ψάχνουν για «συνεργασίες», εννοώντας ότι αυτοί θα κρατήσουν το «συν» και κάποιοι άλλοι θα πάρουν τις «εργασίες»

 
Kλαψουρίσματα....
20 Οκτ 2014 09:00

Αγαπητέ Νίκο και προς άπαντες Δ/ντες σταματήστε να κλαψουρίζετε και αποδεχθείτε τις ευθύνες της θέσης σας ή παραιτηθείτε !
Διαμαρτύρεστε για την επιπλέον γραφειοκρατία, τις καταχωρήσεις στοιχείων στο myschool κλπ. Δηλαδή οι υπόλοιποι συνάδελφοι δεν κανουν τίποτα; μόνο διδάσκουν και αποχωρούν; Παρακαλώ μην διαστρεβλώνετε την πραγματικότητα, ένας αριθμός Δ/ντων δεν μπορεί να στείλει ενα απλό e-mail, ή δεν μπορεί να χειριστεί το myschool, και φυσικά δεν ασχολείται με το να βγάλει το πρόγραμμα του σχολείου ! Διαμαρτύρεστε για τις δυο ώρες μάθημα που έχετε να κάνετε αλλά εξαντλείτε την αυστηρότητά σας στους συναδέλφους για συμπλήρωση του εκπαιδευτικού τους ωραρίου ακόμη και αν χρειάζεται να μετακινούνται σε 5 σχολεία, ακόμα και σε δυο - τρια την ίδια ημέρα ! Αφήστε τα κροκοδείλια δάκρυα, ''όπως στρώσεις θα κοιμηθείς'' λέει η παροιμία....και είμαστε ακόμα στην αρχή !

 
Nikos
20 Οκτ 2014 22:33

Προς Αχιλλέα, Θανάση και Κλαψουρίσματα,
κάποιοι θεωρούν ότι οι διευθυντές (ή τουλάχιστον οι περισσότεροι) διεκδίκησαν τη θέση είτε για την εξουσία, είτε για να μη διδάσκουν είτε για το επίδομα. Πιθανώς δεν περνά από το νου τους ότι μπορεί αρκετοί να έχουν ένα όραμα για ένα ιδανικό σχολείο και να θέλουν να συμβάλλουν όσο μπορούν στην προσέγγισή του. Δεν είναι όλοι Δελμούζοι και η εποχή δεν ευνοεί την εμφάνιση Δελμούζων, ωστόσο, υπάρχει ένα παιδαγωγικό όραμα για το σχολείο, υπάρχει ένα κοινωνικό όραμα για το σχολείο, υπάρχει ένα πολιτικό όραμα για το σχολείο και κάποιοι το διεκδικούν. Το να παραιτηθεί κανείς από μια θέση την οποία διεκδίκησε έχοντας ένα όραμα είναι άτακτη υποχώρηση. Ότι υπάρχουν διευθυντές που είναι αγράμματοι ψηφιακά, το πιστεύω, διότι ακόμη και με ένα στοιχειωδώς "αξιοκρατικό" σύστημα επιλογής, το πελατειακό σύστημα έχει τη δυνατότητα να ευνοήσει τα "δικά του παιδιά" και γι αυτό όλοι γνωρίζουμε παραδείγματα. Ωστόσο, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των σημερινών διευθυντών έχει πολύ καλύτερη κατάρτιση και παιδαγωγική και ψηφιακή και διοικητική. Οι τωρινοί διευθυντές (σε μεγάλο ποσοστό) είναι σαφώς καλύτεροι από τους παλιότερους (όπως άλλωστε πρέπει να γίνεται). Όμως, κανείς δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα μόνος του έχοντας να διαχειριστεί ανθρώπους (τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις μαθήτριες, τους γονείς, τη σχολική επιτροπή, τη διεύθυνση εκπαίδευσης, την Περιφέρεια, το Υπουργείο, το Δήμο κτλ), να διδάσκει, να κάνει διοικητική-γραμματειακή δουλειά, να φροντίζει την αλληλογραφία, την κατάσταση του κτηρίου κα. Καμιά βοήθεια δεν υπάρχει (εκτός κάποιων σχολείων που έχουν γραμματεία) και η όποια βοήθεια προέρχεται από τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων. Είναι αδύνατον ανταποκριθεί πλήρως και επαρκώς ένας διεθυντής στον καθημερινά διογκούμενο φόρτο εργασίας, στη διδασκαλία (και μη λενε μερικοί οτι οι διευθυντές διδάσκουν 2 ώρες), στη διαχείριση των ανθρώπων και μετά από όλα αυτά να φροντίσει και την "προστιθέμενη αξία του σχολείου". Η αξιολόγηση αυτή, όπως προτείνεται, είναι ατελέσφορη, προσχηματική, προβληματική, αντιεπιστημονική και εν τέλει άχρηστη. Όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν τουλάχιστον επάρκεια, λόγω τυπικών προσόντων, οπότε με την αξιολόγηση αυτή ψάχνουν να βρουν ψύλλο στ' άχυρα. Αν εξακολουθήσει να ισχύει ο νόμος που αξιολογεί με διαφορετικό τρόπο τους εκπαιδευτικούς, δεν υπάρχει ούτε φόβος για την αξιολόγηση (αφού δεν θα υπάρχει υποχρεωτικό ποσοστό "ανεπαρκών"), αλλά ούτε και λόγος για να γίνει αυτή. Πάντως, για να μη μακρυγορώ, αυτή η "αξιολόγηση" θα καταστρέψει το καλό κλίμα που υπάρχει σε πολλά σχολεία (με τεράστιο κόπο για να επιτευχθεί), οπότε αυτή η εξέλιξη θα έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις και στις επιδόσεις του σχολείου συνολικά και στην αποτελεσματικότητά του. Δηλαδή, το Υπουργείο εκτός από μια μεγάλη τρύπα στο νερό, θα προκαλέσει χειροτευση της παιδείας.

 
ΚΩΣΤΑΣ
12 Ιαν 2015 21:25

Θανασάκη είσαι βαθιά νυχτωμένος ...θα μεγαλώσεις και τότε ξανασκέψου αυτά που γράφεις...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.