ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ξεκινά η αξιολόγηση των Διευθυντών Σχολείων- Το Χρονοδιάγραμμα

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ESOS
Δημοσίευση: 25/10/2014
Alt Text: 
Λοβέρδος
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος:

Α. Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των Περιφερειακών Δ/ντών Εκπαίδευσης, των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, των Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, των Σχολικών ΣυμβούλωνΠ/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης και των Δ/ντών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης να ξεκινήσει:

α) η αξιολόγηση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (πρώην Σ.Ε.Κ.), των προϊσταμένων ολιγοθεσίων Δ.Σ., των προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και

β) των προϊσταμένων και υπευθύνων, όπως αυτοί ορίζονται από το άρθρο 1 του Π.Δ. 152/2013(περιπτώσεις ι΄έως ιθ’, κ’ και κα’).

Β. Η αξιολόγηση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (πρώην Σ.Ε.Κ.), των προϊσταμένων ολιγοθεσίων Δ.Σ. και των προϊσταμένων Νηπιαγωγείων αφορά,σε πρώτη φάση, τις προβλεπόμενες κατηγορίες:

Κατηγορία Ι. Άσκηση διοικητικού και οργανωτικού έργου,

Κατηγορία ΙΙ. Άσκηση του έργου της εποπτείας και της αξιολόγησης (εξαιρείται η υποκατηγορία αα) Διοικητική αξιολόγηση εκπαιδευτικών) και

Κατηγορία V. Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη, ενώ η αξιολόγηση των προϊσταμένων και υπευθύνων της ως άνω περίπτωσης β) αφορά το σύνολο των προβλεπομένων από το άρθρο 3 του ως άνω Π.Δ. κριτηρίων (με εξαίρεση την αξιολόγηση προσωπικού ή μελών ομάδας).

Γ. Οι διαδικασίες και η σχετική αξιολόγηση πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2014, σύμφωνα με τις συνημμένες οδηγίες όσον αφορά τη συγκρότηση αναγκαίων ομάδων εργασίας σε επίπεδο Ι.Ε.Π. και κάθε Εκπαιδευτικής Περιφέρειας και τις εν γένει διαδικασίες (χρήση πλατφόρμας αξιολόγησης για την υποβολή portfolio από τους αξιολογουμένους, ημερομηνίες κ.ά.).

Δ. Επίσης, από το Ι.Ε.Π. θα δίνονται οδηγίες για την αντιμετώπιση επιμέρους περιπτώσεων εφαρμογής της ως άνω αξιολόγησης καθώς και για κάθε άλλο σχετικό θέμα που προκύπτει, σε συνεννόηση με τον Πρόεδρο της ΑΔΙΠΠΔΕ.

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

α) Μέχρι 29/10/2014 κάθε Διευθυντής σχολικής μονάδας ή Εργαστηριακού Κέντρου (πρώην Σ.Ε.Κ.) και κάθε Προϊστάμενος ολιγοθεσίου δημοτικού ή Προϊστάμενος νηπιαγωγείου καταχωρίζει και επιβεβαιώνει στην πλατφόρμα αξιολόγησης (https://www.iep.edu.gr/evaluation)τα στοιχεία της οικείας σχολικής μονάδας, του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων από τους οποίους προβλέπεται να αξιολογηθούν, σύμφωνα με το Π.Δ. 152/2013.

Μέσα στην ίδια προθεσμία οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καταχωρίζουν στην πλατφόρμα αξιολόγησης και επιβεβαιώνουν τους αξιολογουμένους και αξιολογητές των περιπτώσεων ι΄έως ιθ΄, κ΄ και κα΄ της παρούσης εγκυκλίου, αφού προηγουμένως οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης έχουν ορίσει τους Σχολικούς Συμβούλους – αξιολογητές της περίπτωσης ια’ του άρθρου 4 του Π.Δ. 152/2013.

β) Μέχρι 31/10/2014 η Ομάδα εργασίας κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης επιβεβαιώνει στην πλατφόρμα αξιολόγησης το ορθόν όλων των καταχωρίσεων για τους αξιολογουμένους και τους αξιολογητές της οικείας Περιφέρειας.

γ) Από 1/11/2014 έως και 20/11/2014 ο κάθε αξιολογούμενος καταχωρίζει στην πλατφόρμα αξιολόγησης εκείνα τα στοιχεία του ατομικού του φακέλου που θεωρεί ότι θα πρέπει να θέσει υπόψη των αξιολογητών του (portfolio).

δ) Από 3/11/2014 έως και 22/12/2014 οι αξιολογητές είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως επικοινωνούν με όσους αξιολογούν και ανταλλάσσουν απόψεις σχετικά με την επικείμενη αξιολόγηση των δευτέρων και

ε) Από 21/11/2014 έως και 31/12/2014 οι αξιολογητές καταχωρίζουν στην πλατφόρμα αξιολόγησης τις αξιολογήσεις τους.

OΔΗΓΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

1. Για τις ανάγκες της εφαρμογής της αξιολόγησης λειτουργεί διευρυμένη πλατφόρμα αξιολόγησης με ευθύνη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

2. Στο Ι.Ε.Π. με απόφαση του Δ.Σ. συγκροτείται Ομάδα εργασίας με έργο την επέκταση και λειτουργίατης πλατφόρμας αξιολόγησης, τον συντονισμό, την υποστήριξη και τη μηχανογραφική καθοδήγηση των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για την υλοποίηση της αξιολόγησης, σύμφωνα με το Π.Δ. 152/2013 και τα αναφερόμενα στην εγκύκλιο.

Επίσης, η Ομάδα παρακολουθεί την πορεία της αξιολόγησης, διαχειρίζεται, με απόλυτη προστασία των προσωπικών δεδομένων, τα αρχεία των αξιολογητών και αξιολογούμενων και τροποποιεί τις γενικές ημερομηνίες της κάθε φάσης αξιολόγησης κατόπιν σχετικής εντολής.

3. Σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης συγκροτείται τριμελής Ομάδα εργασίας με έργο την εν γένει παρακολούθηση των διαδικασιών αξιολόγησης σε επίπεδο Περιφέρειας, την καθοδήγηση αξιολογητών και αξιολογουμένων σε θέματα αξιολόγησης και τη συνεργασία με την αντίστοιχη Ομάδα του Ι.Ε.Π. Επίσης, έχει την ευθύνη να αντιστοιχίζει τους αξιολογητές με τους αξιολογουμένους, να ελέγχει την ορθότητα της καταχώρισης αξιολογητών και αξιολογουμένων, να δίνει απαντήσεις σε σχετικά προβλήματα που θέτουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και να ενημερώνει την Ομάδα του Ι.Ε.Π. για τυχόν δυσλειτουργίες της πλατφόρμας αξιολόγησης και για τεχνικά προβλήματα ανάρτησης.

4. Οι Συντονιστές Εκπαίδευσης ελληνικών σχολείων εξωτερικού συντονίζουν τις σχετικές διαδικασίες στα σχολεία ευθύνης τους και ενημερώνουν την Ομάδα εργασίας του ΙΕΠ για τυχόν δυσλειτουργίες της πλατφόρμας αξιολόγησης και για τεχνικά ή άλλα προβλήματα.

5. Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης συντονίζουν τις σχετικές διαδικασίες σε επίπεδο Διεύθυνσης και ενημερώνουν την Ομάδα εργασίας της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για τυχόν προβλήματα (τεχνικού ή άλλου χαρακτήρα) ή καθυστερήσεις.

Α. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Β. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 152/13 ΣΥΜΦΩΝΑΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Σχόλια (2)

 
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
28 Οκτ 2014 23:39

Κάνοντας μια υπόθεση εργασίας ότι όλοι συμφωνούμε στην αξιολόγηση θέτω ένα απλό ερώτημα.Γιατί να εξαιρεθεί από την αξιολόγηση των δ/ντων η κατηγορία ΙΙΙ;;;;; Για την ιστορία παραθέτω τι προβλέπεται.
Κατηγορία ΙΙΙ – Σχολικό κλίμα και παιδαγωγική της σχολικής μονάδας που περιλαμβάνει το ομώνυμο κριτήριο, ο διευθυντής της σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ., πέραν της αξιολόγησης στα διοικητικά κριτήρια, υπόκειται και σε εκπαιδευτική αξιολόγηση και εντάσσεται σε βαθμίδα περιγραφικής κλίμακας ποιοτικού χαρακτηρισμού ως εξής:
 αα) Ελλιπής, εφόσον δεν φροντίζει επαρκώς και αποτελεσματικά για την καλλιέργεια ανοικτού σχολικού κλίματος, δεν ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς στο να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και καινοτομίες και δημιουργεί ή δεν προλαμβάνει ή δεν αμβλύνει εντάσεις στη σχολική μονάδα.
 ββ) Επαρκής, εφόσον εστιάζει στην ανάπτυξη ανοικτού παιδαγωγικού κλίματος στο σχολείο, στην παιδαγωγική και διδακτική στήριξη των εκπαιδευτικών στο έργο τους, στη στήριξη των μαθητών του σχολείου σε εκπαιδευτικό, ψυχολογικό και παιδαγωγικό επίπεδο, στην πρόληψη εντάσεων μεταξύ των μαθητών και μεταξύ των εκπαιδευτικών και στην αποτροπή φαινομένων ενδοσχολικής βίας.
 γγ) Πολύ καλός, εφόσον πλέον των προϋποθέσεων της ανωτέρω υποπερίπτωσης προσδίδει όραμα, υψηλές προσδοκίες και ιδιαίτερη ταυτότητα καινοτομίας στη σχολική μονάδα, την οποία μετατρέπει σε «κοινότητα που μαθαίνει» και φροντίζει για την άμεση και ουσιαστική επικοινωνία με τους γονείς και για τη
συνεργασία μαζί τους με στόχο την προαγωγή του επιπέδου των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
 δδ) Εξαιρετικός, εφόσον πλέον των προϋποθέσεων των δύο ανωτέρω υποπεριπτώσεων, στηρίζει τη διδασκαλία και τη μάθηση που αποφέρει υψηλές επιδόσεις εκ μέρους των μαθητών και διασφαλίζει τη γενικότερη αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας.
Μήπως θα έπρεπε να ήταν το μόνο κριτήριο που θα αξιολογούμασταν;;;;;
ΚΡΙΜΑ ...ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΓΙΝΕ ΛΑΘΟΣ...
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕ03
Δ/ΝΤΗΣ
10ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ

 
Φωτεινή Καφίδα
11 Δεκ 2014 17:10

Ναι, μάλλον κάποιο λάθος έχει γίνει! Συμφωνώ, είναι πολύ σημαντικό ένας διευθυντής να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς στο να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και καινοτομίες και να μη δημιουργεί ή να προλαμβάνει ή να αμβλύνει εντάσεις στη σχολική μονάδα. Ιδανικά θα έπρεπε σ' αυτό ν' αξολογείται και με bottοm-up συντελεστή από τους διοικούμενούς του. Αλλωστε ο σκοπός της διοίκησης της εκπαίδευσης είναι μορφωτικός κι εκπαιδευτικός...
Σίγουρα υπάρχουν διευθυντές που καταπιέζουν πρωτοβουλίες τόσο εκπαιδευτικές όσο και διοικητικές και αποθαρρύνουν τις προτάσεις και την ανάπτυξη ιδεών από διδάσκοντες ή γονείς .Προσπαθούν να κατευθύνουν τη " ταυτότητα της σχολικής μονάδας " με τις προσωπικές τους αξίες ,και δεν αφήνουν τη δυναμική μιας ομάδας ( διδάσκοντες- γονείς - μαθητές ) να λειτουργήσει αβίαστα. Αισθάνονται - εάν αφήσουν πρωτοβουλίες και ανοικτό κλίμα διαλόγου -οτι απειλούνται ή οτι θα χάσουν τον έλεγχο.
Υπάρχει και μιά άλλη πλευρά επιπλέον οτι ένας διευθυντής να μεροληπτεί , ή να επηρεάζεται εύκολα από κάποιους διδάσκοντες ή γονείς, ενώ από κάποιους άλλους όχι. Κι αυτό φέρνει διαίρεση στο σύλλλογο διδασκόντων και στη σχολική κοινότητα.
Θα έπρεπε ακόμη να λάβει κανείς υπόψη οτι γιαυτή τη κατάσταση η ευθύνη είναι και η στάση του συλλόγου διδασκόντων και καθενός προσωπικά , διότι όταν αποποιούνται ευθύνες και αρμοδιότητες,ή αδιαφορούν επειδή τους εξυπηρετεί ο διευθυντής, χαράζουν το δρόμο για μια διοίκηση δίχως ουσιαστική συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων . Δε ξέρω αν η πίεση μιας αξιολόγησης που γίνεται γρήγορα και συνοπτικά λύνει ουσιαστικά το πρόβλημα. Χρειάζεται ν' αλλάξει ο τρόπος σκέψης μας για τη διοίκηση. Ισως χρειάζεται να δοθεί ο χρόνος μαζί και με μια μεθοδολογία ώστε οι σχολικές μονάδες να λειτουργήσουν με αξίες που γεννιούνται συλλογικά και ομαδικά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.