Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Τέλος οι εκπαιδευτικοί στις θέσεις ευθύνης της Κ.Υ. του υπουργείου Παιδείας

Δημοσίευση: 29/10/2014
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μέχρι αργά το βράδυ της Δευτέρας στο γραφείο του υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου υπήρχε ευρεία σύσκεψη για την τοποθέτηση των νέων Προϊσταμένων και Διευθυντών των τμημάτων και Διευθύνσεων του υπουργείου Παιδείας.

Η σύσκεψη δεν αφορούσε τόσο τα πρόσωπα , όσο στο ερώτημα εάν θα ήταν νόμιμη η τοποθέτηση εκπαιδευτικών στις θέσεις αυτές, όπως είθισται μέχρι σήμερα.

Κατ αρχήν το Προεδρικό Διάταγμα για το νέο Οργανισμό ορίζει ξεκάθαρα ότι Γενικοί Διευθυντές, Διευθυντές και προιστάμενοι γίνονται μόνο οι διοικητικοί υπάλληλλοι.

Αλλωστε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης είχε επιστρέψει πίσω το Σχέδιο του Οργανισμού να διορθωθεί όταν στάλθηκε με τη διάταξη ότι θέσεις ευθύνης καταλαμβάνουν και εκπαιδευτικοί.

Ωστόσο ο υπουργός Α. Λοβέρδος διαπιστώνει ότι σε συγκεκριμένες θέσεις ευθύνης στο υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί.

Το θέμα αναμένεται να ξεκαθαρίσει και να οριστικοποιηθεί σήμερα .

ΤΙ ΟΡΙΖΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ Της Κ.Υ. ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Άρθρο 66

ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Των οργανικών μονάδων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προΐστανται υπάλληλοι, ως εξής:

α) Σε όλες τις Γενικές Δ/νσεις του Υπουργείου υπάλληλοι όλων των κλάδων και ειδικοτήτων κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ),

β) Σε όλες τις Δ/νσεις του Υπουργείου υπάλληλοι όλων των κλάδων και ειδικοτήτων κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ),

γ) Σε όλα τα Τμήματα του Υπουργείου υπάλληλοι όλων των κλάδων και ειδικοτήτων κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ).

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Οι θέσεις ευθύνης για τις οποίες τίθεται θέμα για το εάν πρέπει ή όχι να αναλαμβάνονται από εκπαιδευτικούς είναι οι εξής:

Θυμίζουμε ότι στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τοποθετήθηκε προ ημερών ήδη η Ανδρονίκη Μπάρλα, η οποία υπηρετούσε ως Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Διεξαγωγής Εξετάσεων.

Σύμφωνα με την έκθεση του υπουργού Παιδείας «Η Ανδρονίκη Μπάρλα έχει διαπρέψει σε όσες θέσεις ευθύνης έχει αναλάβει. Με εφόδια τα ουσιαστικά προσόντα της, τη μεθοδικότητα, εργατικότητα και αποφασιστικότητά της κατάφερε να φέρει σε πέρας δύσκολο και απαιτητικό έργο της οργάνωσης και διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων σε ιδιαίτερα σύντομο διάστημα. Η εμπειρία της και η γνώση του αντικειμένου, αλλά και η μεθοδικότητα, εργατικότητα και αποφασιστικότητά της συντελούν ότι είναι το καταλληλότερο στέλεχος για την οργάνωση και συντονισμό της Γενικής Διεύθυνσης».

Οι θέσεις που αναμένονται νέες τοποθετήσεις

Οι θέσεις για τις οποίες τίθεται θέμα εάν θα πρέπει να καταλαμβάνονται από εκπαιδευτικούς είναι οι εξής:

1. Στρατηγικός σκοπός της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι η παιδαγωγική, επιστημονική και διοικητική υποστήριξη της εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής για όλα τα θέματα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

2. Η Γενική Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες: α) Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

β) Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

γ) Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

δ) Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

ε) Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής στ. Αυτοτελές Τμήμα Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων

ζ. Αυτοτελές Τμήμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

1. Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι η κατάρτιση των Αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων Σπουδών, η εποπτεία Σχολείων Α/θμιας Εκπαίδευσης, η διασφάλιση της ποιότητας και τα Μαθητικά Θέματα.

2. Η Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:

α) Τμήμα Α΄ Σπουδών και Εφαρμογής Προγραμμάτων

β) Τμήμα Β΄ Ιδιωτικής Α΄θμιας Εκπαίδευσης

γ) Τμήμα Γ΄ Μαθητικής Μέριμνας και Σχολικής Ζωής

3. Το Τμήμα Α΄: Σπουδών και Εφαρμογής Προγραμμάτων είναι αρμόδιο για:

α) την κατάρτιση των Αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων Σπουδών όλων των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τον χειρισμό των θεμάτων που ανακύπτουν από την εφαρμογή τους σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής,

β) την κατάρτιση αποφάσεων για τη συγκρότηση ειδικών επιστημονικών ομάδων για την αξιολόγηση των διδακτικών βιβλίων και εκπαιδευτικού υλικού για τη δεύτερη ξένη γλώσσα,

γ) την παροχή υποστήριξης και κατευθύνσεων σε θέματα σπουδών στους Σχολικούς Συμβούλους,

δ) την εποπτεία της εφαρμογής των Προγραμμάτων Σπουδών, των Ωρολογίων Προγραμμάτων και το χειρισμό των θεμάτων που αφορούν στην έγκριση του διδακτικού υλικού και των λοιπών μέσων διδασκαλίας,

ε) την κατάρτιση αποφάσεων για την έκδοση, κυκλοφορία και διάθεση των διδακτικών και άλλων βιβλίων και κάθε μορφής εκπαιδευτικού υλικού και μέσων στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

στ) την κατάρτιση αποφάσεων που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία όλων των τύπων των Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων και των Σχολικών Μονάδων που εφαρμόζουν Ολοήμερο Πρόγραμμα καθώς και των Σχολείων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, ζ) τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων,

η) τη ρύθμιση κάθε θέματος που αφορά στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής και Ενισχυτικών Φροντιστηριακών Τμημάτων, στην υλοποίηση προγραμμάτων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στη συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών δεδομένων για όλα τα παραπάνω,

θ) την κατάργηση, μεταφορά έδρας και μετατροπή σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

ι) την ανάπτυξη, λειτουργία και στήριξη των εργαστηρίων στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ια) τις άδειες εισόδου, τη διεξαγωγή ερευνών και πρακτικών ασκήσεων φοιτητών στα σχολεία στο πλαίσιο των μαθημάτων των ισχυόντων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών,

ιβ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

4. Το Τμήμα Β΄ Ιδιωτικής Α/θμιας Εκπαίδευσης είναι αρμόδιο για:

α) την εποπτεία όλων των Ιδιωτικών σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

β) την ίδρυση, οργάνωση, προαγωγή, συγχώνευση, αδειοδότηση ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων,

γ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

5. Το Τμήμα Γ΄ Μαθητικής Μέριμνας και Σχολικής Ζωής είναι αρμόδιο για:

α) τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην τήρηση υπηρεσιακών βιβλίων, εντύπων και τίτλων σπουδών όλων των τύπων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

β) τη ρύθμιση κάθε θέματος που αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών καθώς και στην αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις,

γ) την παροχή υποστήριξης και κατευθύνσεων σε θέματα προγραμμάτων και εκδηλώσεων της Σχολικής ζωής στους Σχολικούς Συμβούλους,

δ) τη ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας Σχολικών Συνεταιρισμών,

ε) τις εγγραφές, μετεγγραφές, τα προγράμματα ανταλλαγής μαθητών καθώς και θέματα φοίτησης μαθητών, στ) το πλαίσιο λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων, εκδρομών – περιπάτων, επισκέψεων, μετακινήσεων, προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και κάθε θέμα που αφόρα στην οργάνωση της μαθητικής ζωής και τη φοίτηση των μαθητών όλων των τύπων σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

ζ) την οργάνωση και λειτουργία των Σχολικών Βιβλιοθηκών, τις πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, τους μαθητικούς διαγωνισμούς και την οργάνωση και διεξαγωγή μαθητικών αγώνων,

η) την οργάνωση και λειτουργία σχολείων όπως την έναρξη – λήξη διδακτικού έτους, αργίες – διακοπές,

θ) το χειρισμό θεμάτων επαγγελματικού προσανατολισμού, εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πληροφόρησης,

ι) θέματα που αφορούν Οργανώσεις Γονέων και Κηδεμόνων Π.Ε., Σχολικές Επιτροπές, Κυλικεία Δημοσίων Σχολείων και Μαθητικές Κατασκηνώσεις,

ια) άδειες εισόδου σε τηλεοπτικούς, ραδιοφωνικούς σταθμούς και ΜΜΕ,

ιβ) τη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) και των δικτύων σχολικών δραστηριοτήτων,

ιγ) τον σχεδιασμό, την προώθηση, υποστήριξη και αξιολόγηση της εφαρμογής καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων. Το σχεδιασμό και οργάνωση δράσεων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, για την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην εκπαίδευση, καθώς και δράσεων για την υποστήριξη μαθητών που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες,

ιδ) την Ανάπτυξη του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ιε) την επαφή των μαθητών με θέματα διατροφής, κυκλοφοριακής αγωγής, υγιεινής, διαπροσωπικών σχέσεων, ψυχικής υγείας, σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων, εθελοντισμού, πρόληψης και αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων, κοινωνικού αποκλεισμού, καταστάσεων διαμονής και εργασίας, περιβάλλοντος και υγείας, κατανάλωσης και υγείας, ισότητας των δύο φύλων, αγωγής καταναλωτή και συμβουλευτικών σταθμών νέων

ιστ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

1. Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι η κατάρτιση των Αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων Σπουδών, η εποπτεία Σχολείων Β/θμιας Εκπαίδευσης, η διασφάλιση της ποιότητας και τα Μαθητικά Θέματα.

2. Η Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:

α) Τμήμα Α΄ Σπουδών και Εφαρμογής Προγραμμάτων

β) Τμήμα Β΄ Ιδιωτικής Β/θμιας Εκπαίδευσης

γ) Τμήμα Γ΄ Μαθητικής Μέριμνας και Σχολικής Ζωής

δ) Τμήμα Δ΄ Τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

3. Το Τμήμα Α΄Σπουδών και Εφαρμογής Προγραμμάτων είναι αρμόδιο για:

α) την κατάρτιση των Αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων Σπουδών και τον χειρισμό των θεμάτων που ανακύπτουν από την εφαρμογή τους, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής,

β) την εποπτεία της εφαρμογής των Προγραμμάτων Σπουδών και τον χειρισμό θεμάτων που αφορούν στην έγκριση του διδακτικού υλικού και κάθε μορφής εκπαιδευτικού υλικού και των λοιπών μέσων διδασκαλίας, για Γυμνάσια, Λύκεια, Μουσικά, Καλλιτεχνικά Σχολεία και σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης,

γ) τη ρύθμιση κάθε θέματος που αφορά στην εξεταστέα και διδακτέα ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων στην ύλη των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων στις οδηγίες και στον τρόπο αξιολόγησης μαθημάτων,

δ) τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων,

ε) τα θέματα που αφορούν σε ζητήματα σπουδών και βιβλίων στα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία, και στα προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας,

στ) τον σχεδιασμό, την προώθηση υποστήριξη και αξιολόγηση εφαρμογής καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων,

ζ) την ανάπτυξη, λειτουργία και στήριξη των εργαστηρίων στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και τον συντονισμό των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ),

η) την κατάργηση, μεταφορά έδρας και μετατροπή σχολείων Β/θμιας Εκπαίδευση,

θ) τις άδειες διεξαγωγής έρευνας και πρακτικών ασκήσεων φοιτητών στα σχολεία και τις άδειες εισόδου στο πλαίσιο των μαθημάτων των ισχυόντων Αναλυτικών Προγραμμάτων,

ι) την οργάνωση και διεξαγωγή Μαθητικών Αγώνων,

ια) την παροχή υποστήριξης και κατευθύνσεων σε θέματα σπουδών στους Σχολικούς Συμβούλους,

ιβ) τον χειρισμό κάθε άλλο συναφούς θέματος.

4. Το Τμήμα Β΄ Ιδιωτικής Β/θμιας Εκπαίδευσης είναι αρμόδιο για:

α) την εποπτεία όλων των ιδιωτικών σχολείων της Β/ θμιας Εκπαίδευσης,

β) την ίδρυση, οργάνωση, προαγωγή, συγχώνευση, αδειοδότηση Ιδιωτικών Σχολείων και φροντιστηρίων,

γ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

5. Το Τμήμα Γ΄ Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Μαθητικής Μέριμνας είναι αρμόδιο για:

α) τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην τήρηση υπηρεσιακών βιβλίων, εντύπων και τίτλων σπουδών των Γυμνασίων, Λυκείων, Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων,

β) τη ρύθμιση κάθε θέματος που αφορά στις εξετάσεις και στην αξιολόγηση των μαθητών καθώς και στην αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις,

γ) τη ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας Σχολικών Συνεταιρισμών,

δ) τις εγγραφές, μετεγγραφές, τα προγράμματα ανταλλαγής μαθητών καθώς και για τα θέματα φοίτησης μαθητών,

ε) τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), λειτουργία τάξεων υποδοχής και στη δημιουργία φροντιστηριακών τμημάτων και υλοποίηση Προγραμμάτων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στα Σχολεία Β/θμιας Εκπαίδευσης,

στ) το πλαίσιο λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων, εκδρομών – περιπάτων, επισκέψεων, μετακινήσεων, προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και κάθε θέμα που αφόρα στην οργάνωση της μαθητικής ζωής και την φοίτηση των μαθητών των ανωτέρω τύπων σχολείων,

ζ) την οργάνωση και λειτουργία των Σχολικών Βιβλιοθηκών, τις πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και τους μαθητικούς διαγωνισμούς, η) την οργάνωση και λειτουργία σχολείων όπως την έναρξη – λήξη διδακτικού έτους, αργίες – διακοπές, άδειες εισόδου φορέων και ιδιωτών, ποινές και διαγωγή μαθητών και εκθέσεις λειτουργίας Δ/νσεων,

θ) την παροχή υποστήριξης και κατευθύνσεων σε θέματα προγραμμάτων και εκδηλώσεων της σχολικής ζωής στους Σχολικούς Συμβούλους,

ι) θέματα που αφορούν Οργανώσεις Γονέων και Κηδεμόνων Π.Ε., Σχολικές Επιτροπές, Κυλικεία Δημοσίων Σχολείων και Μαθητικές Κατασκηνώσεις,

ια) άδειες εισόδου σε τηλεοπτικούς, ραδιοφωνικούς σταθμούς και Μέσα μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ),

ιβ) τη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν στα δίκτυα σχολικών δραστηριοτήτων,

ιγ) τον σχεδιασμό, την προώθηση, υποστήριξη και αξιολόγηση της εφαρμογής καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων. Το σχεδιασμό και οργάνωση δράσεων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, για την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην εκπαίδευση, καθώς και δράσεων για την υποστήριξη μαθητών που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες,

ιδ) την εποπτεία των δομών του Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) και των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού(ΓΡΑΣΕΠ)

ιε) την επαφή των μαθητών με θέματα διατροφής, κυκλοφοριακής αγωγής, υγιεινής, διαπροσωπικών σχέσεων, ψυχικής υγείας, σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων σεξουαλικής αγωγής, εθελοντισμού, πρόληψης και αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων, κοινωνικού αποκλεισμού, καταστάσεων διαμονής και εργασίας, περιβάλλοντος και υγείας, κατανάλωσης και υγείας, ισότητας των δύο φύλων, αγωγής καταναλωτή και συμβουλευτικών σταθμών νέων ιστ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

6. Το Τμήμα Δ΄ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι αρμόδιο για: α) τη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.),

β) την Ανάπτυξη του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης,

γ) τον περιορισμό του ενεργειακού αποτυπώματος κάθε σχολικής μονάδας,

δ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

1. Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης είναι η κατάρτιση Αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων Σπουδών, Υποστηρικτικών Μέσων και Υπηρεσιών Ειδικής Εκπαίδευσης καθώς και η προστασία των Δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία.

2. Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:

α) Τμήμα Α΄ Σπουδών, Υποστηρικτικών Μέσων και Υπηρεσιών Ειδικής Εκπαίδευσης και προστασίας Δικαιωμάτων μαθητών με αναπηρία

β) Τμήμα Β΄ Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

3. Το Τμήμα Α΄ Σπουδών, Υποστηρικτικών Μέσων και Υπηρεσιών Ειδικής Εκπαίδευσης και Προστασίας Δικαιωμάτων Μαθητών με Αναπηρία είναι αρμόδιο για:

α) τη συγκρότηση ειδικών επιστημονικών ομάδων για την έγκριση προτεινόμενων προγραμμάτων σπουδών, σχολικών βιβλίων και κάθε είδους εκπαιδευτικού υλικού και μέσων, καινοτόμων προγραμμάτων και δράσεων προγραμμάτων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, διαπολιτισμικής αγωγής και αποφυγής της σχολικής βίας καθώς και κάθε είδους εκπαιδευτικού – παιδαγωγικού υλικού και μέσων άλλων φορέων,

β) την εισήγηση για την έκδοση αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων Σπουδών για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης,

γ) θέματα επιμόρφωσης και επαγγελματικής κατάρτισης του προσωπικού όλων των κλάδων της ειδικής εκπαίδευσης,

δ) την εκπροσώπηση του Υπουργείου στον Ευρωπαϊκό Φορέα για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή (ΕΦΕΑ) − European Agency for Development in Special Needs Education και τον συντονισμό του ελληνικού δικτύου ανταλλαγής μεταξύ επαγγελματιών και εκπροσώπων άλλων χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Ε.Ε),

ε) τα θέματα οργάνωσης, στελέχωσης και κανονισμού λειτουργίας των δομών και υπηρεσιών γνωμάτευσης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, της εξειδικευμένης διδακτικής Εκπαιδευτικής υποστήριξης και συνεκ− παίδευσης, των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ), των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και της κατ’ οίκον διδασκαλίας, στ) τα θέματα που αφορούν στην ίδρυση και κατάργηση Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) καθώς και τα θέματα εξοπλισμού των σχολικών μονάδων, τις προδιαγραφές για όλα τα εξοπλιστικά μέσα των μονάδων και των εργαστηρίων,

ζ) τον ειδικό εξοπλισμό, τα τεχνικά βοηθήματα και το ειδικό παιδαγωγικό υλικό που έχει ανάγκη ο μαθητής με αναπηρία,

η) την κατάρτιση αποφάσεων για την έκδοση, κυκλοφορία και διάθεση των βιβλίων και κάθε μορφής εκπαιδευτικού υλικού και μέσων για τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,

θ) την κατάρτιση αποφάσεων για τη μέθοδο διδασκαλίας και αξιολόγησης και τους εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και τις εισαγωγικές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,

ι) την παροχή υπηρεσιών ψυχολογικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των μαθητών των ειδικών σχολείων, ια) την ανάπτυξη και οργάνωση ειδικών προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης για γονείς με παιδιά με αναπηρία ηλικίας 0−6 ετών,

ιβ) την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού χάρτη σε θέματα εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και την διαμόρφωση στρατηγικών και βέλτιστων πρακτικών για τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την αναπηρία,

ιγ) τη συνεργασία με το αναπηρικό κίνημα, με το συνήγορο του παιδιού, με τους συλλόγους και φορείς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τους επιστημονικούς επαγγελματικούς φορείς των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής των κλάδων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), τον σχεδιασμό των ενημερωτικών εκδηλώσεων, ημερίδων δράσεων, τη διοργάνωση μαθητικών εκδηλώσεων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και εκστρατειών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε συνεργασία με το Αυτοτελές Τμήμα Εκδόσεων και Δημο− σίων Σχέσεων και την εκπροσώπηση του Υπουργείου σε σχετικές εκδηλώσεις που οργανώνονται από συλλόγους και φορείς και διεθνείς συναντήσεις για θέματα ειδικής εκπαίδευσης και αναπηρίας,

ιδ) τη μέριμνα για κάθε θέμα εντοπισμού μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία, διεπιστημονικής διαγνωστικής αξιολόγησης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και του Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης για μαθητές με διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και του Προγράμματος Υποστήριξης της οικογένειάς τους,

ιε) τον χειρισμό θεμάτων που αφορούν στην έγκριση και εποπτεία της εφαρμογής των Προγραμμάτων Σπουδών Ειδικής Εκπαίδευσης,

ιστ) την εισήγηση θεμάτων κανονισμών για τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα και την επαγγελματική δεοντολογία εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής (Νηπιαγωγών, Δασκάλων, καθηγητών όλων των κλάδων Ειδικής Αγωγής), του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού,

ιζ) την έγκριση των πρακτικών ασκήσεων σπουδαστών σε προγράμματα σπουδών στους κλάδους εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, κλάδους Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π) καθώς και τις μεταπτυχιακές έρευνες σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών,

ιη) τον χειρισμό των μαθητικών θεμάτων που αφορούν στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, είτε φοιτούν σε αυτοτελείς Σ.Μ.Ε.Α.Ε, είτε σε σχολεία της Γενικής Παιδείας και σε κάθε άλλο σχετικό με την εκπαιδευτική διαδικασία θέμα,

ιθ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

4. Το Τμήμα Β΄ Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης είναι αρμόδιο για:

α) τα θέματα της υπηρεσιακής κατάστασης του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) που υπηρετεί στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), καθώς και του Διοικητικού Προσωπικού που υπηρετεί στα ΚΕΔΔΥ, Επίσης κάθε θέμα που αφορά το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΚΥΣΕΕΠ),

β) την πρόσληψη με σύμβαση ορισμένου χρόνου μέσω ΑΣΕΠ των οδηγών και συνοδών των ιδιόκτητων σχολικών λεωφορείων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. για μαθητές που φοιτούν σε αυτές, γ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

1. Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι η εφαρμογή Προγραμμάτων Σπουδών και καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων για θέματα που αφορούν την Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση, καθώς και η διασύνδεση των μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, την Ποιότητα της Εκπαίδευσης και τα Μαθητικά Θέματα.

2. Η Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:

α) Τμήμα Α΄ Σπουδών και Εφαρμογής Προγραμμάτων Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

β) Τμήμα Β΄ Μαθητικής Μέριμνας και Σχολικής Ζωής

3. Το Τμήμα Α΄ Σπουδών και Εφαρμογής Προγραμμάτων Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι αρμόδιο για:

α) την κατάρτιση των Αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων Σπουδών και τον χειρισμό των θεμάτων που ανακύπτουν από την εφαρμογή τους, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής,

β) την κατάρτιση αποφάσεων για την έκδοση, κυκλοφορία και διάθεση των βιβλίων και κάθε μορφής εκπαιδευτικού υλικού και μέσων στις εκπαιδευτικές μονάδες της Δημόσιας και Ιδιωτικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,

γ) τον καθορισμό του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στις σχολικές μονάδες που παρέχουν επαγγελματική εκπαίδευση,

δ) τη ρύθμιση κάθε θέματος που αφορά στην ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, στον τρόπο αξιολόγησης μαθημάτων, στον καθορισμό της ύλης και του αριθμού των διαγωνισμάτων τετραμήνων καθώς και στην ύλη των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων καθώς και τις οδηγίες μαθημάτων,

ε) τα θέματα που αφορούν τη διασύνδεση των μαθητών επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας,

στ) την παρακολούθηση και αξιοποίηση των επαγγελματικών περιγραμμάτων και του συστήματος πιστωτικών μονάδων,

ζ) τη ρύθμιση κάθε θέματος που αφορά στη λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής, στη δημιουργία φροντιστηριακών τμημάτων, στην υλοποίηση προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας στα σχολεία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) και στη συγκέντρωση και επεξεργασία στατιστικών δεδομένων για όλα τα παραπάνω,

η) το σχεδιασμό, την προώθηση, υποστήριξη και αξιολόγηση της εφαρμογής καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων, την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού, θ) την εποπτεία των σχολικών μονάδων της δημόσιας δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης, τα θέματα που αφορούν στην ίδρυση, συγχώνευση, κατάργηση, οργάνωση των μονάδων αυτών,

ι) την εποπτεία των σχολικών μονάδων της Ιδιωτικής Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα θέματα που αφορούν στην ίδρυση, συγχώνευση, κατάργηση, οργάνωση των μονάδων αυτών καθώς και κάθε άλλο διοικητικό θέμα,

ια) την εποπτεία της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων,

ιβ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

4. Το Τμήμα Β΄ Μαθητικής Μέριμνας και Σχολικής Ζωής είναι αρμόδιο για:

α) την ανάπτυξη, λειτουργία και στήριξη των εργαστηρίων στις σχολικές μονάδες καθώς και των Σχολικών Εργαστηρίων της Δευτεροβάθμιας Δημόσιας και Ιδιωτικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

, β) τα θέματα που αφορούν στα κυλικεία των σχολικών μονάδων της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και στις μαθητικές κατασκηνώσεις,

γ) τις άδειες εισόδου, διεξαγωγής έρευνας και πρακτικών ασκήσεων φοιτητών στα σχολεία,

δ) τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην τήρηση υπηρεσιακών βιβλίων, εντύπων και τίτλων σπουδών, ε) τη ρύθμιση κάθε θέματος που αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών καθώς και στην αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, στ) τις εγγραφές, μετεγγραφές, τα προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και τα θέματα φοίτησης τους, ζ) την Ανάπτυξη του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

η) τον σχεδιασμό, την προώθηση, υποστήριξη και αξιολόγηση της εφαρμογής καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων. Το σχεδιασμό και οργάνωση δράσεων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, για την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην εκπαίδευση, καθώς και δράσεων για την υποστήριξη μαθητών που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες,

θ) την επαφή των μαθητών με θέματα διατροφής, κυκλοφοριακής αγωγής, υγιεινής, διαπροσωπικών σχέσεων, ψυχικής υγείας, σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων σεξουαλικής αγωγής, εθελοντισμού, πρόληψης και αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων, κοινωνικού αποκλεισμού, καταστάσεων διαμονής και εργασίας, περιβάλλοντος και υγείας, κατανάλωσης και υγείας, ισότητας των δύο φύλων, αγωγής καταναλωτή και συμβουλευτικών σταθμών νέων ι) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής

1. Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής είναι η εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής της Φυσικής Αγωγής και της Αθλητικής Παιδείας στην Εκπαίδευση.

2. Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής συγκροτείται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες: α) Τμήμα Α΄ Προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής και Γυμναστικών Δραστηριοτήτων β) Τμήμα Β Σχολικών Γυμναστηρίων και Αθλητικών Εγκαταστάσεων

3. Το Τμήμα Α΄ Προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής και Γυμναστικών Δραστηριοτήτων είναι αρμόδιο για:

α) θέματα που αφορούν στην ίδρυση, δομή και λειτουργία των Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης (Τ.Α.Δ.) και των Ειδικών Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης (Ε.Τ.Α.Δ.) στον έλεγχο και στην οριστικοποίηση των πινάκων αξιολόγησης των μαθητών,

β) για τη διοικητική στήριξη του έργου της Κεντρικής Επιτροπής Αθλητικών Τάξεων (K.E.A.T.) και της Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής Σχολικών Αγώνων (Κ.Ο.Ε.Σ.Α.),

γ) για τη διοργάνωση σχολικών αγώνων σε περιφερειακό και πανελλήνιο επίπεδο, ενημερωτικών εκδηλώσεων για θέματα φυσικής αγωγής, καθώς και για την κατάρτιση προγραμμάτων συνεργασίας με φορείς εξωσχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων,

δ) τα θέματα που αφορούν στις παρελάσεις και στις εθνικές εορτές και μεριμνά για την εκπροσώπηση της Ελλάδας στους αγώνες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού (ISF),

ε) τη διοργάνωση ενημερωτικών εκδηλώσεων, ημερίδων και δράσεων για θέματα φυσικής αγωγής, στ) το σχεδιασμό και την κατάρτιση προγραμμάτων συνεργασίας με φορείς εξωσχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων που συντελούν στη σύνδεση σχολικού και εξωσχολικού αθλητισμού,

ζ) τη διοργάνωση αθλητικών δραστηριοτήτων για τα άτομα με αναπηρία και για την εφαρμογή αναλυτικών προγραμμάτων φυσικής αγωγής στα ειδικά σχολεία σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,

η) την αξιολόγηση και ανίχνευση μαθητών – ταλέντων με τεστ και μετρήσεις για την ανάδειξη των μελλοντικών πρωταθλητών,

θ) τη διενέργεια ερευνών, μελετών, την καταγραφή των προβλημάτων καθώς και την επιστημονική τεκμηρίωση των αναγκών και των σύγχρονων απαιτήσεων της σχολικής φυσικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) της χώρας, ι) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

4. Το Τμήμα Β΄ Σχολικών Γυμναστηρίων και Αθλητικών Εγκαταστάσεων είναι αρμόδιο για:

α) την εποπτεία του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΠΑΙΔΙ− ΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ και του ΕΘΝΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟΥ «Ο Ι. ΦΩΚΙΑΝΟΣ»,

β) την καταγραφή των αθλητικών εγκαταστάσεων και γυμναστηρίων στα σχολεία όλης της επικράτειας και την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση αυτών σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς,

γ) τον προγραμματισμό αθλητικού υλικού για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

δ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

Αυτοτελή Τμήματα

1. Το Αυτοτελές Τμήμα Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, υπαγόμενο στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι αρμόδιο για:

α) την κατάρτιση αποφάσεων που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

β) τα θέματα που αφορούν στην ίδρυση, οργάνωση, προαγωγή, συγχώνευση, κατάργηση και μεταφορά έδρας Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων,

γ) τη διοικητική υποστήριξη της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και των Επιστημονικών Εποπτικών τους Συμβουλίων,

δ) τη διοργάνωση συνεδρίων και ημερίδων για την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολείων αυτών,

ε) τη διατήρηση της τράπεζας θεμάτων για τις εισαγωγικές και προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, στ) την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα για τις ανάγκες των παραπάνω σχολείων κατόπιν αξιολόγησης και εισήγησης των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων,

ζ) την τοποθέτηση των μόνιμων εκπαιδευτικών που έχουν αξιολογηθεί για πλήρωση θέσεων με πενταετή θητεία καθώς και των επί θητεία στελέχων των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων,

η) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

2. Το Αυτοτελές Τμήμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού, υπαγόμενο στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι αρμόδιο για:

α) το χειρισμό θεμάτων επαγγελματικού προσανατολισμού,

β) τη διενέργεια ερευνών για τις ανάγκες της αγοράς εργασίας,

γ) την παροχή εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πληροφόρησης,

δ) τον χειρισμό κάθε άλλου συναφούς θέματος.

 

Σχόλια (2)

 
Νικος
29 Οκτ 2014 19:18

Θα ήταν χρήσιμο, μετά την ολοκλήρωση των τροποιποιήσεων κτλ, να δημοσιευτεί πλήρης ο Οργανισμός του ΥΠΑΙΘ, ώστε να γνωρίζουμε όλοι ποια τείναι η τελική διάρθρωση των υπηρεσιών του υπουργείου

 
yannis
29 Οκτ 2014 19:22

Ρε παιδιά τι λέμε τώρα; Ολοι οι εκπαιδευτικοί θα τοποθετηθούν σε θέσεις ευθύνης, όπως είναι τώρα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean