Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ προς υπουργό: Ακατάλληλα τα Αγγλικά Ειδικότητας στα ΕΠΑΛ

Κάθε απόπειρα σύγκρισης των βιβλίων αυτών με εκείνα που διδάσκονται σε άλλες χώρες και εκδίδονται διεθνώς μόνο θλίψη μπορεί να προκαλέσει.
Δημοσίευση: 04/11/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι επανατυπώνονται για άλλη μια φορά για τα Αγγλικά Ειδικότητας , τα οποία είναι κυριολεκτικά ακατάλληλα, καθώς αναφέρονται σε γνώσεις και πληροφορίες που, αν προ εικοσαετίας είχαν κάποια χρησιμότητα, δεν ανταποκρίνονται ούτε κατ’ ελάχιστον στις ανάγκες της σημερινής εποχής. Κάθε απόπειρα σύγκρισης των βιβλίων αυτών με εκείνα που διδάσκονται σε άλλες χώρες και εκδίδονται διεθνώς μόνο θλίψη μπορεί να προκαλέσει.

Την επισήμανση αυτή κάνουν με Υπόμνημα στον υπουργό Παιδείας Α. Λοβέρδο οι Σχολικοί Σύμβουλοι Αγγλικής για τα βιβλία Αγγλικής των ΕΠΑΛ και υπογραμμίζουν:

Α. Η τεχνολογία και οι επιστήμες καθώς και οι νέες διδακτικές προσεγγίσεις (διάδραση, ομαδοσυνεργατική μέθοδος, ερευνητικές εργασίες, κ.ο.κ.) αναπτύσσονται ραγδαία.

Β. Είναι αναγκαίο λοιπόν, να έχουν οι μαθητές και μαθήτριες των ΕΠΑΛ και αυριανοί επαγγελματίες σύγχρονα, ευέλικτα, χρηστικά και εξειδικευμένα βιβλία και όχι ξεπερασμένα διδακτικά εγχειρίδια, έκδοσης του 1990.

Γ. Διδακτικά βιβλία που θα καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες τους, ενώ παράλληλα θα ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ανάγκες της σύγχρονης διδασκαλίας και πρακτικής αναβαθμίζοντας κατ’ επέκταση την παρεχόμενη γνώση στα ΕΠΑ.Λ.

Δ. Αλλωστε, η εξέλιξη και η ανάπτυξη, την οποία όλοι προσδοκούμε σε αυτόν τον τόπο, δεν μπορεί να επιτευχθεί με παρωχημένα μέσα διδασκαλίας.

Ε. Η προσπάθεια αναβάθμισης των ΕΠΑΛ – ιδιαίτερα στις μέρες μας που έχουμε αυξητικές τάσεις στις προτιμήσεις για την Αγγλική μεταξύ των μαθητών του Λυκείου - πρέπει να υποστηριχθεί από την πολιτεία με όλους τους τρόπους που θα την καθιστούν ουσιαστική.

Ζ. Γι’ αυτό, παρακαλούμε να ερευνήσετε με προσοχή το φλέγον θέμα των βιβλίων «Αγγλικά Ειδικότητας» που θα καθορίσει το μέλλον της διδασκαλίας της βασικής ξένης γλώσσας στην τεχνολογική εκπαίδευση και την ποιότητα των σπουδών στα σχολεία αυτά για τα επόμενα χρόνια.

ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Η αναβάθμιση και η γενικότερη αναδιάρθρωση των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) της χώρας μας καθώς και η ένταξη του μαθήματος «Αγγλικά Ειδικότητας» ως υποχρεωτικού (ΦΕΚ 1336 / τ. Β ΄/ 26/5/2014) στα Ημερήσια και Εσπερινά ΕΠΑΛ μας χαροποιεί ιδιαίτερα, γιατί αναβαθμίζεται το μάθημα και η παρεχόμενη γνώση καταξιώνεται ως απολύτως απαραίτητο προσόν για τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Η πολύ καλή γνώση της Αγγλικής για ειδικούς σκοπούς (English for Special Purposes, ESP) αποτελεί προϋπόθεση επιτυχίας για το εργασιακό μέλλον των μαθητών/τριών των ΕΠΑΛ, εφόσον η Ευρωπαïκή Πιστοποίηση στην τεχνολογική εκπαίδευση και ειδίκευση βασίζεται και στην «πολύ καλή γνώση» της Αγγλικής.

Η ανάγκη αυτή οδηγεί αναγκαστικά στην προσεκτική επιλογή όλων εκείνων των εργαλείων και μέσων που στοχεύουν στο καλύτερο αποτέλεσμα αναφορικά με τα Αγγλικά Ειδικοτήτων. Το πιο σημαντικό μέσο για την αναβάθμιση της διδασκαλίας στα ΕΠΑΛ είναι κατάλληλα βιβλία συνοδευόμενα από ένα ευέλικτο και σύγχρονο εποπτικό υλικό, έτσι ώστε ο /η μαθητής / τρια όχι απλώς να διδάσκεται την ειδική ορολογία στα αγγλικά αλλά και να συνειδητοποιεί την πολυπολιτισμική πραγματικότητα της ΕΕ και τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για την κινητικότητα επαγγελματιών.

Με έκπληξη όμως διαπιστώνουμε ότι επανατυπώνονται για άλλη μια φορά για τα Αγγλικά Ειδικότητας , τα οποία είναι κυριολεκτικά ακατάλληλα, καθώς αναφέρονται σε γνώσεις και πληροφορίες που, αν προ εικοσαετίας είχαν κάποια χρησιμότητα, δεν ανταποκρίνονται ούτε κατ’ ελάχιστον στις ανάγκες της σημερινής εποχής.

Κάθε απόπειρα σύγκρισης των βιβλίων αυτών με εκείνα που διδάσκονται σε άλλες χώρες και εκδίδονται διεθνώς μόνο θλίψη μπορεί να προκαλέσει.

Όπως γνωρίζουμε, η τεχνολογία και οι επιστήμες καθώς και οι νέες διδακτικές προσεγγίσεις (διάδραση, ομαδοσυνεργατική μέθοδος, ερευνητικές εργασίες, κ.ο.κ.) αναπτύσσονται ραγδαία.

Είναι αναγκαίο λοιπόν, να έχουν οι μαθητές και μαθήτριες των ΕΠΑΛ και αυριανοί επαγγελματίες σύγχρονα, ευέλικτα, χρηστικά και εξειδικευμένα βιβλία και όχι ξεπερασμένα διδακτικά εγχειρίδια, έκδοσης του 1990.

Διδακτικά βιβλία που θα καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες τους, ενώ παράλληλα θα ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ανάγκες της σύγχρονης διδασκαλίας και πρακτικής αναβαθμίζοντας κατ’ επέκταση την παρεχόμενη γνώση στα ΕΠΑ.Λ.

΄Αλλωστε, η εξέλιξη και η ανάπτυξη, την οποία όλοι προσδοκούμε σε αυτόν τον τόπο, δεν μπορεί να επιτευχθεί με παρωχημένα μέσα διδασκαλίας.

Κύριε Υπουργέ,

Η προσπάθεια αναβάθμισης των ΕΠΑΛ – ιδιαίτερα στις μέρες μας που έχουμε αυξητικές τάσεις στις προτιμήσεις για την Αγγλική μεταξύ των μαθητών του Λυκείου - πρέπει να υποστηριχθεί από την πολιτεία με όλους τους τρόπους που θα την καθιστούν ουσιαστική.

Γι’ αυτό, παρακαλούμε να ερευνήσετε με προσοχή το φλέγον θέμα των βιβλίων «Αγγλικά Ειδικότητας» που θα καθορίσει το μέλλον της διδασκαλίας της βασικής ξένης γλώσσας στην τεχνολογική εκπαίδευση και την ποιότητα των σπουδών στα σχολεία αυτά για τα επόμενα χρόνια. Πιστεύουμε ότι με το υπόμνημά μας συμβάλλουμε στον εντοπισμό του προβλήματος και στη λήψη μέτρων και αποφάσεων προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ελπίζουμε ότι η πολιτεία και σεις προσωπικά θα επιληφθείτε του θέματος ΑΜΕΣΑ.

Τέλος, δηλώνουμε για άλλη μια φορά ότι είμαστε στη διάθεση της υπηρεσίας για να βοηθήσουμε το έργο της και κυρίως τη δημόσια εκπαίδευση, στην οποία υπηρετούμε.

Με εκτίμηση,

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Αγγλική

Θοδωρής Μανιάκας

Δήμητρα Μπεχλικούδη

Ποζουκίδης Νίκος

Αμανατίδου Κωνσταντία

Σκιαδάς Γρηγόρης

Φραγκούλης Αντώνιος

Λαμπρινάκος Γιάννης

Καλλιόπη Κιοκπάσογλου

Νέλλυ Ζαφειριάδου

Βασιλική Τσιτούρα

Ελεάννα Μπάλλιου

Αθανάσιος Γεωργίου

Ελένη Μανωλοπούλου

Ελένη Πουλλά

Δέσποινα Παπαγγελή

Ελένη Μπιντάκα

Βασιλική Κώτσιου

Ευτυχία Παπαχρίστου

Μαρία Μαλίτσα

Αριάδνη Καλογεροπούλου

Δέσποινα Αγγελιδάκη

Μαριάνθη Κοταδάκη

Ελένη Ζώη – Ρέππα

Θάλεια Χατζηγιάννογλου

Ευαγγελία Γκαντίδου

Ελένη Παναγιωτίδου

Βασιλική Παπαϊωάννου

Άννα Σιγανού

Ευαγγελία Παππά

Μαρία Αλεξανδροπούλου

Αγάπιος Οικονομίδης

Στέλλα Πλάτσκου

Μαριάνθη Μπατσίλα

Αγγελική Αναγνωστοπούλου

Βελισσάριος Χούσος

Σχόλια (5)

 
Γενικά περί βιβλίων
04 Νοε 2014 15:06

Γενικά από το Δημοτικό μέχρι και Γυμνάσιο Λύκειο στα 10 βιβλία τα 7 είναι όχι απλά ακατάλληλα για διδασκαλία αλλά στην κυριολεξία για πέταμα.

 
Αφροδίτη
05 Νοε 2014 20:14

Στα Επαγγελματικά Λύκεια τα 9 στα 10 είναι για πέταμα.
Η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης συνεχίζεται...

 
αντισυτεχνιτης
06 Νοε 2014 08:18

Αφροδίτη
05 Νοε 2014 20:14

Στα Επαγγελματικά Λύκεια τα 9 στα 10 είναι για πέταμα.
Η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης συνεχίζεται...@@

Μονο αυτό? οι 9 στους 10 πάνε σε ΤΕΙ και το εκπληκτικό? παιρνουν πτυχίο ολοι

 
asa
06 Νοε 2014 14:30

@αντισυτεχνιτης
ως προς τι αυτή η σπονδή για τα ΤΕΙ;; σε ποια επιστημονική προσέγγιση τεκμαίρεις τις απόψεις σου;; επιπλέον, για τους αποφόιτους των κολλεγίων και πανεπιστημίων από χώρες του πρωην ανατολικού μπλοκ δεν έχεις κάτι να πεις;; τουλάχιστο τα ΤΕΙ είναι δημόσια ιδρύματα και θα έπρεπε (τουλάχιστο) να μη τα λιδορούμε...με αυτά που λες βγάζεις χολή, γιατί;;ζηλεύεις;

 
Χρήστος
28 Δεκ 2014 23:43

Τα αγγλικά ειδικότητας είναι από τα καλύτερα βιβλία στα ΕΠΑ.Λ...

Αυτά των ειδικοτήτων, στα ελληνικά, βασικά βιβλία δηλ, είναι ακόμη πιο ακατάλληλα - παλιά!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ