Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Συνεδρίασε το ΕΣΥΠ:Τι ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας

Επιβεβαιώθηκε πλήρως το esos
Δημοσίευση: 05/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το χθεσινό αποκλειστικό ρεπορτάζ esos "Τι θα πει στο ΕΣΥΠ ο υπ. Παιδείας ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ", επιβεβαίωσε πλήρως οΑ. Λοβέρδος με τα όσα είπε στη σημερινή πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου με τη νέα σύνθεση.

Παράλληλα ο υπουργός Παιδείας:

ΠΑΡΑΔΕΧΘΗΚΕ ότι υπάρχουν κενά σε φιλολόγους στα σχολεία .

ΑΝΑΚΟΊΝΩΣΕ ότι αύριο θα λάβει μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος των κενών στα σχολεία, αλλά χωρίς πρόσθετα κονδύλια.

ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ ότι στις καταλήψεις σχολείων που ξεπερνούν τις 3 ημέρες, θα αναπληρώνονται οι διδακτικές ώρες σε αργίες και εκδρομές.

ΕΙΠΕ ότι μελλοντικά θα γραφτούν και νέα βιβλία στα δημοτικά.

Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τον αριθμό εισακτέων
 
Nα εφαρμοστεί και να κατατεθεί νομοθετική τροπολογία σχετική, παλαιότερη απόφαση του ΕΣΥΠ, που αναφέρει ότι πρέπει να περάσει στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ο καθορισμός των εισακτέων στα Ιδρύματα, πρότεινε ο υπουργός Παιδείας .

Ειδικότερα ο κ.   Λοβέρδος ανακοίνωσε τα εξής:

Α.  Ακούγονται εδώ στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και όχι μόνο εδώ, πολλές σκέψεις και πολλές διαμαρτυρίες για το μεγάλο αριθμό των φοιτητών στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Β.  Η κριτική επαυξάνεται λόγω του μεγάλου αριθμού των μετεγγραφών. Ακούστηκε αυτό και στις συσκέψεις που κάνουμε με τους Πρυτάνεις και τους Προέδρους των ΤΕΙ.

Γ. Αφού υπάρχει και σχετική παλαιότερη απόφαση του ΕΣΥΠ, θα καταθέσουμε σχετική νομοθετική πρωτοβουλία.

Δ. Θα περάσει ο καθορισμός του αριθμού στα Ιδρύματα και να αντιμετωπίσουν τα ίδια τα Ιδρύματα και τα προβλήματα που έχουν για την λειτουργία τους και τις κοινωνικές αντιδράσεις».

 

ΑΠΟΥΣΙΕΣ

Στη σημερινή συνεδρίαση του ΕΣΥΠ απέσυραν τη συμμετοχή τους τα κορυφαία συνδικαλιστικά όργαν των εκπαιδευτικών των δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων , (ΟΜΕ,  ΟΙΕΛΕ), καθώς και το ΚΚΕ .

«Θα ήθελε να βρίσκονται όλοι στην συνεδρίαση του Συμβουλίου γιατί «όλοι μαζί μπορούμε, μόνοι μας δεν καταφέρνουμε τίποτα», σχολίασε ο υπουργός Παιδείας τις απουσίες.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΣΥΠ

Ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας , Καθηγητής Σωκρ. Κάτσικας, κηρύσσοντας την έναρξη της συνεδρίασης τόνισε:«Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως ότι κάνουμε στην εκπαίδευση, τα αποτελέσματα τα καταλαβαίνουμε μετά από 5 - 10 χρόνια, γι αυτό είναι απαραίτητη και θέλω να προσθέσω ότι δεν είναι έξοδο αλλά επένδυση η κάλυψη των αναγκών της παιδείας» .

ο κ. Λοβέρδος στη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ είπε τα εξής: 

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ: Η ανάγκη για διαρθρωτικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα πρέπει να επικεντρωθεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ο διάλογος θα πρέπει να καταλήξει σε συμπεράσματα και προτάσεις έως τον Ιανουάριο, ώστε αμέσως μετά να καταθέσουμε στη Βουλή το σχετικό σχέδιο νόμου.

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ: Στο άκουσμα αυτής μας της πρόθεσης από όλη την Ελλάδα, κυρίως από το χώρο των γονέων, ακούστηκαν φωνές επιδοκιμασίας.

ΑΛΛΑΓΕΣ: Θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε πράγματα και καταστάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς εκεί διαμορφώνεται ο χαρακτήρας και η προσωπικότητα του ανθρώπου, εκεί διαπαιδαγωγείται ο πολίτης της χώρας και εκεί αποκτά, πέρα από δεξιότητες και συνήθειες, συμπεριφορές καθοριστικές για την ποιότητα της ζωής του. Εκεί συντελούνται και τα πρώτα αλλά πολύ ουσιαστικά βήματα της εθνικής κατάρτισης. Δηλαδή της αυτογνωσίας που προϋποθέτει την αντίληψη και κατανόηση του Άλλου, του ετέρου, δηλαδή του ουσιωδέστερου στοιχείου για τους Έλληνες και τις Ελληνίδες στην Ενωμένη Ευρώπη.

ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΥΛΗ-ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΒΙΒΛΙΩΝ: Για να κάνουμε το σχολείο μας ουσιαστικότερο κι ελκυστικό και να αποκαταστήσουμε τη σημασία της γνώσης, που σήμερα εξασθενεί περιθωριοποιούμενη από την άμετρη πληροφόρηση, οφείλουμε να μειώσουμε την ύλη των μαθημάτων, σε πρώτη φάση απαλείφοντας μέρη της και σε δεύτερη φάση συμπυκνώνοντάς την με τη συγγραφή νέων βιβλίων, και να αυξήσουμε την ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν την προσωπικότητα του μαθητή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δημιουργική απασχόληση, άθληση, αισθητική αγωγή .

ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ: Όχι πολλή δουλειά στο σπίτι, που εξοντώνει παιδιά και γονείς. Γιατί θέλουμε τα παιδιά να πάψουν να μισούν το σχολείο, θέλουμε να το αγαπήσουν ως χώρο δικό τους. Αυτό άλλωστε θα είναι και το βασικό θέμα της συνεδρίασης του ΣΠΔΕ. Εκεί θα καταθέσουμε, ως εισαγωγή στις εργασίες, τις θέσεις και τις προτάσεις μας για το δημοτικό σχολείο που χρειάζεται το εκπαιδευτικό μας σύστημα και η Παιδεία μας. Οι προσπάθειές μας θα επικεντρωθούν σε διαρθρωτικές αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εκεί που διαμορφώνονται οι σύγχρονοι πολίτες.

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ: Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το μέλημά μας είναι τα ανοικτά σχολεία με όσο το δυνατό λιγότερα κενά. Το πρόβλημα δυστυχώς υφίσταται με τα κενά και θα είναι πολύ πιο έντονο την επόμενη χρονιά με τον προβλεπόμενο ρυθμό των συνταξιοδοτήσεων και τις περιορισμένες πιστώσεις. Για το λόγο αυτό ζητήσαμε από την ΕΕ να βγούμε από την αναλογία 10 προς 1 και δίνουμε τη μάχη. Οι εξελίξει θα προκύψουν τον τρέχοντα μήνα. Σε περίπτωση επιτυχίας, ο σχετικός διαγωνισμός θα γίνει από το ΑΣΕΠ τον Φεβρουάριο, αφού βέβαια απορροφηθούν οι επιτυχόντες που περιμένουν από το 2008!

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Δεν έχουμε σκοπό να αλλάξουμε το νομοθετημένο σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ: Αυτό που κάναμε μόνο είναι να διορθώσουμε μία αστοχία, αυτή του μαθήματος της Πληροφορικής. Δηλαδή, όσοι ενδιαφέρονται για σχολές πληροφορικής να έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν το συγκεκριμένο μάθημα. Πέραν τούτου ωστόσο, δεν έχουμε σκοπό να ανατρέψουμε την πορεία και τον προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ: Η διαρθρωτική αλλαγή του "Νέου Λυκείου" από την Τράπεζα Θεμάτων έως τα νέα βιβλία θα εφαρμοστούν ώστε να φανεί στο πεδίο της πράξης η ορθότητα, η χρησιμότητα και η δυναμική τους.

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ: Ταυτοχρόνως, παρεμβαίνουμε διορθωτικά προς την ελάφρυνση της εξεταστέας ύλης σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βάσει του διαλόγου με τους καθηγητές και τους γονείς. Στόχος μας είναι η παιδεία και όχι η συσσώρευση τεράστιας ύλης η οποία εξωθεί τα παιδιά στην παπαγαλία και στα φροντιστήρια χωρίς πραγματικό αντίκρισμα.

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ: Σήμερα η προσφυγή στα φροντιστήρια δικαιολογείται από τα κενά και την πολλή μη χρήσιμη ύλη. Αν αυτά λυθούν, τότε τα φροντιστήρια θα καμφθούν ως ακριβή αλλά και περιττή πρακτική.

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ: Οι παρεμβάσεις μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι και θα είναι μόνο διορθωτικές. Εφαρμόζουμε δηλαδή το νόμο 4009/2011.

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ ΤΩΝ ΑΕΙ: Υποστηρίξαμε το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ και την ουσία της ακαδημαϊκής ελευθερίας κι από έναν άλλο εξωγενή παράγοντα: τους τρίτους, που θεωρούν τα ιδρύματα ως προσωπικό "ιδιωτικοπολιτικό" τους χώρο. Στηρίξαμε τον πρύτανη του ΕΚΠΑ, με όλες μας τις δυνάμεις ως κυβέρνηση. Και στη φράση αυτή σας ζητώ να δώσετε σημασία.

ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΓΙΑ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ: Δίνουμε έμφαση στην εξωστρέφεια των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με την ανάπτυξη προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στην αγγλική γλώσσα, με δίδακτρα που θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς αρχικά σε σχολές τουριστικών επαγγελμάτων και ανθρωπιστικών σπουδών. Η Ελλάδα έχει το προνόμιο ενός ιδιαίτερου εκπαιδευτικού προϊόντος, λόγω της ιστορίας της και της γεωγραφικής της θέσης και αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο.

ΚΟΛΛΕΓΙΑ ΙΕΚ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ: Προσαρμόζουμε τη νομοθεσία για τη λειτουργία των ΙΕΚ και των κολεγίων αναγνωρίζοντας τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, αλλά ενισχύοντας τη νομιμότητα και τη διαφάνεια στη λειτουργία του χώρου, ώστε να αποτελέσει, και αυτός, παράγοντα εξωστρέφειας. ΙΕΚ ή κολέγια που εκπαιδεύουν αλλοδαπούς στη Θεσσαλονίκη σήμερα με μεγάλη επιτυχία συνθέτουν μια καλή πρακτική που πρέπει να στηρίξουμε, να αναπτύξουμε και να διευρύνουμε.

ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΆΘΜΙΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΆΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

1. Στο τέλος του σχολικού έτους οι δράσεις ΤΟΥ Κοινωνικού Σχολείου θα έχουν επεκταθεί και στα 13.330 σχολεία της Επικράτειας.
2. Η άθληση και η σωστή διατροφή, που προστατεύουν την υγεία και την αυτοεκτίμησή των παιδιών, η ενημέρωση για τις μολυσματικές ασθένειες και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, ο αγώνας κατα των εθισμών, πχ του καπνίσματος, καθώς και η μάχη κατά του ρατσισμού και υπέρ της ανοχής στη διαφορετικότητα - "όλοι διαφορετικοί αλλά και όλοι ίσοι"- αποτελούν τις βασικές δράσεις του κοινωνικού σχολείου. Σ
3. το πλαίσιο αυτού του νέου θεσμού καθιερώσαμε από φέτος την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, που θα γιορτάζεται κάθε χρόνο την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου.
4. Οι εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα ήταν απόλυτα επιτυχημένες κι όπου κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν τις οργάνωσαν αποδοκιμάστηκαν από τους ίδιους τους μαθητές.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο υπουργός Παιδείας θα κλείσει την ομιλία του τονίζοντας τα εξής:
-Η δίνη της πρωτοφανούς κρίσης, η οποία ξέσπασε στη χώρα το 2009, επέτεινε όλα τα προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
- Σήμερα οι υποχρεώσεις μας έχουν πολλαπλασιαστεί και οι δυσκολίες έχουν γίνει πολλές και ενίοτε ανυπέρβλητες, ωστόσο με ορθή στοχοθέτηση, θάρρος, πίστη, συνεννόηση και γρήγορες και αποτελεσματικές κινήσεις μπορούμε να πετύχουμε σημαντική αναβάθμιση στον κρίσιμο αυτό τομέα.
- Έως σήμερα, παρά την πενταετή και μεγάλη ύφεση κρατήσαμε όρθιες τις δομές της εκπαίδευσης. Αυτό αποτελεί πραγματικό άθλο.
-Χωρίς ανέξοδες όσο και ανεδαφικές υποσχέσεις με πλήρη πλέον επίγνωση των δυσκολιών και των προκλήσεων, αλλά και με ακλόνητη αποφασιστικότητα για αξιοποίηση των ευκαιριών που ποτέ δεν έπαψαν να υπάρχουν, δίνουμε τη μάχη μας με πίστη και περιμένουμε τη δημιουργική συμβολή όλων, στο εθνικής σημασίας κοινό μας καθήκον.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ