Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

«Κόντρα» στη Βουλή για το εάν ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ έχει παιδαγωγικές γνώσεις και για τις μαθητικές καταλήψεις

Δημοσίευση: 06/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κόντρα μεταξύ του υπουργού Παιδείας Α. Λοβέδρου και του Τάσου Κουράκη, Βουλευτή και συντονιστής της Επιτροπής Ελέγχου του Κυβερνητικού ΄Εργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ , ξέσπασε σήμερα στη Βουλή, με αφορμή τη δήλωση του υπουργού, ότι λόγω της επιστημονικής του ιδιότητας – από το χώρο της υγείας - δεν δικαιούται να έχει άποψη για τα παιδαγωγικά θέματα ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ .

ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Ο κ. υπουργός, δήλωσε στο MEGA μιλώντας, αναφερόμενος στον Πρόεδρο της ΟΛΜΕ, σε ένα θεσμικό πρόσωπο, το οποίο τυχαίνει να είναι αυτή τη φορά ο κ. Κοτσιφάκης, ότι ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ είναι νοσηλευτής και ως νοσηλευτής συμμετέχει στην ΟΛΜΕ.

Δεν δικαιούται να έχει άποψη για τα παιδαγωγικά θέματα και να την αναπτύξει και γραπτώς.

Δηλαδή, ο κ. Υπουργός, θεωρεί ότι όσοι δεν προέρχονται από τις καθιερωμένες καθηγητικές σχολές δεν έχουν θέση στα εκπαιδευτικά πράγματα; Δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα ως εκπαιδευτικοί;

Να του θυμίσω ορισμένες ειδικότητες που απασχολούνται και κάνουν μάθημα στα παιδιά μας και τους εμπιστευόμαστε; Είναι νομικοί, είναι γιατροί, είναι οδοντίατροι, είναι επιστήμονες της πληροφορικής, είναι μηχανολόγοι, είναι τεχνολόγοι και πολλοί άλλοι, οι οποίοι έχουν παιδαγωγική επάρκεια, έχουν περάσει τη διαδικασία ΑΣΠΑΙΤΕ και παλιότερα ΣΕΛΕΤΕ, έχουν επιμόρφωση σε μερικά αντικείμενα, έχουν μεταπτυχιακά.

Δηλαδή, ο κ. Υπουργός, θεωρεί ότι όλοι αυτοί, που δεν είναι οι κλασικές επιστήμες, μαθηματικοί, φιλόλογοι, φυσικοί και τα λοιπά, δεν δικαιούνται διά να ομιλούν;

Και πολύ περισσότερο, τα βάζει, απαξιώνοντας τον κ. Κοτσιφάκη, λέγοντας ότι είναι νοσηλευτής, ότι δεν μπορεί να μιλά και μάλιστα συνεχίζει ακόμα την «αριστοκρατική» του αντίληψη λέγοντας πως άποψη για αυτά τα επίμαχα ζητήματα δύνανται να έχουν άνθρωποι, όπως ο Γιώργος Μπαμπινιώτης.

Εγώ, ρωτώ: Τον εαυτό του τον θεωρεί περισσότερο, λιγότερο ή ίσο με τον κ. Μπαμπινιώτη;

Μάλιστα, θα το χοντρύνω ακόμη περισσότερο, κ. Υπουργέ.

Εσείς, ως μιας άλλης επιστήμης, αναλάβατε και διαχειριστήκατε το Υπουργείο Υγείας με τις γνωστές τραγικές συνέπειες σε όλα τα επίπεδα μέχρι και τιςοροθετικές γυναίκες, συνδέοντας το όνομά σας με μία από τις μελανότερες σελίδες αυτού του Υπουργείου και ήσασταν μιας άλλης επιστήμης.

Βέβαια, του έδωσε το δικαίωμα η πολιτεία να αναλάβει αυτό το Υπουργείο, όπως έδωσε το δικαίωμα και στον κ. Βορίδη. Εμείς, δεν λένε ότι ο κ. Βορίδης, επειδή είναι νομικός, δεν μπορεί να έχει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, όπως και ο Γιώργος Γεννηματάς είχε αναλάβει τότε το Υπουργείο Υγείας επί ΠΑ.ΣΟ.Κ., ενώ ήταν μηχανικός. Θεωρώ ότι ήταν μέγιστο ατόπημα, το οποίο στοχεύει ευθέως να μειωθεί ο θεσμικός ρόλος του προέδρου της ΟΛΜΕ.

ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ

Το δεύτερο ατόπημα αφορά αυτό που προέκυψε με την ιστοσελίδα που έλεγε «πανελλήνια κατάληψη - όχι στο νέο σύστημα» στο Facebook, όπου μιλώντας από το βήμα του Συμβουλίου Εθνικής Παιδείας, ο Υπουργός Παιδείας θεώρησε πάρα πολύ σκόπιμο, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου να τονίσει ότι στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του επικοινώνησε με τον Eισαγγελέα του Αρείου Πάγου και τον κ. Σφακιανάκη Μανώλη και τους είπε ότι αν είναι μαθητική σελίδα στο Facebook, έχει καλώς η χρησιμοποίηση της τεχνολογίας από τους μαθητές.

Αν είναι όμως ένας άνθρωπος μιας άλλης ηλικίας που θέλει να καθορίσει τη λειτουργία των σχολείων, τότε υπάρχει πρόβλημα.

Ζήτησε τον σχετικό έλεγχο, αυτό έγινε προς τον κ. Σφακιανάκη χθες το βράδυ και μετά τη συζήτηση που είχαμε σήμερα το πρωί και προς την κυρία Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος δεν είχε λάβει γνώση για τη διεξαγωγή αυτής της έρευνας και εδώ, υπάρχουν πελώρια προβλήματα και για το ζήτημα αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, για το ποιος έδωσε την εντολή να κατεβεί η ιστοσελίδα αυτή, ποια είναι τα ποινικά αδικήματα για τα οποία διατάχθηκε το κατέβασμα της ιστοσελίδας και αν υπάρχει εμπλοκή της υπηρεσίας δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος σύμφωνα με την προτροπή του Υπουργού Παιδείας και αν ναι, ποια είναι τα αποτελέσματα της έρευνας.

Πρέπει να δηλώσω ρητά, από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, ότι η ενέργεια του Υπουργού, παραβιάζει κατάφωρα την ελευθερία της έκφρασης, όπως κατοχυρώνεται στο άρθρο 14 παράγραφο 1 του συντάγματος, και η διαφωνία του υπουργού με το μήνυμα που εξέπεμψε η ιστοσελίδα, ανεξαρτήτως της ταυτότητας του διαχειριστή της, δεν του δίνει το δικαίωμα με σκοπό την φίμωση της.

Βέβαια, ευτυχές είναι το γεγονός, χάριν της ελευθερίας έκφρασης, ότι η ιστοσελίδα αναρτήθηκε πάλι στην προηγούμενη κατάσταση, ευτυχώς για την ελευθερία έκφρασης.

Εάν νομίζει ο κ. Υπουργός ότι με τις μεθόδους αυτές και άλλους μπορεί να καταστείλει τις κινητοποιήσεις, «είναι βαθιά ανοιχτό μένος».

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Το πρώτο, σχετικά με τον Πρόεδρο της ΟΛΜΕ. Θα ήθελα, κύριε συνάδελφε να κοιτάξετε αλλά αυτό που είπα.

Δεν τίθεται ζήτημα πολιτικής εποπτείας από αρμόδιους επιστημονικά, κατά τη γνώμη μου.

Αυτό είναι λυμένο πρόβλημα στο Ελληνικό Κοινοβουλευτικό Πολίτευμα από το 1875 και μετά, που είναι αυτό μιας μορφής κοινοβουλευτικό, είναι δεδομένο ότι εποπτεύει ενός διοικητικού τομέα ως Υπουργός, ένας πολιτικός και όχι ένας επιστήμονας και δεν υπάρχει καμία ανάγκη να διασυνδέονται οι επιστημονικές εξειδίκευσης με τις πολιτικές ενασχολήσεις.

Μου είναι πάρα πολύ καλά γνωστό και από την επιστήμη μου αλλά και από την εμπειρία μου. Αυτό που είπα για τον Πρόεδρο της ΟΛΜΕ, με τον οποίο κάθε εβδομάδα συγκρουόμαστε αλλά διαβουλευόμαστε διαφωνώντας, είπα ότι ένας εκπαιδευτικός που είναι στην επαγγελματική εκπαίδευση, κυρίως αυτός, αλλά και ένας οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός- κι εγώ εκπαιδευτικός είμαι- σε ό,τι αφορά τον τρόπο όπου αναπτύσσεται η παιδαγωγική, εκεί όπου υπάρχουν αναλυτικά προγράμματα και όχι ελευθερία διδασκαλίας, δεν μπορεί να καθορίσει τι είναι και τι δεν είναι παιδαγωγικά χρήσιμο.

Η δήλωσή του, ότι οι κινητοποιήσεις βοηθούν την ολοκλήρωση ενός μαθητή- κάπως έτσι το είπε- είναι απολύτως άστοχη.

Ο μόνος που μπορεί να καθορίσει παιδαγωγική πολιτική αρμοδίως, είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ούτε ο Υπουργός.

Παρότι είμαι εκπαιδευτικός, σας διαβεβαιώνω ότι ακούω και οι απόψεις μου, παρότι τις έχω από την εμπειρία μου είναι εμπειρικές απόψεις ενός εκπαιδευτικού.

Τελεία και παύλα.

Τίποτα άλλο.

Όταν είσαι φορέας αξιώματος θα πρέπει να μάθεις να προσαρμόζεσαι και να ακούς.

Σε τέτοιες στιγμές μεγάλης δυσκολίας, πρέπει να δείχνουμε όλοι αυτοσυγκράτηση, την οποία δεν έδειξε ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Αυτή ήταν η τοποθέτησή μου και αυτά είναι τα πιστεύω μου.

Τα πιστεύω μου τα σέβομαι στη πράξη, δεν τα παραβιάζω και δεν τα εξαρτώ από την ιδιότητα που έχω είτε είμαι απλός Βουλευτής είτε απλός Υπουργός, είμαι κάτι ή δεν είμαι τίποτα.

Δεύτερον για την ιστοσελίδα επί την ευκαιρία να σας πω, ότι όπως διευκρίνισα από την πρώτη στιγμή στη Βουλή και εκτός Βουλής, εμείς σε ό,τι αφορά τις μαθητικές κινητοποιήσεις στεκόμαστε ουδέτερα, είμαστε μακριά.

Ούτε θα στηλιτεύσουμε, ούτε θα πούμε να γίνονται ή να μην γίνονται, αλλά πιστεύουμε, ότι είναι ζήτημα της μαθητικής κοινότητας, των μαθητών και αυτό πρέπει να το καταλάβουμε όλοι.

Ετεροκαθορισμοί παλαιοκομματικοί δεν νομίζω ότι αντέχουν πια στο χρόνο.

Το μόνο που είπα στη Βουλή - και όποιος ήταν στην αίθουσα την Δευτέρα, θα το θυμάται, αλλά το έχω πει και δημοσίως πάρα πολλές φορές - είναι ότι από τη δική μας πλευρά, η μόνη αρμοδιότητα που έχουμε σχετικά, είναι όταν χάνονται ορισμένες ώρες ή μέρες διδασκαλίας, όπως λέει σχετικό Προεδρικό Διάταγμα «άνω των τριών ημερών», αυτές να καλύπτονται από τη διδασκαλία που θα γίνει στις διακοπές του Πάσχα.

Είπα, ότι επειδή αυτή η ρύθμιση είναι επί Αρβανιτόπουλου και προϋπήρχε ρύθμιση Χριστοφυλλοπούλου, που έλεγε «σε κάθε δυνατότητα, Σάββατο, διακοπές Χριστουγέννων, πενθήμερες εκδρομές», εάν η απεργία αυτή, οι κινητοποιήσεις και οι καταλήψεις είναι τόσες πολλές σε χρόνο και δεν φθάνουν οι διακοπές του Πάσχα, θα ρυθμίσουμε κατά τα παλιά, δηλαδή, δηλαδή, κατά την Εύη Χριστοφυλλοπούλου, τη σχετική νομοθεσία, με τροπολογία που θα φέρουμε στη Βουλή.

Αρά, καμία ανάμειξη, ούτε καλέσαμε την Εισαγγελία, για να τεκμηριώνουμε έτσι την ορθότητα της επιλογής μας, να λέμε σε κόμματα και πρόσωπα, μακριά.

Οι μαθητές θα πάρουν μόνοι τους τις αποφάσεις, δεν σας έχουν ανάγκη.

Ούτε εμάς έχουν ανάγκη, ούτε εσάς. Ενημερώθηκα διαδικτυακά - τώρα εάν είναι ιστοσελίδα, λογαριασμός στο Facebook,site, blog ή κάτι άλλο δεν ξέρω - που διακινεί πληροφορίες για τις καταλήψεις και προτρέπει και είπα, ότι εάν αυτοί είναι μαθητές με γεια τους με χαρά τους.

Εάν, όμως, είναι κάποιοι της ηλικίας μου, εγώ δεν θέλω να πάθουν τίποτα, αλλά θέλω να ξέρω ποιος είναι και αυτό που θα μάθω θα το πω στην ελληνική κοινωνία.

Ούτε διαπράττεται αδίκημα.

Τι είμαι εγώ, Εισαγγελέας; Δεν με ενδιαφέρουν αυτά.

Γι’ αυτά υπάρχει άλλη κρατική λειτουργία για να τα δει.

Θέλω, όμως, να γνωρίζω.

Πληροφορήθηκα ότι την επόμενη μέρα η ιστοσελίδα ή ο ψηφιακός τόπος είχε κατεβεί και τώρα μου λέτε ότι είναι αναρτημένο.

Μπράβο.

Δεν έχω πρόβλημα με αυτό.

Το ζητούμενο για μένα – και πιστεύω για κάθε πατέρα και μάνα - είναι να ξέρει είναι ένας μαθητής; Μπράβο του.

Αν δεν είναι, όμως, και είναι μεγαλύτερος, ας το ξέρουμε. Τι σας πειράζει;

Γιατί αυτό είναι πρόβλημα; Εκτιμώ πως δεν είναι.

Είναι το έλασσον αυτό.

Το μείζον, όμως, είναι, ότι εμείς σταθήκαμε έξω από κάθε άλλη λειτουργία …..

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Θα πάρουμε την δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος; Τι είναι έγκλημα;

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΟΥΡΟΣ (Προεδρεύων των Επιτροπών): Σας παρακαλώ, κύριε Κουράκη, μη διακόπτεται, μιλήσατε.

ΑΝΔΡΕΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): ….. έξω από κάθε, λοιπόν, σκέψη δική μας, οι Εισαγγελίες, η Αστυνομία.

Εδώ είναι εκπαίδευση, δεν είναι τα άλλα.

Οι άλλες κρατικές λειτουργίες ασκούν τις αρμοδιότητές τους και υπόκεινται σε δημόσιο έλεγχο και κριτική.

Όταν επικοινώνησα με τον κ. Σφακιανάκη και του είπα ότι υπάρχει αυτό, με ερώτησε εάν ενδιαφέρομαι να το καταγγέλλω και του απάντησα όχι, γιατί μπορεί να είναι μια χαρά, μπορεί να είναι μια λειτουργία χρήσης τεχνολογίας απόλυτα δόκιμη και δεν σας λέω κάτι τέτοιο.

Μου απάντησε, ότι «εγώ δεν μπορώ να ενεργήσω» και του είπα «καλώς».

Συνέχισε, λεγοντάς μου ότι «αν είχα μια εισαγγελική παραγγελία θα το έκανα, ειδάλλως εάν ενεργήσω οφείλω να τον εντοπίσω και να τον συλλάβω».

Του είπα ότι « δεν συζητάμε να κάνουμε κάτι τέτοιο» και τότε λέει, ότι «δεν είναι θέμα της δικής μου αρμοδιότητας». Έτσι επικοινώνησα την επομένη με την κυρία Κουτζαμάνη και της είπα, εάν αληθεύει ότι εσείς έχετε κάνει παρέμβαση και μου είπε ναι.

Στο πλαίσιο της μπορεί να γίνει μια έρευνα από τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος;

Μου απάντησε όχι.

Για να γίνει ο,τιδήποτε θα πρέπει να έχω σχετικό έγγραφο από εσάς.

Λέω ναι, αλλά εμείς δεν μιλάμε για αδικήματα, εμείς θέλουμε να ξέρουμε την ταυτότητα, στο μέτρο που ο νόμος για τα προσωπικά δεδομένα το επιτρέπουν και η λειτουργία του Facebook.

Με σεβασμό σε όλα αυτά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ