Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Μ. ΡΕΠΟΥΣΗ: Λέμε ναι στην πρόταση να καθορίζουν τα ΑΕΙ το αριθμό εισακτέων

Δημοσίευση: 06/11/2014
Ρεπούση βουλή
Alt Text: 
Ρεπούση βουλή
Title Text: 
Ρεπούση βουλή
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Λέμε «ναι» στο ότι τα Πανεπιστήμια καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων, δήλωσε σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου για την έρευνα, η Ειδική Αγορήτρια της ΔΗΜ.ΑΡ Μαρία Ρεπούση, και υπογράμμισε τα εξής: 

Γνωρίζετε ότι στην Ελλάδα έχουμε σχολές υψηλής, χαμηλής και μεσαίας ζήτησης.

Στις σχολές χαμηλής ζήτησης, τα πανεπιστήμια εάν για παράδειγμα ένα τμήμα μπορεί να δεχθεί μπορεί να δεχθεί 100 φοιτητές και έχει 100 αιτήσεις, θα πάρει τους 100.

Εάν τα αιτήματα, οι αιτήσεις είναι περισσότερες από τις θέσεις που έχει ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα, θα καθορίσει το ίδιο το πανεπιστημιακό ίδρυμα και το προφίλ, για παράδειγμα εάν έχουμε να κάνουμε με ένα τμήμα ηλεκτρονικών υπολογιστών θα θέσει ως προαπαιτούμενο -λέω ένα παράδειγμα για να γίνω κατανοητή- και τη γνώση της τεχνολογίας.

Εάν είναι ένα ξενόγλωσσα τμήμα, θα θέσει ως προαπαιτούμενο και τη γνώση μιας ξένης γλώσσας, ή και άλλα τμήματα υψηλής ζήτησης.

Πάντως τα ίδια τα πανεπιστήμια, όπως γίνεται και σε άλλα μέρη του δυτικού κόσμου, καθορίζουν όχι μόνο τον αριθμό, αλλά και εάν ο αριθμός των αιτούντων είναι μεγαλύτερος, ποιο είναι το προφίλ των φοιτητών που θα μπούν στο αρμόδιο τμήμα.

Αυτή είναι η θέση της Δημοκρατικής Αριστεράςκαι προφανώς αυτή την θέση εξήγησε η εκπρόσωπος μας χθες στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας.

Άρα, λέμε «ναι» στο ότι τα πανεπιστήμια καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων, γιατί πρέπει να ξέρει η Επιτροπή και όσοι πολίτες μας ακούνε τώρα τι γίνεται μέχρι τώρα, κάθε τμήμα λέει στην πολιτεία, στην κυβέρνηση,

«Εγώ μπορώ να δεχθώ 80 φοιτητές», η πολιτεία αμέσως κάνει το 80, 160, με τις μεταγραφές και τα ειδικά προνόμια γίνονται διπλάσια και τριπλάσια τα νούμερα.

Πρέπει να πούμε και να θυμίσουμε εδώ ότι ο τελευταίος νόμος για παράδειγμα, για την εισαγωγή αθλητών, παιδιών με αθλητικές επιδόσεις είναι στα όρια της κατάργησης του συστήματος των Πανελλαδικών εξετάσεων, πριμοδοτεί όχι μόνο πρωταθλητές σε διεθνείς αγώνες, αλλά και πρωταθλητές της μαθητικούς αγώνες, έχουμε λοιπόν ένα σύστημα, η πολιτεία φορτώνει τα πανεπιστήμια, αυξάνει τον αριθμό των εισακτέων, οι τελευταίες κινήσεις στις μεταγραφές, στην ουσία, αποδυναμώνουν πλήρως τα πανεπιστήμια σε ό,τι αφορά στην παροχή υψηλής ποιότητας γνώσης και από την άλλη μεριά, έχω πει και ξαναλέω ότι καταλήγουν και το σύστημα ισοτιμίας που υπάρχει για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, με όλο αυτό το πήγαινε έλα που γίνεται.

Θεωρώ ότι οι τελευταίες εξαγγελίες για τις μεταγραφές ήταν ένα πυροτέχνημα, που τα κεντρικά πανεπιστήμια και το πολυτεχνείο δεν μπορούν να υποστηρίξουν, είναι σαφές αυτό και αρχίζει να συζητείται πώς μπορεί να περάσει το μπαλάκι στα πανεπιστήμια. Εμείς λέμε ουσιαστική αυτοδυναμία με λογοδοσία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, καθορισμό του αριθμού των εισακτέων, θα εξηγήσει προφανώς το πανεπιστήμιο στην ελληνική πολιτεία γιατί μπορεί να πάρει 100 και όχι 300, με βάση τις υποδομές που έχει και το επιστημονικό δυναμικό.

Σε ό,τι αφορά στην απαίτηση που αναφέρθηκε ο κ. Λοβέρδος ότι η κοινωνία απαιτεί, φυσικά και απαιτεί, η κοινωνία απαιτεί διότι δεν υπάρχει κοινωνική πολιτική στήριξης της ελληνικής οικογένειας σε ό,τι αφορά στις σπουδές των παιδιών και δεν αναφέρομαι σε επιδόματα, γιατί κάποια στιγμή ακούστηκε και αυτό.

Φοιτητικές εστίες, φυτικά εστιατόρια, όλα αυτά θα μπορούσαν να ανακουφίσουν την ελληνική οικογένεια σε ό,τι αφορά τα έξοδα που προκύπτουν από την εισαγωγή των παιδιών της σε τμήματα και πανεπιστήμια που δεν είναι στην έδρα τους.

Σε ό,τι αφορά το «η κοινωνία απαιτεί» θα ήθελα να θέσω και ένα άλλο στοιχείο, με βάση αυτό το επιχείρημα είχαμε στο τέλος ένα χάρτη πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, όπου κάθε πόλη είχε το πανεπιστήμιο της και κάθε κωμόπολη το Τ.Ε.Ι. της.

Κάθε προσπάθεια αναδιάρθρωσης αυτού του πανεπιστημιακού χάρτη έρχεται και συναντά τις αντιστάσεις της τοπικής κοινωνίας, η οποία με τα ίδια κριτήρια που ήθελε κάθε πόλη να έχει και ένα Τ.Ε.Ι., με τα ίδια κριτήρια και καθόλου επιστημονικά, επιστημολογικά θέλει να το διατηρήσει.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.