Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η τροπολογία για την Πληροφορική-Αφαιρείται η Λογοτεχνία

Δημοσίευση: 07/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας, προς ψήφιση, στη Βουλή,

Α. προστίθεται το μάθημα της Πληροφορικής και

Β. αφαιρείται το μάθημα της Λογοτεχνίας από τις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης, β/ ΕΠΕ-Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες, γ ΕΠΕ Επιστήμες Υγείας και δ/ ΕΠΕ Ρπιστήμες Οικονομίας, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες

Ετσι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τα πανελλαδικώς τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης είναι τα εξής:

α) Ε.Π.Ε. - Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές:

I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

II. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία.

III. Ιστορία και

IV. Λατινικά.

β) Ε.Π.Ε. - Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες:

I. Νεοελληνική Γλώσσα

II. Μαθηματικά.

III. Φυσική και

IV. Χημεία ή Πληροφορική

γ) Ε.Π.Ε. - Επιστήμες Υγείας:

Ι. Νεοελληνική Γλώσσα

II. Φυσική.

III. Χημεία και

IV. Βιολογία.

δ) Ε.Π.Ε. - Επιστήμες Οικονομίας, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες:

I. Νεοελληνική Γλώσσα

II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.

III. Αρχές Οικονομικής Επιστήμης και

IV. Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

ε) Ε.Π.Ε. - Παιδαγωγικών Επιστημών:

I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.

III. Ιστορία και

IV. Αρχές Φυσικών Επιστημών.

Αφαιρείται το μάθημα των της εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ, από τις ενδοσχολικές εξετάσεις

Σύμφωνα με την ίδια τροπολογία:

Οι γραπτές απολυτήριες εξετάσεις στη Γ' Τάξη του Γενικού Λυκείου και Δ' Τάξη του Εσπερινού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν τα μαθήματα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Θρησκευτικών, της Ιστορίας, της Ξένης Γλώσσας (για τα Εσπερινά Γενικά Λύκεια περιλαμβάνουν μόνο το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας) και τρία (3) από τα μαθήματα της επιλεχθείσας Ομάδας Προσανατολισμού, σε θέματα που είναι κοινά για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου και ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.

Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
 
Σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, προς ψήφιση στη Βουλή, η μία διδακτική ώρα Φυσικής Αγωγής την εβδομάδα γίνονται δύο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροπολογία :

Στη Γ' Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα τριών (33) ωρών, που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας δεκατριών(13) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού:

την Ομάδα Ανθρωπιστικών,

την Ομάδα των Θετικών και

την Ομάδα των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών

μεταξύ των οποίων οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν αυτήν της προτίμησής τους.

Εκάστη από τις ομάδες αυτές περιλαμβάνει είκοσι (20) συνολικά διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως.

Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) είναι τα εξής:

α) Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, έξι (6) διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους τη Νέα Ελληνική Γλώσσα τέσσερις (4) ώρες και Λογοτεχνία δύο (2) ώρες.

-----

γ) Ιστορία, δύο (2) ωρών.

δ) Θρησκευτικά, μίας (1) ώρας.

ε) Ξένη Γλώσσα, δύο (2) ωρών (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά) και

στ) Φυσική Αγωγή, δύο(2) ωρών.

 

Σχόλια (48)

 
Απορία
07 Νοε 2014 13:02

Και πού ορίζει κύριε υπουργέ η τροπολογία ότι η Πληροφορική είναι μόνο για τις σχολές Πληροφορικής; Η κόρη μου θα δώσει για Πολιτικός Μηχανικός.
Ξεκίνησε φροντιστήριο Χημείας.
Να συνεχίσει να κάνει Χημεία; Θα εξεταστεί στη Χημεία;
Αυτά θέλουμε να τα ξέρουμε τώρα και όχι να μας τα πείτε μετά από 3 μήνες.
Υγ: την ίδια απορία έχει και η κόρη του αδερφού μου που θέλει Μαθηματικό

 
Xhmikos
07 Νοε 2014 13:14

Δηλαδή ο υπουργός έγραψε στα παλιά του τα παπουτσια τις ενστάσεις των Πανεπιστημίων για τους χημικά αναλφάβητους εισακτέους. Με αυτο το διαζευτικό "ή" θα αφήνει και πάλι ανοιχτό το ενδεχόμενο να εισάγονται μαθητές χωρίς γνώσεις Χημείας σε σχολές όπως Χημικών Μηχανικών , Γεωπονικό κλπ.
Με αυτο το "ή" υποβαθμίζει και τις 2 επιστήμες (Χημεία και Πληροφορική) καθώς για αυτές τις δύο μόνο (δεν υπάρχει αυτη η δυνατότητα σε άλλο πεδίο!) αφήνει την "επιλογή" στον μαθητή.
Δηλαδή για να γεμίσουν οι τάξεις θα πρέπει οι καθηγητές των 2 αυτων μαθημάτων να βάζουν γελοια θέματα..
Τέλος, ανακοινώνει ενα νέο 6ωρο μαθημα (Πληροφορική) με άγνωστη ύλη, χωρίς να υπάρχουν βιβλία και χωρίς να γνωρίζουμε αν το μάθημα αυτό θα απαιτεί γνώσεις απο τις μικρότερες τάξεις (όπως όλα τα υπόλοιπα μαθήματα) ή θα είναι ένα εξεταζόμενο μάθημα - "προσφορά" προς τους μαθητές (και τους καθηγητές του κλαδου πε19 που ευνοούνται σκανδαλωδώς απο αυτή την τροποποίηση).

 
Κατερίνα
07 Νοε 2014 14:06

Σας παρακαλώ να διευκρινιστεί κατι:οι ανθρωπιστικές επιστήμες θα έχουν ένα μάθημα παραπάνω για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;

 
Εύα
07 Νοε 2014 14:25

Τελικά, καταδικάζονται τα παιδιά με τα τέσσερα μαθήματα και την επιλογή ελάχιστων σχολών. Γιατί να μην υπάρχει η δυνατότητα επιλογής πέμπτου μαθήματος;
Πρώτα ο μαθητής!

 
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ
07 Νοε 2014 15:30

δηλαδή;

 
Χημικός
07 Νοε 2014 19:12

Υπουργέ

Οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν!!!!

 
TRIANTAFILLIA
07 Νοε 2014 21:07

ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ. ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΑΒΛΕΨΙΕΣ ΕΤΩΝ. ΑΣ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΕ ΑΥΤΟ.

 
Arvit
07 Νοε 2014 21:07

Οι μελλοθάνατοι βλέπω είναι σε ΔΥΟ ΕΠΕ, ουάου, όχι άλλη υποβάθμιση παρακαλώ

 
Χημικός71
07 Νοε 2014 21:10

Εμείς έχουμε έτοιμο βιβλίο και ύλη (ΦΕΚ 1999) και πάνε και εισάγουν την οπισθοδρομική του επιστήμη.
Δεν άκουσαν τις ανακοινωσεις της ΠΑΣΚ Χημικών κλπ, άκουσαν τα μέλη ΔΕΠ των τμημάτων Πληροφορικής.

Θα πάει μπροστά αυτή τη χώρα ποτέ;

 
Χρήστος
07 Νοε 2014 21:26

Προς Χημικός71

Εμείς θα έχουμε έτοιμο βιβλίο και ύλη (ΦΕΚ 2015), φρέσκο φρέσκο και ολόδροσο...

 
οδυσσεας
07 Νοε 2014 21:39

ε προφανως για την επομενη χρονια θα ισχυει
γενικα το συστημα για την επομενη ειναι..αρχες φυσικων επιστημων τωρα διδασκονται; λογικα οχι

η πληροφορικη θα ναι επιλογης για τις τεχνολογικες επιστημες
το προφανες κ αυτονοητο δηλαδη...

 
Παρασκευάς Πανάγου
07 Νοε 2014 21:40

Arvit, οι μελλοθάνατοι είναι σε 2.5 ΕΠΕ, είναι και οι Αρχές Φυσικών Επιστημών του πεδίου των Παιδαγωγικών (όσο αντέξει βέβαια σαν πεδίο...)
Άκου μελλοθάνατοι! Ούτε να γελάσω δε μπόρεσα!
Όσο για το βιβλίο και την ύλη για τα οποία έχουν τόσο πολύ καημό οι συνάδελφοι, ας κοιτάξουν πρώτα τα δικά τους "χωράφια". Στην ίδια μοίρα είμαστε όλοι, αλλά φτάσαμε εδώ γιατί κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν γίνει από πέρυσι...
Κάλλιο αργά παρά ποτέ όμως.

 
Ισίδωρος
07 Νοε 2014 22:11

@Χημικος71

- Η χώρα για να πάει μπροστά χρειάζεται και την Πληροφορική όσο και δεν ''βολέυει'' κάποιους.
- Αν η επιστήμη που λες οπισθοδρομική εννοείς την Πληροφορική τότε ...τα σχόλια είναι περιττά. Τι να απαντήσει κανείς σε αυτή την ''άποψη '';
- Κύριοι αφήστε τα παιδιά να κάνουν την επιλογή τους σύμφωνα με αυτό που θέλουν να σπουδάσουν και ΟΧΙ με ότι σας συμφέρει-βολεύει.

 
@Χημικός71
07 Νοε 2014 22:25

οπισθοδρομικη επιστημη η Πληροφορικη? με οπισθοδρομικα μυαλα οπως τα δικα σου, οντως δεν θα παει ποτε μπροστα η χωρα

 
Αντώνης
07 Νοε 2014 22:30

Είναι φανερό πως η τροπολογία δεν ξεκαθαρίζει τι πρόκειται να γίνει.
Θεωρώ πως ο υπουργός θα ορίσει επ' ακριβώς τις σχολές που θα υφίσταται η πληροφορική οι οποίες δεν νομίζω να είναι πάνω από 40.
Αν το αφήσει αδιευκρίνιστο θα διαπράξει τεράστιο σφάλμα.
Δλδ αν ένας μαθητής επιθυμεί να περάσει Γεωπονική και έχει μπροστά του ένα εύκολο μάθημα πληροφορικής και ένα δύσκολο Χημείας θα επιλέξει την πληροφορική με ότι αυτό συνεπάγεται...

 
dski
07 Νοε 2014 23:15

@ Αντώνης

"αν ένας μαθητής επιθυμεί να περάσει Γεωπονική και έχει μπροστά του ένα εύκολο μάθημα πληροφορικής και ένα δύσκολο Χημείας θα επιλέξει την πληροφορική με ότι αυτό συνεπάγεται..."

Τώρα αυτό από που προκύπτει; Τι σπέκουλα είναι αυτή; Που βασίζεις αυτή την άποψη; Γιατί να μην είναι ανάποδα; Κάθε μάθημα μπορεί να είναι πολύ δύσκολο ή πολύ εύκολο. Εδώ βλέπουμε κάθε χρόνο σε μαθήματα με σταθερή ύλη (π.χ. μαθηματικά η φυσική) τη μια να συζητάμε για δύσκολα θέματα και την άλλη για θέματα εύκολα, βατά και αναμενόμενα. Πιστεύεις ότι η πληροφορική δεν είναι ή δεν μπορεί να γίνει δύσκολο μάθημα; Επιπλέον οι μαθητές θα επιλέξουν πληροφορική μόνο γιατί είναι "εύκολη"; Να την διαλέξουν επειδή είναι ενδιαφέρουσα και μοντέρνα επιστήμη δεν υπάρχει περίπτωση; Μπά, μάλλον όχι...

Αντί να ασχολούμαστε με σοβαρά θέματα όπως ποιος και πως θα αποφασίζ(σ)ει σε ποιο μάθημα (χημεία ή πληροφορική) θα εξετάζονται οι μαθητές στο 2ο ΕΠΕ, εξακολουθείτε να προσπαθείτε να καλλιεργήσετε εντυπώσεις (και φυσικά να εκτίθεστε).

 
Daskalos
07 Νοε 2014 23:17

Ωραια, η πληροφορικη "αποκαταστάθηκε". Ο αγωνας των συμβούλων δικαιώνεται..
Ας μας πει ο υπουργος και τι θα γίνει με τους χημικούς καθηγητες των σχολείων. Εξαφάνισε την Χημεια απο την Β κατ/σης και την περιορίζει ως εξεταζόμενο για ελαχιστες σχολές (Υγειας) στην Γ. Ας μας πει που θα βρουν ωρες οι χημικοί από του χρόνου ή ας πει ξεκάθαρα ότι θα τους στείλει στο ταμειο ανεργίας..

 
Παπαδόπουλος Πέτρος
08 Νοε 2014 00:35

Ανδρέας Λοβέρδος 24/09/2014

"Μια αλλαγή θα κάνουμε, την οποία όποιος λέει ότι δεν τη θέλει, πρέπει λιγάκι να κοιταχτεί. Αφαιρέθηκαν από τα Πανεπιστήμια Πληροφορικής οι εξετάσεις στο μάθημα της Πληροφορικής. Το θεωρώ όχι απαράδεκτο, αλλά μη υποστηρίξιμο διεθνώς σε καμία περίπτωση. Και τι λέμε: Η Χημεία στους χημικούς, σ’ αυτούς που έχουν αυτό τον προσανατολισμό σπουδών και η Πληροφορική σ’ αυτούς που έχουν προσανατολισμό σπουδών στην Πληροφορική.

Γ.Το να θεωρεί κανείς την Πληροφορική ως μέσο και όχι ως επιστήμη, είναι ανόητο. Μπορεί εσείς κι εγώ κύριοι να χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή για να κάνουμε τη δουλειά μας. Για να μπορέσω εγώ κι εσείς να κάνουμε αυτό, κάποιοι άνθρωποι ασχολούνται με την επιστήμη της Πληροφορικής. Αυτή την πορεία, που είναι παγκόσμια, η Ελλάδα αποφάσισε, κακώς, ότι δεν την θέλει. Εδώ θα επιμείνουμε, είναι η μόνη αλλαγή που θα κάνουμε, θα επιμείνουμε σ’ αυτό, ότι όσοι δίνουν Πληροφορική θα εξεταστούν στα εισαγωγικά στο μάθημα της Πληροφορικής. Μόνο αυτοί. Κι έχουμε κάνει μια πολύ ισορροπημένη, απέναντι στη Χημεία και στην Πληροφορική, ταξινόμηση και δεν την ανακοινώνουμε ακόμη διότι συνεχίζουμε το διάλογο, είναι θέμα ολίγων ημερών. Είναι η μόνη αλλαγή που θα κάνουμε. Η λύση δεν έχει ανακοινωθεί. Οι χημικοί έχουν τις απόψεις ή και τις αιτιάσεις τους. Γίνονται απόλυτα σεβαστές, εκτιμούμε και σεβόμαστε πάρα πολύ και αυτό τον κλάδο της επιστήμης. Και θα τον σεβαστούμε διατηρώντας τη δυνατότητά τους να είναι παρόντες και η επιστήμη τους να είναι παρούσα εκεί όπου επιστημολογικά, όχι απλώς επιστημονικά αλλά επιστημολογικά, πρέπει έτσι να είναι. Δε μπορεί αυτό όμως να γίνει σε βάρος της Πληροφορικής."

Πραγματικά, όποιος λέει ότι δεν θέλει αυτή την αλλαγή χρειάζεται λίγο να κοιταχτεί

 
συνθετικός
08 Νοε 2014 02:38

το σαράντα είναι σχετικό... σαράντα παλικάρια από τη Λιβαδειά ... σαράντα μέρες έβρεχε κατά τον κατακλυσμό του Νώε κτλ. Δεν νομίζω φίλοι μου ότι είναι μόνο 40 σχολές σχετικές με την Πληροφορική. 33 είναι τα "καθαρά" τμήματα πληροφορικής. Ας μας δώβσουν όμως και οι φίλοι μας χημικοί ένα κατάλογο με τα τμήματα που σχετίζονται με τη Χημεία διότι τόσο καιρό δεν έχω δει πουθενά τέτοια λίστα. Και μια προτροπή @Αντώνης: αν έχεις το χρόνο κοίταξε τα ποσοστά αριστούχων στη Χημεία και στην Πληροφορική. Πιστεψέ με, θα εκπλαγείς... δυσάρεστα.

 
Πάνος
08 Νοε 2014 04:27

Εννοείται ότι σε αμιγώς χημικές σχολές θα πρέπει οι υποψήφιοι να εξετάζονται μόνο στη χημεία, σε αμιγώς σχολές πληροφορικής οι υποψήφιοι να εξετάζονται μόνο στην πληροφορική και όλες οι υπόλοιπες σχολές να είναι προσβάσιμες είτε πάρεις το μάθημα της χημείας, είτε το μάθημα της πληροφορικής (πχ στρατιωτικές σχολές, μαθηματικό, αρχιτεκτονική, μηχανολόγοι, μηχανικοί παραγωγής και διοίκησης, μηχανικοί περιβάλλοντος, αντίστοιχα τμήματα ΤΕΙ κτλ). Τι πιο δίκαιο και πιο λογικό.
Επίσης το μάθημα πληροφορικής πρέπει να χαρακτηριστεί εργαστηριακό μάθημα και να διδάσκεται από 2 καθηγητές πληροφορικής (αν υπάρχει η δυνατότητα στο σχολείο).

 
Ανδρέας
08 Νοε 2014 07:38

Αλήθεια, έχεις την εντύπωση ότι η Πληροφορική μπορεί να είναι μόνο εύκολο μάθημα; Την χημεία μπορεις να την παπαγαλίσεις και επειδή έδωσα με Δέσμες αυτό ακριβώς έκανα ειδικά στην οργανική.

 
lx
08 Νοε 2014 08:30

Προς ΑΝΤΩΝΗ
Δλδ αν ένας μαθητής επιθυμεί να περάσει "Μαθηματικό" και έχει μπροστά του ένα εύκολο μάθημα "Χημείας" και ένα δύσκολο "Προγραμματισμού" θα επιλέξει την "Χημεία" με ότι αυτό συνεπάγεται...

 
lx
08 Νοε 2014 08:33

Προς ΑΝΤΩΝΗ (ξανά)
Απαράδεκτος (όντως!!!!)

 
Δημήτρης
08 Νοε 2014 11:25

Νομίζω ότι έγινε το αυτονόητο. Όντως ένα από τα στραβά του νέου συστήματος διορθώθηκε. Σαφώς και χρειάζεται η πληροφορική σαν μάθημα. Το κακό είναι ότι βλέπω ανθρώπους να σχολιάζουν με επιχειρήματα της λογικής του Δημοτικού επειδή θίχτηκε το συμφέρον τους. Κρίμα. Ευτυχώς υπάρχουν αποστομοτικές απαντήσεις στα σχόλια.

 
Θανάσης
08 Νοε 2014 11:26

@Αντώνης @Xhmikos
Παραθέτω από την "ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΕΜΠ" (με αυτόν τον όρο μπορείτε να αναζητήσετε υπαρκτή έκθεση του ΕΜΠ), Έκθεση Αυτοαξιολόγησης, Κεφάλαιο 4, Παράγραφος 4.4.4)

«Οι γνώσεις της Χημείας που έχουν οι νεοεισαγόμενοι φοιτητές μπορούν να χαρακτηρισθούν αποσπασματικές, ασυντόνιστες και ασυνεχείς, και για αυτό το
λόγο κρίνεται ότι βοηθάνε πολύ λίγο στην εμπέδωση των μαθημάτων Χημείας στο ΕΜΠ. Αυτό συμβαίνει γιατί η διδασκαλία της Χημείας στο Λύκειο γίνεται χωρίς σοβαρό προγραμματισμό και χωρίς υλικοτεχνικό υποδομή.
Λόγω της φύσης του, το μάθημα της Χημείας προσφέρεται για αποστήθιση, γι’ αυτό το λόγο μέσα από τα θέματα των εξετάσεων πρέπει να εξετάζεται και το κατά πόσον οι φοιτητές έχουν κατανοήσει τα χημικά φαινόμενα »

Η έκθεση αυτή είναι του Οκτωβρίου 1999, που το μάθημα της Πληροφορικής δεν υπήρχε καν. Υπήρχε βέβαια το ΦΕΚ 343/13-4-1999 τ. Β, δεν γνωρίζω αν η μελέτη το είχε λάβει υπ' όψιν της.
Θέλω να πιστεύω ότι τα 15 χρόνια που μεσολάβησαν διορθώθηκαν κάποια πράγμα που επισημαίνονταν τότε, ειδικά η εξέταση ως προς την κατανόηση. Ομολογώ ότι, σε αντίθεση με πολλούς από εσάς, αδυνατώ να αξιολογήσω θέματα πανελλαδικών γνωστικού αντικειμένου που δεν κατέχω σε βάθος, γιατί σεβόμενος τον εαυτό μου θεωρώ ότι ολισθαίνω στην γελοιότητα.
Αναμένω από πλευράς σας την παράθεση των σχετικών αποσπασμάτων από την έκθεση εξωτερικού αξιολογητή της ΑΔΙΠΠ για το ΕΜΠ που επισημαίνει το έλλειμμα Χημείας και αναφερόταν σε ανακοίνωση της ένωσής σας, γιατί ομολογώ ότι παρ' όλη την έρευνα δεν την έχω βρει. Έχω βρει εκθέσεις εξωτερικού αξιολογητή για τμήματα του ΕΜΠ, αλλά φαντάζομαι ότι δεν πήρε κάποιος μία (ή δυο) εκθέσεις που αναφέρονται σε τμήματα του ΕΜΠ και γενίκευσε τα συμπεράσματά τους για όλο το ίδρυμα, εκτός αν «εκ παραδρομής» υπήρχε κάποιο λάθος στην διατύπωση της ανακοίνωσης.
Στην ουσία τώρα, η σύγκριση ως προς την δυσκολία των δύο μαθημάτων και ο χαρακτηρισμός του ενός ως προς «πιο εύκολο» ή «πιο δύσκολο» είναι λίγο αυθαίρετη. Το ένα μάθημα από την «φύση του προσφέρεται για αποστήθιση», ενώ το άλλο εξετάζει περισσότερο την κριτική ικανότητα και την δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων. Και μια και η συζήτηση γίνεται ως προς το "Γιατί η Πληροφορική θα πρέπει να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα" και για τα περί οπισθοδρόμησης, κάντε την αναζήτηση με τα εισαγωγικά στο Google και δείτε την σχετική ανακοίνωση Πανεπιστημιακών καθηγητών, μεταξύ των οποίων οι κύριοι Ιωάννης Γαροφαλάκης, (Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, Πάτρα), Παναγιώτης Μποζάνης (Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογ. Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Γεώργιος Χασάπης (Τμήμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Α.Π.Θ.), και Δημήτριος Τσαμάκης (Κοσμήτορας ΗΜΜΥ- ΕΜΠ).
Κλείνοντας θέλω να τονίσω ότι, σε αντίθεση με εσάς, δεν θεωρώ ότι η διάζευξη πρέπει να επαφίεται αποκλειστικά στην επιλογή του μαθητή ή ότι η Αλγοριθμική πρέπει να εξετάζεται για όλα τα τμήματα του πεδίου. Αντιλαμβάνομαι ότι ο φοιτητής της Χημείας, των Χημικών Μηχανικών και της Γεωπονικής πρέπει και επιβάλλεται να έχει σοβαρό υπόβαθρο στην Χημεία. Σε αυτό το σημείο πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε προτάσεις, όπως η δυμιουργία υπο-πεδίων σχολών (Α, Β και ΑΒ), ή πάνω στον καθορισμό σταθισμένων συντελεστών στα εξεταζόμενα μαθήματα ώστε οι μαθητές που επιλέγουν κάποια σχολή ως πρώτη επιλογή και το ανάλογο μάθημα να έχουν προβάδισμα, χωρίς να περιορίζονται σημαντικά οι επιλογές τους.

 
savant
08 Νοε 2014 13:12

Αγαπητοί φίλοι

Διαβάζοντας τους πανηγυρισμούς των πληροφορικών καταλαβαίνετε τι σημαδεμένη τράπουλα υπήρξε. Από το "η πληροφορική αναβαθμίστηκε " στο "χημεία ή πληροφορική και όποιος δε το θέλει να κοιταχτει" (αλήθεια ο Λοβέρδος κοιτάχτηκε που το ψήφισε πέρυσι??)

Όταν τον Δεκέμβριο θα έχουν απολυθεί όλοι σχεδόν οι χημικοί από τα φρονιστήρια και σε δύο χρόνια δε θα υπάρχει οργανική θέση χημικού στα σχολεία τότε θέλω να δω τι θα λένε οι κύριοι που παραπάνω θριαμβολογούν και μιλούν για την αποκατάσταση της αδικίας .
Αλλά δε θα τους νοιάζει όπως δεν τους ένοιαζε 15 χρόνια τώρα που οι φοιτητές της Γεωπονικής, των Χημ.Μηχανικών, των πολυτεχνικών , των τεχνολόγων χρειάστηκαν και φοιτητικό φροντιστήριο για να τα τελειώσουν τις σπουδές τους.

Δε πειράζει. Θα ξέρουν προγραμματισμό. Και θα βγαίνουν στην κοινωνία να μιλάνε για ψηφιακό εγγραματισμό αγνοώντας τι συμβαίνει στον φυσικό κόσμο.

Σπείρατε ανέμους!!

 
ArviT
08 Νοε 2014 13:19

"Πέτρο" μου, κάνει λάθος, η Χημεία εντάσσεται σε 2 θετικά πεδία (όπως και στο σύστημα Αρσένη).
Μάλλον αλλάζοντας το όνομά σου, δεν πήρες και την ορθότητα της λογικής σκέψης αλλά κράτησες τις παλιέ ςσου αντιλήψεις.

Αυτά λέει το νέο memo?

Πάντως, οι μαθητές θα επιλέγουν μαθήματα με βάση τη σχολή που επιθυμούν να περάσουν, όχι με βάση ποιο θεωρούν ευκολότερο. Διαφορετικά θα διάλεγαν Χημεία (με μεγαλύτερο ποσοστό αριστούχων) ή θα επέλεγαν ακόμη ευκολότερα μαθήματα. Ευκολότερα βέβαια με βάση την απλοποιημένη σκέψη

 
savant
08 Νοε 2014 13:21

Επίσης μιας και κάνουμε κουβέντα:

Σε ποιο μέρος του κόσμου είναι εξεταζόμενο μάθημα η Πληροφορική για τα πανεπιστήμια?

Αν δείτε πχ σε Oxford , Imperial δεν απαιτείται καν.

 
Ακης Αποστολατος
08 Νοε 2014 15:19

Πρεπει να εχεις διαφορα προβληματα (που χρηζουν παρακολουθησης) για να γραφεις μηνυματα με το ονομα καποιου αλλου, ο οποιος μαλιστα ουδεποτε εξυβρισε κανεναν και απλα και ΕΠΩΝΥΜΑ εκθετει τα επιχειρηματα του.. δειχνει πολυ μεγαλη ωριμοτητα...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ