Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΧΗΜΙΚΩΝ: Να αποσυρθεί η τροπολογία για την Πληροφορική

Δημοσίευση: 10/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την  άμεση απόσυρση της τροπολογίας για την Πληροφορική  και την επιστροφή του υπουργείου Παιδείας  στο διάλογο με τις Επιστημονικές Ενώσεις για την εύρεση επιστημονικά και παιδαγωγικά σοβαρής λύσης, ζητά με ανακοίνωσή της η  «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΧΗΜΙΚΩΝ».

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΧΗΜΙΚΩΝ καταγγέλλει τη μεθόδευση του Υπουργού Πληροφορικής και Θρησκευμάτων κ. Ανδρέα Λοβέρδου ο οποίος με μια, το λιγότερο, πονηρή τροπολογία στο Σ/Ν για την Έρευνα και Τεχνολογία ανοίγει τον δρόμο για την κατάργηση στην πράξη της Χημείας από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την τροπολογία οι μαθητές της ΄Γ Λυκείου για την εισαγωγή τους στα ΑΕΊ και ΤΕΙ του 2ου επιστημονικού πεδίου θα εξετάζονται «στη χημεία ή την πληροφορική».

Το ποιος θα το αποφασίζει, το αν θα διασφαλιστεί η δυνατότητα όλων των παιδιών να διδαχτούν το μάθημα που επιθυμούν, σε ποιες σχολές θα οδηγεί αυτή η επιλογή και τόσα άλλα σημαντικά ζητήματα, θεωρούνται από τον κ. Λοβέρδο λεπτομέρειες που θα καθοριστούν σε μεταγενέστερο χρόνο, με την ίδια απόλυτη αδιαφάνεια που μας έχει συνηθίσει μέχρι σήμερα. Το βέβαιο όμως είναι πως σε μια εποχή που η χώρα μας θα έπρεπε να επενδύει στη γνώση και στην εκπαίδευση των μαθητών, η κυβέρνηση δίνει άλλο ένα χτύπημα στην παιδεία υποβαθμίζοντας δραματικά μια από τις πιο βασικές και σύγχρονης εφαρμογής επιστήμες.
Είναι προφανές και στον πιο καλόπιστο παρατηρητή ότι μέλημα του υπουργού δεν ήταν η εισαγωγή της πληροφορικής στα εξεταζόμενα μαθήματα (κάτι στο οποίο έχει τοποθετηθεί θετικά και η Ένωση Ελλήνων Χημικών), αλλά η υποβάθμιση της επιστημονικής εκπαίδευσης των μαθητών.

Γι’ αυτό και όλο το προηγούμενο διάστημα αρνήθηκε κάθε πρόταση της ΕΕΧ που έδινε τη δυνατότητα εισαγωγής της πληροφορικής με παράλληλη διατήρηση όλων των υπαρχόντων μαθημάτων (π.χ. σαν ειδικό μάθημα για τις σχολές που το επιθυμούν ή που θα επιλέξει το ΥΠΑΙΘ). Γι’ αυτό και αρνήθηκε το διάλογο με τις επιστημονικές ενώσεις της χώρας.

Γι’ αυτό και επιδίωξε να παρουσιάσει τη διαφωνία για την τροπολογία του σαν συντεχνιακή κόντρα χημικών και πληροφορικών.
Αλήθεια όμως τι θα γίνει όταν υπάρξουν σχολεία που δεν θα μπορούν να σχηματίσουν τμήματα χημείας στη Γ΄ Λυκείου και έτσι οι μαθητές θα αναγκάζονται να «επιλέξουν» με το ζόρι τμήματα πληροφορικής; Θα εισάγονται μαθητές σε σχολές Χημείας, Χημικών Μηχανικών, Πολυτεχνικές, Γεωπονικές χωρίς να έχουν διδαχθεί καν και εξετασθεί στη χημεία; Θα σπάσει το 2ο Επιστημονικό Πεδίο σε δύο κομμάτια, περιορίζοντας έτσι τον αριθμό σχολών που μπορεί να δηλώσει κάθε μαθητής;

Όλα αυτά η κυβέρνηση τα αφήνει στην τύχη, για να μπορεί και ο κ. Λοβέρδος, όπως κάθε υπουργός που θήτευσε στου «κασίδη το κεφάλι», να φιγουράρει για «μεταρρυθμιστής». Άλλωστε κάτι πρέπει να έχει να διορθώσει και ο επόμενος…
Είναι ολοφάνερο πια πως ο κ. Λοβέρδος δεν παίρνει στα σοβαρά την παιδεία. Ονομάζει «αλλαγούλα» και «μικρή προσθήκη» τη διάσπαση του 2ου Επιστημονικού Πεδίου. Αδιαφορεί για τις ενστάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, των Επιστημονικών Ενώσεων της χώρας αλλά και κορυφαίων ελλήνων και ξένων επιστημόνων, που επισημαίνουν το στρεβλό του εγχειρήματος.

Και τελικά συνεχίζει να εμφορείται από τη λογική του «περιβάλλοντος», των κομματικών φίλων και του διαδρομισμού που οδήγησαν την Ελλάδα στην ηθική χρεωκοπία. Δεν περιμένουμε βέβαια κάτι καλύτερο από έναν άνθρωπο που αλλάζει γνώμη για το μνημόνιο και τις ευθύνες του ίδιου και του κόμματός του ανάλογα με το αν έχει υπουργική καρέκλα. Απαιτούμε όμως να βρει άλλο χώρο για τα πολιτικά του παιχνίδια και όχι το εκπαιδευτικό σύστημα.

Εύλογα όμως τα ερωτήματα:
•    Πότε έλεγε αλήθεια ο κος Υπουργός; Πέρυσι όταν σήκωνε το χέρι του και ψήφιζε τον Ν.4186 ή φέτος που δήλωνε συχνά πως όποιος δεν επιθυμεί την εξέταση της Πληροφορικής θα πρέπει ….να κοιταχτεί; (για τον εαυτό του ούτε λόγος)
•    Πότε έλεγε αλήθεια ο κος Υπουργός; Όταν τον Ιούλιο του 2014 έλεγε πως η Πληροφορική έχει αναβαθμιστεί όσο κανένα άλλο μάθημα ή λίγες ημέρες μετά όταν καταδίκαζε το Νόμο (που ο ίδιος ψήφισε) ως άδικο προς το μάθημα της Πληροφορικής;
•    Πότε έλεγε αλήθεια ο κος Υπουργός; Όταν έλεγε τον Σεπτέμβριο 2014 (σε πρωϊνή εκπομπή και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων) πως το αποτέλεσμα του διαλόγου (πότε έγινε διάλογος και με ποιους δε το έμαθε ποτέ κανείς) έχει δώσει πλειοψηφεία στις σχολές Χημείας ή όταν κατέθεσε στις 7/11/2014 τροπολογία με ένα απλό διαζευτικό «ή» ;
•    Πότε έλεγε αλήθεια ο κος Υπουργός; Όταν έλεγε στο ΕΣΥΠ πως η Πληροφορική θα είναι επιλεγόμενο μάθημα μόνο για όσους μαθητές θέλουν να εισαχθούν στις σχολές Πληροφορικής (επισημαίνοντας, μόνο για αυτούς τους μαθητές) ή όταν αλλοίωνε τη φράση του δηλώνοντας πως θα εισαχθεί για τους μαθητές που θέλουν να το εξετασθούν;

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΧΗΜΙΚΩΝ:

-    Αγωνίζεται μαζί με την ΕΕΧ για να μην προχωρήσει η υποβάθμιση της χημικής εκπαίδευσης των μαθητών της χώρας, για να μην περάσουν τα κυβερνητικά σχέδια.  

-    Απαιτεί την άμεση απόσυρση της τροπολογίας και την επιστροφή του υπουργείου στον διάλογο με τις Επιστημονικές Ενώσεις για την εύρεση επιστημονικά και παιδαγωγικά σοβαρής λύσης στο ζήτημα που το ίδιο δημιούργησε.

Και επισημαίνουμε ότι όταν στην εποχή της γνώσης ένας υπουργός βγάζει καντάρι για να ζυγίσει την «αξία» και τη «χρησιμότητα» των επιστημών και αποφασίζει να βάλει στο περιθώριο βασικές επιστήμες που προάγουν την κατανόηση του κόσμου και την κριτική σκέψη, τότε μάλλον ο βασικός στόχος των πολιτικών του δεν είναι άλλος από το ξήλωμα της γνώσης.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.