Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τι είπε στη Βουλή ο Τ. Κουράκης για την Πληροφορική, τη Χημείας τη Λογοτεχνία, τα Πειραματικά Σχολεία και τα Κολέγια

Δημοσίευση: 13/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο Σντονιστής του τομά Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης , κατά τη σημερινή συζήτηση των 19 τροπολογιών του υπουργείου Παιδείας, στην Επιθτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων , διατύπωσε τις ακόλουθες θέσεις:

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Σε προηγούμενο νομοσχέδιο ο κ. Αρβανιτόπουλος είχε εκτοπίσει την πληροφορική και είχε φέρει τη χημεία, είχαμε πει ότι σε όλους τους τόνους ότι δεν είναι δυνατόν ένα πάρα πολύ σημαντικό αντικείμενο και επιστημονικό πεδίο όπως η πληροφορική να εκτοπίζεται κατ’ αυτόν τον τρόπο.

Μάλιστα, κ. Υφυπουργέ, τότε είχαμε κάνει και διαβούλευση κατά την οποία πήρε μια απόφαση η πολιτική ηγεσία.

Αυτή τη στιγμή και χωρίς καμία διαβούλευση, ο Υπουργός ο κ. Λοβέρδος προ εβδομάδων ανακοινώνει ότι θα βάλει την πληροφορική.

Δεν ξέρουμε ποιος έκανε την εισήγηση, με ποιους διαβουλεύτηκε και το φέρνουμε με τροπολογία αντί για κανονικό νομοσχέδιο ώστε να μπορέσουμε να καλέσουμε τους επιστημονικούς φορείς και να μας πουν και τώρα παρουσιάζονται τα εξής τραγικά πράγματα: φέρνετε την πληροφορική.

Ορθώς τη φέρνετε διότι η πληροφορική είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό αντικείμενο.

Για να καταλαβαινόμαστε, όταν λέμε πληροφορική δεν εννοούμε τις εφαρμογές όσον αφορά τη χρήση κάποιων προγραμμάτων – word, excel, κλπ – αλλά μιλάμε για πιο εξελιγμένη στην κοινωνία της πληροφορίας γνώση με την οποία πρέπει να εξοικειωθούν οι νέοι μας όσον αφορά το να γράφουν.

Ουσιαστικά, να αναπτύξουν μια αντίληψη του καταλαβαίνω, σχεδιάζω, αναπτύσσω. Είναι ένας καταπληκτικός τρόπος γνώσης αλγοριθμικής σκέψης που προσφέρει πάρα πολλά σχεδόν σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Τι κάνετε τώρα όμως εσείς εδώ;

ΧΗΜΕΙΑ

Ελαττώνετε τις ώρες που τα παιδιά θα πρέπει να διδάσκονται πληροφορική στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο και τη φέρνετε (την πληροφορική) όσον αφορά τις εισαγωγικές εξετάσεις σε βάρος της χημείας. Φτωχαίνετε δηλαδή το γνωστικό επίπεδο όσον αφορά τη χημεία, την ίδια στιγμή που παγκοσμίως αναγνωρίζεται ότι η χημεία είναι ένα εξαιρετικό πεδίο γνώσης για πάρα πολλές επιστήμες ξεκινώντας από το περιβάλλον, τη γεωπονία, τα τρόφιμα, την ιατρική, τη χημική βιομηχανία, το «σύμπαν» ολόκληρο.

Έρχεστε λοιπόν τώρα εσείς και λέτε ότι ένα παιδί που θέλει να πάει στο Πολυτεχνείο θα πρέπει να επιλέξει αν θα δώσει χημεία ή πληροφορική. Ένας μαθητής δηλαδή που θέλει να πάει στη σχολή χημικών μηχανικών ή ηλεκτρολόγων μηχανικών, πρέπει να επιλέξει ένα από τα δύο.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Είναι ακριβώς το ίδιο λάθος που έχετε κάνει και στο πεδίο των παιδαγωγικών επιστημών.

Εκεί ένα παιδί ή θα πρέπει να ακολουθήσει τις παιδαγωγικές σχολές ή τίποτα.

Καταλαβαίνετε πόσο το «στενεύετε» με όλους αυτούς τους σχεδιασμούς; Ένα παιδί που θέλει να πάει στην Ιατρική σχολή και δεν κατορθώσει να περάσει, αλλά έχει βαθμό 17,5 - εξαιρετικές επιδόσεις - έχει μπροστά του το τίποτα.

Δεν υπάρχει καμία επικοινωνία ανάμεσα στα πεδία και τώρα έρχεστε και σπάτε ένα ακόμη ολόκληρο πεδίο των θετικών επιστημών και λέτε «ή αυτό ή εκείνο». Επικοινωνία καμία.

Αυτά τα πράγματα δεν είναι σοβαροί σχεδιασμοί, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι, δεν το καταλαβαίνετε αυτό το πράγμα; Με συγχωρείτε για την αγοραία έκφραση, αλλά «στο πόδι» βγάζετε και τη λογοτεχνία.

Γιατί να βγάλετε τη λογοτεχνία όταν αυτή τη στιγμή θέλουμε τις τέχνες και τον πολιτισμό να έχουν ένα αυξημένο βάρος για να αντισταθμίσουν την επέλαση του τεχνολογικού πολιτισμού;

Ο τεχνολογικός πολιτισμός βεβαίως και δεν είναι κακός, πρέπει όμως να υπάρχει μια ισορροπία και να ισορροπούμε εντός ορισμένων αρχών.

Επομένως αυτό που τονίζουμε και ζητάμε μέσα από αυτά, είναι ότι έχουμε δύο πάρα πολύ σημαντικά πεδία: χημεία και πληροφορική. Ασφαλώς αναφέρομαι σε σχέση με αυτό το οποίο συζητούμε και όχι σε γενικότερο πλαίσιο.

Εμείς λοιπόν λέμε ότι και τα δύο χρειάζονται μια ισχυρή αναβάθμιση, έναν εκσυγχρονισμό, μια διδασκαλία περισσότερη.

Βεβαίως να είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και η χημεία και η πληροφορική και θα έλεγα και κάτι που μπορεί να σας φανεί και πολύ πρωτοποριακό όσον αφορά την πληροφορική: όχι μόνον στις σχολές που κατευθύνουν προς τις επιστήμες της πληροφορικής.

Όλοι πρέπει να αποκτήσουν αυτόν το θαυμάσιο τρόπο λογισμικού, νέας αντίληψης, σχεδιασμού και υλοποίησης μιας απόφασης.

Επομένως, πάρτε το πίσω. Αρχίστε έναν ειλικρινή διάλογο για να μπορέσουμε εγκαίρως να προσφέρουμε ένα πλαίσιο στους μαθητές και υποψήφιους σπουδαστές, ώστε να μπορούν να επικοινωνούν τα πεδία μεταξύ τους και να έχουν όσο το δυνατόν πληρέστερη γνώση τα παιδιά.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

Αυτό που κάνετε είναι ένα «φτωχό» Λύκειο. Ήδη με την τράπεζα θεμάτων και τις επανειλημμένες εξετάσεις σπρώχνετε τα παιδιά στα φροντιστήρια και ένα μεγάλο μέρος το αφήνετε και το διώχνετε έξω από τη σχολική διαδικασία. Πάρτε το πίσω και φέρτε ένα σχέδιο αφού θα έχετε διαβουλευτεί προηγουμένως με τις επιστημονικές ενώσεις.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Το Πειραματικό Σχολείο έχει την έννοια ότι είναι μέσα στο πανεπιστήμιο, οι μαθητές έχουν επιλεγεί διά κλήρωσης και εφαρμόζονται νέες μέθοδοι χωρίς εξετάσεις. Εκεί ξέρετε ποιοι είναι οι αναβαθμισμένοι;

Το προσωπικό που διδάσκει, ώστε να μπορούν οι μαθητές να παρακολουθούν πως οι εμπνευσμένοι, πεφωτισμένοι και πολύ ικανοί παιδαγωγοί, κάνουν το μάθημα σε παιδιά που προέρχονται από όλες τις τάξεις της ελληνικής κοινωνίας και μάλιστα είναι και διαφορετικής μαθησιακής αντίληψης και ικανότητας.

Ξέρετε τι κάνετε εσείς;

Το γνωρίζετε βεβαίως αλλά το αναφέρω για να το ακούσουμε όλοι: όσοι γονείς δεν έχουν τη δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία για οικονομικούς λόγους, τα υποβάλουν σε φροντιστήρια από την ηλικία της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού ώστε να εξασφαλίσουν μια θέση στα Πρότυπα Σχολεία που απευθύνονται σε αρίστους για να εξασφαλίσουν μια θέση για το μέλλον το παιδιών τους. Δεν κατηγορώ τους γονείς, καλά κάνουν από πλευράς τους.

Κατηγορώ όμως εσάς που ενώ θα έπρεπε να φτιάξετε σχολεία στις υποβαθμισμένες περιοχές, αυτές που πραγματικά έχουν ανάγκη, πάτε και κάνετε σχολεία «αρίστων».

Καταλαβαίνετε ότι υπάρχει μια τεράστια απόσταση ανάμεσα στη δική σας και τη δική μας θέση.

Άλλο το Πειραματικό Σχολείο το οποίο βεβαίως χρειάζεται, αλλά από τα Πανεπιστήμια και όπως ήταν, με κλήρωση.

Επαναλαμβάνω με κλήρωση, ώστε να μπορούν εκεί να εφαρμόζονται νέες μέθοδοι και να μπορέσουμε να βγάζουμε τα αναγκαία συμπεράσματα.

ΚΟΛΛΕΓΙΑ

Ενώ λέγαμε ότι κάποια Κολλέγια προκειμένου να αναγνωριστούν με έναν προκαθορισμένο τρόπο – ισοτιμία, κλπ – πρέπει να υπάρχει ένα παράρτημα ή μια σύνδεση με ένα αναγνωρισμένο Πανεπιστήμιο του εξωτερικού, τώρα εισάγουμε έναν περίεργο όρο και λέμε ότι πρέπει να συνηγορούν οι διεθνείς οργανισμοί.

Ποιοι διεθνείς οργανισμοί;

Μάλιστα, ενώ πρώτα λέγαμε ότι πρέπει να είναι Πανεπιστήμια από χώρες της ΕΕ, τώρα μιλάμε για διεθνείς οργανισμούς εν γένει, δηλαδή από αμερικάνικα πανεπιστήμια. Δεν λέω ότι τα αμερικάνικα είναι κακά, λέω απλούστατα τι εισάγετε. Δεν το λέτε, αλλά το «εκτός ΕΕ» και το «οπουδήποτε» γίνεται προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα ορισμένων αμερικανικών πανεπιστημίων και ιδρυμάτων που έχουν παραρτήματα στην Ελλάδα.

Περί αυτού πρόκειται.

Θεωρούμε ότι πέρα από αυτό, το bachelor αυτή τη στιγμή θα «ισοτιμηθεί» και θα δοθούν και περαιτέρω δικαιώματα, όπως να κάνουν και μεταπτυχιακά και διδακτορικά.

Με λίγα λόγια, κάποιος θα τελειώνει το Πάντειο ή την ΑΣΟΕΕ και θα πηγαίνει σε ένα Κολλέγιο, θα κάνει μεταπτυχιακό και αυτό θα αναγνωρίζεται. Καταλαβαίνετε αυτή τη στιγμή ότι βγάζουμε ακόμη περισσότερο τα μάτια στο δημόσιο.

Είναι εξόφθαλμο αυτό που γίνεται προς όφελος της ιδιωτικής Εκπαίδευσης, κατά πλήρη παράβαση του αρ.16 ΣΥΝΤ.

Αυτά κ. Πρόεδρε και ευχαριστώ πολύ για την ανοχή σας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.