Σχολικός Σύμβουλος τα “βρόντηξε” για την αξιολόγηση

Την παραίτησή του από τη θέση του Σχολικού Συμβούλου Δημοτικής Εκπαίδευσης, κατέθεσε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου, Γιάννης Σταύρου που υπηρετεί στην 3η Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Θεσπρωτίας.
“Αδυνατώ να εφαρμόσω το Π.Δ. για την αξιολόγηση καθώς αυτό βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με βασικές μου αρχές και τη συνείδησή μου”, τονίζει στην επιστολή παραίτησης ο Σχολικός Σύμβουλος και υπογραμμίζει:
Α. Είμαι πεπεισμένος ότι η εφαρμογή του θα επιφέρει ανατροπή στις απαραίτητες σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ Σχολικών Συμβούλων και εκπαιδευτικών, ακύρωση του ρόλου και του έργου των Σχολικών Συμβούλων, ένταση του ανταγωνισμού στο σχολείο - στον κατ’ εξοχήν χώρο συναγωνισμού και ευγενούς άμιλλας – επέκταση της εργασιακής ανασφάλειας, κατηγοριοποίηση σχολείων – εκπαιδευτικών - μαθητών, ανατρέποντας έτσι το παιδαγωγικό κλίμα και δυσχεραίνοντας το εκπαιδευτικό έργο.
Β. Κατά το παρελθόν είχα εκφράσει δημόσια την άποψή μου για το Π.Δ. 152, είχα τονίσει τις αρνητικές συνέπειες εφαρμογής του γι’ αυτό και δεν θα επεκταθώ περαιτέρω. Ήλπιζα ότι μετά την αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, τις αντιδράσεις και τον αντίλογο που αναπτύχθηκε, το Υπουργείο θα είχε επανεξετάσει τη θέση του.Παρακαλώ να κάνετε δεκτή την παραίτησή μου από τη θέση του Σχολικού Συμβούλου Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας.
Γ. Η απόφασή μου σχετίζεται με την εφαρμογή του Π.Δ. 152 και την εμπλοκή μου, ως Σχολικού Συμβούλου, στην αξιολόγηση αρχικά των Δ/ντών και ακολούθως των δασκάλων.
Δ. Κατά το παρελθόν είχα εκφράσει δημόσια την άποψή μου για το Π.Δ. 152, είχα τονίσει τις αρνητικές συνέπειες εφαρμογής του γι’ αυτό και δεν θα επεκταθώ περαιτέρω.
Ε. Ήλπιζα ότι μετά την αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, τις αντιδράσεις και τον αντίλογο που αναπτύχθηκε, το Υπουργείο θα είχε επανεξετάσει τη θέση του.
Η επιστολή του Σχολικού Συμβούλου αναρτήθηκε εδω
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Θεσμοθετείται Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής (ΚΠΠ)
- Διάταξη για τις Κλινικές δοκιμές φάσης Ι
- Ο ΣΥΡΙΖΑ μετατρέπει σε προφορικές δύο γραπτές ερωτήσεις επειδή δεν απαντήθηκαν στην προβλεπόμενη προθεσμία
- Ακαδημαϊκή ταυτότητα σπουδαστών Α.Σ.Τ.Ε.
- Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για 3.771 μηνιαία φοιτητικά επιδόματα
- Κατ’ εξαίρεση αναθέσεις μαθημάτων στις ελληνόγλωσσες σχολικές μονάδες Μονάχου για το σχολικό έτος 2019-20
- Νέα θεματική στα σχολεία για το σεβασμό στον άλλον και τη διαφορετικότητα
- Η συγκινητική εμπειρία της Α. Διαμαντοπούλου σε σχολείο της Ν. Αφρικής
- Πλημμυρίζει με νερά το νηπιαγωγείο όταν βρέχει
- Η Σύγκλητος του Ιονίου Πανεπιστημίου για την αναστολή λειτουργίας των νέων τμημάτων
Σχόλια (17)
Συγχαρητήρια στον κύριο ! Νομίζουν πολλοί πως με τα "μέτρα" της δήθεν αξιολόγησης θα βελτιώσουν την κατάσταση. Το μόνο που θα επέλθει θα είναι ανυπολόγιστος και άχρηστος φόρτος εργασίας, που θα προκαλέσει ανούσια δυσφορία στις σχέσεις των εκπαιδευτικών. Κάντε την αρχή κύριε Σταύρου με απόλυτα καθαρή τη συνείδησή σας!
Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία.
Α. Κάλβος
ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ.
ΜΠΡΑΒΟ.
Ο άνθρωπος λέει το πιο λογικό επιχείρημα: δεν μπορεί το ίδιο πρόσωπο να είναι σύμβουλος και αξιολογητής, ειναι θεσμοί αντίθετοι. η ερώτηση είναι γιατί οι υπόλοιποι σύμβουλοι δέχονται αυτόν τον διπλό ρόλο, δεν καταλαβαίνουν πως το υπουργείο θα τους αδειάσει σε μια νύχτα...
Συγχαίρω κι εγώ την τόλμη και τον καθαρό λόγο του κ. Σταύρου. Μια χαραμάδα ελπίδας είναι το μήνυμα που εκπέμπει η γενναία αυτή πράξη. Οι λόγοι της παραίτησής του είναι εξαιρετικής παιδαγωγικής ευθύνης και μακάρι να βρουν μιμητές από το χώρο των ομολόγων του.
Άνθρωπος που ξέρει τη σημαίνει Παιδεία, Σχολική ζωή και τί δάσκαλος! ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ !!! Μακάρι κι οι άλλοι να ακολουθήσουν.
αρτιος!!!
Ολόψυχα μπράβο ! Μακάρι και άλλοι ''συναδελφοί σας'' να είχαν το κουράγιο να κάνουν το ίδιο.
Δύο θέματα θα ήθελα να θέσω σε σχέση με το γεγονός.
Το πρώτο αφορά το ενδεχόμενο ο συγκεκριμένος σχολικός σύμβουλος να βγαίνει στη σύνταξη σε μερικούς μήνες και να επιλέγει μια ηρωική έξοδο για να αποφύγει ένα κόπο. Δεν τον ξέρω τον άνθρωπο αλλά έχει συμβεί σε πολλές περιπτώσεις.
Το δευτερο έχει να κάνει με το γεγονός πως όταν υπέβαλε αίτηση υποψηφιότητας για σχολικός σύμβουλος θα έπρεπε να γνωρίζει ότι σύμφωνα με την υπουργική απόφαση με αρ. πρωτ. Φ.353/1/324/105657/Δ1/08-10-2002 ΥΠ.Ε.Π.Θ. ΦΕΚ 1340 τ. Β΄ στο άρθρο 8 (έργο των σχολικών συμβούλων) στην παράγραφο 1 εδάφιο δ αναφέρει ότι ο σχολικός σύμβουλος "Συμμετέχει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία. Σκοπός εν γένει της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης είναι η επισήμανση αδυναμιών και δυσκολιών στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου, η παροχή βοήθειας για την αναίρεσή τους, η ενίσχυση πρωτοβουλιών και η δημιουργία θετικών κινήτρων στην εκπαίδευση." Η απόφαση αυτή είναι προγενέστερη της αίτησης υποψηφιότητας του συγκεκριμένου σχολικού συμβούλου και κατα συνέπεια άγνοια νόμου δεν δικαιολογείται, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για μορφωμένους ανθρώπους.
Μία ελπίδα,ένας καλός δάσκαλος και άνθρωπος πάνω απ'όλα!
ΜΠΡΑΒΟ!
Υπάρχουν λεβέντικες ψυχές ακόμα! Κρίμα που είναι τόσο λίγες στον αριθμό! Μπράβο στον κύριο αυτό που έδωσε παράδειγμα για πολλούς!
Γενναία απόφαση και μάλιστα σε δύσκολους καιρούς που όλοι στενάζουμε οικονομικά. Μακάρι να ακολουθήσουν και άλλοι σύμβουλοι -αξιολογητές πια, το δρόμο αυτό. Γιατί από ωραία λόγια μπουχτήσαμε. Πράξεις χρειάζονται. Ο συνάδελφος απέδειξε με την πράξη του ότι δεν μπορεί να είναι απέναντι από το συνάδελφό του, δεν μπορεί με τη μορφή της αξιολόγησης που του επιβάλλουν να τον απορρίψει,να τον καθηλώσει μισθολογικά ή ακόμα να τον απολύσει. Συγχαρητήρια συνάδελφε. Θα έχεις τη συνείδησή σου ήσυχη.
@ Γιάννη
Αναφέρεσαι στα του καθηκοντολογίου ως επιχείρημα πως το ήξερε όταν έκανε αίτηση για Σχολ. Σύμβουλος. Ωστόσο τι σχέση έχει το γενικόλογο...
"Συμμετέχει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών [...] επισήμανση αδυναμιών και δυσκολιών στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου, η παροχή βοήθειας για την αναίρεσή τους, η ενίσχυση πρωτοβουλιών και η δημιουργία θετικών κινήτρων στην εκπαίδευση." που αναφέρει το καθηκοντολόγιο με αυτά που συμβαίνουν τώρα στην εκπαίδευση; Ποιο είναι το πλαίσιο παροχής βοήθειας και ποια θετικά κίνητρα βλέπειες στη διαδικασία. Επέλεξε να γίνει Σχολ. Σύμβουλος με ένα ασαφές πλαίσιο αξιολόγησης (που δυνητικά προβλεπόταν) και τώρα που μεσούσης της θητείας του αλλάζουν οι όροι του παιχνιδιού και συγκεκριμενοποιείται αυτό το έκτρωμα, ο άνθρωπος κρίνει πως δεν μπορεί να υποστηρίξει αυτό που του ζητάνε. Τι πιο έντιμο από αυτό;
Σας ενημερώνω ότι είναι νέος για να βγει στη σύνταξη. Αν όμως αυτοί που έχουν σκοπό να βγουν στη σύνταξη, έκαναν τέτοια δήλωση παραίτησης, χαλάλι τους κι ας ήταν εκ του ασφαλούς. Είδατε όπως πολλές δηλώσεις έστω και τέτοιες
Κακοπροαίρετη και αντιδραστικά καχύποπτη η θέση σου για τον κ. σύμβουλο. Σε ανάλογη περίπτωση φαντάσου αν βρισκόσουν εσύ θα μπορούσες να κάνεις το ίδιο; Oσα δεν φτάνει η αλεπού... . Ας δούμε κι ας παραδεχτούμε κάτι που λίγοι έχουν τη λεβεντιά και την ευαισθησία να κάνουν!
Συγχαριτήρια κύριε σύμβουλε!
Δείχνετε εμπράκτως ότι έχετε εμπεδώσει τον παιδαγωγικό και επιστημονικό-υποστηρικτικό σας ρόλο. Αυτό θα πρέπει να πράξουν και άλλοι...