Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σχολικός Σύμβουλος τα “βρόντηξε” για την αξιολόγηση

Η εφαρμογή του ΠΔ του θα επιφέρει ανατροπή στις απαραίτητες σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ Σχολικών Συμβούλων και εκπαιδευτικών, ακύρωση του ρόλου και του έργου των Σχολικών Συμβούλων, ένταση του ανταγωνισμού στο σχολείο
Δημοσίευση: 15/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την παραίτησή του από τη θέση του Σχολικού Συμβούλου Δημοτικής Εκπαίδευσης, κατέθεσε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου, Γιάννης Σταύρου που υπηρετεί στην 3η Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Θεσπρωτίας.

“Αδυνατώ να εφαρμόσω το Π.Δ. για την αξιολόγηση καθώς αυτό βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με βασικές μου αρχές και τη συνείδησή μου”, τονίζει στην επιστολή παραίτησης ο Σχολικός Σύμβουλος και υπογραμμίζει:

Α. Είμαι πεπεισμένος ότι η εφαρμογή του θα επιφέρει ανατροπή στις απαραίτητες σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ Σχολικών Συμβούλων και εκπαιδευτικών, ακύρωση του ρόλου και του έργου των Σχολικών Συμβούλων, ένταση του ανταγωνισμού στο σχολείο - στον κατ’ εξοχήν χώρο συναγωνισμού και ευγενούς άμιλλας – επέκταση της εργασιακής ανασφάλειας, κατηγοριοποίηση σχολείων – εκπαιδευτικών - μαθητών, ανατρέποντας έτσι το παιδαγωγικό κλίμα και δυσχεραίνοντας το εκπαιδευτικό έργο.

Β. Κατά το παρελθόν είχα εκφράσει δημόσια την άποψή μου για το Π.Δ. 152, είχα τονίσει τις αρνητικές συνέπειες εφαρμογής του γι’ αυτό και δεν θα επεκταθώ περαιτέρω. Ήλπιζα ότι μετά την αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, τις αντιδράσεις και τον αντίλογο που αναπτύχθηκε, το Υπουργείο θα είχε επανεξετάσει τη θέση του.Παρακαλώ να κάνετε δεκτή την παραίτησή μου από τη θέση του Σχολικού Συμβούλου Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας.

Γ. Η απόφασή μου σχετίζεται με την εφαρμογή του Π.Δ. 152 και την εμπλοκή μου, ως Σχολικού Συμβούλου, στην αξιολόγηση αρχικά των Δ/ντών και ακολούθως των δασκάλων.

Δ. Κατά το παρελθόν είχα εκφράσει δημόσια την άποψή μου για το Π.Δ. 152, είχα τονίσει τις αρνητικές συνέπειες εφαρμογής του γι’ αυτό και δεν θα επεκταθώ περαιτέρω.

Ε. Ήλπιζα ότι μετά την αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, τις αντιδράσεις και τον αντίλογο που αναπτύχθηκε, το Υπουργείο θα είχε επανεξετάσει τη θέση του.

ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΝ ΕΙΧΕ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙ Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΤΟ ESOS. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Η επιστολή του Σχολικού Συμβούλου αναρτήθηκε εδω

Σχόλια (17)

 
Περσεφόνη
15 Νοε 2014 17:14

Συγχαρητήρια στον κύριο ! Νομίζουν πολλοί πως με τα "μέτρα" της δήθεν αξιολόγησης θα βελτιώσουν την κατάσταση. Το μόνο που θα επέλθει θα είναι ανυπολόγιστος και άχρηστος φόρτος εργασίας, που θα προκαλέσει ανούσια δυσφορία στις σχέσεις των εκπαιδευτικών. Κάντε την αρχή κύριε Σταύρου με απόλυτα καθαρή τη συνείδησή σας!

 
Φάνης
15 Νοε 2014 17:56

Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία.
Α. Κάλβος

 
padelis
15 Νοε 2014 19:05

ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ.
ΜΠΡΑΒΟ.

 
V
15 Νοε 2014 20:35

Ο άνθρωπος λέει το πιο λογικό επιχείρημα: δεν μπορεί το ίδιο πρόσωπο να είναι σύμβουλος και αξιολογητής, ειναι θεσμοί αντίθετοι. η ερώτηση είναι γιατί οι υπόλοιποι σύμβουλοι δέχονται αυτόν τον διπλό ρόλο, δεν καταλαβαίνουν πως το υπουργείο θα τους αδειάσει σε μια νύχτα...

 
Ενεργός εκπαιδευτικός
15 Νοε 2014 21:39

Συγχαίρω κι εγώ την τόλμη και τον καθαρό λόγο του κ. Σταύρου. Μια χαραμάδα ελπίδας είναι το μήνυμα που εκπέμπει η γενναία αυτή πράξη. Οι λόγοι της παραίτησής του είναι εξαιρετικής παιδαγωγικής ευθύνης και μακάρι να βρουν μιμητές από το χώρο των ομολόγων του.

 
Πέτρος
15 Νοε 2014 22:15

Άνθρωπος που ξέρει τη σημαίνει Παιδεία, Σχολική ζωή και τί δάσκαλος! ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ !!! Μακάρι κι οι άλλοι να ακολουθήσουν.

 
Αξιος
16 Νοε 2014 11:41

Ολόψυχα μπράβο ! Μακάρι και άλλοι ''συναδελφοί σας'' να είχαν το κουράγιο να κάνουν το ίδιο.

 
Γιάννης
16 Νοε 2014 12:09

Δύο θέματα θα ήθελα να θέσω σε σχέση με το γεγονός.
Το πρώτο αφορά το ενδεχόμενο ο συγκεκριμένος σχολικός σύμβουλος να βγαίνει στη σύνταξη σε μερικούς μήνες και να επιλέγει μια ηρωική έξοδο για να αποφύγει ένα κόπο. Δεν τον ξέρω τον άνθρωπο αλλά έχει συμβεί σε πολλές περιπτώσεις.
Το δευτερο έχει να κάνει με το γεγονός πως όταν υπέβαλε αίτηση υποψηφιότητας για σχολικός σύμβουλος θα έπρεπε να γνωρίζει ότι σύμφωνα με την υπουργική απόφαση με αρ. πρωτ. Φ.353/1/324/105657/Δ1/08-10-2002 ΥΠ.Ε.Π.Θ. ΦΕΚ 1340 τ. Β΄ στο άρθρο 8 (έργο των σχολικών συμβούλων) στην παράγραφο 1 εδάφιο δ αναφέρει ότι ο σχολικός σύμβουλος "Συμμετέχει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία. Σκοπός εν γένει της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης είναι η επισήμανση αδυναμιών και δυσκολιών στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου, η παροχή βοήθειας για την αναίρεσή τους, η ενίσχυση πρωτοβουλιών και η δημιουργία θετικών κινήτρων στην εκπαίδευση." Η απόφαση αυτή είναι προγενέστερη της αίτησης υποψηφιότητας του συγκεκριμένου σχολικού συμβούλου και κατα συνέπεια άγνοια νόμου δεν δικαιολογείται, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για μορφωμένους ανθρώπους.

 
Χριστίνα
16 Νοε 2014 17:51

Μία ελπίδα,ένας καλός δάσκαλος και άνθρωπος πάνω απ'όλα!

 
Λέων
16 Νοε 2014 19:48

Υπάρχουν λεβέντικες ψυχές ακόμα! Κρίμα που είναι τόσο λίγες στον αριθμό! Μπράβο στον κύριο αυτό που έδωσε παράδειγμα για πολλούς!

 
Τζιμ
16 Νοε 2014 21:54

Γενναία απόφαση και μάλιστα σε δύσκολους καιρούς που όλοι στενάζουμε οικονομικά. Μακάρι να ακολουθήσουν και άλλοι σύμβουλοι -αξιολογητές πια, το δρόμο αυτό. Γιατί από ωραία λόγια μπουχτήσαμε. Πράξεις χρειάζονται. Ο συνάδελφος απέδειξε με την πράξη του ότι δεν μπορεί να είναι απέναντι από το συνάδελφό του, δεν μπορεί με τη μορφή της αξιολόγησης που του επιβάλλουν να τον απορρίψει,να τον καθηλώσει μισθολογικά ή ακόμα να τον απολύσει. Συγχαρητήρια συνάδελφε. Θα έχεις τη συνείδησή σου ήσυχη.

 
Νίκος
16 Νοε 2014 23:03

@ Γιάννη
Αναφέρεσαι στα του καθηκοντολογίου ως επιχείρημα πως το ήξερε όταν έκανε αίτηση για Σχολ. Σύμβουλος. Ωστόσο τι σχέση έχει το γενικόλογο...
"Συμμετέχει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών [...] επισήμανση αδυναμιών και δυσκολιών στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου, η παροχή βοήθειας για την αναίρεσή τους, η ενίσχυση πρωτοβουλιών και η δημιουργία θετικών κινήτρων στην εκπαίδευση." που αναφέρει το καθηκοντολόγιο με αυτά που συμβαίνουν τώρα στην εκπαίδευση; Ποιο είναι το πλαίσιο παροχής βοήθειας και ποια θετικά κίνητρα βλέπειες στη διαδικασία. Επέλεξε να γίνει Σχολ. Σύμβουλος με ένα ασαφές πλαίσιο αξιολόγησης (που δυνητικά προβλεπόταν) και τώρα που μεσούσης της θητείας του αλλάζουν οι όροι του παιχνιδιού και συγκεκριμενοποιείται αυτό το έκτρωμα, ο άνθρωπος κρίνει πως δεν μπορεί να υποστηρίξει αυτό που του ζητάνε. Τι πιο έντιμο από αυτό;

 
Δημήτρης
17 Νοε 2014 00:52

Σας ενημερώνω ότι είναι νέος για να βγει στη σύνταξη. Αν όμως αυτοί που έχουν σκοπό να βγουν στη σύνταξη, έκαναν τέτοια δήλωση παραίτησης, χαλάλι τους κι ας ήταν εκ του ασφαλούς. Είδατε όπως πολλές δηλώσεις έστω και τέτοιες

 
@Γιάννη
17 Νοε 2014 13:59

Κακοπροαίρετη και αντιδραστικά καχύποπτη η θέση σου για τον κ. σύμβουλο. Σε ανάλογη περίπτωση φαντάσου αν βρισκόσουν εσύ θα μπορούσες να κάνεις το ίδιο; Oσα δεν φτάνει η αλεπού... . Ας δούμε κι ας παραδεχτούμε κάτι που λίγοι έχουν τη λεβεντιά και την ευαισθησία να κάνουν!

 
Παναγιώτης
19 Νοε 2014 22:09

Συγχαριτήρια κύριε σύμβουλε!
Δείχνετε εμπράκτως ότι έχετε εμπεδώσει τον παιδαγωγικό και επιστημονικό-υποστηρικτικό σας ρόλο. Αυτό θα πρέπει να πράξουν και άλλοι...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean