Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΠΑΣΑΦ: Στόχος της κατάργησης της Λογοτεχνίας από τις Πανελλαδικές είναι να αποτραπεί η ανάγκη προσλήψεων φιλολόγων

Δημοσίευση: 17/11/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πίσω από την προσπάθεια κατάργησης της Λογοτεχνίας από τις Πανελλαδικές δε βρίσκεται η επιθυμία του υπουργείου να αναμορφώσει το Πρόγραμμα Σπουδών του Γενικού Λυκείου, αλλά αντιθέτως, στόχος είναι η προσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος στο διαθέσιμο αριθμό φιλολόγων, ώστε να αποτραπεί, έστω και σε περιορισμένο βαθμό, η ανάγκη για επιπλέον προσλήψεις.

Την εκτίμηση αυτή κάνει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΠΑΣΑΦ), με επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας Α. Λοβέρδο, απ[ό τον οποίο ζητά «να σκεφτείτε ξανά τη σχεδιαζόμενη κατάργηση του μαθήματος της Λογοτεχνίας στη Γ’ Λυκείου και να δώσετε στα γλωσσικά μαθήματα τον κεντρικό ρόλο που τους αρμόζουν την εποχή του chatting και των greeklish. Θα είναι ένα πολλαπλό μήνυμα με πολλούς αποδέκτες».

Θυμίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας κατά τη συζήτηση της τροπολογίας (Δείτε εδώ την τροπολογία) στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , μέσω του υφυπουργού Α. Δερμεντζόπουλου, έκανε πίσω στην αφαίρεση της Λογοτεχνίας από τις Πανελλαδικές (Διαβάστε εδώ)

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Κε υπουργέ,

Διά της παρούσης, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων εκφράζει την εντονότατη διαμαρτυρία όχι μόνο των αναπληρωτών φιλολόγων αλλά όλων των εκπαιδευτικών ΠΕ02, είτε αυτοί απασχολούνται στο δημόσιο σχολείο είτε στην ιδιωτική εκπαίδευση, για την κατάργηση του μαθήματος της Λογοτεχνίας στη Γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου

. Ήδη η Π.Ε.Φ. καθώς και άλλοι φορείς εξέφρασαν την αντίθεσή τους στο σχεδιαζόμενο μέτρο, ο ΠΑ.Σ.Α.Φ. όμως θα ήθελε να προσθέσει ακόμη κάποια επιχειρήματα υπέρ της πρωτεύουσας σημασίας του μαθήματος της ΝΕ Λογοτεχνίας: Το μάθημα της λογοτεχνίας χρειάζεται να αποτελεί αντικείμενο διδασκαλίας και εξέτασης όλων των μαθητών. Φέρνει σε επαφή τους μαθητές με τον ελληνικό πολιτισμό, εμπλουτίζει τη γλώσσα τους, διανοίγει τους πνευματικούς ορίζοντές τους, προσφέρει ιδανικά, ανθρωπιστικές αξίες.

Η λογοτεχνία ωθεί τους μαθητές να σκέφτονται κριτικά, να προβληματίζονται για σύγχρονα κοινωνικά και διαχρονικά θέματα και να αντλούν ιστορικές γνώσεις και πληροφορίες επί παντός επιστητού από τα κείμενα. Και ας μη λησμονούμε κ. Υπουργέ τα ύψιστης λογοτεχνικής, γλωσσικής, ιστορικής, ηθοπλαστικής αξίας έργα των Καβάφη, Ελύτη, Σεφέρη, Ρίτσου, Καζαντζάκη, Παπαδιαμάντη και τόσων άλλων μεγάλων, έργα παγκόσμιας εμβέλειας, οι διαχρονικές αξίες των οποίων χρειάζεται να φωτίσουν το λόγο και τη ψυχή και των σημερινών μαθητών.

“H λογοτεχνία αποτελείται από οντότητες που προκύπτουν από τον κόσμο στον οποίο ζούμε, «μιμείται» μια εξωλογοτεχνική συνθήκη και σχετίζεται, άμεσα ή έμμεσα, ευθέως ή τεθλασμένα, με τις εμπειρίες μας". (Μ.H.Abrams).

Είναι η ζωντανή εφαρμογή των όσων διδάσκονται οι μαθητές του Λυκείου στο πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Ν.Ε. Γλώσσας!

Είναι το μάθημα όπου οι μαθητές διδάσκονται με τον εναργέστερο τρόπο να διακρίνουν το δοκίμιο, την (αυτο)βιογραφία, τα είδη του πεζού λόγου και την παραδοσιακή και σύγχρονη ποίηση.

Αντί λοιπόν το Υπουργείο να συνδυάσει ακόμη περισσότερο το μάθημα της Γλώσσας με αυτό της Λογοτεχνίας, πρακτική που εφαρμόζεται σε όλες τις ανεπτυγμένες εκπαιδευτικά χώρες, έρχεται να καταργήσει το ένα από τα δύο σκέλη του μαθήματος της Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και μάλιστα ένα βήμα πριν την εξέταση των μαθητών στις Πανελλήνιες!

Πέραν όμως της πρακτικής χρησιμότητας για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, η Ν.Ε. Λογοτεχνία αποδεικνύει ζωντανά την ιστορική συνέχεια του έθνους μας μέσα από λογοτεχνικά έργα που χρονολογούνται από τον 9ο αι. μ.Χ. ως τις μέρες μας, κάτι που κανείς επετειακός λόγος δε θα πετύχει με τέτοια αποτελεσματικότητα.

Πολύ φοβόμαστε ότι πίσω από αυτή την προσπάθεια δε βρίσκεται η επιθυμία του Υπουργείου να αναμορφώσει το Πρόγραμμα Σπουδών του Γενικού Λυκείου. Αντιθέτως, στόχος είναι η προσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος στο διαθέσιμο αριθμό φιλολόγων, ώστε να αποτραπεί, έστω και σε περιορισμένο βαθμό, η ανάγκη για επιπλέον προσλήψεις.

Με απλά λόγια, πονάει κεφάλι...κόψει κεφάλι (ή αλλιώς πλήρης υποταγή στα κελεύσματα της τρόικας, λες και οι κουτσουρεμένες πιστώσεις των αναπληρωτών θα σώσουν την πατρίδα).

Ο ΠΑ.Σ.Α.Φ. ζητά από σας κε Υπουργέ να σκεφτείτε ξανά τη σχεδιαζόμενη κατάργηση του μαθήματος της Λογοτεχνίας στη Γ’ Λυκείου και να δώσετε στα γλωσσικά μαθήματα τον κεντρικό ρόλο που τους αρμόζουν την εποχή του chatting και των greeklish. Θα είναι ένα πολλαπλό μήνυμα με πολλούς αποδέκτες.

Με εκτίμηση

Το Δ. Σ. του ΠΑ.Σ.Α.Φ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ