Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΙΕΠ: Εξωτερική Αξιολόγηση της Τράπεζας Θεμάτων

Δημοσίευση: 19/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σε εξωτερική αξιολόγηση της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αποφάσισε να προχωρήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένουν να γίνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στις ενδοσχολικές εξετάσεις προαγωγής των μαθητών της Α' Λυκείου το σχολικό έτος 2013 - 2014 και ο σχεδιασμός εργαλείων για την αξιολόγησή της.

Αναλυτικότερα, η απόφαση προβλέπει:

1. Προετοιμασία ποσοτικών και ποιοτικών δεικτών για την αξιολόγηση της χρήσης της Τράπεζας Θεμάτων από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η μελέτη θα περιλαμβάνει αναλυτική τεκμηρίωση της χρησιμότητας των δεικτών που θα προταθούν, τα αναλυτικά εργαλεία που θα χρησιμοποιούνται για την ενημέρωση των δεικτών, την περιοδικότητα της ενημέρωσης των δεικτών και τις αναλυτικές συσχετίσεις των δεικτών.

ΜΑΘΗΤΕΣ

2. Ποσοτική και ποιοτική Έρευνα πεδίου σε μαθητές πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις:

Σε πρώτη φάση σε μαθητές που φοίτησαν στην Α' Λυκείου κατά το σχολικό έτος 2013 - 2014 και συμμετείχαν στις ενδοσχολικές εξετάσεις για την προαγωγή στη Β' Λυκείου της σχολικής μονάδας φοίτησης.

Η έρευνα θα καταγράψει την αναγνωρισιμότητα και τον βαθμό χρήσης της Τράπεζας Θεμάτων από τους μαθητές της Α' Λυκείου του σχολικού έτους 2013 – 2014, καθώς επίσης και την αξιολόγηση επιμέρους χαρακτηριστικών της Τράπεζας Θεμάτων που σχετίζονται με την ευχρηστία, το βαθμό δυσκολίας των προτεινόμενων θεμάτων, την συνάφεια με τη διδαχθείσα ύλη κτλ.

Συνεντεύξεις σε μαθητές

Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές συνεντεύξεις, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου, εντός των σχολικών μονάδων των μαθητών.

Το δείγμα θα σχεδιαστεί έτσι ώστε να περιλαμβάνει ικανοποιητικό αριθμό ερωτώμενων σε κάθε ομάδα ενδιαφέροντος (φύλο, περιοχή κατοικίας, αστικότητα, μορφωτικό και οικονομικο-κοινωνικό υπόβαθρο γονέων κτλ).

Σε δεύτερη φάση σε μαθητές που φοίτησαν στην Α' Λυκείου και στη Β’ Λυκείου κατά το σχολικό έτος 2014 - 2015 και συμμετείχαν στις ενδοσχολικές εξετάσεις για την προαγωγή στη Β' και Γ’ Λυκείου της σχολικής μονάδας φοίτησης.

Η έρευνα θα καταγράψει την αναγνωρισιμότητα και τον βαθμό χρήσης της Τράπεζας Θεμάτων από τους μαθητές της Α' και Β’ Λυκείου του σχολικού έτους 2014 – 2015, καθώς επίσης και την αξιολόγηση επιμέρους χαρακτηριστικών της Τράπεζας Θεμάτων που σχετίζονται με την ευχρηστία, το βαθμό δυσκολίας των προτεινόμενων θεμάτων, την συνάφεια με τη διδαχθείσα ύλη κτλ.

Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές συνεντεύξεις, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου, εντός των σχολικών μονάδων των μαθητών.

Το δείγμα θα σχεδιαστεί έτσι ώστε να περιλαμβάνει ικανοποιητικό αριθμό ερωτώμενων σε κάθε ομάδα ενδιαφέροντος (φύλο, περιοχή κατοικίας, αστικότητα, μορφωτικό και οικονομικο-κοινωνικό υπόβαθρο γονέων κτλ).

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

3. Ποσοτική και ποιοτική έρευνα πεδίου σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

Σε πρώτη φάση σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που δίδαξαν σε μαθητές Α' Λυκείου κατά το σχολικό έτος 2013 - 2014 και σε Διευθυντές Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η έρευνα θα έχει ως στόχους, αφενός την αξιολόγηση της Τράπεζας Θεμάτων από τους εκπαιδευτικούς, αφετέρου στην καταγραφή προτάσεων βελτίωσης και αναβάθμισης του περιεχομένου της Τράπεζας Θεμάτων.

Συνεντεύξεις σε εκπαιδευτικούς

Η ποιοτική έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές εις βάθος συνεντεύξεις (in-depth interviews) με εκπαιδευτικούς και Διευθυντές Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας.

Η ποσοτική έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δίδαξαν σε μαθητές της Α' Λυκείου το σχολικό έτος 2013 - 2014, με τη χρήση έντυπου ή/και ηλεκτρονικού δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου.

Το δείγμα θα σχεδιαστεί έτσι ώστε να περιλαμβάνει ικανοποιητικό αριθμό ερωτώμενων σε κάθε ομάδα ενδιαφέροντος (φύλο, ηλικία, περιοχή σχολικής μονάδας, ειδικότητα κτλ).

Σε δεύτερη φάση σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που δίδαξαν σε μαθητές Α' και Β’ Λυκείου κατά το σχολικό έτος 2014 - 2015 και σε Διευθυντές Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η έρευνα θα έχει ως στόχους, αφενός την αξιολόγηση της Τράπεζας Θεμάτων από τους εκπαιδευτικούς, αφετέρου στην καταγραφή προτάσεων βελτίωσης και αναβάθμισης του περιεχομένου της Τράπεζας Θεμάτων.

Η ποιοτική έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές εις βάθος συνεντεύξεις (in-depth interviews) με εκπαιδευτικούς και Διευθυντές Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας.

Η ποσοτική έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δίδαξαν σε μαθητές της Α' Λυκείου το σχολικό έτος 2013 - 2014, με τη χρήση έντυπου ή/και ηλεκτρονικού δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου.

Το δείγμα θα σχεδιαστεί έτσι ώστε να περιλαμβάνει ικανοποιητικό αριθμό ερωτώμενων σε κάθε ομάδα ενδιαφέροντος (φύλο, ηλικία, περιοχή σχολικής μονάδας, ειδικότητα κτλ).

ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

4. Πιλοτική εφαρμογή των ποσοτικών και ποιοτικών δεικτών για την αξιολόγηση της χρήσης της Τράπεζας Θεμάτων από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τη πρώτη εφαρμογή της το σχολικό έτος 2013 – 2014 και στη συνέχεια από δεύτερη εφαρμογή της το σχολικό έτος 2014 – 2015.

Στη φάση αυτή θα αξιοποιηθούν τα δεδομένα που θα συλλεχθούν κατά τα ανωτέρω.

Παραδοτέα του Έργου: Κατά την υλοποίηση του παρόντος Έργου ο Ανάδοχος θα πρέπει να υποβάλει τα κάτωθι τέσσερα (4) Παραδοτέα:

Παραδοτέο 1 (Π.1.): Εκπόνηση μεθοδολογίας για τη μελέτη αξιολόγησης της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ – ΕΠΑΛ). Το Παραδοτέο αυτό θα υποβληθεί εντός ενός (1) μηνός από την υπογραφή της σύμβασης του προκηρυσσόμενου Έργου.

Παραδοτέο 2 (Π.2.): Ενδιάμεση αξιολόγηση της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από την πρώτη φάση της εφαρμογής. Το Παραδοτέο αυτό θα υποβληθεί εντός τριών (3) μηνών από την υπογραφή της σύμβασης του προκηρυσσόμενου Έργου.

Παραδοτέο 3 (Π.3.): Ενδιάμεση αξιολόγηση της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από την δεύτερη φάση της εφαρμογής. Το Παραδοτέο αυτό θα υποβληθεί την 1η Σεπτεμβρίου 2015.

Παραδοτέο 4 (Π.4.): Τελική έκθεση αξιολόγησης της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το Παραδοτέο αυτό θα υποβληθεί κατά την ολοκλήρωση του προκηρυσσόμενου Έργου, 10 Οκτωβρίου 2015.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του Έργου ανέρχεται στο ποσό των ΠΕΝΗΝΤΑ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΥΡΩ (50.000.00 €) συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ 23%, ήτοι ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΞΑΚΟΣΙΩΝ ΠΕΝΗΝΤΑ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΣΑΡΑΝΤΑ ΕΝΟΣ ΛΕΠΤΩΝ (40.650,41) μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ 23%.

 

Σχόλια (2)

 
Παναγιώτης Τσιωτάκης
19 Νοε 2014 11:58

Πιλοτική εφαρμογή της αξιολόγησης, υπάρχει.

Πιλοτική εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων όμως; Πιλοτική εφαρμογή του Νέου Λυκείου όμως;;

Το Νέο Γυμνάσιο πιλοτικά 2 χρονιές και φέτος τρίτη σε επιλεγμένα σχολεία μέχρι να το εφαρμόσουν τελικά. Το Νέο Λύκειο απευθείας
με παλιά βιβλία, παλιά ΠΣ
και κυρίως με ΠΑΛΙΑ ΜΥΑΛΑ.

κι όμως είναι ακόμη εκεί...

 
Ράνια
19 Νοε 2014 18:39

Προκλητικά και ανερυθρίαστα το ΙΕΠ μας επιβεβαιώνει ότι εμείς και τα παιδιά μας είμαστε τα πειραματόζωα της μεταρρύθμισης.Πού ακούστηκε να αξιολογείται εκ των υστέρων η Τράπεζα Θεμάτων,με την οποία έχουν ήδη αξιολογηθεί τόσοι μαθητές,και μάλιστα με προσμέτρηση της βαθμολογίας τους για τις πανελλήνιες?Πώς ανέχεται το υπουργείο τέτοια κατάφωρη αδικία?Η πιλοτική εφαρμογή είναι <<εκ των ουκ άνευ>>όταν πρόκειται για μια τόσο φιλόδοξη μεταρρύθμιση.Κρίμα...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ