Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Επιστολή διοικήσεων ΑΕΙ στον υπουργό για το δίλλημα Χημεία ή Πληροφορική

Δημοσίευση: 24/11/2014
Λοβέρδος
Alt Text: 
Λοβέρδος
Title Text: 
Λοβέρδος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επιστολή η οποία υπογράφεται από διοικήσεις των ΑΕΙ, προέδρους τμημάτων στάλθηκε σήμερα στο γραφείο του υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου, με την οποία του επισημαίνουν πως για το δίλλημα Χημεία ή Πληροφορική οδηγεί σε υποβάθμιση των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για να διαβάσετε την επιστολή πατήστε εδώ

Σχόλια (14)

 
Μαριος
24 Νοε 2014 20:36

Όσα τμήματα θέλουν απαραίτητα τη χημεία σαν εξεταζόμενο για την εισαγωγή σε αυτά να το συζητήσουν με την ΑΔΙΠ και να αποκλειστεί η πληροφορική σαν επιλογή.Ποιος απαγορεύει στα παραπάνω τμήματα να ζητήσουν τη χημεία ως προαπαιτουμενο για την εισαγωγή σε αυτά;;

 
George
24 Νοε 2014 22:04

Ωραία, οι σχολές όλων αυτών που διαμαρτύρονται, να δέχονται φοιτητές με επιλεγόμενο μάθημα τη Χημεία. Βρέθηκαν λοιπον οι σχολές που τόσο καιρό ψάχναμε!!!

 
Daskalos
24 Νοε 2014 23:41

Οι προεδροι λένε το αυτονόητο, οτι η Χημεία " είναι απολύτως αναγκαία τόσο ως τρόπος σκέψης, όσο και ως γνωστικό υπόβαθρο για την περαιτέρω μελέτη των Θετικών και των Τεχνολογικών Επιστημών". Επίσης θέλουν να αποτρέψουν τον υπουργό από την δημιουργία μιας νεας Τεχονολογικής κατ/σης. Ένα ζήτημα που προφανώς κατανοούν όσοι ασχολούνται με την εκαίδευση, όχι όμως και οι στενοι συνεργάτες του κ. Υπουργού..

 
NM
25 Νοε 2014 00:40

Μια πολύ ενδιαφέρουσα επιστολή η οποία υπογράφεται κυρίως από προέδρους τμημάτων που έτσι και αλλιώς θα ανήκουν στο πεδίο της Χημείας.

Υπάρχουν βέβαια και ορισμένα ενδιαφέροντα ονόματα άσχετα με τα τμήματα Χημείας.
(1) Ο πρόεδρος του τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ
(2) Ο πρόεδρος του τμήματος Μαθηματικών του πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
(3) Ο πρόεδρος του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Το τμήμα φυσικής του ΑΠΘ έχει ένα μάθημα χημείας στο πρώτο έτος και το τμήμα Μαθηματικών του πανεπιστημίου Ιωαννίνων δεν έχει κανένα μάθημα Χημείας. Το τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων έχει 1 μάθημα γενικής χημείας.

Αναρωτιέμαι γιατί αυτοί οι κύριοι υπογράφουν μια επιστολή η οποία λέει ότι “” οι συνέπειες του πληροφορική ή χημεία είναι:
(1) Για τους υποψήφιους φοιτητές, το έλλειμμα γνώσεων Χημείας των οποίων θα αποτελέσει σοβαρό εμπόδιο για την παρακολούθηση και ολοκλήρωση των σπουδών τους, όπως έχει καταδείξει και η εμπειρία από τους φοιτητές που έχουν εισέλθει τα τελευταία 15 χρόνια από την Τεχνολογική κατεύθυνση
(2) Για το επίπεδο των Σπουδών και τη λειτουργία των Τμημάτων και των Σχολών, οι οποίες θα κληθούν να αναπληρώσουν το έλλειμμα”

Δηλαδή οι Φυσικοί και οι Μαθηματικοί δεν μπορούν να σπουδάσουν την επιστήμη τους γιατί δεν εξετάστηκαν πανελλαδικά στην Χημεία;
Δηλαδή το Μαθηματικό τμήμα του πανεπιστημίου Ιωαννίνων θα αναγκαστεί να προσφέρει μαθήματα Χημείας για ποιο λόγο; Αφού δεν υπάρχει ούτε ένα μάθημα στο πρόγραμμα του τμήματος που να έχει σχέση με την Χημεία.
Και τα υπόλοιπα τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών ανά την Ελλάδα; Οι φοιτητές αυτών δεν έχουν πρόβλημα επειδή δεν εξετάστηκαν πανελλαδικά στη Χημεία;

Επίσης αναρωτιέμαι αν πχ. Ο καθηγητής του τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Κρήτης κύριος Στεφάνου που δίπλα στο όνομά του αναγράφεται ότι είναι ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, δηλαδή υπογράφει την επιστολή αυτή σαν πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, μας λέει ότι ένας φοιτητής του τμήματος πληροφορικής του Πανεπιστημίου Κρήτης αντιμετωπίζει προβλήματα στις σπουδές του επειδή δεν εξετάστηκε πανελλαδικά στην Χημεία.

Για τους υπόλοιπους κυρίους προέδρους ΑΤΕΙ κλπ δεν θα μπω στον κόπο να ψάξω να δω σε ποιες σχολές είναι εκλεγμένοι. Υποθέτω ότι είναι και αυτοί Χημικοί που υπογράφουν την επιστολή εν ονόματι ολοκλήρων των ΑΤΕΙ των οποίων είναι πρόεδροι.

 
Ρένος
25 Νοε 2014 12:10

Δώστε τους μόνο αυτούς Χημεία αφού αυτοί τη θέλουν. Στους υπόλοιπους Πληροφορική. Για να ησυχάσουμε όλοι.

 
Daskalos
25 Νοε 2014 13:45

Οποιος γραφει οτι μονο αυτα τα τμηματα απαιτουν Χημεια το κάνει σκοπιμα..
Ενω για το μαθημα της Πληροφορικης υπάρχει επισημη ανακοινωση της Ενωσης (ΕΠΕ) για 33 σχολές!
Επίσης, γιατι ψαχνετε στα Προγραμματα Σπουδών των σχολών; Τι σχέση εχουν οι πανελληνιες με αυτά; Αν βεβαια σας αρέσει το ψάξιμο για κοιτάξτε, στο τμήμα πχ Οινολογίας υπάρχει 1 μάθημα Μαθηματικών (στατιστικής). Με την δικια σας λογική γιατι όσοι θέλουν αυτο το τμήμα να εξετάζονται στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ;
Τέλος, μην κάνετε οτι δεν γνωρίζετε πως η επιλογή σχολών δεν είναι μονοδιάστατη αλλά οι μαθητές επιλέγουν μια μεγάλη ομάδα σχολών (πχ απο Μαθηματικό μέχρι Γεωπονικο) συνεπώς το σχολείο δεν μπορει να λειτουργει ως προθαλαμος της καθε συγκεκριμενης σχολής..

 
Μπαρτζοπουλιδης
25 Νοε 2014 14:58

Προφανώς δεν εχεις διαβάσει τον 4186
Ούτε και η Ένωση σου τον εχει διαβάσει γι αυτο οικοδομείτε επιχειρήματα στην άμμο

 
Κυριάκος Μπαλτζοπουλάκης
25 Νοε 2014 15:37

Υπογράφουν ακαδημαϊκοί που οι σχολές τους ανήκουν σε άλλα πεδία.
Φαρμακευτικής, Διατροφής, Ιατρικής, Βιολογίας ακόμα και Παιδαγωγικού (!!)
Για ποιο λόγο;
Θίγονται από την εισαγωγή της Πληροφορικής; Δεν αφορά τα πεδία τους.
Ο καθηγητής του Παιδαγωγικού δεν ενοχλείται από το πεδίο των Παιδαγωγικών που θα έχει 20 σχολές και ενοχλείται από αυτή την τροπολογία;
Διαμαρτύρονται όλοι αυτοί οι ακαδημαϊκοί για τον περιορισμό των επιλογών μόνο του πεδίου των 200 σχολών, αλλά δεν τους απασχολούν τα άλλα πεδία που έχουν συνολικά 200 σχολές.
Ο λόγος είναι ότι θα υποβαθμιστεί η Χημεία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή ότι φοβούνται ότι δεν θα έχουν φοιτητές για να διδάξουν;

 
Κρανιάς Γιώργος
25 Νοε 2014 20:21

Ξέρω θα ενοχλήσω πάλι αλλά δεν πειράζει. Το σχολείο πρέπει να διδάσκει και Χημεία και Πληροφορική. Πρέπει να μορφώνει τους μαθητές, να τους κάνει πιο έξυπνους. Αλλιώς δεν είναι σχολείο. Το ότι φτάσαμε στο σημείο, που οι 3 στους 4 μαθητές της περίφημης τεχνολογικής2, παρότι διδάχτηκαν την λογαριθμική σκέψη, δεν μπορούσαν να γράψουν τη βάση του 10 και στα μαθηματικά και στην φυσική, αυτό κάτι δείχνει.

 
Παρασκευάς Πανάγου
25 Νοε 2014 21:30

Τι δείχνει κύριε Κρανιά; Γιατί να ενοχλήσει;
Είναι γνωστό ότι η Τεχνολογική είχε από πολύ "αδύνατους" και αδιάφορους μέχρι πολύ "δυνατούς" μαθητές (ήταν μια μίξη παλιάς 1ης και 4ης Δέσμης). Η θετική από την άλλη, είχε ως επί το πλείστον μαθητές που στόχευαν σε Ιατρικές, Φαρμακευτικές κλπ (σαν την παλιά 2η Δέσμη).
Με την επανεισαγωγή της Πληροφορικής και την δημιουργία 6ου πεδίου, ουσιαστικά ένα μέρος των μαθητών (και πιστεύω αρκετά μεγάλο) θα μετακινηθεί στο πεδίο των οικονομικών (αλλά θα έχει και κάποιους δυνατούς που στοχεύουν σε σχολές στυλ Ο.Π.Α.).
Με δεδομένο ότι κάποιοι θα εξακολουθούν να θέλουν να γίνουν γιατροί - φαρμακοποιοί - βιολόγοι, η "αφρόκρεμα" της πρώην θετικής θα πάει στις σχολές υγείας.
Καταλαβαίνω την ανησυχία σας στο ποιοι θα μείνουν στο άλλο μισό πεδίο των 200 σχολών που θα μοιραστούν, με δεδομένη την υψηλή προτίμηση των μαθητών στις σχολές πληροφορικής.
Γι' αυτό "καίγεστε" και έχετε φάει τον τόπο στο να είναι μόνο οι σχολές Πληροφορικής στο νέο πεδίο, γιατί αν αρχίσουν και μπαίνουν και τα Μαθηματικά, Στατιστικές κλπ (που ορθώς θα έπρεπε να μπουν) θα έχετε πρόβλημα όχι μόνο ως προς την ποσότητα αλλά και ως προς την "δυναμικότητα" των μαθητών.
Αυτό θέλατε να πείτε με το "κάτι δείχνει";
Υ.Γ. Το "λογαριθμική" σκέψη προφανώς το είπατε εκ παραδρομής, αντί "αλγοριθμικής".

 
Θανάσης
25 Νοε 2014 21:30

@Κρανιάς Γιώργος
Προσοχή στο κενό μεταξύ αλγορίθμου και λογαρίθμου.
Για να καταλάβω καλά, ισχυρίζεστε ότι αν διδάσκονταν Χημεία στην Τεχνολογική ΙΙ θα έγραφαν καλύτερα Μαθηματικά και Φυσική;
Αν θυμάμαι καλά παρόμοια ποσοστά υπήρχαν και στην 1η Δέσμη. Ναι, στην 1η Δέσμη, που σύμφωνα με την έκθεση αυτοαξιολόγησης του ΕΜΠ το 1999 (αναζητήστε στο Διαδίκτυο " ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΕΜΠ " και δείτε το Κεφάλαιο 4) έδινε στους μαθητές «γνώσεις Χημείας που μπορούν να χαρακτηριστούν αποσπασματικές, ασυντόνιστες και ασυνεχείς που κρίθηκε ότι βοηθάνε πολύ λίγο στην εμπέδωση των μαθημάτων Χημείας στο ΕΜΠ » σε ένα μάθημα που «Λόγω της φύσης του προσφέρεται για αποστήθιση» Για να μην παρεξηγηθώ, ότι υπάρχει μέσα σε εισαγωγικά το λέει η έκθεση που σας παραπέμπω, όχι εγώ.
Αυτό δείχνει κάτι;

 
ArviT
25 Νοε 2014 21:40

Κε Κρανιά, δε χρειάζεται να κάνει αξιολόγηση το ΙΕΠ, την ολοκληρώσατε εσείς!!

 
Αντώνης
25 Νοε 2014 23:54

@ NM
Αγαπητέ κ. ΝΜ, δεν γνωρίζετε οτι οι επιστήμες της Χημείας και της Φυσικής εδώ και χιλιάδες χρόνια (ναι πολύ πριν εμφανισθεί η επιστήμη της πληροφορικής) ασχολούνται με αυτό που αποκαλούμε "ΥΛΗ". Μου κάνει εντύπωση πως αν και καθηγητής Πληροφορικής δεν γνωρίζετε οτι ο υπολογιστή σας, ξέρετε το εργαλείο της δουλειάς σας, από την οθόνη του μέχρι τον επεξεργαστή του, αποτελείται από "ΥΛΗ" . Γνωρίζετε τι υπολογιστική ισχύ είχαν οι "επεξεργαστές" πριν 50 χρόνια και τι έχουν σήμερα; Πως περάσαμε από τον "καθοδικό σωλήνα " στις οθόνες αφής δεν γνωρίζεται κάτι; Ολα αυτά δημιουργήθηκαν από "παρθενογέννεση"; Δηλαδή η πληροφορική είναι η μοναδική επιστήμη που υπάρχει στον κόσμο και μετά το "χάος" ; Διατυπώστε παρακαλώ τον προβληματισμό σας στον Χημικό και στον Φυσικό του Σχολείου σας και θα πάρετε απάντηση. Μη φοβάστε συνάδελφοι είμαστε στους ίδιους μαθητές κάνουμε μάθημα, πρέπει να ξέρετε τις "ενδότερες" σχέσεις των επιστημών και τότε ίσως καταλάβετε γιατί η επιστήμη της Φυσικής είναι αλληλένδετη της Χημείας.

 
Κρανιάς Γιώργος
26 Νοε 2014 12:28

Αγαπητοί φίλοι Θανάση και Παρασκευά (κ. Πανάγου). Ελπίζω να με συγχωρήσετε που τα δάκτυλά μου αντί για αλγο πληκτρολόγησαν λογα, και να μην με κάνετε να ντρέπομαι για όλη την επόμενη ζωή μου γι αυτό μου το λάθος. Μπορεί εκείνη τη στιγμή να σκεφτόμουν κάποιο PH (πε-χα), ξέρετε τον αρνητικό δεκαδικό λογάριθμο κλπ κλπ.
Σε κάθε περίπτωση δεν θέλω να πω πως ευθύνεται η διδασκαλία της πληροφορικής για την μακράν όλων των άλλων κατευθύνσεων χαμηλότερη επίδοση των μαθητών της ταχνολογικής2 στις πανελλήνιες.
Αστεία μεταξύ μας μπορούμε να κάνουμε, αλλά αν μιλήσουμε σοβαρά, θα δούμε πως η ύπαρξη της συγκεκριμένης κατεύθυνσης έκανε ζημιά στο λύκειο, ως εξής κατά την ταπεινή μου γνώμη: Επειδή οι μαθητές είχαν την εικόνα ότι έχει εύκολα μαθήματα, δεν προσπαθούσαν όσο έπρεπε. Δημιουργούνταν έτσι ένα γκέτο στο σχολείο, στο οποίο κανένας μαθηματικός ή φυσικός δεν ήθελε να δουλέψει. Όλοι μας έχουμε εμπειρία καυγάδων στα σχολεία για το ποιος θα πρωτοπάρει τη θετική και ποιος θα υποστεί το μαρτύριο της τεχνολογικής.
Με αυτά που λέω δεν θέλω να πω πως κακώς υπήρχε η πληροφορική. Πολύ καλώς υπήρχε για το πολυτεχνείο. Θα έπρεπε όμως να υπάρχει και η Χημεία. Τι δουλειά είχε εκεί το ΑΟΔΕ; 15 χρόνια κανένας δεν το πρόσεξε;
Τι προσέφερε η ύπαρξη της τεχνολογίας επικοινωνιών στην Β' Λυκείου, παρά μόνο ότι συνέβαλλε στην αγραμματοσύνη των μαθητών στην Χημεία;
15 ολόκληρα χρόνια κράτησαν δύο διαφορετικές κατευθύνσεις (θετική-τεχνολογική) οι οποίες διέφεραν μόνο κατά ένα δίωρο την εβδομάδα και πουθενά αλλού. Δεν μπορούσε το συγκεκριμένο απαράδεκτο, κατ' εμέ και πολλούς άλλους βιβλίο, να διδαχθεί στην Α' λυκείου στις ώρες της τεχνολογίας; Και επειδή πράγματι μπορεί να έχουμε κουράσει όλους τους άλλους με αυτή μας την αντιπαράθεση, ένα τελευταίο ερώτημα να θέσω προς όλους. Αφού η ΕΠΕ και η ΕΕΧ έχουν ταυτόσημη θέση στο μεγάλο θέμα της διάζευξης, και αφού όπως φαίνεται άρχισαν να το ξανασκέπτονται και στο υπουργείο, γιατί δεν πάνε μαζί οι δύο επιστημονικές μας ενώσεις στον υπουργό να του προτείνουν μία κοινή λύση που θα ικανοποιεί και τις δύο πλευρές; Εγώ έχω ήδη διατυπώσει μία πρόταση. Μπορεί να υπάρχει και άλλη καλύτερη...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ