Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Αλλάζει η τροπολογία για την Πληροφορική

Τι αλλάζει στην τροπολογία
Δημοσίευση: 25/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αφαιρείται το διαζευκτικό « ή» από την τροπολογία για την Πληροφορική που καλούνται οι υποψήφιοι να επιλέξουν Πληροφορική ή Χημεία, ύστερα από παρέμβαση του Βουλευτή Γ. Κωνσταντόπουλου, σήμερα στη Βουλή.

Η νομοτεχνική βελτίωση που θα καταθέσει ο υπουργός Παιδείας έχει ως εξής:
Στην παράγραφο 8, του άρθρου 2, στο τέλος της παραγράφου, μετά τη φράση «Τμήμα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις», προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια: «Για τμήματα της πληροφορικής εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η πληροφορική. Οι άλλες σχολές και τα τμήματα, για τις οποίες θα είναι εξεταζόμενο μάθημα η πληροφορική, θα ορίζονται με απόφαση της ΑΔΙΠ, η οποία θα εκδίδεται μέχρι την 15η Φεβρουαρίου κάθε έτους. Η παραπάνω απόφαση της ΑΔΙΠ δημιουργεί δέσμια υποχρέωση στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για την έκδοση της δικής του απόφασης».

Τη νέα τροποποιημένη τροπολογία ο υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε να τη φέρει στη Βουλή αύριο το πρωί (Το esos θα σας ενημερώσει έμεσα).

« Πρέπει άμεσα, κύριε Υπουργέ, να μας φέρετε αυτή την νομοτεχνική βελτίωση που να βγάζει αυτό το διαζευκτικό «ή», που ο μαθητής σ’ αυτήν την κρίσιμη ηλικία, σ’ αυτήν την κριτική ηλικία, θα πρέπει να αποφασίσει αυτός αν θα διαλέξει χημεία ή πληροφορική για το τι θα σπουδάσει αργότερα και να έχουμε φοιτητές ιατρικής ή φυσικομαθηματικών σχολών ή γεωπονικής ή χημικών μηχανικών ή μηχανικών περιβάλλοντος χωρίς γνώσεις χημείας» είπε ο Βουλευτή κ. Κωνσταντόπουλος.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αύριο το πρωί θα την έχετε. Ο κ. Κωνσντατόπουλος σχετικά με το θέμα είπε τα εξής:

Α.Σε ό,τι αφορά το εξεταστικό, θέλω να πω ότι το εξεταστικό είναι ένα εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα, το οποίο κάθε χρόνο απασχολεί τουλάχιστον ενενήντα χιλιάδες οικογένειες και οι εξετάσεις αποτελούν μία καθοριστική στιγμή στη ζωή των εφήβων κατά τη μετάβασή τους στην ενηλικίωση. Ως εκ τούτου, αποτέλεσε για εμένα δυσάρεστη έκπληξη η αντιμετώπιση του εξεταστικού με μεγάλη προχειρότητα, όπως φαίνεται στην τροπολογία με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων διάρθρωσης προγραμμάτων και απολυτηρίων εξετάσεων». Και μόνο που ο ίδιος ο Υπουργός πριν από λίγες ώρες, στη συνάντηση που είχαμε μαζί του, υποσχέθηκε ότι θα φέρει νομοτεχνική βελτίωση, την οποία ακόμη φυσικά δεν είδαμε, αλλά θέλουμε να τη δούμε…

Β. Θέλω να τη δω, κύριε Υπουργέ, και να είναι σαφής αυτή η νομοτεχνική βελτίωση.

Γ. Βλέπω συγκεκριμένα ότι η τροπολογία επαναφέρει ένα θέμα, το οποίο εμείς οι ίδιοι συζητήσαμε εξαντλητικά και ψηφίσαμε στο ν.4186/2013 πριν από ένα χρόνο, την εξέταση ενός μαθήματος πληροφορικής διαζευκτικά με τη χημεία στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο εξειδίκευσης των θετικών και τεχνολογικών σπουδών. Καταλήξαμε πριν από ένα χρόνο ότι θα ήταν πιο χρήσιμη για την εκπαίδευση η οριζόντια διδασκαλία της πληροφορικής στο σύνολο των μαθητών ως μάθημα γενικής παιδείας και γι’ αυτό με το νόμο αυξήθηκαν σημαντικά οι ώρες διδασκαλίας της πληροφορικής. Τόσο ο νυν Υπουργός, όπως και ο προηγούμενος Υπουργός, είχαν δεσμευθεί με προηγούμενες δηλώσεις τους.

Δ. Θεωρώ περιττό να επιχειρηματολογήσω υπέρ της επιστήμης της χημείας. Δεν είμαι χημικός, γιατρός είμαι, αλλά οφείλω πολλά στη χημεία για την κατανόηση και της φαρμακολογίας, των φαρμάκων, της φυσιολογίας, της βιοχημείας και των παρενεργειών, σε πολλά θέματα για τα οποία πραγματικά η χημεία μου έδωσε τεράστια εφόδια στην άσκηση του ιατρικού μου λειτουργήματος. Έτσι, λοιπόν, θεωρώ αδιανόητο τον 21ο αιώνα να καλείται ο οποιοσδήποτε επιστήμονας των θετικών και τεχνολογικών επιστημών να μην έχει κατακτήσει τη στοιχειώδη γνώση της αναγνώρισης του φυσικού κόσμου μέσα από τη μελέτη της χημείας, όπως και της φυσικής και των μαθηματικών. Είναι αδιανόητο και υποσκάπτει την επάρκεια και την ποιότητα του μελλοντικού επιστημονικού δυναμικού της χώρας το να συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, με την οποία μεγάλο μέρος των φοιτητών ακόμη και στα χημικά τμήματα, στα τμήματα χημικών-μηχανικών, στα τμήματα γεωπονικών σχολών, σχολών μηχανικών περιβάλλοντος και πολλών άλλων εισάγονται χωρίς να έχουν εξεταστεί στη χημεία.

Ε. Σε μία χώρα που πρέπει να επενδύσει στην τεχνολογία τροφίμων, που πρέπει να επενδύσει σε επιστήμες του περιβάλλοντος, που πρέπει να γνωρίζει τις φαινόλες που περιέχει το ελαιόλαδο -για να πω ένα απλό παράδειγμα- σε μία χώρα που το αυτονόητο πρέπει να κυριαρχεί, νομίζω πως οτιδήποτε έχει να κάνει με αυτό το θέμα πρέπει να εξεταστεί. Πρέπει άμεσα, κύριε Υπουργέ, να μας φέρετε αυτή την νομοτεχνική βελτίωση που να βγάζει αυτό το διαζευκτικό «ή», που ο μαθητής σ’ αυτήν την κρίσιμη ηλικία, σ’ αυτήν την κριτική ηλικία, θα πρέπει να αποφασίσει αυτός αν θα διαλέξει χημεία ή πληροφορική για το τι θα σπουδάσει αργότερα και να έχουμε φοιτητές ιατρικής ή φυσικομαθηματικών σχολών ή γεωπονικής ή χημικών μηχανικών ή μηχανικών περιβάλλοντος χωρίς γνώσεις χημείας.

Ζ. Θα σας πω ότι μπορεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα να φαίνονται οι ώρες της χημείας πολλές, στην πράξη, όμως, όπως έγινε και στην «Τεχνολογική 1 και 2», θα δείτε ότι αυτές οι ώρες θα είναι πάρα πολύ λίγες και θα έχουμε υποσκάψει το ίδιο το μέλλον μας, θα έχουμε πυροβολήσει τα ίδια τα πόδια μας.

Η. Γι’ αυτό αύριο κιόλας περιμένω να δούμε αυτή τη νομοτεχνική βελτίωση. Ενώ, λοιπόν, όλο το νομοσχέδιο και όλες τις άλλες τροπολογίες τις ψηφίζω, για τη συγκεκριμένη τροπολογία έχω τις ενστάσεις μου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ