Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή για το Λύκειο, την Πληροφορική και τη Χημεία

Δημοσίευση: 27/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εκτεταμένη αναφορά  στο Λύκειο  και τα μαθήματα της Πληροφορικής και Χημείας , που περιλαμβάνονται σε τροπολογία που ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής έκανε ο  Συντονιστής του Τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Τ. Κουράκης.

Συγκριμένα ο κ. Κουράκης είπε τα εξής:

 Α. Αυτό που φέρατε όσον αφορά το πρόγραμμα του νέου Λυκείου και τις πανελλαδικές εξετάσεις για τη Χημεία και την Πληροφορική, αφού πέρασε από σαράντα κύματα, έρχεται να θεραπεύσει μία πολύ μεγάλη αδυναμία του νόμου που είχε φέρει ο κ. Αρβανιτόπουλος, εκτοπίζοντας την Πληροφορική. Τότε το είχαμε επισημάνει ότι είναι τραγικό λάθος αυτό και θα το βρούμε μπροστά μας όσον αφορά την ανεπαρκή μόρφωση της νέας γενιάς. Αλλά το κάνετε με έναν τρόπο θα έλεγα, αποσπασματικό και εντέλει ασύντακτο.

Β. Να πω εισαγωγικά ότι εκτιμούμε βεβαίως, όπως κι εσείς αναφερθήκατε κάποια στιγμή, ότι η Πληροφορική και οι συναφείς προς αυτήν επιστήμες νέων τεχνολογιών θα αποτελέσουν και ήδη αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομικής ανάπτυξης στο μέλλον, όπως αυτό προβλέπεται με τα σημερινά δεδομένα τουλάχιστον.

Γ. Θα έλεγα ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία το ότι η Πληροφορική συνδυάζει ένα μοναδικό τρίπτυχο στο να καλλιεργεί τις μαθησιακές ικανότητες, στο να εξοικειώνει τους νέους με τη νέα πραγματικότητα που βιώνουν, στο να προδιαθέτει την ενασχόληση με πεδία που μπορούν να παρέχουν εφόδια για απασχόληση σε τομείς που η χώρα μας και η Κυβέρνηση της Αριστεράς θα επενδύσει για να τεθεί η χώρα μας σε μια πορεία ανάπτυξης.

Δ. Παρόλα αυτά, βλέπουμε ότι ναι μεν, εισάγετε το μάθημα, το αφαιρείτε όμως, ως μάθημα γενικής παιδείας από την Γ’ Λυκείου. Εμείς -κι εγώ προσωπικά- θα λέγαμε ότι είναι αναγκαιότητα κι όχι επιλογή τα μαθήματα Πληροφορικής Γενικής Παιδείας. Όλοι οι μαθητές μας θα πρέπει να έχουν επαρκή γνώση και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Και βεβαίως, συμφωνούμε απολύτως -και το είχαμε πει και την προηγούμενη φορά και στην Επιτροπή- στο να αποκατασταθεί το μάθημα της Πληροφορικής ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Ε. Έτσι, λοιπόν, πολύ ρητά λέμε ότι πρέπει να υπάρχει μάθημα Πληροφορικής Γενικής Παιδείας τουλάχιστον δύο ωρών εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου και του λυκείου.

Ζ. Θα λέγαμε ακόμα ότι επιπλέον του μαθήματος Πληροφορικής Γενικής Παιδείας στη Γ’ Λυκείου, πρέπει να υπάρχει πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα Πληροφορικής για όλους τους υποψηφίους του Πεδίου «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες» και να προβλέπονται ανάλογες ώρες. Θα έλεγα, μάλιστα, κύριε Υπουργέ, ότι αυτό θα πρέπει να συνοδευτεί και από τα αντίστοιχα εργαστήρια και την αντίστοιχη υποδομή, ώστε να μπορούν οι μαθητές να έχουν πρόσβαση στα σύγχρονα εργαστήρια όπου θα βιώσουν τη δημιουργική διάσταση των επιστημών αυτών.

Η. Όσον αφορά το περιεχόμενο του μαθήματος θα λέγαμε ότι το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα θα πρέπει να έχει ως βασικό κορμό την αλγοριθμική, τις δομές δεδομένων και τον προγραμματισμό και βεβαίως να έχει θεωρητικό κι εργαστηριακό μέρος και να χρησιμοποιεί μια σύγχρονη γλώσσα προγραμματισμού γενικού σκοπού ως μέσο κωδικοποίησης των αλγορίθμων.

Θ. Χρήσιμο είναι στην κατάσταση αυτή –αν μου επιτρέπετε, κύριε Γεωργιάδη- το ελεύθερο και ανοικτό λογισμικό να αποτελεί το τεχνικό πλαίσιο για την εργαστηριακή άσκηση των μαθητών.

Ι.  Όμως, κύριε Υπουργέ, αυτό έρχεστε και το κάνετε σε βάρος της Xημείας, την ίδια στιγμή που όλοι αναγνωρίζουμε ότι οι μεγάλες προκλήσεις της ανθρωπότητας σχετίζονται με τη διαχείριση των φυσικών πόρων, με τα περιβαλλοντικά ζητήματα, με την επάρκεια και την ασφάλεια των τροφίμων, με την ανάπτυξη και διαχείριση των υλικών και κυρίως νέων υλικών, με την ποιότητα και την ασφάλεια των φαρμάκων, με την έρευνα, με νέα προϊόντα, με τη μελέτη της μοριακής βάσης των ασθενειών.

Κ. Γνωρίζετε ότι πανθομολογούμενα και από τα πανεπιστημιακά τμήματα και διεθνώς η επιστήμη της χημείας είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας του ενεργού πολίτη και είναι απολύτως αναγκαία τόσο ως τρόπος σκέψης, όσο και ως γνωστικό υπόβαθρο.

Λ. Όσο γι’ αυτό που κάνετε και ιδιαίτερα με την τροπολογία που μας φέρατε -ότι για κάποια τμήματα θα είναι η Πληροφορική και ανατίθεται στην ΑΔΙΠ να καθορίσει- θα έλεγα, κατ’ αρχήν, γιατί η ΑΔΙΠ και όχι οι σχολές ή τα τμήματα; Θα έλεγα ότι οι αρμόδιοι που μπορεί να θεωρήσουν το μάθημα ως προαπαιτούμενο είναι οι σχολές και τα τμήματα και όχι η ΑΔΙΠ. Μάλιστα, λέτε ότι η απόφαση της ΑΔΙΠ ήταν  δεσμευτική. Η ΑΔΙΠ από τη σύνθεσή της πολύ φοβάμαι ότι έχει πολύ φτωχότερη κρίση από τις ίδιες τις σχολές ή τα τμήματα.

ΛΥΚΕΙΟ

Μ. Όμως, εδώ θα πρέπει να πω ότι αυτό που κάνετε είναι ότι θα εντείνετε το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει στο Λύκειο όσον αφορά το στένεμα των δυνατοτήτων επιλογής των σπουδαστών, των μαθητών. Θα στενέψει πάρα πολύ. Θα δημιουργηθεί ένα τρομακτικό αδιέξοδο με τον τρόπο με τον οποίον το κάνετε. Ήδη, υπάρχει –προσέξτε- ανορθολογισμός του συστήματος και θα προσθέσετε ακόμη ένα πρόβλημα.

Ν. Κύριε Υπουργέ, ένα παιδί που έχει επιλέξει να γίνει φιλόλογος με το  σύστημα που υπάρχει αυτήν τη στιγμή -και δεν το αλλάζετε καθόλου- δεν μπορεί να πάει Νομική.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ναι.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Ένα παιδί που θέλει να πάει φιλόλογος δεν μπορεί να πάει στο Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Δεν μπορεί να πάει στα Τμήματα Ψυχολογίας. Δεν μπορεί να πάει στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Καταλαβαίνετε ότι δεν υπάρχει τίποτα οριζόντιο να διαλέξει.

Ένα παιδί, το οποίο πηγαίνει στις επιστήμες της υγείας, το ξέρετε ότι δεν μπορεί να πάει στο Βιολογικό; Δεν είναι η Βιολογία, κύριε Υπουργέ. Είναι η Μοριακή Βιολογία της Αλεξανδρούπολης.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Μου λένε τώρα ότι και στη Νομική και στη Φιλολογία μπορεί να πάει.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Αν τα βάλουμε κάτω, θα δείτε.

Ένα παιδί, το οποίο θέλει να διαλέξει το Βιολογικό, που είναι στο δεύτερο πεδίο θετικών επιστημών, δεν μπορεί να πάει στη Μοριακή Βιολογία στην Αλεξανδρούπολη, που είναι στο πεδίο της υγείας.
Το τραγικό του πράγματος είναι ότι αυτοί που θα επιλέξουν τα παιδαγωγικά δεν θα μπορούν να πάνε αλλού. Ή παιδαγωγικά ή τίποτα. Μάλιστα, επειδή ακριβώς υπάρχει και η κρίση, ένα παιδί που δεν θα μπορεί να μετακινηθεί σε άλλη πόλη –Νηπιαγωγών ή άλλα τμήματα- θα έχει μία επιλογή και καμία άλλη. Αυτό ξέρετε τι σημαίνει; Ότι σε λίγο καιρό τα παιδαγωγικά τμήματα δεν θα έχουν μαθητές.
Εδώ, επομένως, υπάρχουν πάρα πολλά ζητήματα και επαναλαμβάνω, ξαναγυρνώντας στο προηγούμενο, ότι με τον τρόπο που προσπαθείτε να εισάγετε και να αποκαταστήσετε μία αδικία, δηλαδή το να μην είναι η Πληροφορική πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και στις επιστήμες της Πληροφορικής, αλλά και σε άλλα πεδία -δεν είναι μόνο αυτά, είναι και οι σχολές του Πολυτεχνείου- το κάνετε μ’ έναν τρόπο που στενεύετε πάρα πολύ τις επιλογές των μαθητών.
Γι’ αυτό είπαμε εμείς και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ότι θα μπορούσαμε, όχι να γυρίσουμε στο προηγούμενο σύστημα, που είχε την εγγενή αδικία της μη συμπερίληψης της Πληροφορικής ως πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος, αλλά να αρχίσουμε ένα διάλογο, ώστε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να έλθει ένα σύστημα, το οποίο να εξασφαλίζει τις πολλές δυνατότητες των μαθητών και, βεβαίως, την αποκατάσταση των αδικιών που είδαμε στο προηγούμενο διάστημα.

 

Σχόλια (2)

 
Γιάννης
27 Νοε 2014 12:13

Πολύ σωστά τα αναλύει ο κ. Κουράκης!

 
lx
27 Νοε 2014 16:12

Για πρώτη ίσως φορά μιλάει τόσο σωστά και τεκμηριωμένα.
Καλό είναι να εισακουστεί (που θα εισακουστεί εκ των πραγμάτων).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ