Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η νέα τροπολογία για την Πληροφορική

Τι είπε ο υπουργός Παιδείας στην Ολομέλεια της Βουλής
Δημοσίευση: 27/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η νομοτεχνική βελτίωση που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας στην τροπολογία για την Πληροφορική έχει ως εξής:

Στην παράγραφο 8, του άρθρου 2, στο τέλος της παραγράφου, μετά τη φράση «Τμήμα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις», της ήδη κατατεθέίσας τροπολογίας (ανοίξτε εδώ την κατατεθείσα τροπολογία) προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια:

«Για τμήματα της πληροφορικής εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η πληροφορική. Οι άλλες σχολές και τα τμήματα, για τις οποίες θα είναι εξεταζόμενο μάθημα η πληροφορική, θα ορίζονται με απόφαση της ΑΔΙΠ, η οποία θα εκδίδεται μέχρι την 15η Φεβρουαρίου κάθε έτους. Η παραπάνω απόφαση της ΑΔΙΠ δημιουργεί δέσμια υποχρέωση στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για την έκδοση της δικής του απόφασης»

Ο υπουργός Παιδείας στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση της τροπολογίας είπε τα εξής:

Α. Εχουμε συζητήσει στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ, αλλά και στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, όπως επίσης και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων- για το θέμα της πληροφορικής ως εξεταζομένου μαθήματος στις εισαγωγικές εξετάσεις μετά το Ενιαίο Λύκειο το 2016. Μας έχει απασχολήσει πάρα πολύ.

Β. Οι διάφορες απόπειρες να λύσουμε το θέμα είχαν δικαιολογημένες αντιδράσεις. Μαζεύουμε, λοιπόν, τις πολιτικές μας επιλογές και τις κάνουμε πάρα πολύ συγκεκριμένες μ’ αυτή τη βελτίωση που θα καταθέσουμε.

Γ. Δεν πειράζουμε τίποτα από την αλλαγή που έγινε το 2003 ως προς το νέο λύκειο και τις εισαγωγικές. Ας αλλάξουν αυτά μετά από χρόνια, όταν στην πράξη αποδειχθεί ότι κάτι δεν πήγε καλά. Όμως, κάθε Υπουργός να αλλάζει το σύστημα του προηγουμένου είναι μια τρέλα που πρέπει να σταματήσει. Παρακολουθώ αυτό το επιχείρημα, σέβομαι την αλλαγή του κ. Αρβανιτόπουλου. Μπορεί να διαφωνώ και εγώ και ο κ. Δερμεντζόπουλος και ο κ. Γεωργαντάς με αρκετά σημεία, αλλά δεν έχει καμμία σημασία αυτό. Όλοι μας διαφωνούμε ή συμφωνούμε με θέματα. Ας αφήσουμε τη ζωή να δείξει αν ο Αρβανιτόπουλος έκανε ή δεν έκανε καλά. Μόνο η ζωή θα το δείξει αυτό, όχι οι θεωρίες του καθενός μας.

Δ. Όμως, υπήρξε, μια βαρβαρότητα. Ακόμα και γι’ αυτούς τους υποψήφιους φοιτητές που θέλουν να σπουδάσουν πληροφορική δεν ετίθετο ως προϋπόθεση η εξέτασή τους στο μάθημα της πληροφορικής. Δεν θέλω τώρα να σας κουράζω με επιστημολογικές παρατηρήσεις. Μπορώ να κάνω πάρα πολλές. Δεν είμαι των θετικών επιστημών, αλλά έχω γνώσεις επιστημολογίας. Μπορώ να σας μιλήσω, αλλά δεν είναι η ώρα αυτή. Περιορίζομαι να πω ότι στον 21ο αιώνα η επιλογή αυτή ήταν μια τρέλα και θέλουμε να τη διορθώσουμε.

Ε. Εδώ ακούγεται και ένα άλλο επιχείρημα: Πόσο θα τη διορθώσετε; Εγώ λέω, με τις γνώσεις που έχει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μόνο αυτό.

Ζ. Από κει και πέρα θα καταθέσουμε αίτημα στην ΑΔΙΠ να μας εκφράσει γνώμη αν και κάπου αλλού -με φειδωλό τρόπο- πρέπει αυτό το μάθημα να τεθεί ως προϋπόθεση για τις πανελλαδικές του 2016 και όπως λέμε εδώ, η απόφαση της ΑΔΙΠ θα μας δεσμεύει, θα έχουμε δέσμια αρμοδιότητα. Θα υπογράψουμε ό,τι λέει η ΑΔΙΠ. Νομίζω ότι αυτή είναι μια άριστη επιλογή.

Σχόλια (45)

 
Η ωμή αλήθεια
27 Νοε 2014 07:02

Πιστεύουν κάποιοι ότι η ΑΔΙΠ θα αναλάβει να πιει αυτό το πικρό ποτήρι;;;
Απλούστατα ΟΛΑ τα παιδιά, εκτός από τις ευδιάκριτες περιπτώσεις σχολών, θα σέρνονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου κάθε σχολικού έτους. Θα σέρνονται προετοιμαζόμενα σε δύο μαθήματα ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ. Ποιος διευθυντής Λυκείου θα αρνηθεί σε ένα γονέα να διδαχθεί το παιδί του δύο υποψήφια προς ορισμό μαθήματα ως εξεταστέα;;;
Αν καταλάβουν αυτό που ψήφισαν οι βουλευτές θα κάνουν χαρακίρι στην πλατεία Συντάγματος.

Αυτό που τελικά πέρασε ο υπουργός θα το "σέρνει" για πολλά χρόνια στην "καμπούρα" του.

 
Φώτης
27 Νοε 2014 09:01

Όμως κε "Ωμή Αλήθεια", δεν είναι κατάντια να θεωρούμε ότι οι μαθητές πρέπει να "προετοιμάζονται" σε ΕΝΑ μάθημα; Ο ρόλος του σχολείου δεν είναι να τα διδάσκει όλα εξίσου;

 
Μουρίκης Περικλής
27 Νοε 2014 11:05

Εκ των πραγμάτων είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να προετοιμάζονται παράλληλα σε Χημεία και Προγραμματισμό.
Τα μαθήματα αυτά είναι 6 ωρα, οπότε δεν υπάρχει χώρος στο ωρολόγιο πρόγραμμα (εκτός κι αν κάνουν καμιά "μαγεία" και τα κάνουν 2 3ωρα...)

 
kostas
27 Νοε 2014 13:06

Να προσπαθήσουν να βάλουν περισσότερες σχολές σε κάθε επιστημονικό πεδίο,
ειδικά στις επιστήμες υγείας υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Θα μένουν έξω από το πανεπιστήμιο αριστούχοι και θα μπαίνουν με πολύ χαμηλό αριθμό μορίων στα ΑΕΙ από άλλα επιστημονικά πεδία. ΑΔΙΚΙΑ.Ας βάλουν και σχολές που έχουν σχέση με τη Φυσική και τη Χημεία.

 
Lia
27 Νοε 2014 13:49

κ. Υπουργέ,
ας μπει επιτέλους 5ο μάθημα επιλογής, για να υπάρχουν κι άλλες σχολές σε κάθε επιστημονικό πεδίο. Αυτό είναι το σημαντικότερο λάθος του Νέου Λυκείου. Ας διαβάζουν για 5 μαθήματα με προοπτική και όχι με αβεβαιότητα για την επιλογή των σχολών.

Εκπαιδευτικοί και γονείς, ας αγωνιστούμε για τους μαθητές και τα παιδιά μας! Ας απεγκλωβιστούμε από διαφωνίες ειδικοτήτων κι ας δραστηριοποιηθούμε, πριν θυσιασθούν οι μαθητές των πρώτων χρόνων εφαρμογής του νέου συστήματος!

 
Κρανιάς Γιώργος
27 Νοε 2014 14:42

Αυτή η ιστορία δεν μπορεί να έχει παρά μόνο μία κατάληξη. Και τα δύο μαθήματα , στις εξετάσεις. Δεν μπορεί να διασπαστεί το πεδίο. Δεν είναι σωστή η διάζευξη ούτε ο διαχωρισμός. Ή θα μπει η πληροφορική σαν επιπλέον μάθημα γενικής παιδείας έστω τρίωρο., ή πρέπει να γίνει αναδιάταξη των ωρών. 6 μαθηματικά, 6 φυσική (μπορεί και 7-5) 4 χημεία 4 πληροφορική με 2 ή 3 (ανάλογα) ώρες βιοχημεία στο πεδίο της υγείας για να κλείνει το πρόγραμμα. Όλα τα άλλα είναι ανοησίες. Ένα πεδίο πληροφορικής αποκλειστικά με σχολές πληροφορικής θα το προτιμήσουν ελάχιστοι. Αν μπουν σχολές που θα δέχονται εισακτέους και με τα δύο μαθήματα, η κατάσταση θα γίνει κωμική με πλειοδοσία βαθμολογίας προκειμένου ο κάθε ένας να πάρει τους μαθητές με το μέρος του. Ο Λοβέρδος αν είχε καλούς συμβούλους έπρεπε να καλέσει ΕΠΕ, ΕΕΧ, ΕΕΦ και ΕΜΕ να τους κλειδώσει σε ένα γραφείο και να τους ξεκλειδώσει όταν θα βρουν μια κοινά αποδεκτή πρόταση που να είναι συμβατή με το νέο πρόγραμμα. Δηλαδή τις 20 ώρες διδασκαλίας στα μαθήματα κατεύθυνσης. Αυτή η φαρσοκωμωδία πρέπει να πάρει κάποτε τέλος.

 
Κρανιάς Γιώργος
27 Νοε 2014 14:45

Όσο για τις 15 Φεβρουαρίου, εννοεί του προηγούμενου έτους. Δηλαδή στις 15/2ου/ 2015 θα πρέπει να έχουν ξεκαθαρίσει οι σχολές για τις εξετάσεις του 2016.

 
dski
27 Νοε 2014 15:39

Πάντως, έχω την εντύπωση ότι η απόφαση της ΑΔΙΠ δε θα αφορά το τρέχον σχολικό έτος (αυτό πράγματι δημιουργεί διάφορα προβλήματα στους υποψήφιους μαθητές) αλλά το επόμενο. Π.χ. το Φλεβάρη του 2015 η ΑΔΙΠ θα γνωμοδοτήσει για τις εξετάσεις του 2016 (1ο έτος εφαρμογής του νέου συστήματος εισαγωγής).

 
DK
27 Νοε 2014 16:37

Μα καλά γιατί δεν αφήνουν ο μαθητής να αποφασίζει; Στην αρχή της χρονιάς να δηλώνει ότι εγώ θέλω να παρακολουθήσω Πληροφορική ή Χημεία; Που είναι το πρόβλημα;
Αν υπάρχει πρόβλημα τότε ας αποφασίσουν οι σχολές τι επιθυμούν...
Δική μου εκτίμηση είναι ότι πάνω από το 75% των σχολών θα ζητήσουν Πληροφορική ...

 
Φώτης Μακρυπουλιας
27 Νοε 2014 19:21

Παρακαλώ τον κύριο που υπογράφει ως Μακρυπούλιας να αφήσει τα στοιχεία του στο esos γιατί θέλω να τον γνωρίσω, ίσως είναι συγγενής μου

 
Κώστας Δέδας
27 Νοε 2014 19:22

@DK
Μα ακριβώς αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δε θέλουν να αφήσουν ελεύθερη την επιλογή στο μαθητή.
Όπου μας συμφέρει, ο μαθητής είναι ώριμος, και όπου ΔΕ μας συμφέρει, είναι ανώριμος να επιλέξει και θα επιλέξει Πληροφορική (έτσι ερμηνεύουν τη βούληση των παιδιών).
Κατά τα υπόλοιπα, η αλγοριθμική λογική είναι εξίσου δύσκολη με τη Χημεία και όσοι προσπαθούν να την υποβαθμίσουν θα την παραλληλίσουν με τη χρήση της Πληροφορικής και τα εργαλεία της (χειρισμός).
Σαν να λέμε ότι Χημεία είναι η παρατήρηση της ανάμιξης του νερού με τη μαγειρική σόδα.

 
Θανάσης
27 Νοε 2014 20:09

@Γ.Κρανιάς
Γιώργο μιλάς πολύ σωστά. Επιτέλους Πληροφορικοί και χημικοί να βρούμε ένα κοινό τόπο συνεννόησης και λογικής..5 μαθήματα με ανακατανομή ωρών.

 
Θανάσης
27 Νοε 2014 20:32

Επειδή θα ξεκινήσει ένας νέος γύρος διαλόγου και για να προλάβω μερικούς συνομιλητές παραθέτω το εξής:

ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟΥ
(Π.Δ. 50/2001 Φ.Ε.Κ. 39Α ́ όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το Π.Δ. 347/2003 Φ.Ε.Κ. 315Α ́, το Π.Δ. 44/2005 Φ.Ε.Κ. 63Α ́ και το Π.Δ. 116/2006 Φ.Ε.Κ. 115Α ́)
Άρθρο 6
Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής.
1.Προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται πτυχίο ή δίπλωμα:
- Πληροφορικής
- Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
- Ηλεκτρολόγου Μηχανικού & Μηχανικού Υπολογιστών
- Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
- Ηλεκτρολόγου Μηχανικού & Τεχνολογίας Υπολογιστών
- Μηχανικού Η/Υ και Πληροφορικής
- Επιστήμης Υπολογιστών
- Ηλεκτρονικού και Μηχανικού Υπολογιστών
- Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων
- Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων
- Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών
- Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών
- Πληροφορικής (Ε.Α.Π.)
- Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων
- Επιστημών και Πολιτισμού – Κατεύθυνση Η/Υ (Π.Σ.Ε.)

ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο, αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής.

Ά ρ θ ρ ο 14
Κλάδος ΤΕ Πληροφορικής
1. Προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται πτυχίο ή δίπλωμα:
- Πληροφορικής
- Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων
- Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
- Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων
- Βιομηχανικής Πληροφορικής
- Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας
- Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών
- Τηλεπληροφορικής και Διοίκησης
- Τηλεπικοινωνίες και Δίκτυα Η/Υ (ΠΣΕ)
- Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων
- Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία
- Διαχείρισης Πληροφοριών
ΤΕΙ της ημεδαπής ή Κ.Α.Τ.Ε.Ε . ή ισότιμων τίτλων σπουδών αντίστοιχης
ειδικότητας σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής.

Για τις υπόλοιπες ας αποφασίσει η ΑΔΙΠ.

 
Μαριος
27 Νοε 2014 21:16

@ Κρανιας Γιωργος

"Ένα πεδίο πληροφορικής αποκλειστικά με σχολές πληροφορικής θα το προτιμήσουν ελάχιστοι."

Συνάδελφε τι σε κάνει να πιστεύεις ότι η ΑΔΙΠ δε θα βάλει στο πεδίο και το μαθηματικό ή και άλλες άσχετες με τη χημεία σχολές;; Επίσης τι σε κάνει να πιστεύεις ότι δε θα υπάρχουν πολλές σχόλες, που είτε είναι άσχετες με την πληροφορική και με τη χημεία είτε είναι το ίδιο σχετικές και με τη πληροφορική και με τη χημεία, οι οποίες μπορεί να αποφασιστεί από την ΑΔΙΠ να υπάρχουν και στα δυο πεδία (ή με χημεία ή με πληροφορική);

 
ozzy
28 Νοε 2014 09:20

Θανάση .... μην βιάζεσαι . Κατ' αρχάς είσαι αναρμόδιος.

Σε πόσες κωδικοποιήσεις προσοντολογίου είναι οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί ?

 
Θανάσης
28 Νοε 2014 10:12

@Ozzy
Δεν βιάζομαι καθόλου. Φυσικά και είμαι αναρμόδιος. Δεν εκφράζω προσωπική άποψη, ΦΕΚ παραθέτω. Φαντάζομαι αναγνωρίζεις ως αρμόδιους αυτούς που εκδίδουν ΦΕΚ. Στα ΦΕΚ που κοίταξα (Π.Δ. 50/2001 Φ.Ε.Κ. 39Α ́ όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το Π.Δ.
347/2003 Φ.Ε.Κ. 315Α ́, το Π.Δ. 44/2005 Φ.Ε.Κ. 63Α ́ και το Π.Δ. 116/2006 Φ.Ε.Κ.
115Α ́) δεν τους βρήκα σε άλλες κωδικοποιήσεις. Μπορεί βέβαια κάτι να μου έχει διαφύγει.
Επίσης φαντάζομαι ότι σχολή που περιέχει στο πρόγραμμά της μάθημα «Διδακτική της Πληροφορικής» είναι σαφές ότι είναι σχολή Πληροφορικής. Ίσως και κάτι άλλο, αλλά σαφέστατα Πληροφορικής. Όχι;
Όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα, θα διασκεδάσω αφάνταστα με την προσπάθεια να βαφτιστεί το κρέας ψάρι.

 
ArviT
28 Νοε 2014 10:32

Οζζυ έχεις μπερδευτεί λίγο: αυτές είναι οι σχολές πληροφορικής σύμφωνα με την ελληνική πολιτεία. Αυτές δεν τις κρίνει η ΑΔΙΠ, αυτές είναι στην ΕΠΕ Πληροφορικής.

Κατάλαβες τώρα έτσι;;

 
33 σχολές πληροφορικής
28 Νοε 2014 14:27

Προτάθηκε: 5ο ειδικό μάθημα η πληροφορική στο 2ο ΕΠΕ
Έγινε: ξεχωριστό ΕΠΕ για 33 σχολές πληροφορικής (τόσες είναι σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της ΕΠΕ)
Τελικά κύριοι της πληροφορικής για τους ΜΑΘΗΤΕΣ ποια ήταν καλύτερη λύση;
η πρώτη που προτάθηκε από την ΕΕΧ ή η δεύτερη που τελικά επιλέχθηκε;

 
Κρανιάς Γιώργος
28 Νοε 2014 14:36

@ Μαριος. Το μαθηματικό ανήκει στη ΣΘΕ (σχολή θετικών επιστημών) και νομίζω ότι θα προτιμήσει την Χημεία. Συνάδελφοι πληροφορικοί κάνετε λάθος και πρέπει να το παραδεχτείτε, έστω και αργά, όταν επιτίθεστε κατά της Χημείας. Η Χημεία είναι μια επιστήμη σημαντική όπως και η δική σας. Οι δύο επιστήμες όμως δεν αποκλείουν η μία την άλλη. Τις εφαρμογές της πληροφορικής τις χρειάζεται η χημεία και την χημεία τη χρειάζεται η πληροφορική. Τα μικροτσιπς δεν είναι άυλα πράγματα, από ύλη αποτελούνται. Όποιος έγραψε και κάποιος άλλος συνάδελφος η χημεία όσον αφορά τον χρόνο διδασκαλίας προηγείται της πληροφορικής. (Δεν εννοώ τις εφαρμογές της πληροφορικής οι οποίες εξάλλου αρχίζουν να διδάσκονται από την Α' δημοτικού). Η χημεία διδάσκει στον άνθρωπο τον κόσμο. Βέβαια στην ελληνική εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια απαξιώθηκε. Άδικα κατά τη γνώμη μου. Η επικράτηση της λεγόμενης τεχνολογικής 2, πήγε το σχολείο πολύ πίσω. Δεν έχει κάποιος παρά να κοιτάξει τις επιδόσεις των μαθητών αυτής της κατεύθυνσης στις πανελλήνιες εξετάσεις. Τις βρίσκει πολύ εύκολα πληκτρολογώντας "στατιστικά πανελληνίων". 15 ολόκληρα χρόνια η τεχνολογική 2 αποτέλεσε το όνειδος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και γι αυτό βέβαια δεν ευθύνεται η πληροφορική. Οι αιτίες είναι άλλες, τις έχω αναλύσει σε άλλο ποστ και δεν θέλω να τις επαναλάβω εδώ. Ο καιρός για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση νομίζω ότι έφτασε. Η άποψη της ΕΠΕ για 5 μαθήματα και μη διάσπαση του πεδίου είναι σωστή. Η Χημεία χρειάζεται σε όλους τους επιστήμονες θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης και η Πληροφορική επίσης. Ας το εξηγήσει λοιπόν κάποιος στον κ. Λοβέρδο μήπως και το καταλάβει. Τώρα αν το πεδίο μείνει χωρισμένο, ο νόμος δεν λέει πουθενά ότι μπορεί να υπάρχουν σχολές κοινές για τα δύο πεδία. Όταν κάποιος επιλέξει το ένα μάθημα μοιραία θα είναι άσχετος στο άλλο. Αν λοιπόν μια σχολή δέχεται φοιτητές και με το ένα και με το άλλο είναι σαν να παραδέχεται πως ούτε το ένα ούτε το άλλο είναι απαραίτητο. Στην περίπτωση αυτή, ας βγουν και τα δύο μαθήματα από τις πανελλήνιες κι ας δίνουν οι μαθητές μόνο τα κατ' εσάς απαραίτητα μαθηματικά και φυσική, για να ησυχάσουμε όλοι μαζί.

 
Παρασκευάς Πανάγου
28 Νοε 2014 19:03

Γιώργο σου είχα και σε άλλο ποστ αλλά για κάποιο λόγο δεν ανέβηκε ποτέ.
Κάνεις διάφορα λάθη που τα έχουν κάνει κι άλλοι στο παρελθόν, αλλά πιστεύω ότι εσύ συγκεκριμένα τα κάνεις από απλή άγνοια, γιατί κατά τα άλλα έχεις αρκετά σωστές ιδέες.
Σου τα παραθέτω ένα ένα και παρακαλώ να μου απαντήσεις ομοίως αν δεν σου κάνει κόπο.
1) Ο χρόνος διδασκαλίας της Χημείας ΔΕΝ προηγείται της Πληροφορικής πια, κάποιοι έχουν μείνει λίγο πίσω. Στα προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα εισήχθη η Πληροφορική ακόμη και στο Δημοτικό! Προσοχή: Όχι απλά η χρήση εφαρμογών, η αλγοριθμική και ο προγραμματισμός. Δηλαδή, μπορεί να πει κάποιος ότι προηγείται η Πληροφορική!
2) Άρα η Πληροφορική εκτός από οριζόντια διδασκαλία έχει και κάθετη. Αν η λυχνία Μπούνσεν ήταν τόσο σύνθετη, χρήσιμη, απαραίτητη, με τόσο μεγάλο εύρος χρήσης, από τόσο πολλούς ανθρώπους στη γη όπως ο Η/Υ, τότε θα έπρεπε να διαθέσετε πολλές ώρες από την διδασκαλία της Χημείας απλά για την εκμάθηση της συσκευής (και των εφαρμογών της). Αυτό όμως δε σημαίνει ότι σταματά εκεί η Χημεία στο σχολείο.
2) Αυτό με την "επίθεση κατά της Χημείας" πρέπει κάποια στιγμή να το σταματήσετε γιατί έχει κουράσει. Όταν κάποιος έχει θρονιαστεί σε 2 καρέκλες έχοντας πετάξει τον άλλο εκτός δωματίου, δεν δικαιολογείται να μιλά για επίθεση όταν του λένε να κάνει έναν κ@λο μέσα να κάτσει και ο άλλος!
3) Η τεχνολογική είχε όντως "προσελκύσει" τους πιο αδύναμους μαθητές. Είχε προσελκύσει όμως και από τους δυνατότερους (βλέπε ΗΜΜΗΥ). Ήταν μια μίξη παλιάς 1ης και 4ης Δέσμης, ενώ η θετική ήταν σαν την παλιά 2η. Αυτό που θα συμβεί τώρα είναι να πάνε οι περισσότεροι "αδύνατοι" στο οικονομικό πεδίο, όπως τότε με τις Δέσμες. Πάντα κάπου θα πηγαίνουν, δεν ευθύνονται αυτοί για "πισωγυρίσματα". Δηλαδή τι να κάνουμε, να τους διώξουμε εντελώς;
4) Αν μια σχολή δεν δώσει βαρύτητα ούτε στη Χημεία ούτε στην Πληροφορική, τότε καλώς θα κάνει να μπει και στα 2 πεδία, αφού είναι αδιάφορη. Αν δεν ήταν, τότε θα απαιτούσε το ένα από τα δύο ως βασικό. Πες μου που υπάρχει λάθος σε αυτό. Όχι για ποιο λόγο δε θέλετε συντεχνιακά, αυτό είναι προφανές. Το λογικό λάθος να μου βρεις.
5) Τα 5 μαθήματα θα ήταν μια λύση που δίνει περισσότερες επιλογές. Τα 6 και τα 7 ακόμα περισσότερες (οι γονείς δεν ξέρω πόσο το θέλουν). Αυτό θέλει συντελεστές βαρύτητας, γιατί αυτός που θα γράψει 18 Χημεία και 06 Πληροφορική μπορεί να περάσει αυτόν με 16 Πληροφορική και 08 Χημεία και να μπει σε σχολή Πληροφορικής (και φυσικά το αντίθετο).

 
Θανάσης
28 Νοε 2014 19:22

@Κρανιάς Γιώργος
Το τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ που τελείωσα εγώ πάντως, στην Σχολή Θετικών Επιστημών ανήκε. Και στην σελίδα του τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ διαβάζω
«Το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ιδρύθηκε το 1989 και περιλαμβάνεται στα Τμήματα της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ.»
Επίσης στον οδηγό σπουδών του Μαθηματικού του ΕΚΠΑ βλέπω 1 από τα 14 υποχρεωτικά του μαθήματα, το Πληροφορική Ι , με περιεχόμενο του μαθήματος:
Εισαγωγικές έννοιες αρχιτεκτονικής και αριθμητικής υπολογιστών.
Αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων.
Βασικές δομές δεδομένων.
Περιγραφή αλγορίθμων με ψευδοκώδικα και διαγράμματα ροής.
Υπολογιστικό πακέτο Matlab: εκφράσεις, τελεστές, τύποι δεδομένων, εντολές ελέγχου και επανάληψης, συναρτήσεις, αναδρομή, πίνακες.
Αποτελεσματικότητα αλγορίθμων.
Χρήση λογισμικού για προγραμματισμό σε Matlab.
Αλγοριθμικές εφαρμογές σε επιλεγμένα μαθηματικά θέματα.

Έχει επίσης ξεχωριστή Δέσμη Μαθημάτων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, και στα Μαθήματα Επιλογής Εφαρμοσμένης Κατεύθυνσης βλέπω τον μισό οδηγό σπουδών τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών. Ενδεικτικά:
352. Δομές Δεδομένων
373. Θεωρία Γραφημάτων και Εφαρμογές
412. Αυτόματα και τυπικές γλώσσες
439. Υπολογιστική Άλγεβρα
453. Γραφικά με Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές
518. Εισαγωγή στο Σχεδιασμό και Ανάλυση Αλγορίθμων
617. Υπολογιστική Επιστήμη και Τεχνολογία
618. Υπολογιστική Πολυπλοκότητα
639. Πεπερασμένα Σώματα και Κρυπτογραφία

Γιατί είπαμε θα προτιμήσει Χημεία;

 
4186
28 Νοε 2014 20:29

Κε Κρανιά, μακάρι να είσασταν στο ΔΣ της ΕΕχ, θα είχατε αποτρέψει πολλά λάθη που έγιναν. Είστε αρκετά οξυδερκής και βλέπετε μπροστά. Η σκέψη σας κρύβει προσδοκίες και λάθος συλλογισμούς όμως.

Δεν υπάρχει ΕΠΕ Πληροφορικής ούτε με την τροπολογία.

Καλό σας βράδυ....

 
Πάνος
28 Νοε 2014 21:04

Να προτείνω και εγώ 5ο ειδικό μάθημα τη χημεία στο 2ο ΕΠΕ (με βασικό μάθημα την Πληροφορική); Θα σας αρέσει συνάδελφοι;

Ίσως φίλε "33 σχολές πληροφορικής" για τους ΜΑΘΗΤΕΣ, η πρότασή μου, να ήταν η καλύτερη λύση. Ρώτα και κανέναν μαθητή να σου το πεί.
Εγώ πάντως έχω ρωτήσει αρκετούς.

Και όπως είπε κάποιος κάποτε ένα εύστοχο γνωμικό που αφορούσε τη χημεία:
"Κάθε μέρα δεν μπορείς να τρως μπάμιες..."

 
Κρανιάς Γιώργος
28 Νοε 2014 23:04

Ας πούμε λοιπόν ότι το μαθηματικό θα μπει στις σχολές πληροφορικής. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Ότι ένας μαθητής που θα επιλέξει το μαθηματικό δεν θα μπορεί να επιλέξει ούτε χημικό ούτε φυσικό ούτε βιολογικό ούτε γεωλογικό ούτε γεωπονική ούτε ούτε ούτε... Σας φαίνεται λογικό; Εμένα δεν μου φαίνεται. Και άντε να ξεχωρίσουν οι μαθηματικοί και να πάνε εκεί μόνο όσοι έχουν πάθος με τα μαθηματικά και την πληροφορική. Οι πολιτικοί μηχανικοί; Θα γίνουν πολιτικοί μηχανικοί χωρίς να έχουν ουσιαστικά ιδέα για την επιστήμη της ύλης με την οποία ύλη υποτίθεται ότι οικοδομούν; Θα μου πείτε τόσα χρόνια δεν πήγαιναν; Τόσα χρόνια υπήρχε η δυνατότητα ένα παιδί να περάσει από τεχνολογική κάνοντας χημεία κατεύθυνσης στην Β' Λυκείου. Οι καλοί μαθητές της τεχνολογικής που είχαν υψηλές προσδοκίες συνήθως στην Β' λυκείου ήταν στην θετική. Τώρα όσο για τις μπάμιες του Πάνου έχω να του πω ότι ο εν λόγω μαθητής χαμπάρι δεν πήρε. Η Χημεία είναι πράγματι πολύ ενδιαφέρουσα επιστήμη και τα παιδιά την αγαπούν ιδιαίτερα όταν έχουν καλούς δασκάλους. Και μην νομίζετε ότι πήγαιναν στην τεχνολογική επειδή φοβόντουσαν την Χημεία. Η βιολογία ήταν ο φόβος. Κι εμένα φίλος πτυχιούχος πρόσφατα της πληροφορικής μου έλεγε ότι στο σχολείο τίποτα ουσιαστικό δεν έμαθε στην πληροφορική. Αυτό λοιπόν σημαίνει ότι πρέπει να φύγει η πληροφορική απ' το σχολείο;

 
Κρανιάς Γιώργος
29 Νοε 2014 00:00

Αγαπητέ Παρασκευά.
1. Το προηγείται έχει να κάνει με την έννοια ότι πρώτα ο μαθητής πρέπει να αποκτήσει μια σαφή εικόνα για τον κόσμο και μετά να διδαχθεί τρόπους έρευνας και συλλογισμού που θα βοηθήσουν ακριβώς στη μελέτη αυτού του κόσμου. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι πρώτα πρέπει να τελειώσει εντελώς το ένα και μετά να αρχίσει το άλλο. Μπορεί να γίνεται παράλληλα. Απλά το ένα θα είναι ένα βήμα πιο μπροστά χρονικά. Να το πω κάπως απλοϊκά πρώτα μαθαίνεις τι είναι τα φασόλια και μετά αρχίζεις να τα μετράς.
2. Δεν είδα κανέναν χημικό από όσους έχουν τοποθετηθεί σοβαρά εδώ μέσα να μην θέλουν την πληροφορική στις εξετάσεις. Και η ΕΕΧ είπε να μπει η πληροφορική, αλλά όχι στη θέση της Χημείας. Μάλιστα νομίζω ότι για το θέμα αυτό γίνεται ένας διάλογος ανάμεσα στις επιστημονικές ενώσεις από τον οποίο όμως οι πληροφορικοί απουσιάζουν. Αντίθετα από πληροφορικούς γράφτηκαν ισχυρισμοί ότι η χημεία είναι άχρηστη, είναι μπάμιες, να καταργηθεί αμέσως και πολλά άλλα, τουλάχιστον τις πρώτες μέρες της συζήτησης.
3. Όχι να μην τους διώξουμε τους αδύνατους μαθητές από το σχολείο. Αλλά αυτό που γινόταν να στοιβάζονται στα πολυπληθή συνήθως τμήματα της τεχνολογικής και να δίνουν αυτοί τον τόνο της τάξης ήταν ότι χειρότερο. Φέτος που δεν υπάρχει στην Β' τεχνολογική έχω την εντύπωση ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο ισορροπημένα. Και δεν ήταν μόνο ότι η τεχνολογική μάζεψε όλους σχεδόν τους αδύνατους μαθητές, αλλά ουσιαστικά τους έσπρωχνε στο να μην προσπαθούν καλλιεργώντας την εντύπωση σ' αυτούς, ότι είναι μια εύκολη κατεύθυνση.
4. Το πρόβλημα δεν είναι στην εξέταση τόσο. Το μεγάλο πρόβλημα είναι στη διδασκαλία. Ότι δηλαδή η διδασκαλία του ενός μαθήματος αποκλείει τη διδασκαλία του άλλου. Ότι όποιος θα διδάσκεται το ένα θα είναι άσχετος στο άλλο. Αν συμφωνήσουμε ότι και τα δύο μαθήματα είναι σημαντικά, πρέπει να διδάσκονται και να εξετάζονται και τα δύο. Τώρα για το προφανές που λες δεν είναι κατά τη γνώμη μου και τόσο. Το τι θα επιλέξει ένα παιδί έχει σχέση με τον αριθμητικό αλλά και ποιοτικό διαχωρισμό των τμημάτων στα δύο μαθήματα. Αν αυτός είναι δίκαιος, και επειδή η χημεία ποτέ δεν ήταν το φόβητρο, μάλλον θα εκπλαγείτε με την κατ' αρχήν προτίμηση των μαθητών. Από κει και πέρα βέβαια θα παίξουν ρόλο και τα θέματα των εξετάσεων, όσον αφορά την δυσκολία τους στο κάθε μάθημα. Όπως έγινε για παράδειγμα και εξαφανίστηκε η φυσική γενικής παιδείας...
5. Συμφωνώ απόλυτα. Δεν είναι ο αριθμός των μαθημάτων το θέμα. Ούτε το οικονομικό του γονιού επηρεάζεται από τον αριθμό των μαθημάτων, ούτε το διάβασμα του μαθητή. Στο σχολείο πρέπει οι μαθητές να διδάσκονται όσο το δυνατό περισσότερα μαθήματα, να αξιολογούνται δίκαια σε όλα και ανάλογα ο καθένας με την κλίση του να εισάγεται στην κατάλληλη σχολή, όπως λες με συντελεστές βαρύτητας. Αυτό βέβαια προϋποθέτει η ύλη των μαθημάτων να είναι τέτοια που να μπορεί το παιδί να ανταποκριθεί σε ικανοποιητικό βαθμό σε όλα τα μαθήματα. Και να ξεπεραστεί και κάπως η κοινωνική μας αρρώστια που μας κάνει να θέλουμε ως γονείς να ξοδέψουμε μια περιουσία για να ξεπεράσει το δικό μας παιδί όλα τα υπόλοιπα.
-Εάν κύριε κανένας μας δεν έκανε φροντιστήριο, πάλι οι καλύτεροι δεν θα περνούσαν στο πανεπιστήμιο; Με ρώτησε πριν κάμποσα χρόνια μια μαθήτρια στο γυμνάσιο Βαλτινού Τρικάλων, που τώρα σπουδάζει νομίζω γιατρός.

 
Αντώνης
29 Νοε 2014 00:54

Πάνο,
και εγώ έχω ρωτήσει πολλούς μαθητές και περί του αντιθέτου μου μιλάνε.
Ασε λοιπόν τα "γνωμικά" και δες λίγο που κυμαίνονται οι βάσεις των Τμημάτων της Πληροφορικής και θα καταλάβεις τις προτιμήσεις των μαθητών. Το να "πουλάμε πνεύμα" είναι εύκολο το να συζητάμε είναι το δύσκολο.

 
χαζάρντους
29 Νοε 2014 10:12

@Θανάσης, @ArviT

Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων δεν αφορούν μόνο την εκπαίδευση κύριοι. Παράδειγμα, από το ν. 3850/2010 (ΦΕΚ 84Α/2010 κύρωση του κώδικα νόμων για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων). οι ειδικότητες που έχουν δικαίωμα ασκήσεως επαγγέλματος τεχνικού ασφαλείας ενδεικτικά σε συγκεκριμένους κλάδους. Ενημερωτικά οι Τ.Α αναλαμβάνουν ευθύνη, εκτός των άλλων και για προστασία εργαζομένων απέναντι σε φυσικούς, χημικούς και βιολογικούς παράγοντες.

Βιομηχανία ειδών διατροφής εκτός ποτών
Μηχανολόγος μηχανικός
Ηλεκτρολόγος μηχανικός
Χημικός μηχανικός
Χημικός
ΤΕΙ
Μηχανολογίας
Ηλεκτρολογίας
Ενεργειακής Τεχνικής
Τεχνολογίας Τροφίμων

Βιομηχανία ποτών
Μηχανολόγος μηχανικός
Ηλεκτρολόγος μηχανικός
Χημικός μηχανικός
Χημικός
ΤΕΙ
Μηχανολογίας
Ηλεκτρολογίας
Ενεργειακής Τεχνικής
Οινολογίας & Τεχνολογίας
Ποτών

Βιομηχανίες παραγώγων πετρελαίου
και άνθρακα
Μηχανολόγος μηχανικός
Ηλεκτρολόγος μηχανικός
Χημικός μηχανικός
Χημικός
ΤΕΙ
Μηχανολογίας
Ηλεκτρολογίας
Ενεργειακής Τεχνικής
Χημικών Πετρελαίων

Κτηνοτροφία
Μηχανολόγος μηχανικός
Ηλεκτρολόγος μηχανικός
Χημικός μηχανικός
Χημικός
Γεωπόνος
ΤΕΙ
Μηχανολογίας
Ηλεκτρολογίας
Ενεργειακής Τεχνικής
Ζωικής Παραγωγής

Δασοπονία και εκμετάλλευση δασών
Μηχανολόγος μηχανικός
Ηλεκτρολόγος μηχανικός
Χημικός μηχανικός
Χημικός
Γεωπόνος
Δασολόγος
ΤΕΙ
Μηχανολογίας
Ηλεκτρολογίας
Ενεργειακής Τεχνικής
Δασοπονίας

Αλιεία
Μηχανολόγος μηχανικός
Ηλεκτρολόγος μηχανικός
Χημικός μηχανικός
Χημικός
Γεωπόνος
ΤΕΙ
Μηχανολογίας
Ηλεκτρολογίας
Ενεργειακής Τεχνικής
Ιχθυοκομίας Αλιείας

Βιομηχανίες προϊόντων από ελαστικό και πλαστική ύλη
Μηχανικός μεταλλείων
Μηχανολόγος μηχανικός
Ηλεκτρολόγος μηχανικός
Χημικός μηχανικός
Χημικός
ΤΕΙ
Μηχανολογίας
Ηλεκτρολογίας
Ενεργειακής Τεχνικής

Χημικές βιομηχανίες
Μηχανικός μεταλλείων
Μηχανολόγος μηχανικός
Ηλεκτρολόγος μηχανικός
Χημικός μηχανικός
Χημικός
ΤΕΙ
Μηχανολογίας
Ηλεκτρολογίας
Ενεργειακής Τεχνικής

Υδρογονάνθρακες και γηγενή
καύσιμα αέρια
Μηχανικός μεταλλείων
Μηχανολόγος μηχανικός
Ηλεκτρολόγος μηχανικός
Χημικός μηχανικός
Χημικός
ΤΕΙ
Μηχανολογίας
Ηλεκτρολογίας
Ενεργειακής Τεχνικής
Χημικών Πετρελαίου

Γεωργία
Μηχανολόγος μηχανικός
Ηλεκτρολόγος μηχανικός
Χημικός μηχανικός
Χημικός
Γεωπόνος
ΤΕΙ
Μηχανολογίας
Ηλεκτρολογίας
Ενεργειακής Τεχνικής
Φυσικής παραγωγής
Διοικ.Γεωργ.Εκμεταλλεύσεων
Γεωργικών Μηχανών και
Αρδεύσεων

 
ArviT
29 Νοε 2014 11:48

"...για τμήματα της πληροφορικής εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η πληροφορική. Οι άλλες σχολές και τα τμήματα, για τις οποίες θα είναι εξεταζόμενο μάθημα η πληροφορική, θα ορίζονται με απόφαση της ΑΔΙΠ, η οποία θα εκδίδεται μέχρι την 15η Φεβρουαρίου κάθε έτους."

Δηλαδή κατά τη γνώμη σου το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών δεν είναι τμήμα πληροφορικής. Δε χρειάζεται να δικαιολογείς συνεχώς το όνομά σου.

Η παραπάνω λίστα που βγήκε είναι η λίστα ΟΛΩΝ των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ για θέσεις Πληροφορικής, όχι για την Εκπαίδευση. Για την Εκπαίδευση έχει επιπρόσθετα και άλλα τμήματα.

Μαθηματικός ή Βιολόγος ίσχυε πριν την τροπολογία κε Κρανιά; Προσπαθείς να προωθήσεις το 5ο εξεταζόμενο μάθημα γιατί εσύ σε αντίθεση με όσους αυτοαποκαλούνται "χαζάρντους", βλέπεις λίγο πιο μπροστά.

Χαίρεστε επειδή ο Κακλαμάνης υπεραμύνθηκε για τη Χημεία αφού θέλει ανθρωπιστική παιδεία και όχι τεχνολογική!! Το μέλλον θα μας κρίνει όλους και θα φανούν και οι κινήσεις όλων.

 
Θανάσης
29 Νοε 2014 12:03

@hazardous
Το ΦΕΚ που παρέθεσα δεν αφορά ΜΟΝΟ την εκπαίδευση κύριε. Αφορά την πρόσληψη στο Δημόσιο σε οποιοδήποτε τομέα με ειδικότητα ΠΕ και ΤΕ Πληροφορικής. Είναι αυτονόητο, θέλω να πιστεύω, ότι αυτές οι σχολές είναι σχολές Πληροφορικής. Μπορεί οι απόφοιτοί τους να έχουν και επιπλέον επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά είναι σχολές Πληροφορικής, ή «και Πληροφορικής», αν αυτό σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα.

 
Παρασκευάς Πανάγου
29 Νοε 2014 12:33

Γιώργο μου γράφεις κάποια πράγματα αλλά δεν με ικανοποιούν οι απαντήσεις σου. Νομίζω ότι πρέπει να απαντήσεις με περισσότερη πληρότητα:
1) Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει πάντα να προηγείται η κατανόηση του κόσμου από την ανάπτυξη της ίδιας της ικανότητας κατανόησης - συλλογιστικής - μηχανισμού σκέψης γενικότερα. Το ένα βοηθά το άλλο και όπως είπες αρχικά πρέπει να γίνονται παράλληλα. Απάντησέ μου γιατί στα προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα η αλγοριθμική / προγραμματισμός μπαίνει από το δημοτικό. Γιατί δε μου απαντάς σε αυτό που ξεκάθαρα ρωτάω; Πως δικαιολογείται λοιπόν η άποψη ότι η πληροφορική έχει μόνο οριζόντια δράση και όχι κάθετη εν έτει 2014;
2) Νομίζω ήμουν σαφής. Η θέση της Χημείας αυτή τη στιγμή καταλαμβάνει 2 "καρέκλες"με τον νόμο 4186, η μια εκ των οποίων ανήκε στην Πληροφορική. Μας λέτε ότι χωράμε και εμείς στο δωμάτιο, αρκεί να κάτσουμε στο πάτωμα και να μην ξεκουνηθείτε εσείς. Δεν ξέρω για τον καθένα που γράφει στα φόρα, ούτε για μπάμιες και φασολάκια, η ΕΕΧ πάντως με το που ανακοινώθηκε ο 4186 δήλωσε επακριβώς με έγγραφό της στις 30/08/2013:
"Σε ότι αφορά στα εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης των υποψήφιων της Θετικής Κατεύθυνσης και των Παιδαγωγικών Τμημάτων εκφράζουμε την ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΑΣ".
Αυτά τα γράφει ο θεσμοθετημένος σύμβουλος του κράτους Γιώργο, όχι εγώ κι εσύ. Αυτοί που μας ήθελαν εντελώς έξω από το δωμάτιο, αλλά μετά την κατακραυγή "κάνουν υποχώρηση" να μας αφήσουν να κάτσουμε στο πάτωμα. Πότε θα συνειδητοποιήσετε ότι στον υπόλοιπο κόσμο κάθονται σε καρέκλα δίπλα δίπλα με τους Χημικούς και τους άλλους επιστήμονες;
3) Σου είπα και πριν ότι αυτοί τώρα θα μετακινηθούν στο πεδίο των οικονομικών, αποφεύγοντας τα βαρβάτα μαθηματικά, τη φυσική και την Χημεία ή την Πληροφορική που θα δυσκολέψει αρκετά για αυτούς (ήδη το 8% άριστοι με την τρέχουσα ύλη και θέματα υποδηλώνει δυσκολία για αυτούς τους μαθητές). Θα μας μείνουν δηλαδή οι παλιοί 1δεσμίτες που δε νομίζω να τους θεωρούσες αδύνατους, μοιρασμένοι στα 2. Που είναι το πρόβλημα λοιπόν; Πάλι θα υπάρχει κατεύθυνση του "λαού".
4) Δεν είναι και τα δύο μαθήματα σημαντικά για όλες τις σχολές ούτε στον ίδιο βαθμό. Μιλώντας για τον τρέχων νόμο με τα 4 μαθήματα, οι σχολές πρέπει να διαλέξουν το πιο σημαντικό μεταξύ Χημείας - Πληροφορικής. Αν οι Πολιτικοί Μηχανικοί που λες, θεωρούν τη Χημεία βασικότερη, θα την επιλέξουν. Το αν οι μαθητές επιλέξουν να γίνουν Πολιτικοί Μηχανικοί είναι άλλο θέμα και δε θα έπρεπε να σε αφορά. Πρέπει να ξέρει ο μαθητής δηλαδή ότι αν θέλει να περάσει στο Μαθηματικό πρέπει να δώσει Πληροφορική. Αν δεν του αρέσει η Πληροφορική ή την θεωρεί δύσκολη, ας γίνει κάτι άλλο, γιατί περνώντας στο Μαθηματικό θα "πήξει" με αυτό το δύσκολο - αδιάφορο γι' αυτόν μάθημα μέσα στη σχολή. Θέλω να πω πως η ίδια η σχολή αρχικά πρέπει να κρίνει το απαιτούμενο υπόβαθρο σε κάποιο μάθημα για αυτήν ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ επιλέγει ο μαθητής.
5) Γενικά συμφωνώ. Είναι μια ωραία κουβέντα για το ΕΠΟΜΕΝΟ σύστημα. Όπως δήλωσε ο υπουργός, δεν είναι στις προθέσεις τους να αλλάξουν τον νόμο άμεσα, οπότε θα μου επιτρέψεις μέχρι τότε να θέλω να κάτσω κι εγώ σε καρέκλα δίπλα σου και να μην κάθομαι στο πάτωμα που "χαριστικά" και μετά πολλών πιέσεων με άφησες να ξαπλώσω. Δε μιλάω σε εσένα προσωπικά προφανώς.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ