Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι» στο δίκτυο των δώδεκα ΤΕΙ αλλά όχι με τον τίτλο «Πανεπιστήμιο»

Δημοσίευση: 27/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Ναι» στο δίκτυο των δώδεκα ΤΕΙ που δημιουργεί ένα ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (στην Καβάλα), όχι με τον τίτλο «Πανεπιστήμιο», αλλά με τον τίτλο που είπατε «Ανώτατη Σχολή Επιστήμης και Τεχνολογίας», γιατί ανώτατη είναι. Όλα τα ΤΕΙ ανώτατα είναι. Επιστήμη διακονεί και την τεχνολογική της πλευρά διακονεί.

Τα παραπάνω είπε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή Καβάλας της Ν. Δ. Γ. Καλαντζή , σχετικά με την ίδρυση Ανώτατης Σχολής Επιστήμης και Τεχνολογίας και Ινστιτούτου Πετρελαίου στην πόλη της Καβάλας και υπογράμμισε τα εξής:

Α. Να αρχίσω από το τελευταίο. Δεν είναι δυνατόν να ιδρύσουμε -και αυτό σας το αποκλείω σε κάθε περίπτωση- αυτό που προτείναν από το ΤΕΙ Καβάλας, δηλαδή ένα πανελλήνιο τεχνολογικό δίκτυο των δώδεκα ΤΕΙ της χώρας με τον τίτλο Πανεπιστήμιο. Σε εσάς προσωπικά το έχω πει αυτό πάρα πολλές φορές. Ονομάστε το, αφού πρόκειται για Ίδρυμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπως αλλιώς θέλετε, αλλά δεν μπορώ να δημιουργήσω περαιτέρω εμπλοκή στην εικοσαετή εμπλοκή ανάμεσα στα Πολυτεχνεία της χώρας και στα Τεχνολογικά Ιδρύματα για το θέμα αυτό, που έχει ταλανίσει και την ελληνική Βουλή, αλλά και την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Β. Είναι εξαιρετική πρόταση, το έχω πει από την πρώτη στιγμή. Είναι πραγματικά πρόταση άξια επαίνων. Είναι μία πρόταση που σχετίζεται και με την εξ αποστάσεως παροχή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και θέλουμε να την υιοθετήσουμε αρκεί να υπάρξει ονομασία που να ανταποκρίνεται στα πλαίσια του νόμου και των όσων έχουμε ευτυχώς ή δυστυχώς ζήσει μέχρι στιγμής. Ένα το κρατούμενο.

Γ. Δεύτερον, το έχω πει αυτό, όχι μόνο σε εσάς, όχι μόνο στους Βουλευτές του νομού, το έχω πει σε όλα τα Τεχνολογικά Ιδρύματα και μάλιστα στη Διάσκεψη των Προέδρων τους προ ενός μηνός στον Πειραιά. Δεν είναι ότι κάνουμε έναν κοινοβουλευτικό διάλογο για να μας ακούσουν. Τα έχουν ακούσει πρώτα αυτοί, αλλά επιφυλάσσονται. Ίσως η πρόταση αυτή είναι μια ευκαιρία να ξεπεραστεί η σύγκρουση που έχουν με τα Πανεπιστήμια υπέρ των ΤΕΙ. Ίσως έτσι να το βλέπουν, γι’ αυτό δεν αποδέχονται την πρότασή μου. Όπως και να το βλέπουν, κύριε Καλαντζή, κύριε Αντιπρόεδρε της Βουλής, μέλλον δεν υπάρχει στην πρόταση αυτή, αφού την βάζουν σε ανταγωνιστικό πλαίσιο με τα Πανεπιστήμια.

Δ. Αν φύγουμε από εκεί, πραγματικά σας δίνω το λόγο μου ότι την πρόταση, από την στιγμή που θα μου έρθει, σε ένα λεπτό θα την έχω υπογράψει, γιατί ανταποκρίνεται κατά τα λοιπά στις ανάγκες της χώρας, στις ανάγκες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και είναι και πάρα πολύ πρωτοποριακή.

ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ

Το τρίτο θέμα είναι πιο σοβαρό από τα δύο προηγούμενα. Αφορά την ίδρυση και πανεπιστημίου, αν θέλετε, ή στο πλαίσιο του Δημοκριτείου ή στο πλαίσιο του Αριστοτελείου -ό, τι θέλουν- προπτυχιακού τμήματος, όχι όμως για Έλληνες ή για Ευρωπαίους φοιτητές. Για φοιτητές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ (Β’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Νομίζω κανένας κακοήθης δεν μπορεί να πει ότι αυτά που είπα στην αρχή για σας, τα είπα γιατί με τιμάτε και σας τιμώ με την φιλία μου.

Είπα ότι είστε αποτελεσματικός, άμεσος και δίκαιος. Το αποδεικνύετε. Δεν έχω λόγους να συνεχίσω.

Και τι εννοώ; Κρατάω και κρατάμε αυτό που είπατε: Να έρθει η πρόταση από το Τεχνολογικό Ίδρυμα Καβάλας για τη δημιουργία ενός Ινστιτούτου και στην Καβάλα και θα την αποδεχθείτε και θα το κάνετε πράξη αμέσως. Για μένα έχει κλείσει το θέμα.

Δεύτερον, κρατάω και συμφωνώ απόλυτα μαζί σας ότι δεν μπορεί η πρόταση του ΤΕΙ για δημιουργία αυτών των περαιτέρω ενδιαφέροντος σπουδών, που θέλει να παράσχει, να είναι σε επίπεδο ανταγωνιστικό με το Πολυτεχνείο. Είμαι μαζί σας 100%.

Γι’ αυτό και προτείνω το πώς πρέπει να ονομαστεί αυτή η Ανώτατη Σχολή. Νομίζω ότι μπορείτε να βοηθήσετε και εσείς.

Να κάνετε μία πρόταση και δεν νομίζω ότι κανένας μπορεί να την απορρίψει.

Η πρόταση που έχω εδώ στα χαρτιά μου λέει ότι πρέπει να ονομαστεί Ανώτατη Σχολή Επιστήμης και Τεχνολογίας, η οποία θα έχει αποστολή την παροχή ανοιχτών τεχνολογικών προγραμμάτων σπουδών.

Είναι μία πρόταση. Δείτε το. Συμφωνώ απόλυτα.

Δεν μπορεί να είναι οτιδήποτε σε ανταγωνιστικό επίπεδο με το Πολυτεχνείο. Υπάρχει, λοιπόν, μία πρόταση που έχει κατατεθεί από τον Πρόεδρο τον κ. Μητρόπουλο να ονομαστεί Ανώτατη Σχολή Επιστήμης και Τεχνολογίας, με αποστολή την παροχή ανοιχτών τεχνολογικών προγραμμάτων σπουδών.

Αυτή είναι μία πρόταση, αλλά νομίζω ότι και εσείς μπορείτε να το δείτε. Και δεν νομίζω ότι κανείς θα την απορρίψει. Κάντε μας την πρόταση για το πώς πρέπει να ονομαστεί, αν αυτό είναι το πρόβλημα. Δεν νομίζω ότι θα σταθεί κανένας στο πώς θα ονομαστεί.

Σκοπός είναι να γίνει. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας και τελείωσα μ’ αυτό.

Και σας ευχαριστώ πολύ, γιατί κάνετε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει μέχρι σήμερα, κύριε Υπουργέ: Καταλαβαίνετε αμέσως το μεγάλο πρόβλημα.

Και θέλω να το πω για να καταγραφεί για την Καβάλα, όπως και για τη Δράμα, για να είμαι δίκαιος:

Σωστά στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τους εθνικούς λόγους για τους οποίους πρέπει να έχει ιδιαίτερη μεταχείριση η Θράκη.

Και πρέπει να έχει. Και πρέπει να τη στηρίξουμε.

Αλλά –προς Θεού!- όταν δεν υπάρχει κάτι που να είναι ανταγωνιστικό των συμφερόντων –των καλώς εννοούμενων- της Θράκης, γιατί δηλαδή; Τι θα πείραζε, για παράδειγμα, όπως πολύ σωστά καταλάβατε, μια πανεπιστημιακή σχολή υπό το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στην Καβάλα;

Τι θα πείραζε; Παίρνουν 12% οι τρεις Νομοί στη Θράκη για την επιδότηση του ημερομίσθιου.

Σας το λέω τώρα αυτό, γιατί περάσατε και από το Υπουργείο Εργασίας: Αυτό μέχρι την 1.1.2010 ίσχυε. Δηλαδή, 12% και οι πέντε νομοί.

Τώρα, από την 1.1.2010 μόνο οι τρεις νομοί.

Δεν νομίζω ότι αυτό είναι ανταγωνιστικό της Θράκης.

Γι’ αυτό χαίρομαι και σας ευχαριστώ πάρα πολύ που αναγνωρίζετε πως ό,τι δεν είναι ανταγωνιστικό –όπως σωστά είπατε- με το Πολυτεχνείο, να γίνει.

Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει το ανταγωνιστικό. Και ό,τι δεν είναι ανταγωνιστικό των καλώς εννοούμενων συμφερόντων της Θράκης, να υπάρχει για την Καβάλα και για τη Δράμα. Ευχαριστώ πολύ.

  ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, συνοψίζω. Πρώτον, «ναι» στο δίκτυο των δώδεκα ΤΕΙ που δημιουργεί ένα ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όχι με τον τίτλο «Πανεπιστήμιο», αλλά με τον τίτλο που είπατε «Ανώτατη Σχολή Επιστήμης και Τεχνολογίας», γιατί ανώτατη είναι. Όλα τα ΤΕΙ ανώτατα είναι. Επιστήμη διακονεί και την τεχνολογική της πλευρά διακονεί. Αυτό ας μου πουν και κλείσαμε. Δεύτερον, «ναι» στο Ινστιτούτο -το είπα στην πρωτολογία μου- στο πλαίσιο του Ερευνητικού Κέντρου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αρκεί να έρθει η πρόταση. Τρίτον, πάμε τώρα στο Τμήμα του Πανεπιστημίου. Πώς μπορεί να πάρει σάρκα και οστά;

 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ (Β’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Εγώ ξέρω με ποιον συζητώ. Παρακαλώ, προτείνετε οτιδήποτε. Η δική σας πρόταση θα γίνει αμέσως δεκτή. Ό,τι πείτε.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Πώς το ξέρετε;

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ (Β’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Θα γίνει. Η δημιουργία πανεπιστημιακής σχολής στην Καβάλα, για παράδειγμα, ενδιαφερόντων τεχνολογικής εξειδίκευσης…

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θα σας πω.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Συνεχίστε, κύριε Υπουργέ.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Εγώ θα κάνω συγκεκριμένη πρόταση στο Δημοκρίτειο και στο ΑΠΘ, όπως έχω κάνει για τις φιλοσοφικές, με το περιεχόμενο που σας λέω κι έγιναν δεκτές και περιμένω τις αποφάσεις των Συγκλήτων. Όμως, το ξέρω, γιατί μίλησα και με την Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, την περασμένη Παρασκευή που συναντηθήκαμε στη Θεσσαλονίκη. Φαντάζομαι ότι και ο Πρύτανης του Δημοκριτείου δεν θα έχει αντίρρηση. Όμως, σήμερα το μεσημέρι εγώ θα απευθύνω πρόταση. Για τι τμήμα όμως;

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ (Β’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Υπάρχει πρόταση από τη Σύγκλητο, από το Δημοκρίτειο ποιες σχολές θέλουν.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Μακάρι να μεσολαβήσει άλλη πανεπιστημιακή διαδικασία. Ακούστε, δεν χρειάζονται τμήματα προπτυχιακών για Έλληνες φοιτητές στη λογική της διασποράς των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, με πελατειακά κριτήρια. Δεν θα κάνουμε ούτε ένα τέτοιο.

ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ

Και αυτά που έχουν ιδρυθεί από το Πρόγραμμα «ΑΘΗΝΑ» και είναι ανενεργά, δεν θα τα ιδρύσουμε, δεν θα τα βάλουμε στο μηχανογραφικό, δεν θα πάρουμε φοιτητές. Κάθε πανεπιστήμιο σου φέρνει και ένα δίκαιο αίτημα. Δεν θα γίνει κανένα δεκτό. Κανένα! Σας το λέω αυτό, γιατί θέλω να είμαι καθαρός. Τι θα γίνει, όμως, δεκτό και μάλιστα απλόχερα εδώ και με τα λίγα μέσα που έχουμε θα το βοηθήσουμε και οικονομικά και με προσωπικό; Θέλουν να κάνουν προπτυχιακά τμήματα, δηλαδή τετραετή κύκλο σπουδών με δίδακτρα απευθυνόμενα σε αλλοδαπούς, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης φοιτητές και με διδασκαλία στην αγγλική; Αμέσως δεκτό. Είναι θέμα των πανεπιστημίων, όμως, αυτό, δεν είναι θέμα του Υπουργείου.

Το Υπουργείο τι λέει; Ότι αν το κάνετε, θα ενισχυθείτε. Και θα υπογραφεί η σχετική σας απόφαση πάραυτα και θα ενισχυθείτε.

Για το τμήμα που λέτε εσείς τώρα, σας λέω «ναι», αρκεί να είναι στην αγγλική για εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και με δίδακτρα και τετραετή κύκλο σπουδών. Με τι αντικείμενο; Με το αντικείμενο που έχει να κάνει με τον ορυκτό πλούτο.

Με το αντικείμενο που έχει να κάνει με τα πετρέλαια. Γιατί το λέω αυτό;

Έχω καμία ενθάρρυνση; Έχω.

Ο Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης, κ. Διγαλάκης πριν από ένα μήνα που ήμουν στο Ηράκλειο και ήρθαν από τα Χανιά όλη η Πρυτανεία και κάναμε συνάντηση, μου ανέφερε, κύριε συνάδελφε, κύριε Αντιπρόεδρε της Βουλής, ότι με την ευκαιρία ενός μεταπτυχιακού που έχουν στην αγγλική με δίδακτρα για εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης φοιτητές, για είκοσι θέσεις είχαν ενενήντα υποψηφιότητες.

Όταν τον ρώτησα από πού, μου απήντησεβ ότι είναι από την Αφρική κυρίως, μία εστία την οποία δεν σκεφτόμασταν ποτέ. Εμείς λέγαμε να έρθουν Άραβες, να έρθουν Ρώσοι, να έρθουν Κινέζοι, να έρθουν Τούρκοι.

Δεν σκεφτόμασταν ότι υπάρχει και μία ολόκληρη ήπειρος με πλουτοπαραγωγικές περιοχές που διψάει για γνώσεις και η οποία με το συγκεκριμένο παράδειγμα που αφορά τη φετινή χρονιά, ανταποκρίνεται.

Αντί, λοιπόν, κυρίες και κύριοι Βουλευτές να σκεφτόμαστε διάφορα τρελά, αντί να σκεφτόμαστε με τρόπο στενό το πρόβλημα της χρηματοδότησης, ας το σκεφτούμε τώρα εν καιρώ κρίσης απ’ όλες τις πλευρές του. Πώς μπορείς να ενισχύσεις την ακαδημαϊκή κοινότητα και ταυτοχρόνως να ενισχύεις κατά μικρό αλλά υπαρκτό μέρος, το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της χώρας; Διότι αυτοί οι άνθρωποι θα έρθουν για τέσσερα χρόνια εδώ, θα ζουν στις τοπικές κοινωνίες και δεν θα μοιράζεις μια ανύπαρκτη πίτα σε ανθρώπους οι οποίοι δεν πρόκειται να πάρουν τελικά τίποτα, με τη λογική των πελατειακών σχέσεων, που καθόρισε επί δεκαετίες την διασπορά των ΤΕΙ και των πανεπιστημίων σε όλη των Ελλάδα. Άρα, αυτό το οποίο συζητάμε σήμερα εμείς είναι συζήτηση πάνω σε γόνιμο έδαφος. Μπορεί να γίνουν πάρα πολλά. Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, σήμερα σας ανακοινώνω ότι για τα τμήματα τουρισμού σε δύο πανεπιστήμια της χώρας θα κάνουμε τις σχετικές ανακοινώσεις στις 13:30΄. Άρα, είμαστε εδώ, αρκεί, αγαπητέ συνάδελφε, να υπάρξουν και οι κατάλληλες προτάσεις και η σχετική διάθεση από τα ιδρύματα.

Σχόλια (14)

 
Καθηγητης
27 Νοε 2014 23:11

Ο κ. Λοβέρδος και ο αντιπρόεδρος δεν γνωρίζουν ότι οι Ευρωπαϊκές χώρες που είναι ''χρόνια μπροστά' στην εκπαίδευση, διατηρούν και πανεπιστήμια και τεχνολογικά πανεπιστήμια είτε πανεπιστήμια εφαρμογών μαζί ? Παράδειγμα η Κύπρος με το πανεπιστήμιο Κ υπρου και το τεχνολογικο πανεπιστήμιο Κύπρου είτε η Γερμανία με το πανεπιστήμιο και το πανεπιστήμιο εφαρμογών.... Νομίζω ότι ο κ. Λοβέρδος θέλει να συνεχίσει τις αδικίες δεκαετιών εις βάρος των αποφοίτων ΤΕΙ και γενικά απέναντι στα ιδρύματα τεχνολογικής κατεύθυνσης

 
Καθηγητής ΤΕΙ
27 Νοε 2014 23:27

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο επιχείρημα του υπουργού γιατί αποκλείεται ο όρος πανεπιστήμιο στην ονομασία του ιδρύματος χωρίς δεύτερη σκέψη.. Πραγματικά αποκαλύπτει τη θέση του ενάντια στο κατεστημένο 20 χρόνων.. του αξίζουν συγχαρητήρια. Άξιος αντικαταστάτης όλων των προηγούμενων στη θέση του!

 
DR
28 Νοε 2014 09:56

κολλάτε στο όνομα;; Ινστιτούτο Τεχνολογίας (Institute of Technology- IT) είναι άσχημο;; σαν όρος είναι εφάμιλλος του πανεπιστημίου (ίσως και καλύτερος ). Βλέπε ΜΙΤ

 
Περικλής Χατζημίσιος
28 Νοε 2014 10:59

Γιατί όχι "Ελληνικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Επιστήμης και Τεχνολογίας - ΕΕΙΕΤ" ("Hellenic Educational Institute of Science and Technology - HEIST")

ή "Ελληνικό Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Επιστημών - ΕΤΕΙΕ" ("Hellenic Technological Educational Institute of Sciences - HTEIS")

 
Κώστας
28 Νοε 2014 12:02

@Καθηγητής,Καθηγητής ΤΕΙ,DR

Εγώ συμφωνώ με τον κ. DR.Ας μην κολλάμε στα ονόματα.Αν θα λέγεται τεχνολογικό ινστιτούτο ή τεχνολογικό παν/μιο.Σημασία δεν έχει το τι γράφει απ' έξω η ταμπέλα σημασία έχει το τι γίνεται ΜΕΣΑ.Αν στα ΤΕΙ γίνεται δουλειά university level τότε ΝΑΙ είναι εφάμιλλα ή και καλύτερα των Πανεπιστημίων.
Το πρόβλημα με την Ελλάδα είναι ότι του Έλληνα του αρέσει να "ακούει".Αν ακούει "πανεπιστήμιο" είναι καλό.Αν ακούει τεχνολογικό ίδρυμα σου λέει..."ναι αλλά δεν είναι παν/μιο".Τον ενδιαφέρει δηλαδή το περιτύλιγμα και όχι η ουσία.Βέβαια το άσχημο με την παιδεία ειδικά την ανώτατη είναι ότι σχολιάζουν πολλοί άνθρωποι που δεν έχουν περάσει ούτε απ'έξω από ΤΕΙ ή Παν/μιο και σχολιάζουν.Όσοι ασχολούνται ξέρουν ότι σε πάρα πολλά ΤΕΙ γίνεται σοβαρότατη δουλειά ειδικά σε σχέση με τους χαμηλούς πόρους που λαμβάνουν.
Τώρα για τον αν πρέπει να ονομασθούν τεχνολογικά παν/μια ή όχι εν μια νυκτί θα έλεγα όχι.Ο λόγος είναι ότι ναι μεν υπάρχουν ΤΕΙ καλύτερα από Παν/μια αλλά υπάρχουν και ΤΕΙ που είναι σε πόλύ χαμηλό επίπεδο. Εγώ πιστεύω πως πρέπει να γίνει σε όλα τα ΤΕΙ ιδρυματική αξιολόγηση από την ΑΔΙΠ (όχι αξιολόγηση τμημάτων που γίνεται μέχρι τώρα).Αφού γίνουν οι ιδρυματικές αξιολογήσεις από την ΑΔΙΠ μέσω επιστημονικής επιτροπής θα αποφασίσει ποια ΤΕΙ είναι σε υψηλό επίπεδο και μπορούν να ονομασθούν τεχνολογικά παν/μια και ποια όχι.Αυτά που αξίζουν θα ονομασθούν άμεσα (θα χορηγούν διδακτορικά κλπ).Αυτά που θα κοπούν θα επανεξετασθούν πάλι σε 3-4 χρόνια.Αν ξανακοπούν κλείνουν και απορροφούνται από το Παν/μιο ή Τεχνολογικό Παν/μιο της περιφέρειας τους.

 
Relax
28 Νοε 2014 17:34

Ok, το όνομα δεν είναι πρόβλημα. Πράγματι, Institute of Technology θα μπορούσε να ακούγεται καλό. Ειδικά, αν έχει σημαντική συνεισφορά στο τομέα της Τεχνολογίας. Βέβαια, για να έχει σημαντική συνεισφορά, θα πρέπει τουλάχιστον να του επιτραπεί να αναπτύξει την Έρευνα. Έστω και χωρίς χρηματοδότηση. Θα πρέπει δηλ. να επιτραπεί σε αυτό το Ινστιτούτο να επιβλέπει Διδακτορικά. Γιατί αν και εδώ απαγορεύεται όπως απαγορεύεται και για τα ΤΕΙ, τότε πρόκειται μάλλον για δικαίωση συντεχνίας.

 
Καθηγητής ΤΕΙ 2
28 Νοε 2014 17:53

Η ουσιαστική απαξίωση του έργου των καθηγητών των ΤΕΙ γίνεται μέσω της ανισότητας που υπάρχει στη μισθοδοσία τους σε σχέση με τους καθηγητές των Πανεπιστημίων και στις υπερδιπλάσιες ώρες υποχρεωτικής διδασκαλίας που έχουν υποχρέωση να κάνουν! Τώρα αν ο τίτλος θα λέει Τεχνολογικά Πανεπιστήμια ή ΑΕΙ ΤΤ ή ΤΕΙ δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Ο κόσμος μια ζωή ΤΕΙ θα τα λέει.
Το θέμα είναι να αναγνωριστεί η υψηλού επιπέδου δουλειά που κάνουν ιδιαίτερα οι νεότεροι καθηγητές των ΤΕΙ και να ανταμειφθούν γι αυτό!

Ακόμα και τώρα που ο υπουργός εξομοίωσε τους μισθούς των ερευνητών με των καθηγητών Πανεπιστημίου άφησε εκτός ρύθμισης τους καθηγητές των ΤΕΙ

 
Καθηγητής 3
29 Νοε 2014 01:58

Καθηγητές ΤΕΙ με υπερτριπλάσιες ώρες διδασκαλίας, θέλεις να πεις, χωρίς καθόλου προσωπικό χρόνο, με μισθούς κάτω των 1000 ευρώ, αλλά, από την άλλη, με εξαίρετη παρουσία σε νέες τεχνολογίες και μεγάλο μερίδιο συμμετοχής στην ανάπτυξη...
Δυστυχώς, ο υπουργός δε βλέπει την τεράστια αδικία, ιδιαίτερα στις χαμηλές βαθμίδες, σε σχέση με τους καθηγητές Πανεπιστημίων και τους ερευνητές, παραβλέποντας ότι οι Καθηγ. ΤΕΙ είναι και αξιόλογοι ερευνητές, εκτός των άλλων... Όλες οι εμπλοκές έχουν ξεπεραστεί. Δε μπορούμε να επικαλούμαστε τις εμπλοκές της προηγούμενης εικοσαετίας, όταν τα παλιά ΤΕΙ δεν είχαν καμιά σχέση με τα σημερινά, για να καθηλώνουμε ένα κλάδο που τυγχάνει διεθνούς αποδοχής και προσφέρει τα πάντα...

 
Καθηγητής ΤΕΙ
29 Νοε 2014 13:54

" Δε μπορούμε να επικαλούμαστε τις εμπλοκές της προηγούμενης εικοσαετίας, όταν τα παλιά ΤΕΙ δεν είχαν καμιά σχέση με τα σημερινά, για να καθηλώνουμε ένα κλάδο που τυγχάνει διεθνούς αποδοχής και προσφέρει τα πάντα..."
Μπορούμε και θα μπορούμε εσαεί, όσο ο υπουργός και όλα τα ανώτατα στελέχη του Υπουργείου είναι μέλη ΔΕΠ και όχι ΕΠ και προφανώς δεν επιθυμούνε να φανεί αυτή η προσφορά (ποιος πραγματικά πιστεύει ότι δεν το εχουνε συνειδητοποιήσει?)...
Μην ξεχνάμε ότι ζούμε/εργαζόμαστε με "ελληνικούς" όρους, δυστυχώς. Η μόνη ορατή λύση (προσωπική μου γνώμη βέβαι) η διεκδίκηση αντίστοιχης θέσης στο εξωτερικό -λύση που την επιλέγουνε όλο και περισσότεροι συνάδελφοι. Απλά κάποια στιγμή κουράζεσαι να φωνάζεις για τα αυτονόητα...

 
pan
29 Νοε 2014 22:57

Ειλικρινά αναρωτιέμαι για όλα αυτά που γράφετε παραπάνω!!!!!!!! και όλων αυτών των περί αδικίας των ΤΕΙ έναντι των Πανεπιστημίων και Πολυτεχνείων!!!! Χωρίς να θέλω να θίξω κανένα από τα μέλη ΕΠ των ΤΕΙ, νομίζω ότι υπερβάλετε με τα κείμενά σας, σε σημείο μάλιστα ορισμένα χωρία σας να αποτελούν και ύβρεις για τα Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία!!!! Το ΤΕΙ της Καβάλας έγινε και Institute of Technology? Διαβάζω σε κάποιο σχόλιο θα μπορούσε να είναι και εφάμιλο με το ΜΙΤ?????. Μου φαίνεται ότι πρέπει να σοβαρευτούμε.
Υπάρχει κάποιο σημείο που θα μπορούσαν να συγκριθούν τα ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια και πολυτεχνεία? Ακόμη και το επίπεδο εκπαίδευσης/έρευνας αν ήταν το ίδιο ή υψηλότερο (όπως ισχυρίζεστε) με τα ομοειδή τμήματα των πανεπιστημίων και πολυτεχνείων, δεν έχετε επίγνωση του έμψυχου δυναμικού που εκπαιδεύετε? Επειδή εργάστηκα μερικά χρόνια σε ΤΕΙ αλλά και σε τμήμα πανεπιστημίου, το μόνο που έχω να πω είναι ότι στο πρώτο ήταν μια μεγάλη απογοήτευση!!!!!!!!! Με το ίδιο σκεπτικό και τα ΙΕΚ να τα κάνουμε κι αυτά πανεπιστήμια, καθώς διδάσκουν σ' αυτά εξαίρετοι συνάδελφοι, πολλοί εκ των οποίων είναι και κάτοχοι διδακτορικών κι όχι μόνο...... Αυτή την ισοπεδωτική αντιμετώπιση μέχρι πότε θα τη συνεχίζετε?
Επίσης, αναρωτιέμαι εάν εφαρμοζόταν ο νόμος της κ. Γιαννάκου, πόσα από τα ΤΕΙ θα υπήρχαν σήμερα? Το μεγαλύτερο ποσοστό των εισακτέων δεν θα έπρεπε να σπουδάζει λόγω χαμηλής βαθμολογίας στις εισαγωγικές εξετάσεις, και γνωρίζουμε όλοι πως εισήχθηκαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (αναφέρομαι στα ΤΕΙ για τις διάφορες ποσοστώσεις, ιδιαίτερα κοινωνικά κριτήρια κλπ κλπ)!!!! Μόλις ξεπεράστηκε ο ύφαλος της "ύπαρξης" των ΤΕΙ άρχισε πάλι η διεκδίκηση "ισοτιμίας" με τα πανεπιστήμια και τα πολυτεχνεία!!!!!! Δεν γνωρίζω από που πρέπει να ξεκινήσω, αλλά δεν είναι σκοπός αυτού του μηνύματος. Κι εγώ με το διδακτορικό και μεταδιδακτορικό από τις ΗΠΑ και σχετικά μεγάλο αριθμό δημοσιευμάτων, θα ήθελα η δημόσια υπηρεσία στην οποία εργάζομαι να ονομάζεται "ερευνητικό κέντρο" ή "ερευνητικός σταθμός" ή οτιδήποτε άλλο εύηχο όνομα (π.χ. ΜΙΤ!!!!), αλλά τυχαίνει να έχει άλλη αποστολή. Με αυτό το μήνυμα, θα ήθελα να παραθέσω απλά την ταπεινή μου άποψη και να μη ξεχνάμε ότι οι επιθυμίες ορισμένων δεν πρέπει να συγχέονται με τη διακριτή αποστολή των ιδρυμάτων. Εάν ορισμένοι επιθυμούν να ονομάζονται "πανεπιστημιακοί" ή όπως τους αρέσει, ο νόμος δίνει δικαίωμα να διεκδικήσουν ισότιμα θέσεις στα πανεπιστήμια.

 
Καθηγητής 3
30 Νοε 2014 02:11

Πραγματικά, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο στην οποία το διδακτικό προσωπικό Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Καθηγητές ΤΕΙ) αμείβεται πολύ λιγότερο από το αντίστοιχο βοηθητικό προσωπικό, διδάσκει περισσότερες ώρες από εκπαιδευτικούς χαμηλότερης βαθμίδας Εκπαίδευσης, ενώ αξιολογείται με τα ίδια ακριβώς κριτήρια των Καθηγητών Πανεπιστημίου...

 
Περικλής Χατζημίσιος
30 Νοε 2014 23:42

Συμφωνώ ότι το όνομα δεν είναι το κυριότερο πρόβλημα. Όμως μας φαίνεται παράξενο όταν δεν ακούμε τον όρο "Πανεπιστήμιο" (ενώ στην πράξη αυτό εννοούμε).

Από την άλλη, πριν 15-20 χρόνια η Πολιτεία είπε στα ΤΕΙ (καλώς ή κακώς): Αποκτήστε χαρακτηριστικά/προσόντα Πανεπιστημίου και βλέπουμε... Όλοι ήταν χαρούμενοι. Τα Πανεπιστήμια ("κέρδισαν χρόνο") και τα ΤΕΙ (είχαν κάτι να κυνηγούν/περιμένουν).

Το ερώτημα είναι τι κάνουμε τώρα που τα περισσότερα ΤΕΙ έχουν τα "απαιτούμενα". Τελικώς, τι διαφορετικό προσφέρουν τα ΤΕΙ από τα Πανεπιστήμια (η μεγάλη πλειοψηφία των Τμημάτων τους)? Μήπως ήρθε η ώρα για ενδυνάμωση των ΑΕΙ και να γυρίσουμε σελίδα?

 
DR
01 Δεκ 2014 08:05

@pan
τα κολέγια που ισοτιμούνται με τα πανεπιστήμια δε μας ενδιαφέρει ε;; μας ενδιαφέρει τα ΤΕΙ να μη γίνουν πανεπιστήμια...πραγματικά τόσο μένος κατά των ΤΕΙ (που είναι δημόσια ιδρύματα και περιουσία του λαού) δεν την κατανοώ.

 
Κώστας
01 Δεκ 2014 12:45

@pan

Δηλαδή εγώ που πέρασα μέςω πανελλήνιων με 15000 μόρια στο τμήμα ΤΕΙ όπου αποφοίτησα με "άριστα" πριν μερικά χρόνια και διδάχθηκα κατά 95% των μαθημάτων ενός ίδιου τμήματος Παν/μιου,από καθηγητές με PhD από σοβαρές δυτικές χώρες όπως ΗΠΑ,ΗΒ κ.α. βρίσκομαι στο ίδιο επίπεδο με έναν απόφοιτο ΙΕΚ;

Αυτά που λέτε είναι γενικολογίες για να μην πω τίποτε χειρότερο.Κατ' αρχάς πως βάζετε όλα τα ιδρύματα στο ίδιο τσουβάλι.Εσείς (και άλλοι πιο πάνω) βάζετε στο ίδιο τσουβάλι από MIT μέχρι ΤΕΙ Καβάλας.Σοβαρευτείτε.Άλλο το ένα ίδρυμα άλλοο το άλλο,άλλο το χ ΤΕΙ και άλλο το ψ.Άλλο το χ Πανεπιστήμιο άλλο το ψ.Το ίδιο ισχύει και για το εξωτερικό όχι μόνο στην Ελλάδα.

Εν κατακλείδι αυτό που ξέρω εγώ είναι πως δεν έχει σημαςία από που ξεκινάς (π.χ. από ένα ταπεινό ΤΕΙ) αλλά που φθάνεις.Και αυτό που ξέρω είναι ότι πολλά παιδιά με bachelor από ΤΕΙ έχουν κάνει μεγαλειώδη πράγματα.Ειδικά όσοι επέλεξαν να φύγουν εξωτερικό.Για παράδειγμα πολλοί συμφοιτητές μου από το ΤΕΙ κάνουν μεγάλη καριέρα σε πασίγνωστες επιχειρήσεις του εξωτερικού και κάποιοι συνέχισαν τις σπουδές του και έγιναν καθηγητές σε πρώτης τάξης Παν/μια της της Βρετανίας και αλλαχού.Αυτά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.