Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ενωση Χημικών: Δεν έπεσαν οι τίτλοι του τέλους για τη Χημεία

Δημοσίευση: 28/11/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ)με σημερινό ανακοινωθέν προσβλέπει στη δίκαιη γνωμοδότηση της ΑΔΙΠ και εκτιμά ότι η ψηφισθείσα τροπολογία, παρότι δεν είναι σύμφωνη με το πνεύμα του νόμου 4186/13 ο οποίος δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί, είναι μία συμβιβαστική λύση για την εξεύρεση της οποίας επικράτησαν τα επιχειρήματα, η λογική και ο Επιστημονικός τρόπος σκέψης έναντι των πυροτεχνημάτων που επεδίωκαν την πλήρη εξαφάνιση της Χημείας από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Παρόλα αυτά,τονίζεται στο ανακοινωθέν, η ΕΕΧ είναι εξαιρετικά ανήσυχη τόσο για τη δυνατότητα εφαρμογής του νόμου, η οποία γίνεται ακόμη πιο δύσκολη με την εισαγωγή πρακτικά ενός 6ου πεδίου, όσο και για τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή του, κυρίως στις χαμηλές εισοδηματικά τάξεις.

ΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ

Την Πέμπτη 27/11/2014 ολοκληρώθηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο η ψήφιση της τροπολογίας 2030/286/21-11-14 με θέμα: «Ρύθμιση θεμάτων διάρθρωσης προγραμμάτων και απολυτηρίων εξετάσεων» στο πλαίσιο του νόμου για την «Έρευνα και την Καινοτομία» μετά από νομοτεχνική βελτίωση σύμφωνα με την οποία: «Για τμήματα Πληροφορικής εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η Πληροφορική.

Οι άλλες σχολές και τα τμήματα για τις οποίες θα είναι εξεταζόμενο μάθημα η Πληροφορική θα ορίζονται με απόφαση της ΑΔΙΠ, η οποία θα εκδίδεται μέχρι την 15η Φεβρουαρίου κάθε έτους.

Η παραπάνω απόφαση της ΑΔΙΠ δημιουργεί δέσμια υποχρέωση στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για την έκδοση της δικής του απόφασης».

Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) με πίστη στους Θεσμούς και στους Δασκάλους της Ανώτατης Εκπαίδευσης προσβλέπει στη δίκαιη γνωμοδότηση της ΑΔΙΠ και εκτιμά ότι η ψηφισθείσα τροπολογία, παρότι δεν είναι σύμφωνη με το πνεύμα του νόμου 4186/13 ο οποίος δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί, είναι μία συμβιβαστική λύση για την εξεύρεση της οποίας επικράτησαν τα επιχειρήματα, η λογική και ο Επιστημονικός τρόπος σκέψης έναντι των πυροτεχνημάτων που επεδίωκαν την πλήρη εξαφάνιση της Χημείας από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Παρόλα αυτά, η ΕΕΧ είναι εξαιρετικά ανήσυχη τόσο για τη δυνατότητα εφαρμογής του νόμου, η οποία γίνεται ακόμη πιο δύσκολη με την εισαγωγή πρακτικά ενός 6ου πεδίου, όσο και για τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή του, κυρίως στις χαμηλές εισοδηματικά τάξεις.

Όπως έχουμε κατ΄ επανάληψη ενημερώσει την κοινωνία και το ΥΠΑΙΘ, το μείζον πρόβλημα του νόμου είναι ο περιορισμός των επιλογών τμημάτων από την πλευρά των μαθητών.

Για την επίλυση αυτού του προβλήματος, παράλληλα με την εισαγωγή της Πληροφορικής ως εξεταζόμενου μαθήματος για τις σχολές «Πληροφορικής», η ΕΕΧ έχει καταθέσει σχέδιο στο ΥΠΑΙΘ και παράλληλα έχει ξεκινήσει διάλογο με τις υπόλοιπες Επιστημονικές Ενώσεις για την εξεύρεση κοινά αποδεκτού σχεδίου, στη συνέχιση και ολοκλήρωση του οποίου προσδοκά. Νοιώθουμε την ανάγκη, αλλά και την υποχρέωση να ευχαριστήσουμε δημοσίως, τους Έλληνες Επιστήμονες της Ελλάδας και του εξωτερικού, τους Προέδρους και Πρυτάνεις των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, τους Διεθνείς Οργανισμούς, αλλά και τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου που με γνώμονα μια σύγχρονη Εκπαίδευση που θα ανταποκρίνεται στις προκλήσεις του 21ου αιώνα στήριξαν τη διδασκαλία της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, διασώζοντάς την από την πλήρη περιθωριοποίηση.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.