Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΥΠ. ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ: Αύριο η τροπολογία για τα εξ αποστάσεως μαθήματα στα ΑΕΙ για τους υπόδικους

Δημοσίευση: 08/12/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Και μόνο ότι κάποιος περνάει σε ένα Πανεπιστήμιο, δεν σημαίνει και χορήγηση της άδειας. Πρέπει, λοιπόν, να υπάρχει ένα φιλτράρισμα της ζωής για το αν πρέπει να βγει ή όχι. Βεβαίως και η συγκεκριμένη περίπτωση είναι εξαιρετική, όταν κινδυνεύει ένας νέος άνθρωπος και δεν μπορεί η Πολιτεία να είναι αδιάφορη. Τη δήλωση αυτή έκανε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Τάσου Κουράκη , σχετικά με την υπόθεση του κρατούμενου Νίκου Ρωμανού και σημείωσε τα εξής:

Α. Η διάταξη την οποία φέρνουμε προς ψήφιση στη Βουλή αύριο- βελτιώνοντας το άρθρο 58 του Σωφρονιστικού Κώδικα ορίζει ότι με υπουργική απόφαση των υπουργών Δικαιοσύνης και Παιδείας να γίνεται η εξ αποστάσεως παρακολούθηση μαθημάτων, όπως γίνεται με μεγάλη επιτυχία στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, αλλά και σε άλλες χώρες με παρόμοιες περιστάσεις όταν έχουμε υποδίκους ή καταδίκους.

Β. Τώρα θα μου πείτε, θα είναι αποτελεσματικό το μέσο αυτό; Δεν μπορώ να το πω ακριβώς αυτή τη στιγμή. Θα ήταν υπερβολικό εκ μέρους μου να πω «ναι». Όμως θα φροντίσουμε να πάρουμε τα πιο σύγχρονα μέσα με το Υπουργείο Παιδείας, ούτως ώστε να δίνουμε στους κρατούμενους φοιτητές ή σπουδαστές τα εφόδια για να μπορέσουν να σπουδάσουν.

Γ. Δεν βλέπω το λόγο γιατί δεν μπορεί να γίνονται μέσω του ανοιχτού πανεπιστημίου οι σπουδές ενός κρατούμενου, όπως γίνεται σε ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και σε μη κρατούμενους που θέλουν να παρακολουθήσουν το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο –και το κάνουν με πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία- πολύ περισσότερο όταν τα θεωρητικά μαθήματα στο ΤΕΙ, αλλά και στα πανεπιστήμια δεν είναι υποχρεωτικά.

Δ. Και τα δύο μαθήματα στην προκειμένη περίπτωση -που έχουν σχέση με τα εργαστήρια- μπορούν ευχερώς να γίνουν στη φυλακή, με κατάλληλο προσωπικό και δαπάνες του Δημοσίου. Όμως και αν δεν μπορούν να γίνουν αυτά, υπάρχουν στη νομοθεσία του ΤΕΙ ειδικές διατάξεις που προβλέπουν την αντικατάσταση των εργαστηρίων με εργασίες πάνω στο ίδιο θέμα. Και πολλοί φοιτητές -σας πληροφορώ- που δεν είναι υπόδικοι ή κατάδικοι και παρακολουθούν τα μαθήματα σήμερα, επιλέγουν το δεύτερο αυτό τρόπο. Μου είπαν μάλιστα ότι πέρυσι –φέτος δεν ξέρω τα ποσοστά- στα δύο πρώτα εξάμηνα, ένα ποσοστό περίπου 65% επέλεξε όχι τα εργαστήρια με τη μορφή αυτή, αλλά με τη μορφή των μαθημάτων.

Ε. Η Πολιτεία είναι έτοιμη να δώσει σε όλα τα παιδιά που περνάνε στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα τα εφόδια να σπουδάσουν και αυτό η συγκεκριμένη Κυβέρνηση το απέδειξε με το να βελτιώσει τις σπουδές μέσα στις φυλακές. Όπως ξέρετε, έχουμε επτά Καταστήματα Κράτησης όπου υπάρχουν γυμνάσια και λύκεια. Προσπαθήσαμε να το ενισχύσουμε με τον καλύτερο τρόπο και είχαμε μια μεγάλη επιτυχία στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Ζ. Από κει και πέρα, θα δώσουμε τα εφόδια σε όποιους επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα μέσω αυτής της ηλεκτρονικής παρακολούθησης, όπως είπα, της εξ αποστάσεως.

Η. Λέτε ότι η τροπολογία χειροτερεύει τα πράγματα. Γιατί χειροτερεύει τα πράγματα, όταν προϋπόθεση της τροπολογίας είναι η διευκόλυνση κάποιου να πάρει άδεια για να σπουδάσει; Του δίνουμε, δηλαδή, μια δεύτερη ευκαιρία. Πότε; Μόνο στην περίπτωση που τα αρμόδια συμβούλια απορρίπτουν την εκπαιδευτική άδεια. Άρα, δίνουμε μια δεύτερη ευκαιρία.

Θ. Αν αύριο τελειώσουμε και το σύστημα της ηλεκτρονικής επιτήρησης, τα «βραχιολάκια» και έχει τις προϋποθέσεις -σας είπα ότι καθυστέρησε αυτό λόγω των ενστάσεων που έκαναν οι εταιρείες- θα μπορεί να ειπωθεί. Μέχρι τότε, πάλι επαναλαμβάνω, εφόσον θα έχει τις προϋποθέσεις, θα υπαχθεί στο σύστημα αυτό, γιατί ξέρετε ότι εκεί υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις ανάλογα με τα αδικήματα κτλ. Αλλά για το αδίκημα που έχει καταδικαστεί νομίζω ότι τον καλύπτει, η ληστεία δηλαδή. Δεν ξέρω τι θα γίνει με τις άλλες υποθέσεις.

Ι. Γιατί δεν μπορεί να παρακολουθεί ηλεκτρονικά τα μαθήματα; Η πολιτεία θα του εξασφαλίσει ατομικό ηλεκτρονικό υπολογιστή και όλη την υποδομή η οποία χρειάζεται για να μπορέσει να παρακολουθήσει τα μαθήματά του.

ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Πρέπει να σας πω ότι απογοητεύτηκα από την τοποθέτησή σας. Σκληραίνετε τη στάση σας και μάλιστα με την αυριανή νομοθετική παρέμβαση κάνετε ακόμα χειρότερα τα πράγματα, γιατί στέλνετε ένα σήμα στα συμβούλια, ώστε να μην δίνουν πλέον εκπαιδευτικές άδειες, αλλά να χρησιμοποιούν το τέχνασμα -γιατί περί τεχνάσματος πρόκειται- της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Σας είπα και προηγουμένως ότι δεν είναι εφικτή. Δεν το λέμε εμείς, στα πανεπιστήμια, στα ΤΕΙ της χώρας δεν υπάρχουν υποδομές, δεν υπάρχουν ηλεκτρονικοί υπολογιστές, στα σωφρονιστικά καταστήματα δεν υπάρχουν υπολογιστές, δεν υπάρχει διαδίκτυο. Είναι μία πρόφαση.

Ο Νίκος Ρωμανός ζητάει να ζήσει κι εσείς με την τοποθέτησή σας του λέτε τώρα να πεθάνει.

Τα πράγματα είναι πάρα πολύ σοβαρά. Ξέρετε ότι μέσω του συνηγόρου του έχει κατατεθεί ότι είναι διατεθειμένος ο Νίκος Ρωμανός ακόμα και να προσχωρήσει στο «βραχιολάκι», δηλαδή στο γεωεντοπισμό, προκειμένου να μπορέσει να παρακολουθήσει τα μαθήματα. Υπάρχει μία δραματική έκκληση, πέραν τούτων, και του δασκάλου του στο σωφρονιστικό κατάστημα, του Πέτρου Δαμιανού, που δήλωσε ότι είναι διατεθειμένος να τον συνοδεύει με δική του ευθύνη στο σχολείο του και να τον φέρνει πίσω όσο καιρό χρειαστεί. Υπάρχουν τρόποι.

Δεν είναι δυνατόν να λέμε ότι δεν υπάρχει τρόπος και ο μόνος τρόπος είναι να πεθάνει. Δεν το δεχόμαστε, δεν το δέχεται η ελληνική κοινωνία.

Δεν είναι δυνατόν να πάμε έτσι. Η κατάσταση είναι πάρα πολύ επικίνδυνη.

Η δημοκρατία δεν εκδικείται, έχει τρόπους.

Μπορείτε να βρείτε τρόπους και νομοθετικούς και άλλους για να μπορέσει να μην πεθάνει, να ικανοποιήσει το όνειρό του. Θα έλεγα ότι το ταξίδι του Νίκου Ρωμανού δεν είναι ένα ταξίδι προς το θάνατο.

Αυτό το παιδί δεν επιζητεί να πεθάνει. Ο ίδιος έχει δηλώσει το εξής: «Αγαπώ τη ζωή και θέλω να την ομορφύνω με μάθηση. Δεν έχουν το δικαίωμα να μου στερήσουν κανένα από τα δύο».

Καταλαβαίνετε πως είναι μία δραματική έκκληση.

Ο ίδιος αυτό δήλωσε. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα το κάνει, γιατί εμείς δεν θέλουμε να πεθάνει, δεν θέλουμε να χαθεί μία ζωή. Προφανώς κι εσείς, κύριε Υπουργέ. Κανένας δεν θέλει.

Όμως, για να μην γίνει κάτι τέτοιο, να μην συμβεί αυτό το τραγικό γεγονός, θα πρέπει όλοι όσοι εμπλέκονται από θέσεις ευθύνης, να συνεισφέρουν κατά το δυνατόν, ώστε να φτάσουμε στο ποθητό αποτέλεσμα.

Ο χρόνος είναι πάρα πολύ λίγος. Η κλεψύδρα έχει πολύ λίγους κόκκους αυτή τη στιγμή. Η κατάσταση είναι πάρα πολύ σοβαρή, όχι μόνο για τον ίδιο το Νίκο Ρωμανό που, όπως σας είπα, έχει χάσει δεκατεσσεράμισι κιλά, αλλά και για το Μιχαηλίδη που κάνει είκοσι δύο ημέρες απεργία πείνας κι έχει χάσει έντεκα κιλά, αλλά και ο Τσάκαλος και ο Μπουρζούκος έχουν χάσει από πέντε κιλά. Είναι μία κατάσταση που συνεγείρει τη νεολαία.

Δεν ταυτιζόμαστε με τις πράξεις του. Δεν είναι εκεί το θέμα μας. Ταυτιζόμαστε με το δικαίωμα όλων στη μόρφωση και το δικαίωμα στη ζωή.

Είναι η ύστατη έκκληση, κύριε Υπουργέ, να κινητοποιηθεί η Πολιτεία σε όλα τα επίπεδα.

Σας είπα, είμαι σίγουρος ότι και ο Αρχιεπίσκοπος θα κινητοποιηθεί, αλλά πρέπει να κινητοποιηθεί και να παρέμβει και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο Πρόεδρος του Αρείου Πάγου.

Δεν πρέπει να χαθεί αυτή η μάχη. Είναι μάχη για τη ζωή, είναι μάχη για τη δημοκρατία, είναι μάχη για την ίδια την κοινωνία! Θέλω να πιστεύω, ευελπιστώ ότι ο Νίκος Ρωμανός θα πάρει την άδεια και θα σπουδάσει και θα είναι μία νίκη όλης της κοινωνίας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ