Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής του Παν. Ιωαννίνων για την επιλογή Χημείας ή Πληροφορικής και τον καθορισμό του συντελεστή βαρύτητας

Δημοσίευση: 12/12/2014
Πανεπιστήμιο κρήτης
Alt Text: 
Πανεπιστήμιο κρήτης
Title Text: 
Πανεπιστήμιο κρήτης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σχετικά με την επιλογή Χημείας ή Πληροφορικής και τον καθορισμό του συντελεστή βαρύτητας στα εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή στα Τμήματα και Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευση, εξέδωσε το ακόλουθο ψήφισμα:

Ψήφισμα-Πρόταση του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Τα μέλη του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Όλοι ανεξαιρέτως οι επιστημονικοί φορείς έχουν επιβεβαιώσει τη σημασία της ταχύτατα αναπτυσσόμενης αυτής επιστήμης καθώς προσφέρει γνώσεις αλγοριθμικής σκέψης που βοηθά στην κατανόηση, τη σχεδίαση και την ανάπτυξη λύσεων για περίπλοκα προβλήματα για όλες τις πτυχές της επιστήμης, της κοινωνίας και της οικονομίας.

Με απογοήτευση όμως διαπιστώσαμε ότι τελικά η τροπολογία του νόμου 4186/2013 όπως καθορίζεται στο άρθρο 58 του νόμου 4310/2014 δίνει την αρμοδιότητα στην Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) να αποφασίζει για ποιες σχολές ή τμήματα το εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η Πληροφορική και μάλιστα η απόφασή της είναι δεσμευτική για τον Υπουργό.

Συμφωνούμε πλήρως με την από 2/12/2014 ανακοίνωση της Σχολής Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης, η οποία παρατηρεί ότι η ΑΔΙΠ μπορεί να έχει ως αντικείμενο την διασφάλιση της ποιότητας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν είναι όμως δεοντολογικά και ακαδημαϊκά ορθό να καθορίζει εκείνη τα (ακαδημαϊκά) κριτήρια εισαγωγής των φοιτητών στις σχολές ή τα τμήματα.

Θεωρούμε δε ότι ο καθορισμός των κριτηρίων θα πρέπει να γίνει από τα ίδια τα τμήματα, τα οποία έχουν και τη δυνατότητα αλλά και την ακαδημαϊκή αρμοδιότητα να καθορίσουν το ελάχιστο απαιτούμενο υπόβαθρο των εισαγομένων φοιτητών. Για προφανείς όμως λόγους, τμήματα που θεραπεύουν ίδια γνωστικά αντικείμενα θα πρέπει να έχουν κοινά κριτήρια για την εισαγωγή φοιτητών.

Πιστεύουμε επομένως, ότι το ορθότερο είναι τα ομοειδή ή αντίστοιχα Τμήματα όλων των Ιδρυμάτων να καθορίζουν από κοινού τα κριτήρια εισαγωγής (αρχικά αν το εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η Πληροφορική ή η Χημεία και στη συνέχεια πιθανώς τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων).

Επιπλέον, η πλειοψηφούσα επιλογή θα πρέπει να είναι δεσμευτική για όλα αυτά τα Τμήματα. Ως άμεσο αρχικό βήμα στην κατεύθυνση αυτή προτείνουμε η ΑΔΙΠ να συγκεντρώνει τις εισηγήσεις των Τμημάτων και να τις κωδικοποιεί σε ενιαία εισήγηση προς το υπουργείο.

Το παραπάνω ψηφίστηκε ομόφωνα στην Γενική Συνέλευση (αρ. συνεδρίας 328/10-12-2014) του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Σχόλια (20)

 
Μπαλτζοπουλίδης Antoine
12 Δεκ 2014 22:38

Είναι τόσο απλό και τόσο λογικό.... Είναι και αυτό που θα συμβεί αργά ή γρήγορα.

 
Dimitris
12 Δεκ 2014 23:32

H παραπάνω ανακοίνωση ανοιγει πολλές συζητήσεις και δημιουργεί απορίες.
Οι μαθητές της Γ Λυκείου εξετάζονται σε βασικά μαθήματα Λυκείου. Οι σχολές δεν παρεμβαίνουν ούτε στο ποια μαθήματα πρεπει να διδάσκονται, ούτε στην ύλη τους. Αν ειχαν αυτό το διακαίωμα τότε θα έπρεπε να υπάρχει μια ποικιλία μαθημάτων εκτός των βασικών (πχ Πληροφορική, Ηλεκτρολογία, Ανατομία, Ηλεκτροχημεία, Γεωλογία κλπ) και να προτείνει η κάθε σχολή αυτό που θεωρεί ως απαραίτητο. Αυτό όμως δεν ισχύει στην Ελληνική πραγματικότητα.
Επίσης η ΑΔΙΠ δεν καλείται να καθορίσει (γενικώς) τα κριτήρια εισαγωγής σε σχολές και τμήματα παρά μόνο να κρίνει αν υπάρχουν κι άλλες σχολές που πρέπει να προστεθούν σε αυτές της Πληροφορικής. Θα εχει δηλαδή εναν συγκεκριμένο ρόλο.
Τέλος, αφου η Πληροφορική θα εξετάζεται για το τμήμα Μηχανικών Η/Υ του Παν/μιου Ιωαννίνων γιατί η σχολή "διαμαρτύρεται"; Όσοι μαθητές την επιλέξουν θα έχουν διδαχθεί και θα έχουν εξεταστεί σε ένα 6ωρο μάθημα Πληροφορικής στην Γ Λυκείου!

 
ΕΥΑ
12 Δεκ 2014 23:48

15 χρονια δεν ενδιαφερθηκατε για την "πλειοψηφούσα επιλογή που πρέπει να είναι δεσμευτική για όλα αυτά τα Τμηματα κλπ", 15 χρονια
δεν ενδιαφερθηκατε για "το ελάχιστο απαιτούμενο υπόβαθρο των εισαγομένων φοιτητών". Τωρα σας επιασε ο πονος;

 
t.b.
13 Δεκ 2014 00:12

Αξιότιμοι καθηγητές του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων έχω να κάνω κάποιες ερωτήσεις:
Γιατί τα τμήματα να επιλέγουν μόνο μεταξύ Χημείας ή Πληροφορικής και όχι μεταξύ Μαθηματικών ή Πληροφορικής ή μεταξύ Φυσικής ή Πληροφορικής;
Με βάση ποια ύλη θέλουν τα τμήματα να κάνουν την επιλογή και να καθορίσουν το ελάχιστο απαιτούμενο υπόβαθρο των εισαγομένων φοιτητών σε αυτά;
Εκτός αν, τα τμήματα θέλουν να καθορίζουν και την ύλη του κάθε μαθήματος στο Λύκειο;
Τελικά πάμε να κάνουμε απεμπλοκή του Λυκείου από την τριτοβάθμια εκπαίδευση ή εμπλοκή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Λύκειο;!!!

 
Η βουλή αποφάσισε: ΑΔΙΠ
13 Δεκ 2014 00:25

Ωραία τα λέτε κύριοι των πανεπιστημίων...
Γιατί άραγε φοβάστε ότι η ΑΔΙΠ θα αδικήσει την πληροφορική;
Δεν έχετε καμία αρμοδιότητα να υποδείξετε τι θα γίνει στο Λύκειο και ποια θα είναι τα εξεταζόμενα μαθήματα. Φτάνει πια μ αυτή την επιμονή σας με την πληροφορική

 
Φώτης Μακρυπούλιας
13 Δεκ 2014 03:37

Είναι άλλο το να επιλέγουν τα τμήματα για το ποια μαθήματα θα επιλέγονται προς εξέταση και άλλο το "αρχικά αν το εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η Πληροφορική ή η Χημεία"

Το 2ο στην ουσία επαναφέρει ως θέμα τη μορφή της τροπολογίας η οποία απορρίφθηκε.

Τυχαίο;;

 
Μαριος
13 Δεκ 2014 16:30

@Dimitris
"Τέλος, αφου η Πληροφορική θα εξετάζεται για το τμήμα Μηχανικών Η/Υ του Παν/μιου Ιωαννίνων γιατί η σχολή "διαμαρτύρεται";"

Αφού η χημεία θα εξετάζεται για το χημικό γιατί ο πρόεδρος του χημικου κρητης ""διαμαρτύρεται"" και ζήτησε μαζί με τους προέδρους του φυσικού του μαθηματικού κτλ να επιλέγουν οι σχολές το εξεταζόμενο μάθημα;;

"Αν ειχαν αυτό το διακαίωμα τότε θα έπρεπε να υπάρχει μια ποικιλία μαθημάτων εκτός των βασικών (πχ Πληροφορική, Ηλεκτρολογία, Ανατομία, Ηλεκτροχημεία, Γεωλογία κλπ) "

Η πληροφορική είναι βασική εξεταζόμενη επιστήμη σε όλες τις χώρες του δυτικού κόσμου. Ρίξε μια ματιά στο international baccalaureate για παράδειγμα. Επίσης μπαίνει και δεύτερό μάθημα επιστήμης υπολογιστών στο College Board των Η.Π.Α από το 2016.

 
Έσμυ
13 Δεκ 2014 17:38

Η ΑΔΙΠ είναι οι ακαδημαϊκοί, φίλοι μου Χημικοί. Τα μέλη της (που δεν είναι ισόβιοι σύμβουλοι), θα εναλλάσσονται.
Η ποιότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δε θα εξασφαλιστεί με το να εξετάζονται οι μαθητές σε άσχετα μαθήματα αποστήθισης.
Τικ τακ

 
Φ. Σιδερόπουλος
13 Δεκ 2014 17:57

Είσαι σίγουρος ότι απορρίφθηκε Φώτη; Διάβασε ξανά την τροπολογία....

 
Φώτης Μακρυπουλιας
13 Δεκ 2014 22:16

@Σιδεροπουλος

Ναι είμαι σίγουρος. Δεν υπάρχει "ελεύθερη" επιλογή.

 
Ozzy
14 Δεκ 2014 14:03

Πάντως είναι πολύ ενδιαφέρουσα η παρακολούθηση των κινήσεων των Τμημάτων να πάρουν το "μαχαίρι" ( το "καρπούζι" το έχουν ήδη ) στο θέμα των Πανελληνίων. Γιατί άραγε ?

Γιατί άραγε τόσα χρόνια :

- Τα τμήματα Πληροφορικής δεν είχαν κανέναν πρόβλημα να υποδέχονται υποψηφίου" Ιατρικών σχολών ( ασχέτως εάν αυτοί δεν είχαν διδαχθεί γραμμή ψευδοκώδικα )

- Οι Φιλοσοφικές δεν είχαν κανένα πρόβλημα να υποδέχεται υποψηφίους Νομικών σχολών ( ασχέτως έαν αυτοί επέλεγαν να εξεταστούν στην Βιολογία και όχι στην Ιστορία !!! )

Η ΑΔΙΠΠ έχει υποχρέωση ( και βάση νόμου πλέον αλλά τώρα ο νόμος δεν μας βολεύει έτσι δεν είναι ) να δράσει ώς εποπτική και συντονιστική αρχή του συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη εκπαίδευση

Κάποιοι δεν το έχουν καταλάβει ακόμα ... η ΑΔΙΠΠ είναι "πάνω" από τα τμήματα.

Έτσι ερμηνεύονται οι κινήσεις των ( όποιων ) τμημάτων. Το ερώτημα "Χημεία ή Πληροφορική" ( που έχει πλέον αποσυρθεί από την τροπολογία ) είναι απλά άλλος ένας Δούρειος Ίππος στην μάχη της ανατροπής του ρόλου της ΑΔΙΠΠ.

Δυστυχώς για αυτούς η εποχή "Γιαννης πίνει Γιάννης κερνάει" έχει περάσει . ( αυτό το τελευταίο έχει περισσότερους αποδέκτες )

 
Γιάννης
14 Δεκ 2014 19:58

Δεν είναι προφανές ότι η τροπολογία που ψηφίστηκε δημιουργία μια νέα κατεύθυνση Πληροφορικής; Δηλαδή αν η ΑΔΙΠ δεν αποφασίσει κάτι τότε τα Τμήματα Πληροφορικής και τα συναφή γίνονται μια καινούρια κατεύθυνση που αν ένας μαθητής την επιλέξει μπορεί να πάει μόνο εκεί. Είναι η στενότερη κατευθυνση που υπάρχει. Η πρόταση του Τμήματος προσπαθεί απλώς να διορθώσει το πρόβλημα αυτό. Το θέμα δεν είναι αν θα αποφασίζει η ΑΔΙΠ αλλά η διαδικασία που θα ακολουθηθεί. Επίσης δε νομίζω ότι είναι ορθό να θεωρούμε ότι η ΑΔΙΠ πρέπει να είναι ένα υπερόργανο που θα αποφασίζει τα πάντα στα στην τριτοβάθμια εκπάιδευση. Ηδη η αυτονομία των Πανεπιστημίων περιορίζεται με κάθε καινούριο νόμο που βγαίνει παρόλο που όλοι λένε ότι στοχεύουν στο αντίθετο.

 
Θανάσης
14 Δεκ 2014 20:39

Πάμε πάλι
Σχετικά με την ΑΔΙΠ
Για την επίτευξη των σκοπών της η ΑΔΙΠ **συνεργάζεται ** και στηρίζει τις προσπάθειες των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης για βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με στόχο να διασφαλισθεί η εμπιστοσύνη της ελληνικής κοινωνίας προς το σύστημα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Όχι εγώ, ο δικτυακός τόπος στην ΑΔΙΠ, στον σύνδεσμο «Σχετικά με την ΑΔΙΠ»

 
Έσμυ
14 Δεκ 2014 21:22

Τα τμήματα καθορίζουν εισακτέους, μεταγγραφές κ.λπ.
Αλλά η ΕΕχ θα καθορίζει το μάθημα.

Ακόμη δεν το έχετε καταλάβει έτσι; Η ΑΔΙΠ δεν ειναι νομοθέτης, αλλά διαικπεραιωτής. Τα τμήματα έχουν τον κύριο λόγο.

Η ΕΠΕ - Πληροφορικής είναι εκεί. τικ τακ

 
Κρανιάς Γιώργος
15 Δεκ 2014 05:41

@Έσμυ. Όπως τα λέτε είναι. Προπαντός η διασφάλιση της ποιότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πρέπει να εισέρχονται στα πανεπιστήμια μόνο οι υποψήφιοι της τεχνολογικής2 οι οποίοι γράφουν κατά 70% κάτω από τα 10 και κατά 45% κάτω από το 5 στα μαθηματικά !!!
Ίσως επειδή οι δύστυχοι δεν έχουν εξασκηθεί σε μαθήματα αποστήθισης όπως η ... Χημεία.

 
Παρασκευάς Πανάγου
15 Δεκ 2014 11:12

Γιώργο παρατηρώ ότι έχει κολλήσει η βελόνα στα στατιστικά των πανελληνίων ακόμη και σε άσχετα με αυτό θέματα. Όπως σου έχει επισημανθεί από πολλούς, αυτοί οι αδύνατοι μαθητές στους οποίους αναφέρεσαι θα μετακινηθούν στο πεδίο των οικονομικών, όπως ακριβώς συνέβαινε με τις Δέσμες.
Οπότε στις θετικές και τεχνολογικές σχολές που θα έχει πιο δύσκολα (ή λιγότερο επιθυμητά) μαθήματα θα μείνουν μαθητές επιπέδου πρώην 1ης Δέσμης.
Όμως όλα αυτά δεν έχουν ΚΑΜΙΑ σχέση με το αν θα πρέπει τα τμήματα να πουν την άποψή τους για το "σετ" μαθημάτων στο οποίο θέλουν να εξετάζονται οι φοιτητές τους.
Ozzy, δεν έχουν το μαχαίρι και το καρπούζι τα τμήματα. Δεν επέλεξαν αυτά να είναι 4 τα μαθήματα, ούτε να έχουμε "μη συγκοινωνούντα" πεδία. Το προφανές ζητάνε, δηλαδή δεδομένων των παραπάνω συνθηκών (που είναι πολιτική απόφαση), να πει το κάθε τμήμα σε ποιο πεδίο θέλει να ανήκει.
Αυτό σου φαίνεται παράλογο, ενώ το να αποφασίσει μια φιλόλογος, ή ένας Βιολόγος, ή Χημικός, για το αν π.χ. η σχολή μηχανολόγων μηχανικών χρειάζεται περισσότερο τη Χημεία η την Πληροφορική, όχι.
Δεν καταλαβαίνετε ότι σας εκθέτουν τέτοιες απόψεις, όταν σε όλο τον υπόλοιπο προηγμένο κόσμο τα τμήματα είναι αυτά που καθορίζουν το προφίλ των εισακτέων σε αυτά;
Πιστεύω πάντως ότι τα μέλη της ΑΔΙΠ θα ζητήσουν την άποψη των τμημάτων και θα βγάλουν από κοινού το τελικό πόρισμα για τις κατανομές στα 2 υποπεδία. Δεν είναι λογικό να διακινδυνεύσουν με κατακραυγή από πανεπιστημιακούς συναδέλφους τους, πλέον αρμόδιους ακαδημαϊκά και επιστημονικά να πάρουν τέτοια απόφαση.

 
Πολυ Κλαψα
15 Δεκ 2014 14:03

Παρασκευάς Πανάγου
Τα στατιστικά δε σας αρέσουν ε; Δεν πάει ο νους σας με τι ακριβώς αγχώνονται οι τριτοβάθμιοι ή κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε; Αν το πείτε ΕΠΕ κληροφορικής ή μυροφορικής θα πάρετε και τις θεολογικές. Σκεφτείτε το. Με ελεύθερη επιλογή πληροφορικής ή θρησκευτικών. Ξέρετε εσείς. Επίσης μπορείτε να το πείτε ΕΠΕ θρυλοφορικής και να πάρετε και τους ολυμπιακούς.

 
Διαφορά OR κα ΧΟR
15 Δεκ 2014 14:08

Η λογική πράξη OR επιστρέφει την τιμή 1 όταν τουλάχιστον ένα από τα δύο (άρα μπορεί και τα δύο) ορίσματά της είναι 1. Επιστρέφει 0 σε διαφορετική περίπτωση.
Η λογική πράξη ΧΟR επιστρέφει την τιμή 1 όταν ακριβώς ένα από τα δυο ορίσματά της είναι 1, και 0 σε διαφορετική περίπτωση.

Σημειώστε την διαφορά, και τα λέμε τον Φεβρουάριο.

 
Κρανιάς Γιώργος
15 Δεκ 2014 14:40

Παρασκευά νομίζω πως όλοι επαναλαμβανόμαστε. Όταν κάποιος ισχυρίζεται ότι προέχει το επίπεδο σπουδών θα πρέπει να δικαιολογήσει και την προϊστορία του. Η επιλογή λοιπόν ενός εύκολου μαθήματος ασφαλώς και δεν εξασφαλίζει την ποιότητα των εισερχομένων. Φάνηκε αυτό περίτρανα με την τεχνολογική2. Τώρα λέτε πως όλοι αυτοί θα πάνε στα οικονομικά. Μα όλοι αυτοί είναι οι μισοί σχεδόν μαθητές του σχολείου. Τέλος πάντων τα τμήματα έχουν δικαίωμα να επιλέγουν υποψήφιους. Δεν έχουν δικαίωμα να καθορίζουν τι θα διδάσκεται και τι όχι στο σχολείο. Και η μισή Χημεία της δευτεροβάθμιας καθορίστηκε δυστυχώς να διδάσκεται στην τρίτη λυκείου. Κι αν τα τμήματα διάλεγαν με κριτήριο την μόρφωση των υποψηφίων, ασφαλώς θα διάλεγαν αυτούς που ξέρουν και Χημεία. Αλλά φοβάμαι ότι το μοναδικό κριτήριο θα είναι η επαγγελματική αποκατάσταση των φοιτητών τους και τίποτα άλλο. Για να τελειώνει λοιπόν αυτή η κωμωδία το μόνο που μπορεί να γίνει είναι τα μαθήματα να γίνουν πέντε. Και το ακόμα καλύτερο να τελειώνουμε το γρηγορότερο με τις πανελλήνιες εν γένει.

 
Νot XOR
15 Δεκ 2014 15:00

ΧOR, μμμμ.... Έβαλες πολυ διάβασμα στους ΦΦΝ.. Έχουν και εκλογές τωρα.
Το επόμενο μάθημα να ειναι για τις φαινόλες του λαδιού.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ